معرفی بهترین پخش کننده فیلم در اندروید

پخش کننده‌های ویدیو دارای ویژگی‌ها زیادی هستند که به فرد این امکان را می‌دهد تا فایل‌های ویدیویی با هر فرمتی را به راحتی پخش کنند. اگر از پلیر فیلم اندروید استفاده می‌کنید، می‌توانید فرمت‌های محبوبی مانند MKV، MP4، MOV، AVI و Ogg را به آسانی پخش کنید.

حتی فرمت‌های کمتر شناخته شده توسط پخش کننده به راحتی مدیریت می‌شوند. پخش کننده فیلم اندروید دارای ویژگی‌ها زیادی همچون پشتیبانی از Chromecast، لیست‌های پخش، ویجت کنترل صدا، چرخش خودکار، پشتیبانی از هدست‌های صوتی و پوشش هنری، تنظیم نسبت تصویر و حرکات برای تنظیم روشنایی، جستجو و تنظیم صدا است.

اگر می‌خواهید فیلم‌های خود را بدون هیچ مشکلی در گوشی اندروید خود ببینید، حتما در ادامه این مقاله از ایده آل تک با ما همراه باشید. زیرا امروز قصد داریم 10 پلیر فیلم برتر اندروید را معرفی کنیم.

پلیر فیلم اندروید چیست؟

شاید برای شما در سال‌های گذشته اتفاق افتاده که مجبور شدید یک ویدیو یا فیلم را به یک فرمت فایل با کیفیت پایین تبدیل کنید تا بتوانید آن را در گوشی خود مشاهده کنید. با این کار به طور حتما کیفیت فیلم بسیار پایین می‌آید و در برخی موارد از دیدن فیلم با آن کیفیت پشیمان خواهید شد!

پلیر فیلم اندروید

امروزه برای حل این مشکلات، اپلیکیشن پخش فیلم اندروید وارد بازار شده است و در گوشی‌های هوشمند خود می‌توانید هر فایل ویدیویی با هر پسوندی را به راحتی مشاهده کنید.

اگرچه یک پخش‌کننده ویدیوی پیش‌فرض در همه دستگاه‌های اندرویدی وجود دارد، ولی برخی از پلیر فیلم اندروید دارای ویژگی‌ها بهتر و بالاتری هستند که می‌توانید این برنامه‌ها را از فروشگاه Google Play دانلود و نصب کنید.

برخی از این نرم افزارها دارای ویژگی‌ها منحصر به فردی هستند که متخص آن نرم افزار است؛ بنابراین شما بر اساس نیاز خود، باید نرم افزار مورد نیاز خود را دانلود و نصب کنید. اما در نهایت، تمام این برنامه‌ها از فرمت‌های ویدیوی اعم از MKV، MP4، MOV، AVI و Ogg پشتیبانی می‌کنند.

در نتیجه باید هدف خود را روی سایر ویژگی‌های مورد نیاز خود درباره پخش کننده ویدیو بگذارید. تمامی برنامه‌های پخش کننده ویدیو به راحتی نصب شده و استفاده از آن‌ها نیاز به دانش زیادی ندارید؛ زیرا توسعه دهندگان نرم افزار، تمام هدف خود را روی کیفیت و کارکرد آن گذاشته‌اند.

بهترین پلیر فیلم اندروید

آیا به دنبال بهترین برنامه‌های پخش کننده ویدیو برای اندروید هستید؟ اگر چنین است، با ما همراه باشید تا بهترین‌ها را معرفی کنیم. اگر به گذشته نگاه کنیم، می‌توانیم خرید سی دی و دی وی دی را برای تماشای فیلم‌ها به یاد بیاوریم؛ اما اکنون، در این عصر پیشرفته و مبتنی بر فناوری، انجام این کار بسیار ساده شده است.

