چگونه اپ گالری را فعال کنیم؟ آموزش AppGallery هواوی

اپ گالری هواوی فروشگاه رسمی اپلیکیشن (Huawei AppGallery) برای دستگاه‌های اندروید هواوی است. این برنامه مشابه فروشگاه محبوب گوگل پلی است که به صورت تخصصی توسط شرکت Huawei طراحی و ارائه شده است.

بعد از نصب این برنامه روی گوشی‌های اندروید، می‌توانید به جستجو، دانلود و نصب اپلیکیشن‌ها و بازی‌های مورد علاقه خود نمایید. به عبارتی ساده، هواوی اپ گالری را جایگزین فروشگاه گوگل پلی کرده است.

در این مقاله از مجله تکنولوژی ایده آل تک قصد داریم به صورت کامل به آموزش نصب و فعال کردن اپ گالری هواوی بپردازیم. اگر شما هم از کاربران گوشی‌های این شرکت هستید، حتما تا پایان با ما همراه باشید.

اپ گالری (AppGallery) چیست ؟

خب احتمالا تا اینجا با ماهیت کلی اپ گالری آشنا شده باشید. همان‌طور که اشاره شده، این برنامه توسط شرکت هواوی طراحی و توسعه داده شده است تا همان کاری را برای کاربران انجام دهد که قبل از این، سرویس گوگل پلی برعهده داشت.

اپ گالری هواوی چیست

هم‌اکنون کاربران گوشی‌های هواوی و Honor می‌توانند از طریق این سرویس، اپلیکیشن‌ها و بازی‌های مورد علاقه خود را دانلود و نصب نمایند. بر اساس گزارش‌ها و آمار، اپ گالری هواوی در حال حاضر بیش از 530 میلیون کاربر فعال دارد!

AppGallery برنامه‌ها و بازی‌های مختلفی را ارائه می‌دهد که می‌توانید به راحتی و از طریق کادر جستجو، آن‌ها را پیدا کنید. سرگرم‌ کننده‌ترین‌ها، محبوب‌ترین‌ها، برنامه‌های دارای رتبه برتر، برنامه‌های ضروری، بهترین برنامه‌های ماه و … هر کدام در ستون‌های جداگانه‌ای لیست شده‌اند.

همچنین شما می‌توانید برنامه‌ها و بازی‌ها را بر اساس دسته‌بندی‌ها جستجو کنید. این ویژگی برنامه‌ها و بازی‌‌ها را بر اساس محتوایی که دارند (جنگی، سرگرم کننده، شبکه های اجتماعی، آشپزی و هزاران دسته‌بندی دیگر) گروه‌بندی می‌‌کند.

توجه داشته باشید که اپ گالری هم اکنون به صورت پیش فرض روی مدل‌های جدید هواوی و هانور نصب شده است. با این‌حال، همه کاربران اندروید در صورت تمایل، می‌توانند از این اپلیکیشن روی تلفن همراه خود استفاده کنند.

تفاوت اپ گالری و گوگل پلی چیست؟

اندروید سیستم عامل گوگل است و بدیهی است که سرویس ویژه این شرکت یعنی گوگل پلی (Play Store) هم به صورت پیش فرض روی همه گوشی‌های اندروید نصب شده باشد. اما اخیرا برندهای مطرحی چون سامسونگ و هواوی، به فکر ارائه فروشگاه برنامه اختصاصی خود افتاده‌اند.

تفاوت اپ گالری و گوگل پلی چیست

به عنوان مثال، هواوی در حال حاضر اپ گالری را توسعه داده و سامسونگ از گلکسی استور (Galaxy Store) استفاده می‌کند. حال یک سوال مهم مطرح می‌شود: این برنامه‌ها چه تفاوت یا چه برتری نسبت به فروشگاه محبوب گوگل دارند؟

هر دو برنامه (گوگل پلی و اپ گالری) شمار زیادی از برنامه‌ها را پوشش می‌دهند و از نظر امنیت هم صد در صد تضمین شده هستند. اما زمانی که پای تعداد برنامه‌ها و بازی‌های موجود وسط باشد، گوگل بسیار بهتر از هر برنامه اختصاصی دیگری  عمل می‌کند.

واقعیتش را بخواهید هنوز نتوانسته‌ایم برتری مشخصی از اپ گالری هواوی نسبت به گوگل پلی را پیدا کنیم! بنابراین توصیه می‌کنیم اگر کاربر یکی دیگر از برندهای گوشی‌های اندروید هستید، همچنان اپلیکیشن‌های خود را از پلی استور گوگل دانلود و نصب کنید.

