15 برنامه برتر دانلود کننده ویدیو در سال 2023

دانلود کننده ویدیو از آن دسته ابزارهایی است که گاهی وقت‌ها، تبدیل به یک فرشته نجات می‌شود! به ویژه وقتی که دوست دارید ویدیو‌هایی که قبلا در رسانه‌های اجتماعی مثل فیس بوک یا اینستاگرام دیده بودید را پیدا کنید، اما انگار پیدا کردن آنها به این راحتی‌ها هم که فکر می‌کردید، نیست!

فرقی ندارد این ویدیو درباره یک دختر بچه کوچولوی ناز باشد، یا یک آموزش میکاپ، یا حتی یک ویدوی ترند شده؛ در هر حال شما آن را می‌خواهید، اما هر چه بیشتر می‌گردید، کمتر می‌یابید. اینجاست که یک دانلودر آنلاین برای دانلود ویدیو از سایت از اهمیت زیادی برخوردار می‌شود! 

در این مقاله از مجله تکنولوژی ایده آل تک قصد داریم شما را با 15 دانلود کننده ویدیو آنلاین آشنا کنیم. بله درست شنیدید! بدون هیچ نرم افزاری و تنها با چند کلیک، می‌توانید ویدئوهای اینترنت را دانلود کنید! باور نمی‌کنید؟ تنها کافیست تا پایان با ما همراه باشید.

دانلود کننده ویدیو چیست؟

هر کلیپ یا ویدئو، احساسات مختلفی را در مردم بر‌می‌انگیزد؛ حس شادی در تعداد بیشتری از این کلیپ ها وجود دارد و به همین خاطر است که ما دوست داریم این ویدیو‌ها را چندین بار ببینیم یا با دوستان خود به اشتراک بذاریم تا یک حس مثبت را تجربه کنیم.

ویدیو دانلودر آنلاین چیست؟

به نظر من وقتی چنین ویدئو‌هایی را می‌بینید، بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید، این است که آن کلیپ را دانلود کرده و در گوشی یا لپ تاپ خود ذخیره کنید. با این وجود همه ما به خوبی می‌دانیم که دانلود ویدیو از سایت به آسانی دانلود کردن عکس نیست!

در بیشتر مواقع، با کلیک راست روی ویدیو و زدن گزینه «Save» (روش مرسوم دانلود محتوا در اینترنت)، نمی‌توانید آن‌ها را ذخیره کنید. در چنین موقعیت‌هایی است که دوست دارید معجزه‌ای رخ بدهد، بلکه این کلیپ‌های دوست داشتنی، قابل دانلود و ذخیره باشند.

دانلود کننده ویدیو برای همین طراحی شده‌ است تا در چنین موقعیت‌هایی، همان معجزه دل‌خواه شما باشد. ویدیو دانلودر آنلاین در واقع، یک وب‌سایت اینترنتی است که به شما اجازه می‌دهد، کلیپ‌ها و ویدئوها را از سراسر اینترنت (سایر سایت‌ها، اینستاگرام، یوتیوب، فیسبوک و …) دانلود کنید.

خوشبختانه بسیاری از دانلودرها، کاملا رایگان هستند و شما می‌توانید، به صورت نامحدود، از آن‌ها استفاده کنید. مزیت دانلود کننده ویدیوی آنلاین این است که در سریع‌ترین زمان ممکن، کار شما را راه می‌اندازد.

بهترین دانلود کننده ویدیو به صورت آنلاین 

خب همان‌طور که قول داده بودیم، امروز قصد داریم بهترین وب‌سایت‌ها و نرم افزارهای آنلاین، برای دانلود ویدئو را به شما عزیزان، معرفی کنیم. در ادامه با ما همراه شوید تا 15 ویدیو دانلودر آنلاین برتر، آشنا شوید.

سایت Savefrom.net

سایت Savefrom.net که در سال 2008 تسیس شده، از بهترین دانلود کننده‌های ویدئو است که تا به امروز، مورد اعتماد میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان قرار گرفته است. همه روزه، کاربران زیادی از سراسر جهان، با اطمینان خاطر از ایمن بودن این وب‌سایت، کلیپ‌های مورد علاقه خود را به کمک Savefrom، دانلود و ذخیره می‌کنند.

