پلیر فیلم برای آیفون {معرفی 10 اپلیکیشن برتر}

یکی  از گلایه‌های همیشگی کاربران آیفون و سیستم عامل iOS، ناتوانی پخش کننده داخلی فیلم در پخش کردن انواع فرمت‌های ویدیویی مختلف است! به همین دلیل، یک پلیر فیلم برای آیفون که قدرت کافی را داشته باشد، از نان شب هم برای کاربران این گوشی، واجب‌تر است!

از دورانی که فیلم‌ها فقط در فرمت MP4 عرضه می‌شدند، زمان زیادی گذشته است. این روزها انواع فرمت‌های ویدیویی مختلف برای پشتیبانی از کیفیت‌های بالاتر، روانه دنیای تکنولوژی شده‌اند. فرمت‌هایی که برای پخش کردن همه آن‌ها، به یک پلیر همه فن حریف نیاز دارید!

در این مقاله از مجله تکنولوژی ایده آل تک قصد داریم به معرفی 10 اپلیکیشن پلیر فیلم برای آیفون بپردازیم. اگر شما هم یکی از کاربران سیستم عامل iOS هستید، حتما تا پایان با ما همراه باشید.

ویدیو پلیر چیست و چرا اهمیت دارد؟

تلفن‌های همراه روز به روز در حال توسعه و افزایش قابلیت‌های خود هستند. این روزها دیگر برای تماشای فیلم یا سریال مورد علاقه خود، نیازی به نشستن پشت سیستم‌های کامپیوتری ندارید! تنها یک گوشی هوشمند و البته یک ویدیو پلیر قدرتمند، می‌تواند شما را وارد دنیای بی‌کران فیلم، سریال، انیمیشن و … کند.

ویدیو پلیر چیست ؟

ویدیو پلیرها اپلیکیشن‌هایی هستند که به منظور اجرای فایل‌های ویدیویی، طراحی و روانه بازار می‌شوند. هر کدام از این برنامه‌ها بسته به قابلیت‌هایی که دارد، توانایی پخش یک تا چند مورد از فرمت‌های رایج ویدیو را دارد.

بدیهی است که شما به دنبال یک پلیر با پشتیبانی از حداکثر فرمت‌های ویدیویی هستید. بد نیست بدانید که بسیاری از پخش کننده‌های ویدیو، از پخش ساده صدای دیجیتال و پخش سه بعدی ویدیوی دو بعدی نیز پشتیبانی می‌کنند.

همان‌طور که اشاره شد، بهترین پلیر فیلم، برنامه‌ای است که بتواند انواع فرمت‌های ویدیویی را پشتیبانی کند. برخی از رایج‌ترین انواع این فرمت‌ها عبارتند از:

  • MP4
  • MOV
  • WMV
  • AVI
  • AVCHD
  • FLV, F4V, و SWF
  • MKV
  • MPEG

هر کدام از این فرمت‌ها، ویژگی‌ها و کیفیت متفاوتی دارند. برای آشنایی بیشتر با انواع فرمت‌های ویدیویی، حتما مقاله زیر را با دقت مطالعه نمایید:

انواع فرمت ‌های ویدئویی و کُدک‌های مختلف
بخوانید

اگر ار کاربران آیفون هستید و از پشتیبانی نشدن ویدیوها توسط پخش کننده پیش فرض این دستگاه خسته شده‌اید، جای درستی آمده‌اید. حتما در ادامه ما را دنبال کنید تا با بهترین پلیر فیلم برای آیفون بیشتر آشنا شوید.

15 پلیر فیلم برای آیفون

برنامه‌هایی که در ادامه معرفی می‌شوند، همگی رایگان بوده و در عین حال از کیفیت بسیار مناسبی برخوردار هستند. شما عزیزان می‌توانید هر کدام از آن‌ها را به سادگی و از طریق فروشگاه اپ استور، دانلود کرده و روی آیفون خود، نصب کنید.

