بهترین بازی‌های استراتژیک اندروید کدامند؟

بازی‌های استراتژیک جذابیت خیلی زیادی دارند. چرا که با همین سبک بازی‌هاست که می‌توانید همه چیز را آنطور که دوست دارید طراحی و پیش ببرید. امروز در این مقاله ازایده آل تک ما قصد داریم تا 15 بازی استراتژیک اندروید را به شما معرفی کنیم.

هیچی فرقی نمی‌کند که به دنبال بازی‌های آنلاین باشید یا آفلاین یا بازی‌هایی که حجم کمی از گوشی شما را اشغال کند، در این مقاله ما برترین بازی‌های استراتژی اندروید برای هر سلیقه‌ای را به شما معرفی خواهیم کرد. پس در ادامه‌ با ما همراه باشید.

بازی استراتژیک چیست ؟

اگر بخواهیم در مورد ساختار بازی‌های استراتژیک توضیح دهیم، قبل از هر چیزی باید معنوی لغوی این کلمه را بدانیم. کلمه‌ی استراتژی برگرفته شده از یک کلمه‌ی یونانی به معنی فرماندهی کردن یک ارتش یا گروه است که در جملات مختلف، معنانی گوناگونی دارد.

در مورد بازی‌های کامپیوتری هم کلمه‌ استراتژی تقریبا به همین معناست. در این سبک بازی‌ها شما به عنوان لیدر یا سرپرست یک گروه، باید تصمیمات مهمی جهت پیش‌برد وظایفی که به شما متحمل شده است را بگیرید.

در این بین ممکن است با چالش‌هایی روبه‌رو شوید. اگر به خوبی بتوانید بر تمامی این موارد غلبه کنید و در سخت‌ترین شرایط بهترین تصمیمات را اتخاذ کنید، رهبر خوبی خواهید بود و تمام مشکلات را از بین خواهید برد.

بهترین بازی آنلاین استراتژیک اندروید

بسیار از افراد دوست دارند بازی استراتژیک اندروید را به صورت آنلاین و گروهی انجام دهند. در این بازی‌هایی که شما به صورت گروهی انجام می‌دهید، خیلی راحت می‌‌توانید با افراد زیادی در سراسر دنیا بازی کنید و حس خوبی داشته باشید.

در ادامه ما 5 بازی استراتژیک آنلاین اندروید که بالاترین امتیازات را از آن خودشان کرده‌اند، به شما معرفی خواهیم کرد.

1) بازی استراتژیک آنلاین اندروید The Battle for Polytopia

بازی استراتژیک اندروید آنلاین The Battle of Polytopia اولین بازی استراتژیکی است که در این لیست به شما معرفی خواهیم کرد. این بازی توسط کمپانی بازی‌سازی Midjiwan AB برای کاربران اندروید و آیفون ساخته و منتشر شده است.

بازی استراتژیک آنلاین اندروید The Battle for Polytopia

در این بازی شما باید به دنبال کشف سرزمین‌های جدید و ناشناخته باشید. ولی در پی این جستجو، باید به جنگ دشمنان و قبایل دیگر بروید. در این بازی کسی برنده‌ نبرد خواهد شد که بهترین تصمیمات را اتخاذ کرده و بهترین استفاده را از امکاناتی که در اختیار دارد، بکند.

برای دانلود و نصب بازی The Battle of Polytopia در دستگاه‌های اندروید، روی لینک زیر ضربه بزنید:

در ابتدای بازی باید یک قبیله برای خودتان انتخاب کنید و به جست و جوی چیزهای جدید در جنگل‌ها و مکان‌های مختلف بپردازید.