در این مرحله، ما در محیطی دیجیتال زندگی می‌کنیم، جایی که دوست داریم ویدیوها را بیشتر تماشا کنیم. در ادامه به معرفی 10 اپلیکیشن پخش فیلم در اندروید اشاره می‌کنیم.

MX Player

MX Player دارای یک رابط کاربری منظم و آسان است. تقریبا از تمامی فرمت‌های فایل‌های صوتی و تصویری پشتیبانی می‌کند. MX Player یکی از اولین پخش کننده‌های ویدیوی اندروید است که از رمزگشایی چند هسته‌ای پشتیبانی می‌کند.

MX Player پلیر فیلم اندروید

  • رتبه گوگل پلی استور: 4.2
  • دانلود برنامه: 500 میلیون

برای دانلود و نصب این برنامه در دستگاه‌های اندروید، روی لینک زیر ضربه بزنید:

دانلود برنامه از گوگل پلی

MX Player دارای ویژگی‌های زیادی از جمله پشتیبانی از زیرنویس، اسکرول به جلو/عقب، بزرگ‌نمایی/کوچک کردن برای تغییر اندازه متن، کنترل‌های حرکتی مانند بزرگ‌نمایی آسان و کوچک‌نمایی با فشار دادن و کشیدن انگشت روی صفحه است.

علاوه بر این، دارای قفل کودک روی صفحه است. این برنامه به صورت رایگان همراه با تبلیغات در دسترس است. همچنین دارای پلاگین‌های اضافی برای عملکردهای بیشتر است.

اخیرا، MX Player با محتوای اصلی و همچنین از برچسب‌های دیگر وارد تجارت استریم شده است. به همین دلیل است که همچنان در صدر فهرست پخش‌کننده‌های ویدیوی برتر در سال 2022 قرار دارد.

پخش کننده ویدئو VLC

VLC یک ابزار پخش ویدئوی متن باز و چند پلتفرمی است که فایل‌های ویدئویی و صوتی را در فرمت‌های مختلف مدیریت می‌کند. همچنین از جریان شبکه (از جمله جریان تطبیقی) و سازماندهی کتابخانه رسانه پشتیبانی می‌کند.

پخش کننده ویدئو VLC

  • امیتاز گوگل پلی استور: 4.3
  • دانلود برنامه: 100 میلیون

برای دانلود و نصب این اپلیکیشن در دستگاه‌های اندروید، روی لینک زیر ضربه بزنید:

دانلود برنامه از گوگل پلی

پنجره پخش کننده ویدیو به خوبی طراحی شده است و قادر به پخش فیلم‌ها با تمام صفحه، با کنترل‌های مبتنی بر ژست برای افزایش و کاهش تنظیمات صدا و روشنایی است.

این پلیر دارای پشتیبانی از صدای چند آهنگ، زیرنویس و همچنین دارای یک اکولایزر پنج باند داخلی است. VLC یک بسته کامل است و برای همه در نظر گرفته شده است. اگر به دنبال بهترین پخش کننده ویدیو برای اندروید بدون تبلیغات هستید، VLC باید اولین انتخاب شما باشد.

AllCast

AllCast چیزی بیش از یک پخش کننده ویدیو است؛ زیرا به شما امکان می‌دهد ویدیوها را از دستگاه خود پخش کنید. با استفاده از آن، می‌توانید ویدیوها را به Chromecast، Roku، Apple TV، Xbox و دستگاه‌های دیگر سازگار با DLNA ارسال کنید.

AllCast پلیر فیلم اندروید

  • امیتاز گوگل پلی استور: 3.8
  • دانلود برنامه: 10 میلیون

برای دانلود و نصب این برنامه در دستگاه‌های اندروید، روی لینک زیر ضربه بزنید:

دانلود برنامه از گوگل پلی

همچنین می‌توانید با پخش جریانی ویدیو در دستگاه‌های دیگر، آن را در تلفن هوشمندتان معکوس کنید. اگر فضای ذخیره‌سازی شما تمام شده باشد، این یک ویژگی مفید است.