Savefrom

برخلاف اکثر دانلود کننده‌های ویدئوی رایگان در اینترنت، این سایت بدون هیچگونه تبلیغات نامطلوب (از جمله تبلیغات پاپ آپ) یک رابط کاربری تمیز و آسان را ارائه می‌دهد. این وب سایت حتی توسط Norton Safe Web (یک مرجع معتبر برای بررسی امنیت وب‌سایت‌ها) هم مورد بررسی قرار می‌گیرد.

این سرویس از کیفیت‌های مختلف ویدئو، پشتیبانی می‌کند. می‌توانید فیلم‌ها را در فرمت‌های زیر دانلود کنید:

  • MP4
  • SD
  • HD
  • FullHD
  • 2K
  • 4K
جالب است بدانید کیفیت خروجی، همیشه به فایل آپلود شده بستگی دارد. یعنی اگر کاربر، ویدئویی را با کیفیت 1080p آپلود کند، در سیستم شما ویدئو با همان کیفیت ذخیره می‌شود.

علاوه بر این، جهت دسترسی به این سرویس، هیچ فرقی ندارد که از کدام مرورگر استفاده می‌کنید. به همین دلیل استفاده از این ویدیو دانلودر آنلاین، برای شما یک تجربه اسان و دوست داشتنی را رقم خواهد زد.

روند دانلود ویدئوها با استفاده از Savefrom هم بسیار راحت است: فقط کافی است به سراغ کلیپ یا فیلم مورد علاقه خود رفته و لینک آن را کپی کنید. سپس  savefrom.net را در tab دیگری باز کنید، لینک کپی شده را در کادر مربوطه جای‌گذاری کرده و در نهایت، دکمه «دانلود» را فشار دهید.

4K Video Downloader

دانلود فیلم‌های یوتیوب، یکی از کارهای مورد علاقه همه ما به شمار می‌آید. 4K Video Downloader این امکان را به شما می‌دهد که در هر زمان و حتی بدون اتصال به اینترنت، به ویدیوهای Youtube و سایر پلتفرم‌ها، دسترسی داشته باشید.

4K Video Downloader

 4K Video Downloader یکی از نرم افزار‌های ایمن و مطمئن است که در هر زمان، می‌توانید روی کمک آن، حساب کنید. این نرم‌افزار، یکی از بهترین ویدئو دانلودرهای آنلاین است که این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا فیلم‌های یوتیوب را بدون هیچگونه مشکل و با بالاترین کیفیت ممکن، دانلود کنید. فقط کافی است نرم افزار آن را بر روی سیستم خود نصب کنید تا جادوی آن را در دانلود انواع ویدئوها با فرمت‌های مختلف ببینید.

برای دانلود این نرم افزار محبوب در کامپیوتر یا لپ تاپ خود، کافیست روی لینک زیر کلیک کنید: 

دانلود نسخه دسکتاپ

این نرم افزار در دو نسخه رایگان و خریدنی به کاربران عرضه شده است. با این حال همان‌گونه که در این حوزه معمول است، نسخه رایگان در مقایسه با نسخه‌های پولی، امکانات و سرویس‌های محدودی دارد.

به عنوان مثال شما می‌توانید لیست پخش‌های یوتیوب را دانلود کنید؛ اما این نسخه می تواند فقط برای 24 ویدئو یا کمتر مورد استفاده قرار بگیرد. شما نه می‌توانید لیست‌های پخش را با زیرنویس دانلود کنید و نه کانال‌های کامل آن برای شما قابل دانلود هستند.

استفاده از 4K Video Downloader آسان است. تمام آن‌چه نیاز دارید، این است که نرم افزار را در کامپیوتر خود نصب کنید، لینک ویدئو را از نوار آدرس خود کپی کرده و سپس، روی دکمه Paste Link در برنامه 4K Video Downloader کلیک کنید. در این مرحله، لازم است کیفیت خروجی را انتخاب کرده و سپس دکمه Download را بزنید.

