آموزش آپدیت گوگل پلی سرویس در دستگاه های اندروید

آپدیت گوگل پلی سرویس برای افرادی که از دستگاه‌های اندروید استفاده می‌کنند، از اهمیت زیادی برخوردار است؛ زیرا می‌تواند ویژگی‌های جدیدی به تلفن همراه شما اضافه کرده و حتی بسیاری از باگ‌های احتمالی را هم رفع کند.

برنامه  Google Play Services معمولا به صورت خودکار آپدیت می‌شود. اما گاهی ممکن است این کار به دلایل مختلفی انجام نشود. در این شرایط شما باید به صورت دستی، به روز رسانی این برنامه را پیش ببرید.

در این مقاله از مجله تکنولوژی ایده آل تک قصد داریم به آموزش آپدیت گوگل پلی سرویس بپردازیم. تا پایان با ما همراه باشید تا بدون هیچ مشکلی بتوانید این کار را در تلفن همراه یا تبلت اندرویدی خود انجام دهید.

برنامه گوگل پلی سرویس چیست؟

Google Play Services یک برنامه در سیستم عامل اندروید است که معمولا برای به روز رسانی Google و سایر برنامه‌های گوشی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این برنامه بستری را فراهم می‌کند که اپلیکیشن‌های نصب شده روی دستگاه‌های اندرویدی، بتوانند بدون مشکل کار کنند.

گوگل پلی سرویس چیست؟

این اپلیکیشن عملکردهای اصلی مانند احراز هویت برای سرویس‌های Google شما، مخاطبین همگام‌سازی شده، دسترسی به آخرین تنظیمات حریم خصوصی کاربر و خدمات مبتنی بر مکان را ارائه می‌کند.

علاوه بر این، Google Play Services تجربه برنامه شما را بهبود‌می بخشد. به جستجوهای آفلاین سرعت می‌دهد، نقشه‌های همه جانبه‌تری ارائه می دهد و تجربه بازی را بهتر می‌کند.

با توجه به مواردی که گفته شد، به نظر می‌رسد که گوگل پلی سرویس یکی از برنامه‌های سیستمی و مهم در دستگاه‌های اندورید محسوب می‌شود. بنابراین لازم است به صورت مداوم آپدیت شود.

چگونه آپدیت خودکار برنامه‌ها در اندروید را غیر فعال کنیم؟
بخوانید

چگونه گوگل پلی سرویس را آپدیت کنیم؟

همان‌طور که در ابتدای مقاله هم اشاره شد، آپدیت گوگل پلی معمولا به صورت خودکار انجام می‌شود. با این حال اگر این اتفاق به هر دلیلی رخ ندهد یا این‌که بخواهید به صورت دستی آن را به روز رسانی کنید، باید مطابق مراحل زیر جلو بروید:

  • وارد بخش تنظیمات یا همان Setting شوید.
  • در صفحه تنظیمات، به سمت پایین اسکرول کرده و روی “Apps & Notifications” ضربه بزنید. روی برنامه ها و نوتیفیکیشن‌ها ضربه بزنید
  • روی “See All X Apps” ضربه بزنید. (X تعداد برنامه‌هایی است که روی تلفن همراه یا تبلت خود نصب کرده‌اید)روی برنامه های نصب شده ضربه بزنید
  • به سمت پایین اسکرول کرده و گزینه “Google Play services” را انتخاب کنید.گوگل پلی سرویس را انتخاب کنید
  • در پایین صفحه روی “Advanced” ضربه بزنید. برای آپدیت گوگل پلی سرویس روی تنظیمات پیشرفته ضربه بزنید
  • این‌بار هم در پایین صفحه، روی “App Details” ضربه بزنید. روی جزئیات برنامه ضربه بزنید
  • اکنون وارد صفحه برنامه “گوگل پلی سرویس” در فروشگاه پلی استور می‌شوید.
  • برای به روز رسانی، روی “Update” ضربه بزنید.

نکته: مراحل بالا تا حد زیادی به مدل و برند دستگاه اندرویدی شما بستگی دارد. با این‌حال، تقریبا در همه دستگاه‌ها، روند آپدیت گوگل سرویس مشابه (با کمی تغییر) مراحل ذکر شده خواهد بود.

کلام آخر

گوگل پلی سرویس یکی از برنامه‌های مهم و سیستمی در دستگاه‌های اندروید محسوب می‌شود. به همین دلیل، هر کاربری باید با روش‌های به روز رسانی خودکار و دستی آن آشنا باشذ.

در این مقاله به آموزش آپدیت گوگل پلی سرویس پرداختیم. در صورتی که همچنان در این رابطه سوال یا ابهامی دارید، حتما در بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا در اولین فرصت، پاسخ‌گوی شما عزیزان باشیم.

3 | (2)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//