تنها نقطه ضعف این برنامه‌ این است که هنگام پخش ویدیو، تبلیغات را نشان می‌دهد. با این حال، می‌توانید نسخه پریمیوم را خریداری کنید تا یک تجربه یکپارچه داشته باشید.

AllCast به غیر از فیلم‌ها، از فرمت‌های رسانه دیگر نیز پشتیبانی می‌کند، بنابراین می‌توانید عکس‌ها را ببینید یا موسیقی را از فضای ذخیره‌سازی محلی یا از فضای ابری پخش کنید.

BS Player

BS Player یکی دیگر از پلیرهای فیلم اندروید است که از ویژگی‌های زیادی پشتیبانی می‌کند. یک از این ویژگی‌ها، شتاب سخت افزاری بالای آن است که باعث افزایش سرعت و کاهش مصرف باتری می‌شود.

BS Player پلیر فیلم اندروید

  • امتیاز در گوگل پلی: 4.0
  • دانلود برنامه: 10 میلیون

برای دانلود و نصب این پلیر فیلم اندروید در دستگاه‌های مختلف، روی لینک زیر ضربه بزنید:

دانلود برنامه از گوگل پلی

این پخش کننده تقریبا از تمام فرمت‌های محبوب فایل‌های رسانه‌ای (پخش کننده ویدیویی و صوتی)، فایل‌های صوتی متعدد، زیرنویس‌ها، پشتیبانی از لیست پخش و حالت‌های پخش مختلف، پشتیبانی می‌کند.

علاوه بر این، BS Player به کاربران امکان می‌دهد تا پخش ویدیو را با تم‌های مختلف سفارشی کنند. رابط کاربری ساده است و به راحتی با تم‌های مختلف قابل تنظیم است.

این برنامه دارای یک ویژگی pop-out منظم برای تسهیل انجام چند کار است. نسخه Lite این برنامه پخش ویدیوی اندروید رایگان است اما حاوی تبلیغات است.

XPlayer

XPlayer یکی از بهترین پخش کننده‌های ویدیوی اندروید در فروشگاه Google Play است. این برنامه می‌تواند ویدیوهای شما را در یک پوشه خصوصی ایمن نگه دارد. علاوه بر این، گزینه‌ای برای دانلود زیرنویس‌ها وجود دارد و زیرنویس‌ها قابل تنظیم هستند.

XPlayer پلیر فیلم اندروید

  • امتیاز در گوگل پلی استور: 4.8
  • دانلود برنامه: 50 میلیون

برای دانلود و نصب این برنامه در دستگاه‌های اندروید، روی لینک زیر ضربه بزنید:

دانلود برنامه از گوگل پلی

این برنامه می‌تواند تمام فرمت‌های ویدئویی را به راحتی پخش کند و کاربران همچنین گزارش داده‌اند که HEVC X265 را بدون هیچ تاخیری پخش می‌کند.

کنترل صدا، روشنایی و پیشرفت پخش آسان است. ویدئوها را می‌توان به صورت فهرست یا شبکه‌ای مشاهده کرد و بر اساس نام، تاریخ و اندازه مرتب کرد. این برنامه با خریدهای درون برنامه‌ای رایگان است.

FX Player

FX Player می‌تواند ویدیوهایی با کیفیت بالا، از جمله فرمت‌های ویدیویی 1080p و 4K را بدون مشکل پخش کند. این پلیر یک قابلیت پخش پاپ آپ شگفت‌انگیز دارد که با استفاده از آن، می‌توانید ویدیوها را روی صفحه شناور تماشا کنید؛ در حالی که می‌توانید همزمان از برنامه‌های دیگر هم استفاده کنید.