با این‌حال کاربران هواوی که این برنامه را به صورت پیش فرض روی تلفن همراه خود دارند، می‌توانند از خدمات متنوع و امن آن استفاده کرده و لذت ببرند. همچنین اگر گوگل پلی به هر دلیلی روی گوشی شما باز نمی‌شود، اپ گالری یک گزینه جانشین خوب محسوب می‌شود.

دانلود و نصب اپ گالری هواوی

خب به بخش جذاب و هیجان‌انگیز ماجرا رسیدیم. ابتدا باید این را بدانید که در فروشگاه گوگل پلی، خبری از اپلیکیشن AppGallery نیست (هیچ شرکتی رقیب خود را تبلیغ نمی‌کند!) بنابراین برای دانلود و نصب این برنامه، باید روش‌های دیگری را امتحان کنید.

در صورتی که به هر دلیلی، قصد استفاده از این اپلیکیشن محبوب هواوی را دارید، باید مراحل زیر را به دقت و مرحله به مرحله دنبال کنید:

قبل از هر چیز، وارد وب سایت Huawei AppGallery شوید. سپس روی “Install now” که در گوشه بالای سمت راست صفحه قابل مشاهده است، ضربه بزنید:

روی install now ضربه بزنید

در مرحله بعدی، روی لینک آبی رنگ دانلود (Download) که کاملا مشخص است ضربه بزنید.

روی لینک دانلود ضربه بزنید

احتمالا مرورگر شما اجازه دسترسی به فضای ذخیره‌سازی را بخواهد. در این صورت، مطابق عکس زیر روی Continue ضربه بزنید.

روی continue ضربه بزنید

در این مرحله، دوباره به مرورگر خود اجازه بدهید که به فایل‌های چند رسانه‌ای شما دسترسی داشته باشد. برای تایید، روی Allow ضربه بزنید:

روی allow ضربه بزنید

در این مرحله یک اخطار دریافت می‌کنید که می‌گوید نصب این برنامه ممکن است به دستگاه شما آسیب بزند. دلیل نمایش این پیام این است که شما در حال دانلود از یک سرویس به غیر از گوگل پلی و دیگر منابع مورد تایید گوگل هستید. نگران نباشید و برای ادامه، روی Ok ضربه بزنید.

روی ok ضربه بزنید

بعد از ضربه زدن روی Open متاسفانه پیغام‌های امنیتی بیشتری را مشاهده خواهید کرد. ابتدا گفته می‌شود تلفن همراه شما مجاز به نصب برنامه‌های ناشناخته از این منبع (مرورگر) نیست.

برای نصب اپ گالری هواوی روی setting ضربه بزنید

برای رفع این مشکل، روی Setting ضربه زده و در صفحه بعد، تیک گزینه “Allow app installs” را بزنید. وقتی این تیک آبی باشد، مشکلی در نصب اپلیکیشن نخواهید داشت.

برای نصب اپ گالری هواوی اجازه نصب اپلیکیشن را صادر کنید

بالاخره می‌توانید برنامه را نصب کنید. روی Install ضربه بزنید و کمی منتظر بمانید تا پیغام App installed روی صفحه ظاهر شود. اکنون همه چیز با موفقیت به پایان رسیده است و اپ گالری هواوی روی گوشی شما نصب شده است. برای اجرای آن، روی Open ضربه بزنید.

برنامه با موفقیت نصب شده است

اکنون مراحل نصب تمام شده و این اپلیکیشن را روی صفحه اصلی تلفن همراه خود خواهد دید. اما ماجرا به همین‌جا ختم نمی‌شود! شما برای استفاده کردن از اپ گالری، چند مرحله دیگر پیش روی خواهید داشت که در ادامه، به همه آن‌ها خواهیم پرداخت.

فعال کردن اپ گالری هواوی

وقتی که برای اولین بار AppGallery را روی تلفن همراه خود باز می‌کنید، از شما یک مجوز برای دسترسی به برقراری و مدیریت تماس‌های تلفنی درخواست می‌شود. اگر Allow را بزنید که مجوز صادر شده است. اما اگر به هر دلیل با ضربه زدن روی Deny آن را رد کنید، مراحل زیر در انتظارتان خواهد بود:

فعال کردن اپ گالری و ارائه مجوز دسترسی به تماس ها

وقتی که مجوز دسترسی به برقراری و مدیریت تماس‌های تلفنی توسط اپ گالری را رد می‌کنید، یک پیغام دیگر ظاهر می‌شود که به شما می‌گوید این برنامه برای دسترسی به IMEI و ارائه مدیریت برنامه، به این مجوز نیاز دارد. بنابراین اینجا باید روی Enable ضربه بزنید.