Freemake Video Downloader

اگر به تعداد استفاده کنندگان این نرم افزار نگاهی بیندازید، به اطلاعات جالبی پی خواهید برد! وقتی رقم بیش از 93 میلیون کاربر در سراسر جهان را ببینید، درک این‌که چرا Freemake Video Downloader به لیست 15 ویدیو دانلودر آنلاین راه پیدا کرده است، چندان دشوار نیست.

Freemake Video Downloader

از گزینه‌های دانلود گرفته تا رابط کاربری، این نرم افزار هم‌چنان در این لیست، یکی از برترین‌ها به شمار می‌آید. شما می‌توانید ویدئوها و فایل‌های صوتی را با بیش از 500 فرمت از جمله WebM، 3GP، Flash و FLV دانلود کنید.

در مورد نقش رابط کاربری این نرم افزار، باید بدانید در استفاده و مکان‌یابی مشکلی نخواهید داشت؛ چرا که این موارد با فونت‌های مناسب در پس زمینه، به تصویر کشیده می‌شوند.

همانند اکثر دانلود کننده‌های ویدئو، Freemake هم یک نرم افزار رایگان است و شما می‌توانید بدون هیچ‌گونه تعهد یا محدودیتی، هر زمان که تمایل داشتید، از نسخه رایگان آن استفاده کنید. با این‌حال، باید انتظار داشته باشید که دسترسی شما به یک سری از ویژگی‌ها، با محدودیت روبه‌رو شود.

برای دانلود این نرم افزار دانلود کننده ویدیو کافیست روی لینک زیر کلیک کنید: 

دانلود نسخه دسکتاپ

این محدودیت‌ها می‌توانند شامل قرار دادن آرم شرکت یا نشانه مورد نظر افراد در ابتدا و انتهای ویدئوی دانلود شده باشد. محدودیت در مدت زمان ویدئو نیز یکی دیگر از مواردی است که به آن بر‌می‌خورید.

پروسه دانلود ویدئو در این نرم افزار، فقط شامل چند مرحله ساده است:

  • ابتدا نرم افزار را نصب کنید.
  • لینک ویدئو را از نوار آدرس کپی کرده و سپس، برنامه را اجرا کنید.
  • لینک کپی شده را در قسمت مشخص شده، Paste کرده و در آخر، کیفیت خروجی مورد نظر خود را انتخاب کنید.
  • در انتها، دکمه «دانلود» را فشار دهید.

در این نرم افزار، کاربر می‌تواند فقط یک ویدئوی سه دقیقه‌ای را ارسال کند. همه ما قبول داریم که این محدودیت‌ها آزار دهنده است. پس اگر می خواهید بدون هیچ گونه پیش شرط یا محدودیت‌، از این برنامه استفاده کنید، باید نرم افزار خود را به Freemake Premium Pack ارتقا دهید.

ClipGrab

دوست دارید بدون باز کردن برنامه یا tab دیگری در مرورگر خود، هم‌زمان ویدیوها را تماشا کرده و دانلود کنید؟ اگر به این سوال پاسخ بله دادید، با ما همراه باشید تا نرم افزار ClipGrab را با هم بررسی کنیم.

ClipGrab

ClipGrab یک دانلود کننده ویدیو است که برای شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید ویدئو‌ها را دانلود کرده و به راحتی، به فرمت‌های مختلف تبدیل کنید. آن‌چه که این نرم افزار را از سایر دانلود کننده‌های ویدئو متمایز می‌سازد، موتور جستجوی داخلی آن است. شما می‌توانید بدون نیاز به تغییر دادن مداوم مرورگر خود، ویدئوها را جستجو کرده و تماشا کنید.

برای دانلود و نصب این برنامه قدرتمند، کافیست روی لینک زیر کلیک کنید: 

دانلود نسخه دسکتاپ

زمانی که از نرم افزار ClipGrab استفاده می‌کنید، هیچ محدودیتی در مورد سایت‌هایی که ویدئوهای خود را از آن‌ها دانلود می‌کنید، وجود ندارد. در واقع، این نرم افزار از پلتفرم‌های بر پایه ویدئو، مانند یوتیوب، Vimeo و Dailymotion پشتیبانی می‌کند.