FX Player پلیر فیلم اندروید

  • امتیاز در گوگل پلی استور: 4.4
  • دانلود برنامه: 5 میلیون

برای دانلود و نصب این پلیر فیلم اندروید در دستگاه‌های مختلف، روی لینک زیر ضربه بزنید:

دانلود برنامه از گوگل پلی

در این برنامه می‌توانید اندازه صفحه پخش ویدیو را تغییر دهید؛ در حالی که روی پنجره شناور هستید و به کنترل‌های پخش ویدیو دسترسی دارید. این پلیر از همه فرمت‌ها و کدک‌های ویدیویی و صوتی رایج پشتیبانی می‌کند که این قابلیت، می‌تواند با استفاده از تنظیمات اعمال شود.

پخش کننده FX دارای قفل ویدیو و مخفی کردن ویدیو است. این برنامه دارای ویژگی‌های دیگر مانند دانلود زیرنویس، پشتیبانی از Chromecast، شتاب سخت‌افزار داخلی، صدای چند آهنگی و … است. پخش‌کننده FX یکی از بهترین پخش‌کننده‌های ویدیوی رایگان برای اندروید است.

KMPlayer

KMPlayer یکی دیگر از پخش کننده‌های ویدیویی تاثیرگذار اندروید است که از طیف گسترده‌ای از فرمت‌های فایل و کدک ها پشتیبانی می‌کند. دارای نمایشگر کتابخانه‌ای است که فایل‌ها را به صورت خودکار شناسایی می‌کند و همچنین از ذخیره سازی ابری پشتیبانی می‌کند.

KMPlayer پلیر فیلم اندروید

  • امتیاز در گوگل پلی استور: 4.3
  • دانلود برنامه: 10 میلیون

برای دانلود و نصب این اپلیکیشن در دستگاه‌های اندروید، روی لینک زیر ضربه بزنید:

دانلود برنامه از گوگل پلی

می‌توانید محتوای ذخیره شده فایل‌هایی که از طریق این برنامه باز و ذخیره کرده‌اید را در درایو Google مشاهده کنید. علاوه بر این از زیرنویس، کنترل‌های سرعت پخش، کنترل صدا با حرکت با یک انگشت، کنترل روشنایی و … پشتیبانی می‌کند. یکی از ویژگی‌های مهم و خاص این برنامه، پشتیبانی از ویدیوهای HD به 30 زبان مختلف است.

KMPlayer دارای یک عملکرد جدید به نام KMP Connect است. این سرویس به شما امکان می‌دهد تا فیلم‌ها را در رایانه شخصی خود از طریق تلفن همراه مشاهده کنید.

به طور کلی استفاده از این برنامه، آسان و رایگان و بدون خرید درون برنامه‌ای است. با این حال، در کنار این همه ویژگی مثبت، دارای تبلیغات درون برنامه‌ای است.

PlayerXtreme

Xtreme یکی دیگر از بهترین پلیرهای فیلم اندروید است که از تعداد زیادی فرمت ویدیویی پشتیبانی می‌کند. همچنین یک پخش کننده موسیقی عالی است. این پخش کننده ویدیوی رایگان از شتاب سخت افزاری و رمزگشایی چند هسته‌ای پشتیبانی می‌کند.

PlayerXtreme پلیر فیلم اندروید

  • امتیاز در گوگل پلی استور: 4.8
  • دانلود برنامه: 100 هزار

برای دانلود این پلیر فیلم اندروید در دستگاه‌های مختلف، روی لینک زیر ضربه بزنید:

دانلود برنامه از گوگل پلی

Xtreme از چند آهنگ، ژست‌های زیرنویس، پخش ویدیو در پس‌زمینه، تقویت صدا تا 200 درصد و چندین ویژگی دیگر که از بهترین پخش‌کننده ویدیوی اندروید انتظار می‌رود، به خوبی پشتیبانی می‌کند.

رابط کاربری آسان یکی دیگر از ویژگی‌های خوبی است که می‌توان در مورد پخش کننده رسانه Xtreme به آن اشاره کرد. در این اپلیکیشن گزینه‌های تم نیز وجود دارد که با استفاده از آنها می‌توانید ظاهر برنامه را شخصی سازی کنید.

