آموزش ریپورت کردن در تلگرام + اکانت و کانال

در دنیای دیجیتال امروز، حفظ حریم خصوصی به یکی از چالش‌های اساسی کاربران تبدیل شده است. تلگرام، یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های پیام‌رسانی در جهان، همچنان با تحریم از سوی دولت‌ها و هکرهای بدافزار مواجه است. در این مقاله، به آموزش ریپورت کردن افراد و کانال‌هایی که محتوای نامناسب، تهدید یا زمینه فراهم کردن اطلاعات شخصی کاربران را در تلگرام به اشتراک می‌گذارند پرداخته‌ایم. به کمک این آموزش‌ها، به طور سریع و راحت می‌توانید به تحریم افراد یا کانال‌های مشکوک بپردازید و با ریپورت کردن در تلگرام، حریم خصوصی خود و دیگران را افزایش دهید.

ریپورت کردن در تلگرام چیست؟

تلاش کردن برای حفظ امنیت و حریم خصوصی اعضای تلگرام در هر کانال و یا گروه بسیار مهم است. در صورتی که شما در تلگرام با محتوایی مخالف با قوانین ارتباط برقرار کرده‌اید، می‌توانید این محتوا را به صورت ریپورت به تیم پشتیبانی تلگرام گزارش دهید تا بتوانند در صورت نیاز برخی از اقدامات لازم را برای اصلاح مسیر رفتاری گروه یا کانال انتخاب شده انجام دهند.

پاک کردن حافظه تلگرام { خالی کردن کش تلگرام}
بخوانید

دلایلی که می‌تواند باعث شود تا فرد یا کانالی را ریپورت کنید شامل موارد زیر است:

  • محتوای غیراخلاقی و توهین
  • تشویق به خشونت
  • خطرات امنیتی
  • فریب افراد
  • تبلیغات نامناسب و یا نا مجاز

بعد از ریپورت کردن، تیم پشتیبانی تلگرام از طریق بررسی محتوا و اطلاعات مورد نیاز، ممکن است تعویض یا حذف کانال یا حساب کاربری متخلف را در نظر بگیرد. همچنین ممکن است برای کانال‌ها و گروه‌ها هشدارهایی صادر شود تا از نقض قوانین خودداری کنند و یا در صورت تکرار نقض‌ها، به دلایل خاص، کانال یا گروه را محدود یا تعلیق کند.

با این حال، در هر صورت، پیام شما بطور محرمانه و حریم خصوصی شما حفظ خواهد شد و شخص یا کانال شما را ریپورت کرده است هیچ‌گونه اطلاعاتی درباره شما یا حریم شخصی شما نخواهد داشت. تلگرام در این حیطه بسیار حساس است و همیشه سعی می‌کند که حریم خصوصی کاربرانش را بهترین حد ممکن حفظ کند.

آموزش مخفی کردن چت، کانال و گروه در تلگرام
بخوانید

ریپورت کردن یک اکانت شخصی در تلگرام

ریپورت کردن اکانت های شخصی در تلگرام می‌تواند از دو راه انجام شود. در ادامه دو روش به همراه تصاویر اختصاصی برای هر مرحله توضیح داده شده است:

ریپورت کردن در گروه

اگر شما عضو یک گروه تلگرام هستید و می‌خواهید یکی از اعضای گروه را ریپورت کنید، مراحل زیر را انجام دهید:

  • ویژگی یا گزینه‌ای که شامل ریپورت کردن است را انتخاب کنید.
  • این کاربر/کانال/گروه را ریپورت کنید.
  • یک دلیل برای ریپورت کردن کاربر/کانال/گروه خود را بنویسید.
  • تصویر از صفحه کامل گرفته می‌شود و درخواست شما به تیم پشتیبانی ارسال می‌شود.

ریپورت کردن در تلگرام

ریپورت کردن با ایمیل

در صورتی که می‌خواهید یک اکانت شخصی کاربری را در تلگرام ریپورت کنید، می‌توانید با ارسال ایمیل به تیم پشتیبانی تلگرام، این کار را انجام دهید. مراحل زیر خطی برای انجام ریپورت کردن با ایمیل است:

  • به نشانی پست الکترونیکی support@telegram.org ایمیل بفرستید.
  • دلیلی برای ریپورت کردن اکانت را بفرستید.
  • نام، شماره تلفن و نام کاربری مورد نظر را در ایمیل وارد کنید.
  • بعد از اینکه شما ایمیل را ارسال کردید، تیم پشتیبانی تلگرام دستورالعمل‌های لازم را برای شما ارسال خواهد کرد و به شما در خصوص رفع مشکل کمک خواهند کرد.