اگر شما جزو افرادی هستید که از این سبک بازی‌ها خوشتان می‌آید و عاشق گروهی بازی کردن هستید، این بازی انتخاب خوبی برای شما خواهد بود. از جمله ویژگی‌هایی که The Battle of Polytopia دارد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کشف کردن دنیاهای جدید و سبک زندگی انسان‌های مختلف در بازی
  • امکان بازی کردن هم به صورت آنلاین و هم به صورت آفلاین
  • دارای سه حالت مختلف Perfection و Domination و Creative در بازی
  • قابلیت شرکت کردن در مسابقات جهانی و کسب امتیازات بیشتر
  • داشتن نقشه‌های مختلف و امکان روبه‌رو شدن با چالش‌های مختلف در هر منطقه
  • امکان بازی کردن در دو حالت عمودی و افقی
  • گرافیک بسیار بالا و صداگذاری هیجان‌انگیز
  • دارا بودن قابلیت پرداخت درون برنامه‌ای برای دستیابی به آیتم‌های پیشرفته

2) بازی استراتژی آنلاین Clash of Clans

دومین بازی استراتژیک اندروید که طرفداران بسیاری نیز دارد، بازی محبوب Clash of Clans است. این بازی توسط کمپانی بازی‌سازی Supercell طراحی و ارائه شده است و تا به امروز بیش از 500 میلیون بار در پلتفرم‌های مختلف دانلود شده است.

بازی استراتژی آنلاین Clash of Clans

در بازی Clash of Clans هم دقیقا مثل بازی قبل، باید با استفاده از ابزارهایی که در اختیار خواهید داشت یک دهکده و یک ارتش برای خودتان درست کنید. هر چه بیشتر و قوی‌تر این دهکده را بسازید و استراتژی‌های بهتری برای رونق بخشیدن به دهکده‌ خود داشته باشید، شانس شما برای برنده شدن در اتک‌ها و دستیابی به آیتم‌های پیشرفته، بیشتر خواهد شد.

برای دانلود و نصب این بازی محبوب در دستگاه‌های اندروید، روی لینک زیر ضربه بزنید:

این بازی بهترین بازی استراتژیک آنلاین اندروید است که در ادامه برخی از ویژگی‌های آن را با هم بررسی خواهیم کرد:

  • ساخت و طراحی دهکده با ابزارهایی که به دست خواهید آورد
  • قابلیت جنگیدن با بازیکنان آنلاین در سراسر دنیا بدون هیچ محدودیت جغرافیایی
  • به دست آوردن الماس پس از هر پیروزی و استفاده از این الماس‌ها برای رونق بخشیدن به دهکده
  • گرافیک فوق حرفه‌ای و صداگذاری و موسیقی متن بسیار حرفه‌ای
  • امکان شرکت کردن در کلن‌های دلخواه و بازی با دوستان
  • پشتیبانی از زبان فارسی
  • دارا بودن قابلیت پرداخت درون برنامه‌ای

3) بازی استراتژی آنلاین Clash Royale

سومین بازی استراتژی آنلاین که باز هم به نوبه‌ خود یکی از بهترین بازی‌هاست، بازی Clash Royale است. این بازی هم توسط کمپانی Supercell طراحی و منتشر شده است. کلش رویال هم بیش از 100 میلیون بار در پلتفرم‌هایی مثل گوگل پلی و اپ استور دانلود شده است.

بازی استراتژی آنلاین Clash Royale

طراحی و نوع بازی هم تقریبا مثل بازی کلش آف کلنز است و امکان بازی کردن به صورت آنلاین با بازیکنان سراسر دنیا را خواهید داشت. هدف اصلی شما به عنوان فرمانده، خراب کردن برج‌ها و ساختمان‌های حریفان و بزرگتر کردن قلمروی خودتان است.

برای دانلود و نصب بازی Clash Royale در دستگاه‌های اندروید، روی لینک زیر ضر به بزنید:

اگر شما هم از طرافداران بازی کلش آف کلنز باشید، در اولین نگاه متوجه خواهید شد که بسیاری از کاراکترهای اصلی این بازی هم دقیقا مشابه شخصیت‌های کلش آف کلنز هستند.