به غیر از MPEG4، می‌توانید ویدئوها را با فرمت‌های مختلف از جمله WMV و OGG هم دانلود کنید. به همین ترتیب، ویدئوها می‌توانند به فایل‌های MP3 هم تبدیل شوند. ClipGrab این کار را با اضافه کردن تگ‌های ID3 و با استفاده از متا دیتای ویدئویی انجام می‌دهد.

کار ClipGrab در اینجا تمام نمی‌شود. یک ویژگی به نام نظارت بر کلیپ بورد وجود دارد که به شما این امکان را می‌دهد لینک ویدئو را در کلیپ بورد کپی کنید تا برنامه به طور خودکار، ویدئوی مرتبط با آن را دانلود کند. این کار، شما را از دردسر لینک دادن دستی ویدئوها (که می‌تواند باعث هدر رفتن زمان شما شود) نجات دهد.

Winx Youtube Downloader

آیا به دنبال نرم افزاری هستید که بتواند به طور همزمان چندین ویدئو را دانلود کند؟ اگر جواب شما به این سوال مثبت است، Winx Youtube Downloader را امتحان کنید. با داشتن یک رابط کاربری زیبا و کاربر پسند، می‌توانید هر تعداد ویدئو را که می‌خواهید، فقط با کپی و Paste کردن لینک در برنامه، دانلود کنید.

Winx Youtube Downloader

این ویدئوها در یک لیست پشت سر هم قرار می‌گیرند و شما می‌توانید با استفاده از پخش کننده کوچکی که در بالا سمت چپ قرار دارد، پیش نمایش آنها را ببینید. مانند اکثر دانلود کننده‌های ویدئو، شما می‌توانید کیفیت خروجی را قبل از دانلود انتخاب کنید.

برای دانلود این نرم افزار در سیستم عامل ویندوز، کافیست روی لینک زیر ضربه بزنید: 

دانلود نسخه دسکتاپ

این سرویس، مانند اکثر دانلود کننده‌های ویدئو، رایگان کار می‌کند. بر روی ویدئوهای دانلود شده، واتر مارک مشاهده نخواهید کرد و موقع استفاده از برنامه، مدام با تبلیغات آزار دهنده روبرو نمی‌شوید. (گرچه ممکن است بعضی اوقات، تبلیغاتی را تحت عنوان ارتقاء به نسخه پریمیوم، مشاهده کنید).

برای استفاده از این برنامه، ابتدا باید نرم افزار را نصب کنید. سپس، لینک ویدئو را در برنامه کپی و Paste کرده و پس از آن، کیفیت خروجی مورد نظر خود را انتخاب کنید. در نهایت نیز، دکمه «دانلود» را فشار دهید.

Any Video Downloader

در نگاه اول، ممکن است فکر کنید Any Video Downloader فقط یک کار انجام می‌دهد و آن، دانلود ویدئوهای آنلاین است. درست است این دانلود کننده ویدیو ویدئوهای آنلاین را ذخیره می‌کند، اما قابلیت‌های any video downloader فراتر از این موارد است.

Any Video Downloader

این نرم افزار به دلایل زیادی، در بین بهترین دانلود کننده‌های ویدئوهای یوتیوب موجود در بازار، جای گرفته است. قابلیت‌های این برنامه که باعث می‌شوند شما از انتخاب آن لذت ببرید، شامل مواردی از قبیل: رابط کاربری جذاب، گزینه‌های متنوع ورودی، دانلود ویدئو، تبدیل فرمت‌های صوتی و تصویری و ویرایشگر داخلی ویدئو می‌شوند.

برای دانلود و نصب این نرم افزار دانلود ویدیو از سایت کافیست روی لینک زیر کلیک کنید: 

دانلود نسخه دسکتاپ

به عنوان یک نرم افزار رایگان، ممکن است معایبی هم در آن به چشم بخورد. به عنوان مثال، any video downloader از چندین بار دانلود ویدئو پشتیبانی نمی‌کند؛ یعنی ممکن است مجبور شوید همه ویدئوها را در یک لیست پخش، و آن هم به صورت دستی، دانلود کنید.

JDownloader

JDownloader فقط یک دانلود کننده ویدیوی معمولی نیست. این برنامه به عنوان یک مدیر دانلود پرکاربرد و مفید دسته‌بندی می‌شود، زیرا انواع مختلف محتوا از جمله اسناد، نرم افزار و مدیا را پوشش می‌دهد.