روی enable ضربه بزنید

به عبارتی دیگر، شما راهی به جز دادن مجوز دسترسی به برقراری و مدیریت تماس‌های خود به برنامه AppGallery ندارید. در غیر این‌صورت نمی‌توانید از این اپلیکیشن به هیچ عنوان استفاده کنید!

در ادامه، باید کشور یا منطقه زندگی خود را تایید کنید. بعد از ضربه زدن روی Ok و عبور از این قسمت، اعلان دیگری ظاهر می‌شود و از شما می‌خواهد که Huawei Mobile Services که قرار است جایگزین Google Mobile Services شود را نصب کنید.

روی install ضربه بزنید

بعد از ضربه زدن روی نصب، باید اجازه نصب برنامه‌های ناشناخته را به اپ گالری هواوی بدهید. این کار را انجام داده و فعال کردن اپ گالری هواوی را دنبال کنید.

اجازه نصب برنامه های غیر مجاز را بدهید

به این ترتیب، Huawei Mobile Services که به اختصار HMS نامیده می‌شود و برای استفاده از اپ گالری هواوی ضروری است، روی تلفن همراه شما نصب می‌شود.

در مرحله بعد، وارد صفحه ساخت اکانت هواوی می‌شوید.

بسیاری از کاربران ایرانی هنوز نمی‌توانند از اپ گالری روی تلفن همراه خود استفاده کنند. دلیل این موضوع چیست؟ پاسخ کاملا روشن است: برای فعال کردن AppGallery شما حتما باید یک اکانت هواوی فعال روی گوشی خود داشته باشید.

اکانت هواوی تقریبا مشابه اکانت گوگل است که برای استفاده از گوگل پلی باید حتما آن را روی گوشی خود داشته باشید. در صورتی که هنوز این اکانت را نساخته‌اید، باید مطابق مراحل زیر عمل کنید.

بعد از ورود به صفحه ساخت اکانت هواوی، ابتدا روی Next و سپس Agree ضربه بزنید. در مرحله بعد باید تاریخ تولد خود را وارد کرده و دوباره روی Next ضربه بزنید.

روی Agree ضربه بزنید

تذکر: ما به دلیل سیاست‌های امنیتی اندروید، نمی‌توانیم از این مراحل اسکرین شات بگیریم و آموزش را به صورت تصویری ادامه دهیم. بنابراین فقط به معرفی مراحل بسنده می‌کنیم:

  • ابتدا روی آیکون ثبت ( Register) ضربه بزنید.
  • در این مرحله مجوز “Allow Huawei Mobile Services to make and manage phone calls?” را تایید کنید.
  • اکنون شماره تلفن یا آدرس ایمیل خود را وارد کنید.
  • در این مرحله، یک رمز عبور برای اکانت هواوی خود ایجاد کنید.
  • در صورتی که تلفن همراه خود را برای ساخت اکانت وارد کرده باشید، باید مجوز “Allow Huawei Mobile Services to send and view SMS messages?” را بپذیرید.
  • اکنون یک کد تایید از طریق تلفن همراه یا ایمیل برای شما ارسال می‌شود که باید آن را وارد کنید.
  • اکنون اکانت هواوی شما با موفقیت ساخته شد.

شما به صورت خودکار وارد اکانت خود خواهید شد و فعال‌سازی اپ گالری هواوی هم با موفقیت به پایان می‌رسد. اکنون می‌توانید برنامه‌ها و بازی‌های مورد علاقه خود را از طریق این سرویس، دانلود و نصب نمایید.

کلام آخر

اگرچه همه کاربران اندروید برای نصب برنامه‌ها و بازی‌های مورد علاقه خود از فروشگاه پلی استور گوگل استفاده می‌کنند، اما سرویس‌های اختصاصی دیگری مانند AppGallery هواوی هم برای این کار، طراحی و روانه بازار شده‌اند.

در این مقاله به معرفی کامل اپ گالری هواوی و چگونگی نصب و راه‌اندازی آن پرداختیم. در صورتی که همچنان در این رابطه سوال یا ابهامی دارید، حتما در بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا در اولین فرصت، پاسخ‌گوی شما عزیزان باشیم.

5 | (2)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

3 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
3
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//