از جمله ویژگی‌هایی که بازی محبوب Clash Royale دارد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قابلیت جنگ با تمامی بازیکنان آنلاین در سراسر جهان
  • جمع کردن کارت‌های قدرت، برای بالا بردن سطح خودتان
  • ساختن امپراطوری قدرتمند خودتان با استفاده از ابزارهایی که به دست خواهید آورد
  • امکان تشکیل دادن گروه اختصاصی با افرادی که خودتان دوست داشته باشید
  • دارا بودن گرافیک بسیار حرفه‌ای و صداگذاری و موسیقی متن فوق‌العاده
  • امکان پشتیبانی از زبان فارسی و …

4) بازی آنلاین استراتژیک Hey Day

چهارمین بازی استراتژیک اندروید به صورت آنلاین، بازی Hay Day است. این بازی محبوب هم باز توسط کمپانی Supercell طراحی و منتشر شده است. در این بازی بر خلاف 3 بازی استراتژیک قبلی، خبری از کشت و کشتار و غارت نیست!

بازی آنلاین استراتژیک Hey Day

در بازی Hay Day شما باید بتوانید با استفاده حیوانات اهلی و مزرعه‌داری و کشاورزی، روستای خود را بسازید و با فروش محصولاتی که تولید خواهید کرد، به درآمد برسید و پیشرفت کنید.

برای دانلود و نصب این بازی در دستگاه‌های اندروید، روی لینک زیر ضربه بزنید:

پیشرفت در این بازی هم منوط به تولید محصولات لبنی، قند و شکر و غذاهای مختلف و… است. با فروش این محصولاتی که تولید می‌کنید، می‌توانید پول و الماس دریافت کنید و مزرعه‌ خود را رونق ببخشید.

این بازی فضایی بسیار دلچسب و آرامش‌بخش دارد که قطعا از اجرای آن خسته نخواهید شد. از جمله ویژگی‌هایی که بازی Hay Day دارد، عبارتند از:

  • تولید و ساخت انواع محصولات لبنی و خوراکی با استفاده از مواد اولیه‌ای که خودتان تولید می‌کنید
  • خرید و فروش انواع محصولات با سایر مزرعه‌داران آنلاین در سراسر دنیا
  • امکان بازی و حضور داشتن در گروه‌های اختصاصی خودتان
  • دارا بودن قابلیت کاشت انواع سبزیجات مختلف و گندم برای کسب درآمد با قابلیت برداشت
  • گرافیک بسیار بالا و موسیقی متن آرامش بخش و…

5) بازی استراتژی آنلاین DomiNations

آخرین بازی استراتژیک آنلاین که قصد معرفی کردن آن را داریم، بازی DomiNations است. این بازی توسط کمپانی بازی‌سازی NEXON M Inc برای دستگاه‌های اندروید و آیفون طراحی و منتشر شد.

هدف اصلی در این بازی این است که شما با انتخاب یکی از ملیت‌های بریتانیایی، رومی، چینی، آلمانی، فرانسوی، ژاپنی و یونانی، بتوانید قلمروی خود را به عنوان بهترین و زیباترین امپراطوری دنیا گسترش دهید.

برای دانلود و نصب این بازی جذاب در دستگاه‌های اندروید، روی لینک زیر ضربه بزنید:

در این بازی شما باید با استراتژی‌هایی که پیاده می‌کنید، ساختمان‌سازی کنید و تمدن خود را گسترش دهید. نکته‌ جالب در مورد بازی DomiNations این است که شما باید این ساختمان‌سازی و گسترش قلمروی خود را از 8 عصر مختلف شروع کنید.

اولین عصری که در آن شروع به بازی خواهید کرد، عصر هجر است و تا عصری که الان در آن زندگی می‌کنیم، این روال ادامه دارد. در این مدت هم چالش‌های بسیاری خواهید داشت که با داشتن که نقشه‌ درست و حسابی، از پس تمامی آنها بر خواهید آمد.