JDownloader

میلیون‌ها کاربر JDownloader را به دلیل رایگان بودن آن دوست دارند؛ چرا که روند دانلود را سریع‌تر و آسان‌تر می‌کند. ا استفاده از این ابزار، دانلود فایل‌های حجیم از Rapidshare و MEGA دیگر برای شما، مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

برای دانلود این برنامه در سیستم عامل ویندوز، کافیست روی لینک زیر ضربه بزنید: 

دانلود نسخه دسکتاپ

فقط کافی است لینک ویدئو را کپی کنید تا به طور خودکار، در زیر گزینه Link Grabber ظاهر شود. پس از آن‌که کیفیت ویدئو را انتخاب کردید، کلیک راست کرده و Continue with the selected file را بزنید. حالا منتظر بمانید تا دانلود محتوای مورد نظر شما به پایان برسد.

این برنامه می تواند فایل‌های دیگری از جمله فایل‌های صوتی و تصاویر را هم دانلود کند.

aTube Catcher

همه افراد ترجیح می‌دهند کار دانلود تمام فایل‌های ویدئویی خود را یک‌جا و در یک پکیج انجام دهند تا وقت کمتری را برای آن، صرف کنند. aTube Catcher ضبط نمایشگر کامپیو، رایت CD یا DVD  و ویراش ویدیوها را برای شما انجام می‌دهد.

aTube Catcher

البته ویدئوها از پلتفرم‌های بزرگی مانند یوتیوب، Dailymotion و Metacafe دانلود می‌شوند؛ اما نحوه عملکرد نرم افزار، مانند سایر برنامه‌های ویدیو دانلودر آنلاین نیست. aTube Catcher یک پشتیبانی عالی از فرمت، از جمله پردازش دسته‌ای مفید و آپدیت‌کننده خودکار برنامه را ارائه می دهد.

برای دانلود و نصب این دانلود کننده ویدیو برای سیستم عامل ویندوز، کافیست روی لینک زیر ضربه بزنید: 

دانلود نسخه دسکتاپ

ویژگی دیگری که باعث متمایز شدن این دانلود کننده از سایر نمونه‌های مشابه می‌شود،  ضبط صفحه نمایش است.

Free Youtube Download

همان‌طور که از اسم این برنامه هم به خوبی مشخص است، احتمالا به راحتی می‌توانید حدس بزنید که نرم افزار Free Youtube Download چه کاری انجام می‌دهد. این برنامه، یک دانلود‌ کننده رایگان و ساده یوتیوب است که ویدئوها را بدون دردسر، دانلود می‌کند.

Free Youtube Download

تمام کاری که شما باید انجام دهید، این است که لینک ویدئوی یوتیوب را کپی کرده و در برنامه Paste کنید. ظرف چند ثانیه، محتوای مورد نظر شما در دستگاه ذخیره خواهد شد. اگر ترجیح می‌دهید ویدئوها را به طور خودکار دانلود کنید، فقط گزینه «دانلود اتوماتیک» را از قسمت تنظیمات برنامه فعال کنید.

برای دانلود و نصب این برنامه کافیست روی لینک زیر کلیک کنید: 

دانلود نسخه دسکتاپ

می‌توانید ویدئوها را در فرمت‌های مختلف دانلود کنید؛ اما این مسئله معمولا به کیفیت ویدئوی اصلی بستگی دارد. علاوه بر این، اگر بخواهید فقط خود فایل را بدون زیرنویس دانلود کنید، فایل صوتی آن در قالب mp3 در دسترس است.

iTubeGo Youtube Downloader

iTubeGo Youtube Downloader یک دانلود کننده ساده ویدئو است. این برنامه به شما امکان می‌دهد، ویدئوها را به صورت دسته‌ای و یا لینک صوتی، در لیست دانلود قرار دهید. iTubeGo از یک رابط کاربر پسند و با دکمه‌های مناسب برخوردار است. همچنین گزینه‌ای برای دانلود زیرنویس یوتیوب به زبان مشخص شده هم در بخش تنظیمات، وجود دارد.

iTubeGo Youtube Downloader

همانند سایر دانلود کننده‌های ویدئو، iTube Go Downloader هم قادر است ویدئوهای شما را به فرمت‌های مختلف، تبدیل کند. می‌توانید در هنگام دانلود، هر کدام از فرمت‌های MP4، MOV، AVI، MKV، FLV و GP3 را انتخاب کنید.

