فروشگاه اینترنتی خوب چه امکاناتی باید داشته باشد؟

امروزه فروشگاه‌های اینترنتی مختلفی در زمینه‌های متعدد در حال فعالیت هستند؛ اما چرا استقبال از یک فروشگاه بیش‌تر از دیگری است؟

عوامل مختلفی در انتخاب مشتریان از بین تمامی فروشگاه‌ها برای خرید وجود داشته که مهم‌ترین آن را می‌توان تعرفه طراحی سایت با قیمت مناسب دانست. اما آیا تنها قیمت قابل قبول است؟ قطعا خیر.

عوامل دیگری هم‌چون وجود درگاه بانکی مناسب، جواب‌گویی سریع، نحوه برخورد مناسب و به طور کلی امکانات سایت هم در این استقبال دخیل هستند.

شاید به نظرتان آمده که مگر این عوامل زیر و جزئی هم تاثیری در فروش بیش‌تر دارد؟

بله. آنقدر فروشگاه اینترنتی مختلفی وجود داشته که مشتریان می‌توانند به راحتی از آن خرید کنند. اما اگر از بین تمامی فروشگاه‌ها، شما را انتخاب کرده و از خدماتتان استفاده کنند، گزینه قابل توجه و مهمی است.

با توجه به این نکات، اگر شما هم به تازگی فروشگاه اینترنتی راه‌اندازی کرده یا قصد انجام آن را دارید، باید جدای از ارائه محصولات با کیفیت، حتما امکانات کافی را هم برای سایتتان فراهم کنید.

در این مقاله از پرتال هرآنچه برای ساخت فروشگاه اینترنتی با تعرفه طراحی سایت مناسب، باید رعایت کنید به شما معرفی کرده و آموزش ساخت فروشگاه اینترنتی را هم برایتان شرح می‌دهیم:

امکانات لازم برای فروشگاه اینترنتی

هر فروشگاه اینترنتی که قصد شروع کار در زمینه های مختلف را داشته باشد، باید حتما در طول طراحی، امکانات زیر را برای سایت خود فراهم کند:

جستجو سریع برای محصولات

اولین نکته‌ تاثیرگذار در فروش اینترنتی را می‌توان به دسترسی ساده به تمامی محصولات فروشگاه اشاره کنیم.

جستجوی سریع برای محصولات

شما باید امکاناتی را فراهم کرده که کاربر تنها با وارد کردن نام کالای مورد نیاز خود، لیست دسته بندی شده از کالا را مشاهده کند؛ چرا که هیچ کسی با وجود شلوغی و نامنظمی سایت، اقدام به خرید محصول از شما نمی‌کند.

درگاه پرداخت معتبر و متنوع

نحوه پرداخت یکی از مهم‌ترین عواملی بوده که در رضایت مشتریان تاثیر مثبتی می‌گذارد. اتصال آسان و امن به درگاه بانکی، جزو اصلی‌ترین تفاوت‌های سایت خوب و متوسط است. از همین رو توجه داشته باشید که درگاه‌های پرداخت امن و متنوعی را برای پرداخت ایجاد کنید.

درگاه‌های پرداخت متنوع

امکان ارتباط با مشتریان

تعامل با مشتری جزو تاثیرگذارترین چیزهایی بوده که هر فروشگاه اینترنتی خوب باید آن را داشته باشد.

بهترین راه برای آن که مشتری سوال، انتقاد و پیشنهادات را با شما در میان گذاشته و با شما تعامل داشته باشد، ایجاد صفحه چت و یا ایجاد نظرسنجی‌های مختلف است.  همچنین پیشنهاد میکنیم مقاله ساخت سایت با گوشی در 3 قدم آسان، رایگان و سریع از وبلاگ پرتال را مطالعه کنید.