از جمله ویژگی‌هایی که بازی استراتژیک DomiNations دارد عبارتند از:

  • قابلیت انتخاب کردن ملیت‌های دلخواه از بین لیستی که در ابتدای بازی در اختیارتان قرار خواهد گرفت
  • بالا بردن امتیاز و شهرت قلمروی خود با ساختن عجایب هفت‌گانه جهان مثل اهرام ثلاثه، مجسمه آزادی و…
  • دارا بودن گرافیک فول HD و موسیقی متن و صداگذاری‌های بسیار جذاب و…

بهترین بازی آفلاین استراتژیک اندروید

تا به اینجای این مقاله ما برترین بازی‌های آنلاین استراتژیک را به شما معرفی کردیم. ولی گاهی اوقات ممکن است به اینترنت دسترسی نداشته باشید و از طرفی دیگر، دوست داشته باشید که این بازی‌ها را به صورت آفلاین انجام دهید.

خبر خوب به شما اینکه بازی‌های استراتژیک آفلاین بسیار جذابی هم در گوگل پلی موجود است که می‌توانید به صورت رایگان به آنها دسترسی داشته باشید. در ادامه 5 تا از برترین بازیهای آفلاین استراتژیک اندروید را به شما معرفی خواهیم کرد.

1) بازی استراتژیک آفلاین اندروید XCOM: Enemy Within

اولین بازی استراتژیک اندروید آفلاین در این لیست، بازی XCOM: Enemy Within است. این بازی توسط استودیوی بازی‌سازی 2K, Inc برای کاربران اندروید و آیفون طراحی و منتشر شده است.

بازی استراتژیک آفلاین اندروید XCOM: Enemy Within

در این بازی یک سری موجودات فضایی ناشناخته برای از بین بردن زمین، حمله می‌کنند. وظیفه‌ی شما به عنوان فرمانده، مبازره کردن با این موجودات ناشناخته و روبه‌رو شدن با چالش‌هایی است که با آن‌ها مواجه خواهید شد.

برای دانلود و نصب این بازی در دستگاه‌های اندروید، روی لینک زیر ضربه بزنید:

هر چقدر بیشتر و بهتر بتوانید تیم‌تان را مدیریت کنید و موجودات بیگانه‌ بیشتری را از بین ببرید، شانس بالاتری برای پیروزی و دسترسی به امکانات ویژه خواهید داشت. از جمله ویژگی‌هایی که بازی XCOM: Enemy Within در اختیار کاربران قرار می‌دهد، عبارتند از:

  • داشتن سربازها و نیروهای خیلی زیاد برای مقابله با بیگانگان
  • در اختیار داشتن اسلحه‌ و تجهیزات گوناگون برای پیش‌برد هر چه بهتر نیروهای خودی
  • داشتن منابع جدید و اکتشافات گوناگون برای به کارگیری هر چه بهتر استراتژی‌ها
  • موسیقی متن و گرافیک بسیار حرفه‌ای
  • گیم پلی بسیار جذاب و اعتیادآور

2) بازی آفلاین The Banner Saga

دومین بازی استراتژیک اندروید به صورت آفلاین، بازی The Banner Saga است. این بازی که توسط کمپانی بازی‌سازی Versus Evil طراحی و منشتر شده است؛ ویژگی‌های بسیار زیادی دارد و قطعا نظر شما را به خود جلب خواهد کرد.

بازی آفلاین The Banner Saga

در این بازی شما جزو گروهی از وایکینگ‌هایی خواهید بود که باید برای یک سری اهداف خاص، شروع به جنگ و دفاع از خود و هم گروهی‌هایتان کنید. در این بین با چالش‌ها و خطرات بسیار زیادی روبه‌رو خواهید شد.

برای دانلود و نصب این بازی در دستگاه‌های اندروید، روی لینک زیر ضربه بزنید:

اگر در مواجه شدن با شرایط بحرانی بتوانید بهترین تصمیمات را اتخاذ کنید، امتیازهای بیشتری به دست خواهید آورد و آیتم‌های بسیاری نصیب شما خواهد شد.