پخش کننده PlayerXtreme Media Player

هر متر و معیاری که برای بهترین بودن یک پلیر فیلم در آیفون مد نظر دارید، در نهایت شما را به سمت برنامه PlayerXtreme خواهد کشاند. این اپلیکیشن حرفه‌ای، تقریبا از تمام فرمت‌های رایج ویدیویی پشتیبانی می‌کند.

پلیر فیلم PlayerXtreme

برای دانلود و نصب این پخش کننده همه فن حریف، روی لینک زیر ضربه بزنید:

دانلود برنامه از اپ استور

PlayerXtreme به صورت رایگان عرضه می‌شود؛ اما برای دسترسی به ویژگی‌های حرفه‌ای و پیشرفته، باید یک پرداخت درون برنامه‌ای داشته باشید. با این‌حال جای نگرانی نیست؛ زیرا نسخه رایگان این اپلیکیشن، قطعا کار شما را راه می‌اندازد.

رابط کاربری آسان، یکی دیگر از ویژگی‌های قابل توجه این پلیر فیلم است. برخی دیگر از فابلیت‌های PlayerXtreme عبارتند از:

  • این برنامه از ارسال محتوا از طریق AirPlay و Google Chromecast پشتیبانی می‌کند.
  • کنترل‌های اشاره‌ای برای افزایش/کاهش صدا و جستجو
  • نسخه Premium این برنامه همچنین قابلیت افزودن رمز عبور به برنامه را ارائه می‌دهد.
  • زیرنویس‌ها را می توان در زمان اجرای فیلم دانلود کرد.
موزیک پلیر برای آیفون - دانلود 15 برنامه پلیر آیفون
بخوانید

پخش کننده KMPlayer

اگر به دنبال یک پلیر فیلم برای آیفون هستید که قابلیت پشتیبانی از ویدیوهای 4K را داشته باشد، KMPlayer بهترین انتخاب شما خواهد بود. این اپلیکیشن که برای کاربران ویندوز، بسیار آشنا و محبوب است، در iOS هم به راحتی نیازهای شما را پاسخ می‌دهد.

پلیر فیلم kmplayer

برای دانلود و نصب این پخش کننده محبوب در دستگاه‌های آیفون، روی لینک زیر ضربه بزنید:

دانلود برنامه از اپ استور

یکی از امکانات قابل توجه اپلیکیشن KMPlayer این است که می‌تواند فیلم‌ها را به صورت مستقیم از سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری پخش کند! رابط کاربری آسان هم یکی دیگر از نقاط قوت این اپلیکیشن محسوب می‌شود.

برخی دیگر از قابلیت‌های پلیر KMPlayer در دستگاه‌های آیفون عبارتند از:

  • امکان پخش سریع و کنترل صدا
  • خدمات شبکه مانند Google Drive، FTP و Dropbox در این اپلیکیشن پشتیبانی می‌شوند.
  • این پخش کننده ویدیو از فرمت‌های کدک مختلف مانند H.265، VP9 و … پشتیبانی می‌کند.
  • ویدیوهای 3D، 4K و UHD را می‌توان به راحتی در پخش کننده KM مشاهده کرد.

پلیر OPlayer Lite

اگر علاوه بر آیفون، به دنبال یک پلیر قدرتمند در دستگاه‌های آیپد هم هستید، برنامه OPlayer Lite می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌های شما باشد. مطابق انتظار، این اپلیکیشن از انواع فرمت‌های ویدیویی پشتیبانی می‌کند.

پخش کننده OPlayer Lite

برای دانلود و نصب این پخش کننده کاربردی در آیفون و آیپد، روی لینک زیر ضربه بزنید:

دانلود برنامه از اپ استور

رابط کاربری OPlayer Lite کمی شلوغ به نظر می‌‌رسد؛ اما خبر خوب این‌که تمام ویژگی‌های مورد نیاز شما را در یک صفحه (بدون نیاز به اسکرول بیش از حد)، ارائه می‌دهد. همچنین برای دسترسی به تنظیمات، نیازی به متوقف کردن ویدیو نیست!