برای دانلود و نصب این دانلود کننده ویدیو کافیست روی لینک زیر کلیک کنید: 

دانلود نسخه دسکتاپ

در مورد سازگاری دستگاه، باید گفت این سرویس در آیفون، آیپد، گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی به خوبی کار می‌کند.

Youtube MP4

لیست بهترین ویدیو دانلودر آنلاین بدون YoutubeMP4 کامل نمی‌شود. چه از کامپیوتر استفاده کنید، چه تبلت یا گوشی هوشمند، برای دسترسی به این سرویس، با مشکلی مواجه نخواهید شد.

Youtube MP4

چرا که هدف آن، اطمینان از رضایت مشتری است. از آنجا که این وب‌سایت، بر روی مرورگر قابل اجرا است، می‌توانید بدون دانلود برنامه اضافی، مستقیماً ویدئوها را دانلود کنید.

استفاده از YoutubeMP4 بسیار ساده است. لینک ویدئو را کپی کرده و در وب‌سایت Paste کنید. سپس منتظر بمانید تا لینک‌های مورد نظر ایجاد شود. اکنون کیفیت مورد نظر خود را انتخاب کنید.

فرمت‌های موجود برای دانلود ویدئو در این برنامه شامل MP4، M4A و WEBM است.

Catchvideo.net

ممکن است Catchvideo مورد علاقه همه نباشد، اما این دانلود کننده ویدیو کار را بدون دردسر انجام می‌دهد. شما به راحتی می‌توانید ویدئوها را از یوتیوب، فیس بوک، Dailymotion، Vimeo و دیگر سایت‌ها دانلود کرده و آن‌ها را به کیفیت مورد نظر خود، تبدیل کنید.

Catchvideo.net

اگر روی دستگاه خود فضای کافی ندارید و می‌خواهید ویدئوهایی با حجم بالا دانلود کنید، آنها را با استفاده از Catchvideo به کیفیت پایین‌تری تبدیل نمایید. با این روش، می‌توانید بدون از دست دادن حافظه زیادی از دستگاه خود، ویدئو را مشاهده کنید.

در این نرم افزار هم مانند سایر برنامه‌ها، در ازای رایگان بودن سرویس، تبلیغاتی هم در صفحه سایت به شما نمایش داده می‌شود. پنجره پاپ‌آپ، می‌تواند بیش از هر تبلیغ دیگری، برای شما آزار دهنده باشد؛ زیرا اغلب با هر بار کلیک کردن یا فشردن دکمه‌ای، این پنجره ظاهر می‌شود.

DownloadGram

به جز یوتیوب و سایر پلتفرم‌های پخش ویدئو، اینستاگرام نیز منبع اصلی کلیپ‌های الهام‌بخش و جذاب است. اگر بخواهید کلیپ‌های این شبکه اجتماعی را دانلود کنید، چه کار می‌کنید؟ برای این کار، با خیال راحت به سراغ DownloadGram بروید.

DownloadGram

این وب سایت، یک ضبط کننده ویدئو و تصویر آنلاین است که رابط کاربری جذابی هم دارد و بر روی صفحه آن، فقط یک باکس برای قرار دادن لینک، و یک دکمه «دانلود» موجود است.

روند استفاده از DownloadGram با سایر دانلود کننده‌ها، چندان تفاوتی ندارد. فقط کافی است لینک ویدئو را کپی کرده، در قسمت مناسب قرار داده و سپس دکمه «دانلود» را فشار دهید؛ فقط همین! علاوه بر این، DownloadGram کاملا رایگان است و نیازی به نصب هم ندارد.