از جمله ویژگی‌های شاخص بازی استراتژیک آفلاین The Banner Saga می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • داشتن گرافیک و طراحی دو بعدی که اساطیر باستانی الهام گرفته شده است
  • موسیقی متن نوساتالژیک و هیجانی
  • در اختیار داشتن بیش از 25 شخصیت بازی مختلف با توانایی‌های خاص و منحصر به فرد
  • انجام دادن مبارزه‌های استراتژیکی و هیجانی و …

3) بازی استراتژی آفلاین Door Kickers

سومین بازی استراتژیک اندروید که می‌توانید آن را به صورت آفلاین هم بازی کنید، بازی Door Kickers است. این بازی توسط کمپانی بازی‌سازی KillHouse Games طراحی و منتشر شده است.

بازی استراتژی آفلاین Door Kickers

در این بازی شما باید به عنوان فرمانده‌ اصلی یک گروه ضربت و نجات، به مبارزه با تروریست‌هایی که در جاهای مختلف شهر بمب‌گذاری کرده‌اند بروید. در این بازی هر چه بیشتر از افراد شهر دفاع کنید و تروریست‌های بیشتری را از بین ببرید، شانس بیشتری برای دستیابی به آیتم‌های بیشتر و حرفه‌ای‌تر خواهید داشت.

برای دانلود و نصب این بازی در دستگاه‌های اندروید، روی لینک زیر ضربه بزنید:

هر چقدر جان افراد بی‌گناه بیشتری را از دست این تروریست‌ها و بمب‌گذاری‌هایی که انجام شده نجات دهید، شانس بیشتری برای گرفتن درجه‌های بالاتر و الماس‌های بیشتر در بازی خواهید داشت.

از جمله ویژگی‌هایی که بازی جذاب Door Kickers دارد، عبارتند از:

  • دارا بودن بیش از 80 ماموریت‌ مختلف با چالش‌های گوناگون و سرگرم کننده
  • در اختیار داشتن بیش از 65 اسلحه‌ی مختلف در طول بازی
  • طراحی و گیم‌پلی بسیار خاص
  • قرار گرفتن در موقعیت‌های سخت و چالش برانگیز و تصمیم گیری در لحظه
  • موسیقی متن بسیار دلهره‌آور و هیجانی
  • گرافیک بسیار بالا و طراحی بی‌نظیر

4) بازی استراتژی Kingdom Rush Series

چهارمین بازی استراتژیک آفلاین اندروید این لیست، بازی Kingdom Rush یا یورش به امپراطوری است. این بازی که سبکی دفاعی، اکشن و استراتژیک دارد، توسط کمپانی بازی‌سازی Ironhide Game Studio طراحی و منتشر شده است.

در این بازی هر چقدر بتوانید از چالش‌های مختلف زنده بیرون بیایید، سکه‌های بیشتری دریافت خواهید کرد. هر چقدر تعداد سکه‌ بیشتری داشته باشید، امکان خرید آیتم‌های مختلف و اسلحه‌های گوناگون را خواهید داشت.

برای دانلود و نصب این بازی در دستگاه‌های اندروید، روی لینک زیر ضربه بزنید:

در بازی Kingdom Rush اگر سرعت و دقت عمل بالایی داشته باشید، شانس خیلی بیشتری برای پیروزی خواهید داشت. از همه مهم‌تر اینکه پیروزی در این نبردهاست که می‌تواند شانس شما برای دسترسی به اسلحه‌های حرفه‌ای را بیشتر کند.

این بازی به قدری جذاب است که تا به امروز بیش از 50 میلیون بار در پلتفرم‌های مختلف دانلود شده است. اگر شما هم از طرفداران این سبک بازی‌ها هستید، بد نیست که با ویژگی‌های منحصر به فرد Kingdom Rush آشنا شوید:

  • قابلیت فرماندهی کردن گروه‌ها و سربازان که در اختیار خواهید داشت
  • مبارزه و سرنگونی بیش از 50 دشمن در اشکال مختلف
  • در اختیار داشتن بیش از 9 قهرمان با مهارت‌های خاص جهت مبارزه با دشمنان
  • دریافت بیش از 60 کاپ مختلف در صورت برنده شدن در چالش‌ها و مسابقات
  • موسیقی متن هیجانی و گرافیک بسیار بالا و …

5) بازی استراتژی اندروید Bad North

آخرین بازی استراتژیک آفلاین اندروید که در این لیست به شما معرفی خواهیم کرد، بازی Bad North است. این بازی توسط استودیوی بازی‌سازی سوئدی Raw Fury طراحی و منتشر شده است.