یکی از مشکلاتی که در این برنامه وجود دارد، عدم توانایی خواندن فایل‌های رسانه‌ای به صورت خودکار است. بنابراین مجبورید به صورت دستی فایل‌ها را از دایرکتوری پخش کنید.

Kodi

اگر به دنبال بهترین پخش کننده رسانه برای اندروید هستید، Kodi می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما باشد. خبر خوب این‌که دانلود، نصب و استفاده از این پلیر فیلم، کاملا رایگان است.

بهترین پلیر فیلم اندروید Kodi

  • امتیاز در گوگل پلی استور: 3.9
  • دانلود برنامه: 10 میلیون

برای دانلود و نصب این برنامه در دستگاه‌های اندروید، روی لینک زیر ضربه بزنید:

دانلود برنامه از گوگل پلی

با استفاده از Kodi  می‌توانید فیلم‌ها را استریم کنید، برنامه‌های تلویزیونی تماشا کنید، کانال‌های زنده را تماشا کنید، بازی‌ها را انجام دهید و به غیر از پخش محتوای آفلاین، می‌توانید کارهای بیشتری انجام دهید. برای استفاده برخی از این ویژگی‌ها، باید افزونه‌های Kodi را نصب کنید.

اگر تا به حال پلیر فیلم اندروید استانداردی پیدا نکردید، Kodi یک برنامه عالی برای تماشای فایل‌های ویدیویی است. Kodi به طور خودکار پوسترها، فن آرت و تریلرها و غیره را به رسانه‌های ورودی اضافه می‌کند.

یکی دیگر از بهترین چیزها در مورد Kodi این است که تقریبا در تمام سیستم عامل‌های اصلی در دسترس است، بنابراین می‌توانید محتوای خود را از هر کجا در آن پخش کنید.

Mpv

mpv آخرین پلیر فیلم اندروید در لیست بهترین پخش کننده فایل‌های ویدیویی است. این برنامه اندروید کاملا رایگان است و هیچ تبلیغاتی ندارد.

بهترین پلیر فیلم Mpv

  • امتیاز در گوگل پلی: 4.4
  • دانلود برنامه: 1 میلیون

برای دانلود و نصب این اپلیکیشن در دستگاه‌های اندروید، روی لینک زیر ضربه بزنید:

دانلود برنامه از گوگل پلی

برخلاف سایر برنامه‌های پخش کننده ویدیوی اندروید، این برنامه دارای یک رابط کاربری بسیار ساده با گزینه‌های کمتر، اما ضروری است. MPV دارای تمام ویژگی‌های لازم مانند رمزگشایی ویدیوی سخت افزاری و نرم افزاری، کنترل مبتنی بر ژست، پشتیبانی از زیرنویس و پخش ویدیو در پس زمینه است.

به غیر از افزایش روشنایی در حین پخش ویدیو، می‌توانید کنترل اشباع و گامای آن را تغییر دهید. همچنین می‌توانید با استفاده از تنظیمات آن، تاخیر صدا را برطرف کنید. در مجموع، mpv-Android یکی از بهترین پخش کننده‌های ویدیویی بدون تبلیغات برای اندروید است.

معرفی 10 برنامه ضبط صدا در اندروید
بخوانید

بهترین پلیر برای پخش فیلم با زیرنویس در اندروید

اگر عاشق تماشای فیلم در گوشی اندرویدی خود هستید، مطمئنا تا به حال حداقل چند بار نیاز به اضافه کردن زیرنویس به آن داشته‌اید. در این مقاله به معرفی 3 پلیر فیلم اندروید برای تماشای فیلم با زیرنویس در اندروید پرداخته‌ایم. با استفاده از این برنامه‌ها، بدون هیچ مشکلی می‌توانید به افزودن زیرنویس به فیلم در اندروید اقدام کنید و از دیدن فیلم لذت ببرید. 