ریپورت کردن کانال در تلگرام

ریپورت کردن کانال در تلگرام

برای گزارش تخلف یا گزارش کانال تلگرام مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. برنامه تلگرام را راه‌اندازی کنید.
  2. وارد کانال مورد نظر شوید
  3. روی نماد سه خط در گوشه سمت راست بالای صفحه کلیک کنید.
  4. گزینه Notify را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه یک منوی کشویی در پایین صفحه ظاهر می‌شود که می‌توانید از گزینه‌های آن برای تعیین دلیل گزارش خود استفاده کنید. این گزینه‌ها به شرح زیر است.
  • Spam Option
    این گزینه در مواردی که هرزنامه یا نامه‌های ناخواسته به کانال مورد نظر ارسال می‌شود استفاده می‌شود.
  • گزینه Violence 
    این گزینه در شرایطی که محتوای خشونت‌آمیز در کانال ارسال می‌شود استفاده می‌شود؛ و هدف این کانال ترویج خشونت در بین مردم است.
  • گزینه Pornography
    این گزینه در مواردی که پست‌های ناشایست و برهنگی در کانال درخواستی ارسال می‌شود استفاده می‌شود.
  • گزینه Other
    در مواردی استفاده می‌شود که دلیل ثبت‌نام در کانال تلگرام مربوط به موارد ذکر شده نباشد. با انتخاب این گزینه باید دلیل گزارش خود را در کادر نظر توضیح دهید و بر روی آیکون علامت چک در گوشه سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید.

بنابراین با انجام مراحل بالا می‌توانید نسبت به ریپورت کانال تلگرام اقدام کنید.

ریپورت کردن در تلگرام

کلام آخر

به صورت کلی، برای حفظ امنیت و رعایت حقوق کاربران تلگرام، توصیه می‌شود که در صورت یافتن پیام، کانال، گروه یا حساب کاربری نامناسب و ناشایست، حتما آن را ریپورت کنید. درنتیجه، ریپورت کردن در تلگرام می‌تواند مفید واقع شود تا امنیت و حریم خصوصی کاربران در پلتفرم نگه داشته شود. آموزش گام به گام در ریپورت کردن افراد و کانال‌ها به کاربران کمک می‌کند تا به راحتی هرگونه نقض را به تیم پشتیبانی تلگرام گزارش دهند. اگر شما سؤالات و یا نیاز به اطلاعات بیشتری در مورد این موضوع دارید، لطفاً به بخش نظرات این مقاله مراجعه کنید و پرسش‌های خود را با ما به اشتراک بگذارید.

روش ساخت فولدر در تلگرام و فولدربندی چت ها، کانال و گروه
بخوانید

سؤالات متداول

چگونه می‌توان پیام نامناسب را ریپورت کرد؟

برای ریپورت کردن یک پیام نامناسب باید روی پیام مورد نظر خود که می‌خواهید گزارش دهید، ضربه بزنید، به «ریپورت کردن» بروید و سپس یک دلیل معقول و مناسب برای توضیح نامناسب بودن پیام وارد کنید .

چگونه می‌توان یک کانال مسدود شده را ریپورت کرد؟

برای ریپورت کردن یک کانال مسدود شده باید به تیم پشتیبانی تلگرام بروید، و بدون درخواست، یک کانال مسدود شده را ریپورت کنید. در متن درخواست خود، باید یک توضیح جامع و معقول داده شود که چرا باید کانال مسدود شده بازگشت داده شود.

چگونه یک حساب کاربری را ریپورت کنیم؟

برای ریپورت کردن یک حساب کاربری، باید روی نام کاربری آن کاربر که می‌خواهید گزارش دهید، ضربه بزنید، به «ریپورت کردن» بروید و دلیلی برای ریپورت کردن آن‌ حساب کاربری وارد کنید.

 

5 | (1)
منبع www.addtelegrammember.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//