برخی از ویژگی‌های جالب توجه اپلیکیشن OPlayer Lite عبارتند از:

  • این برنامه از استریم (پخش زنده ویدیو در اینترنت) پشتیبانی می‌کند.
  • برخلاف سایر پخش کننده‌های ویدیویی آیفون، فیلم‌ها را می‌توان در پس زمینه پخش کرد.
  • حالت تک دستی برای کنترل پخش ویدیو فقط با یک دست.
  • از AirPlay، Mirroring و سیم HDMI پشتیبانی می‌کند.

OPlayer Lite  توسط بسیاری از گیمرها برای پخش جریانی (استریم) بازی‌ها با مرورگر داخلی برنامه پخش کننده آیفون، استفاده می‌شود. خوشبختانه ویژگی‌های اصلی این اپلیکیشن، کاملا رایگان هستند.

پخش کننده Infuse 7 

زمانی که پای پلیر فیلم برای آیفون در میان باشد، قطعا Infuse 7 به دلیل ویژگی‌های غنی و همچنین سال‌ها ثبات و پایداری، در لیست حضور خواهد داشت. تعداد زیادی فرمت ویدیویی بدون هیچ مشکلی، در این برنامه پخش می‌شوند.

پلیر فیلم Infuse 7

برای دانلود و نصب این پخش کننده محبوب، روی لینک زیر ضربه بزنید:

دانلود برنامه از اپ استور

با پشتیبانی از AirPlay و زیرنویس، می‌توانید از Infuse 7 برای پخش ویدیو از دستگاه‌های متصل به شبکه نیز استفاده کنید. یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های این پخش کننده فیلم، رابط کاربری تمیز و منظم آن است.

از دیگر قابلیت‌های این پلیر، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • این برنامه با Trakt همگام‌سازی می‌شود که به شما امکان می‌دهد تلویزیون و فیلم‌هایی را که تماشا می‌کنید، ردیابی کنید.
  • پخش کننده Infuse 7 برای آیفون می‌تواند فایل‌های ویدئویی را تقریبا با تمام فرمت‌ها و بدون تاخیر پخش کند.
  • از دارک مود (تم تیره) پشتیبانی می‌کند.

Infuse 7 در دو نسخه رایگان و پولی عرضه می‌‌شود. نسخه پولی این برنامه، قابلیت‌هایی از قبیل پشتیبانی از 4K و کیفیت صدای HD را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

با 10 موزیک پلیر برتر آیفون 11 در سال 2024 آشنا شوید
بخوانید

پلیر VLC For Mobile

VLC هم یکی از نام‌های آشنا برای کاربران قدیمی کامپیوتر محسوب می‌شود. خبر خوب این‌که این پلیر برای آیفون هم در دسترس است و اتفاقا بسیاری از ویژگی‌های مورد نظر شما را به سادگی در اختیارتان قرار می‌دهد.

پخش کننده VLC For Mobile

برای دانلود و نصب این پلیر فیلم برای آیفون روی لینک زیر ضربه بزنید:

دانلود برنامه از اپ استور

می‌توان گفت که هیچ لیستی از پخش کننده‌های آیفون بدون معرفی برنامه VLC کامل نمی‌‌شود. طراحی مینیمالیستی این اپلیکیشن بر محبوبیت آن افزوده است.

از جمله بهترین ویژگی‌های نسخه iOS برنامه VLC می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فایل‌های ویدیویی را می‌توان از Dropbox، Google Drive، One Drive، iCloud و iTunes همگام‌سازی کرد.
  • پشتیبانی از زیرنویس‌های پیشرفته، از جمله سازگاری کامل با SSA.
  • امکان کنترل صدا و جستجو
  • این برنامه‌ را می توان با Touch ID یا رمز عبور قفل کرد.

پلیر 8Player

8Player فقط یک پخش کننده ویدیو نیست. این یک برنامه چند رسانه‌ای جهانی برای iPhone، iPad و Apple TV شما است که می‌تواند به عنوان یک پخش کننده DLNA/UPnP، SMB، FTP و کنترلر کار کند.