امکان فیلتر کردن محصولات

برای آن که مشتری در بین دسته‌های محصولات مختلف دچار سردرگمی نشود و به درستی انتخاب کند، باید حتما امکان جستجو محدودتری را هم برایش ایجاد کنید. این محدودیت‌ها مربوط به دسته‌های مختلفی از جمله ارزان ترین‌ها، گرانترین‌ها، پربازدید بودن و یا قدیمی بودن آن‌ها می‌شود.

قابلیت تخفیف‌گذاری

جذاب‌ترین قسمت برای مشتریان، تخفیف‌های مناسبتی بوده که اکثر آن‌ها را به خود جذب می‌کند. از همین رو لازم است که در مناسبت های مختلف، تخفیف های چند درصدی را به مردم هدیه دهید.

برای ایجاد این تخفیف در بین تمامی کالاها هم نیاز به داشتن قابلیت تخفیف‌گذاری در سایتتان دارید که این امکان با انتخاب قالب سایت فروشگاهی امکان پذیر است.

با این کار دیگر نیازی به تغییر قیمت‌های دستی نداشته و تمامی تخفیف‌ها به طور خودکار انجام می‌شود.

گزینه‌های ارسال مختلفی برای مشتری

برخی از فروشگاه‌ها گزینه‌های ارسال کالای متفاوتی داشته و به همین دلیل مشتریان بیش‌تری را به خود جذب می‌کنند.

اکثر فروشگاه‌ها از ارسال با پیک و پست استفاده می‌کنند؛ اما در برخی از فروشگاه‌ها قابلیت سیستم حمل و نقل شخصی و دریافت مستقیم مشتری را هم اجرا می‌کنند. از همین رو بهتر است که قبل از ساخت فروشگاه، به این نکته هم توجه کنید.

ارتباط با شبکه‌های اجتماعی دیگر

برخی از فروشگاه‌ها فقط در زمینه خاصی مانند سایت و یا اینستاگرام فعالیت داشته و تک بعدی عمل می‌کنند. اما فروشگاه آنلاین خوب باید تعامل کافی با مشتری را برقرار کرده و در صورت نیاز سایت را با صفحه اینستاگرامی متصل کند.

به این صورت که لینک صفحه محصول را در اینستاگرام گذاشته و امکان خرید آن را با یک کلیک فراهم کند.

ارتباط با شبکه های اجتماعی دیگر

با وجود همه این امکانات لازم، از چه طریقی فروشگاه اینترنتی خود را بسازیم؟

اگر به دنبال فروش لباس هستید یا فروشگاه حضوری دارید و میخواهید بدانید چگونه یک فروشگاه اینترنتی لباس راه اندازی کنیم؟

طراحی سایت یکی از کارهایی بوده که هر کسی از عهده انجام آن برنمی‌آید. حالا سخت‌‎تر از آن گنجاندن تمامی امکانات لازم در طراحی سایت است. یکی از بهترین راه‌ها ساخت فروشگاه https://www.portal.ir/website با پرتال است .

پرتال یکی از بهترین فروشگاه سازهایی بوده که در ایران فعالیت می‌کنند. این فروشگاه ساز حرفه‌ای تمامی امکانات لازم را برای داشتن فروشگاه اینترنتی کامل برایتان فراهم کرده و خیالتان را راحت می‌کند.

هم‌چنین طراحی سایت با پرتال بسیار مقرون به صرفه‌ای داشته و به شما امکان استفاده رایگان از فروشگاه تا هفت روز را هم می‌دهد؛ به همین ترتیب اگر در طریق این هفت روز به هر دلیلی از فروشگاهتان راضی نباشید، تیم پشتیبانی ما مشکل شما را به راحتی حل می‌کند. پس اگر شما هم به دنبال راهی برای ساخت فروشگاه اینترنتی اصولی با تمامی امکانات هستید، پرتال را برای طراحی آن انتخاب کنید.

سلب مسئولیت: ایده آل تک صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.
امتیازی به این نوشته بدهید
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//