در این بازی شما در نقش وایکینگی خواهید بود که محل زندگی‌تان مورد حلمه‌ی دشمنان قرار گرفته است. با داشتن یک استراتژی درست و گرفتن تصمیمات حساب‌شده، باید بتوانید که جزیره‌تان را از دست دشمنان نجات دهید.

برای دانلود و نصب این بازی در دستگاه‌های اندروید، روی لینک زیر ضربه بزنید:

نکته‌ جذاب در مورد بازی Bad North موسیقی متن آن است. موسیقی در این بازی به قدری جذاب است که به صورت کامل تداعی‌گر یک جنگ واقعی برای شما خواهد بود. از جلمه ویژگی‌هایی که بازی Bad North دارد عبارتند از:

  • گرافیک بسیار مینیمال و زیبا و خیره کننده
  • موسیقی متن فوق العاده و هیجانی
  • گیم پلی بسیار داستان محور و اعتیادآور
  • اهمیت دادن به جزئیات در طراحی بازی و …

بهترین بازی کم حجم استراتژیک اندروید

10 بازی که بالا به شما معرفی شد، شاید حجم بالایی داشته باشند و نیازمند داشتن یک گوشی با کلی فضای خالی برای دیتاهای این بازی‌ها باشد.

اگر شما جزو افرادی هستید که دوست ندارید حجم زیادی از گوشی را به بازی‌ها اختصاص دهید، در ادامه 5 بازی استراتژیک کم حجم اندروید که بسیار جذاب و اعتیادآور هستند را به شما معرفی خواهیم کرد.

1) بازی استراتژیک کم حجم اندروید Plague Inc

اولین بازی استراتژیک کم حجم اندروید که قصد معرفی کردن آن به شما را داریم، بازی Plague Inc است. این بازی سبکی فکری و استراتژیک دارد که توسط کمپانی Miniclip.com طراحی و منتشر شده است. جالب است بدانید که این بازی تا به امروز، بیش 100 میلیون بار از طریق گوگل پلی و اپ استور دانلود شده است.

بازی استراتژیک کم حجم اندروید Plague Inc

داستان بازی Plague Inc این است که باید جهان را از ویروسی که آن را احاطه کرده است نجات دهید. وظیفه‌ شما به عنوان استراتژیست بازی، تقویت کردن علائم بیماری و تولید دارو برای مردم دنیاست.

برای دانلود و نصب این بازی در دستگاه‌های اندروید، روی لینک زیر ضربه بزنید:

این بازی گیم پلی بسیار جذابی دارد و تا حدی شبیه دنیایی است که هم‌ اکنون در آن با ویروس کرونا زندگی می‌کنیم! از جمله ویژگی‌هایی که بازی استراتژیک کم حجم Plague Inc دارد عبارتند از:

  • گرافیک بسیار بالا با وجود حجم کم بازی
  • مقابله و از بین بردن 12 نوع مختلف بیماری با پیاده کردن استراتژی‌های مناسب و کاربردی
  • داشتن بیش از 50 مرحله‌ مختلف در 50 کشور فرضی دنیا برای از بین بردن ویروس کشنده
  • قابلیت ذخیره اتوماتیک بازی با رد کردن هر مرحله از بازی
  • موسیقی متن هیجانی و تاثیرگذار

2) بازی کم حجم Rebel Cops

دومین بازی استراتژیک اندروید کم حجم در این لیست، بازی Rebel Cops است. این بازی هم توسط کمپانی بازی‌سازی HandyGames برای کاربران اندروید و آیفون طراحی و منتشر شده است.