پلیر فیلم 8Player

برای دانلود و نصب این اپلیکیشن قدرتمند برای دستگاه‌های آیفون و آیپد، روی لینک زیر ضربه بزنید:

دانلود برنامه از اپ استور

یکی از ایرادهایی که کاربران به 8Player وارد می‌کنند، سرعت پایین پخش استریم است. با این‌حال می‌توانید با سفارشی‌سازی تنظیمات، یک برنامه کاربر پسند برای پخش ویدیوهای خود در اختیار داشته باشید.

برخی از بهترین ویژگی‌های این پلیر فیلم آیفون عبارتند از:

  • می‌توانید پخش فایل‌های رسانه را در دستگاه‌های Chromecast و پخش‌کننده‌های DLNA کنترل کنید.
  • این اپلیکیشن به شما اجازه می‌دهد لیست‌های پخش موسیقی را ایجاد و ویرایش کنید.
  • شما می‌توانید از راه دور و از طریق شبکه 3G/4G، به سرورهای DLNA/UPnP دسترسی داشته باشید.
  • یک رابط کاربری با طراحی منظم.

برنامه 8Player از فرمت‌های ویدیویی غیر معمول پشتیبانی نمی‌کند. با این‌حال اگر می‌خواهید دستگاه‌های Chromecast خود را از راه دور کنترل کنید، هیچ برنامه‌ای بهتر از 8Player وجود ندارد.

پخش کننده nPlayer Lite

nPlayer یکی از بهترین برنامه‌های پخش ویدئو برای آیفون و آیپد است. زیرا تقریبا از تمام فرمت‌های فیلم پشتیبانی می‌کند و همین ویژگی، آن را خاص می‌کند؛ چون نیازی به تبدیل فایل‌های ویدیویی ندارید.

پخش کننده nPlayer Lite

برای دانلود و نصب این پلیر محبوب در دستگاه‌های آیفون و آیپد، روی لینک زیر ضربه بزنید:

دانلود برنامه از اپ استور

با استفاده از nPlayer  می‌توانید مواردی مانند میزان صدا، روشنایی و جستجو را با تند کشیدن ساده روی صفحه تنظیم کنید. همچنین این اپلیکیشن، ویدیوهای آیفون شما را به صورت خودکار، در برنامه همگام می‌کند.

برخی از بهترین  ویژگی‌ها و قابلیت‌های nPlayer عبارتند از:

  • این می‌تواند ویدیوها را از سرویس‌های ابری، از جمله Amazon Cloud Drive، Box، Dropbox، Google Drive، OneDrive، Yandex و … وارد کند.
  • این برنامه از حالت ویدیوی سه بعدی و شتاب سخت افزاری HVEC/H.264/MPEG4 پشتیبانی می‌کند.

nPlayer Lite نه تنها به شما امکان می‌دهد ویدیوها را در iPhone/iPad خود پخش کنید، بلکه تضمین می‌کند که فایل‌های شما به‌خوبی مرتب شده و با مرورگر داخلی و مدیر فایل، سازگاری کامل دارند.

پلیر فیلم CnX Player

در ادامه معرفی بهترین پلیر فیلم برای آیفون به CnX Player می‌رسیم. اگر خالی شدن بیش از حد باتری در حین تماشای بی‌وقفه ویدیوها شما را نگران می‌کند، حتما باید به سراغ این اپلیکیشن قدرتمند و مقرون به صرفه بروید.

پلیر فیلم CnX Player

برای دانلود و نصب این پخش کننده قدرتمند و دوست‌دار باتری آیفون، روی لینک زیر ضربه بزنید:

دانلود برنامه از اپ استور

جالب است بدانید که این پخش کننده سبک و کم حجم، می‌تواند انواع ویدیوهای 4K Ultra HD را به راحتی و بدون هیچ مشکلی پخش کند! از طرفی دیگر، همه فرمت‌های رایج ویدیویی، توسط CnX Player پشتیبانی می‌شوند.