VLC

این پخش کننده تقریبا قادر به پخش ویدیوهای با هر فرمتی است و از انواع زیرنویس‌ها پشتیبانی می‌کند و زیرنویس‌های سبک را همیشه به درستی نمایش می‌دهد.

پلیر VLC برای پخش زیر نویس

همچنین می‌توانید به راحتی ویدیوهای پخش شده را از اینترنت پخش کنید. این برنامه دارای یک رابط ساده و بصری است. فایل‌ها را می‌توان مستقیما از سرویس‌های ابری مانند Dropbox، OneDrive و Google Drive در آن آپلود کرد.

Infuse 5

این پلیر یکی از زیباترین رابط ها را دارد، از بسیاری از فرمت‌های ویدیویی پشتیبانی می‌کند و به شما امکان می‌دهد ویدیوها را از دستگاه‌های دیگر و فضای ذخیره سازی ابری پخش کنید.

Infuse 5 مناسب برای پخش زیر نویس

محتواهای لازم فایل‌های ویدیویی را به طور خودکار از اینترنت دانلود می‌کند، بنابراین می‌توانید اطلاعات دقیق فیلم را مستقیما از برنامه مشاهده کنید. به لطف ادغام با سرویس OpenSubtitles، می‌توانید زیرنویس فیلم‌ها را تنها با چند کلیک دانلود کنید.

nPlayer Lite

این برنامه دارای یک مرورگر وب داخلی است که از ویدیوی سه بعدی و تکرار بخش‌های خاصی از فیلم‌ها پشتیبانی می‌کند. فیلم‌ها و سریال‌ها با فرمت‌های کاملا متفاوت را می‌توان از فضای ذخیره سازی ابری وارد کرد و از دستگاه‌های راه دور پخش کرد.

nPlayer Lite

با استفاده از حرکات ساده می‌توانید صدا و روشنایی را تغییر دهید و همچنین مکان‌های مناسب در ویدیو را جستجو کنید. nPlayer Lite همچنین از تم‌ها، مسدود کردن محتوا و لیست‌های پخش پشتیبانی می‌کند. این پلیر فیلم اندروید بهترین گزینه برای اضافه نمودن زیرنویس به انواع فایل‌های ویدیویی است.

کلام آخر

در این مقاله به بررسی بهترین برنامه‌های پخش ویدیوی اندروید پرداختیم که می‌توانید به صورت یکپارچه فیلم‌ها را در فرمت‌های مختلف تماشا کنید. همچنین با استفاده از آنها می‌توانید ویدیوهای ذخیره شده در دستگاه خود را پخش کنید یا فیلم یا برنامه تلویزیونی مورد علاقه خود را از یک وب سایت یا هر دستگاه دیگری پخش کنید.

هزاران برنامه مشابه آنلاین پلیر فیلم اندروید وجود دارد، اما ما بهترین‌ها را در این مقاله جای داده‌ایم که با استفاده از آنها بتوانید بدون هیچ مشکلی زیرنویس را نیز به فایل‌های ویدیویی خود اضافه کنید.

سوالات متداول

آیا VLC بهتر از MX player است؟

هر دو برنامه از نظر ویژگی‌ها، سازگاری و کیفیت عالی هستند. تمایزی که این دو برنامه را از هم جدا می‌کند این است که پخش کننده VLC به بهترین وجه در رایانه شخصی استفاده می‌شود در حالی که پخش کننده MX عمدتاً برای اندروید استفاده می‌شود.

بهترین پخش کننده ویدیو برای همه فرمت‌ها کدام است؟

پخش کننده رسانه VLC تا حد زیادی بهترین پخش کننده ویدیوی اندروید است که از همه فرمت‌ها پشتیبانی می‌کند. به عنوان مثال، حتی می‌تواند ویدیوهای 360 درجه با وضوح 8K و فیلم‌ها را در فرمت‌های فایل فشرده پخش کند.

امتیازی به این نوشته بدهید
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//