داستان بازی مبارزه با آشوب گران شهر و درگیری‌های مسلحانه است. شما با داشتن یک استراتژی حساب شده باید به دشمنان نزدیک شده و قبل از هیچ اقدامی توسط آنها، شهر را نجات دهید.

برای دانلود و نصب این بازی در دستگاه‌های اندروید، روی لینک زیر ضربه بزنید:

این دشمنان ممکن است در هرجایی از شهر مخفی شده باشند. شما هم به عنوان پلیس این وظیفه را دارید که در همه جا به دنبال آنها باشید و وارد مناطق صعب‌العبور شوید.

Rebel Cops ویژگی‌های بسیار زیادی دارد که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

  • تمرکز بر تاکیک‌های استراتژیک و گرفتن تصمیمات مهم در لحظه
  • پیدا کردن بهترین و امن‌ترین نقاط برای پنهان شدن از دست دشمنان
  • قابلیت پشتیبانی از بیشتر زبان‌های زنده‌ی دنیا
  • گرافیک و موسیقی متن بسیار هیجان انگیز
  • داشتن بیش از 100 مرحله‌ی چالش برانگیز

3) بازی استراتژی کم حجم Iron Marines

سومین بازی استراتژی کم حجم اندروید این لیست، بازی Iron Marines است. این بازی هم توسط کمپانی Ironhide Game Studio برای پلتفرم‌های اندروید و آیفون طراحی و منتشر شده است.

بازی استراتژی کم حجم Iron Marines

در بازی Iron Marines شما باید به مبارزه با یک ارتش مجهزی از تک تیراندازها، آشوب‌گران و… بروید. در طی بازی ماموریت‌های بسیار زیادی خواهید داشت که با پیاده کردن بهترین استراتژی‌ها، شانس بالایی برای زنده ماندن و پیروزی خواهید داشت.

برای دانلود و نصب این بازی در دستگاه‌های اندروید، روی لینک زیر ضربه بزنید:

اگر شما هم طرفدار بازی‌های اکشن که سبک استراتژیک دارند هستید و دوست دارید با بازی کردن آن‌ها، ذهنتان را به چالش بکشید، بازی Iron Marines انتخاب خوبی برای شما خواهد بود.

از جمله ویژگی‌هایی که این بازی جذاب دارد عبارتند از:

  • در اختیار داشتن ارتش و سربازها با مهارت‌های مختلف برای رسیدن به اهداف بازی
  • دسترسی پیدا کردن به اسلحه‌های مختلف با پیروزی در هر مرحله
  • داشتن 40 مرحله‌ مختلف بازی
  • در اختیار داشتن بیش از 8 اسلحه‌ مبتدی تا پیشرفته
  • تعین میزان سختی یا آسانی بازی در گزینه‌های اصلی بازی
  • موسیقی و گرافیک خوب و قابل توجه

4) بازی کم حجم Civilization Civilization Revolution 2

چهارمین بازی استراتژیک اندروید کم حجم در این لیست، بازی Civilization Revolution 2 است. این بازی هم بسیار جذاب و هیجان انگیز است و توسط استودیوی بازی‌سازی 2K Games طراحی و منتشر شده است.

برای دانلود و نصب Civilization Revolution 2 روی لینک زیر ضربه بزنید:

در این بازی شما با گسترش دادن قلمروی حکومتی خود و مبارزه کردن با دشمنان، می‌توانید به دستاوردهای بسیاری برسید. این بازی ویژگی‌های بسیاری دارد.

اگر بخواهیم خیلی خلاصه‌وار در مورد بازی Civilization Revolution 2 و ویژگی‌‌‌های آن اشاره کنیم، باید به موارد زیر بپردازیم:

  • گسترش دادن قلمروی حکومتی خود با ساخت و سازهای مختلف و در اختیار داشتن نیروگاه‌های هسته‌ای و…
  • در اختیار داشتن جدیدترین فناوری‌ها مثل لیزر، Modern Medicine و…
  • امکان جنگ و ماجراجویی در مکان‌های مختلف
  • دارای قابلیت آنلاین و امکان شرکت در مسابقات گروهی
  • گرافیک سه بعدی بسیار جذاب و موسیقی متن بسیار تاثیرگذار

5) بازی استراتژی کم حجم اندروید Shadow of the Empire

آخرین بازی استراتژیک اندروید و کم حجم این لیست، بازی جذاب Shadow of the Empire است. این بازی توسط کپمانی ForgeOfGames طراحی و منتشر شده است.