از جمله مهم‌ترین ویژگی‌ها و قابلیت‌های این پلیر فیلم، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رسیورهای ویدئویی نرم افزاری بهینه سازی شده و 64 بیتی برای کاهش تخلیه باتری.
  • پشتیبانی از پخش ویدئو در AppleTV، Chromecast، و Amazon Fire TV.
  • قابلیت انتقال فایل WiFi برای انتقال ویدئو از کامپیوتر و لپ تاپ به دستگاه‌های iOS.
  • امکان انتخاب دل‌خواه تم‌ها

CnX Player یک پخش کننده ویدیوی خوب برای پخش ویدیوهای باکیفیت، بدون هیچ تاخیری است. این برنامه از فرمت‌های ویدئویی متعدد و ویژگی‌های مفید مانند انتقال Wifi، سوئیچ سریع رمزگشای ویدئو، کنترل سرعت و … پشتیبانی می‌کند.

پخش کننده MX Video Player

برنامه MX Video Player برای iPhone و iPad یک برنامه پخش ویدیوی ساده است که از بسیاری از فرمت‌های ویدیویی رایج، پشتیبانی می‌کند. رابط کاربری ساده و جذاب را می‌توان اصلی‌ترین نقطه قوت این اپلیکیشن به شمار آورد.

پلیر آیفون MX Video Player

برای دانلود و نصب این پلیر محبوب در دستگاه‌های آیفون و آیپد، روی لینک زیر ضربه بزنید:

دانلود برنامه از اپ استور

MX Video Player با برجسته کردن رنگ‌ها، تماشای فیلم را به یک تجربه لذت بخش برای شما تبدیل می‌کند. از جمله دیگر قابلیت‌های این برنامه، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • به کمک این پلیر، می‌توان ویدیوهای ذخیره شده در Google Drive و Dropbox را با ورود به حساب خود، پخش کرد.
  • کنترل‌های اشاره‌ای برای تنظیم صدا و روشنایی در پخش ویدیو.
  • گزینه‌ای برای برش ویدیو در اختیار کاربران قرار می‌دهد.
  • صفحه نمایش را می‌توان در حین پخش ضبط و به شکل یک تصویر در گالری ذخیره کرد.

MX Video Player یک پخش کننده کاملا رایگان است؛ بنابراین ممکن است تبلیغات درون برنامه‌ای، مقداری آزار دهنده باشند. با این‌حال، بعید است بتواند نقطه ضعف دیگری در این اپلیکیشن پیدا کنید.

پلیر فیلم Power Video Player

آخرین پلیر فیلم برای آیفون که در این مقاله معرفی می‌کنیم، برنامه Power Video Player است. این اپلیکیشن دارای یک فایل منیجر منظم و یک پخش کننده ساده و در عین حال، قدرتمند است.

پخش کننده Power Video Player

برای دانلود و نصب این پلیر محبوب در دستگاه‌های آیفون، روی لینک زیر ضربه بزنید:

دانلود برنامه از اپ استورنسخه رایگان PowerPlayer به شما امکان می‌دهد فایل‌های آیفون، آلبوم‌های عکس و iCloud Drive خود را به راحتی و بدون هیچ مشکلی پخش کنید. البته برای حذف تبلیغات، باید به سراغ نسخه پولی آن بروید.

از جمله مهم‌ترین قابلیت‌ها و ویژگی‌های Power Video Player می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رابط کاربری آسان و منظم
  • ادغام iCloud، Google Drive و Dropbox
  • پشتیبانی از حالت تصویر در تصویر

کلام آخر

یک پخش کننده ویدیوی قدرتمند و کاربردی، می‌تواند لذت شما از تماشای فیلم‌ها، سریال‌ها و انیمیشن‌های مورد علاقه خود در دستگاه‌های آیفون و آیپد را چند برابر کند. البته به شرطی که با یک انتخاب درست، بتوانید به بهترین اپلیکشن‌های پخش، دسترسی داشته باشید.

در این مقاله به معرفی 10 پلیر فیلم برای آیفون پرداختیم. در صورتی که همچنان در این رابطه سوال یا ابهامی دارید، حتما در بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا در اولین فرصت، پاسخ‌گوی شما عزیزان باشیم.

5 | (2)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//