داستان بازی به این صورت است که شما باید با در اختیار داشتن یک ارتش، به نبردهای گوناگونی بروید و فرماندهی این گردان را بر عهده بگیرید در Shadow of the Empire هرچقدر که بتوانید سرزمین‌های بیشتری را فتح کنید، شانس بیشتری برای دسترسی به موقعیت‌های بسیار خاص را خواهید داشت.

برای دانلود و نصب این بازی در دستگاه‌های اندروید، روی لینک زیر ضربه بزنید:

مزیتی که این بازی علاوه بر کم حجم بودنش دارد، دارا بودن قابلیت آنلاین و آفلاین است. اگر به صورت آنلاین این بازی را انجام دهید، باید در برابر ارتش دشمنان در سراسر دنیا قرار گرفته و به فکر شکست آن‌ها باشید. در حالت آفلاین هم باید در مقابل لشگری که با هوش مصنوعی هدایت خواهد شد، مبارزه کنید.

این بازی ویژگی‌های زیادی دارد که اگر بخواهیم به برخی از شاخص‌ترین ویژگی‌های بازی Shadow of the Empire اشاره کنیم، این موارد هستند:

  • گرافیک بسیار عالی و صداگذاری و موسیقی متن بسیار جذاب
  • درست کردن یک لشگر از سربازان کاربلد و حرفه‌ای با سلاح‌های ویژه
  • امکان بازی هم به صورت آنلاین و هم به صورت آفلاین و …

کلام آخر

در این مقاله ما 15 بازی برتر سبک استراتژیک را به شما معرفی کردیم. از مزیت‌های این سبک بازی‌های کامپیوتری این است که می‌توانید ذهن و مغزتان را به چالش بکشید. هر چه بیشتر از ذهن‌تان کمک بگیرید و بتوانید در لحظه معقول‌ترین تصمیمات را بگیرید، در زندگی موفق‌تر خواهید بود.

این سبک بازی‌ها علاوه بر سرگرم کردن‌تان، می‌تواند ذهن‌تان را از سمت موضوعات خسته‌کننده‌ زندگی روزمره به دور کند و لحظات دلچسبی را به شما بدهد.

امیدوارم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد و بتوانید این بازی‌ها را دانلود کرده و از آنها لذت ببرید.

سوالات متداول

بازی استراتژیک به چه بازی‌هایی گفته می‌شود؟

بازی‌های سبک استراتژیک بازی‌هایی هستند که باید در نظر گرفتن موقعیت بتوانید بهترین و منظقی‌ترین تصمیمات را اتخاذ کنید. هر چه بیشتر و بهتر بتوانید این تصمیم‌گیری‌ها را انجام دهید، شانس بیشتری برای موفقیت و رسیدن به دستاوردهای مختلف را خواهید داشت.

آیا بازی‌های استراتژیک آنلاین حجم زیادی اینترنت مصرف می‌کند؟

بله – این بازی‌ها با توجه به اینکه سرور اصلی‌شان در خارج از کشور است، برای متصل شدن به این سرورها باید از اینترنت بین‌الملل استفاده کرد که قطعا مقدار زیادی از اینترنت را مصرف خواهد کرد.

آیا امکان ذخیره مراحل بازی‌های استراتژیک آنلاین وجود دارد؟

بله – تمامی این بازی‌ها به صورت خودکار در اکانت بازی شما ذخیره خواهد شد و اگر به هر دلیلی بازی پاک شود، امکان دسترسی مجدد به مرحله‌ای از بازی که در آن قرار داشتید را خواهید داشت.

3.5 | (2)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//