FBDown.net

تماشای ویدئو در فیس بوک، یک فعالیت سرگرم کننده است. با استفاده از ویژگی Facebook Watch که اخیرا به این شبکه اجتماعی، اضافه شده است، می‌توانید میلیون‌ها ویدئو را از سراسر جهان، به راحتی تماشا کنید. حالا سوال اینجاست که چگونه می‌توانید ویدئوهای مورد علاقه خود را از فیس بوک دانلود کنید؟

FBDown.net

شما می‌توانید برای ذخیره کامل محتوای مورد نظر در دستگاه خود جهت مشاهده آفلاین ویدئو یا کلیپ، از عملکرد ‘Save For Later’ و یا FBDown استفاده کنید.

از آن‌جا که این برنامه، یک ویدیو دانلودر آنلاین محسوب می‌شود؛ در نتیجه نیازی به نصب ندارد. کافی است به سادگی FBDown را در مرورگر خود باز کنید، لینک ویدئوی Facebook را در سایت کپی و Paste کرده و روی «دانلود» کلیک نمایید.

البته باید بدانید که سایت، برای تغذیه سرورهای خود، از تبلیغات استفاده می‌کند. اگر دیدن تبلیغات را دوست ندارید، می‌توانید افزونه AdBlocker را در مرورگر خود، فعال کنید.

VidtoMP3

همان‌طور که از نام آن مشخص است، VidtoMP3 فقط در چند مرحله ساده، ویدئوها را به MP3 تبدیل می‌کند. کافی است لینک ویدئو را کپی کرده و در وب‌سایت، Paste کنید. این سرویس کاملا رایگان است و نیازی به ثبت نام ندارد؛ با این‌حال، بدیهی است که تبلیغات بسیار زیادی را نشان می‌دهد.

تفاوت بین ویدیو دانلودر  و نرم افزار دانلود

برای دانلود ویدئو‌ها، دو نوع ابزار وجود دارد: می‌توانید از ویدیو دانلودر آنلاین یا یک نرم افزار مخصوص دانلود استفاده کنید. دانلود کننده‌های آنلاین ویدئو، که با عنوان “grabber” آنلاین هم شناخته می‌شوند، در واقع وب‌سایت‌های آنلاین رایگانی هستند که به شما این امکان را می‌دهند بتوانید فقط با کپی و Paste کردن لینک ویدئو، آن‌ها را از پلتفرم‌های مختلف دانلود کنید.

فرق ویدیو دانلودر با نرم افزار

نکته اصلی در این است که لازم نیست شما این سرویس را نصب کنید؛ بلکه فقط کافی است به وب سایت آنلاین مراجعه کرده و برای دانلود فیلم یا کلیپ مورد نظر خود، دکمه شروع را بزنید. خوشبختانه خدمات این وب سایت‌ها عمدتا رایگان است. اما در عوض ناچار هستید تبلیغات گاه و بی‌گاه آن‌ها را با لبخندی تحمل کنید!

می‌توان گفت عملکرد نرم افزارهای دانلود ویدئو با ویدیو دانلودرهای آنلاین، یک‌سان است. تنها تفاوت آن‌ها در این است که نرم افزارهای دانلود ویدئو باید روی کامپیوتر نصب شوند تا بتوانند یک سرویس‌دهی یک‌پارچه را ارائه دهند. پس از نصب این نرم افزار‌ها، می‌توانید هر زمان که بخواهید از آن‌ها برای دانلود ویدئوها و کلیپ‌های مورد علاقه خود استفاده کنید.

برخی از نرم افزارها باید خریداری شوند؛ اما تعداد بسیار زیادی از آن‌ها هستند که به رایگان نصب شده و به کاربران سرویس‌دهی می کنند. اما نکته بسیار مهم و قابل توجهی در اینجا وجود دارد: رایگان بودن این نرم افزار‌ها، می‌تواند امنیت آن‌ها را به طور کامل، زیر سوال ببرد!

آیا دانلود آنلاین ویدئوها قانونی است؟

اکنون که می‌دانید چگونه می‌توانید ویدئوها را با استفاده از ویدیو دانلودر آنلاین ذخیره کنید، یک سوال پیش روی قرار می‌گیرد: آیا جستجو در وب و دانلود همه ویدئوهایی که مشاهده می‌کنید، قانونی است؟ جواب، قطعا منفی است!

به طور کلی، پلتفرم‌های معروف پخش ویدئو مانند یوتیوب، Vimeo و سایر دانلود کننده‌ها از سیاستی پیروی می‌کنند که هیچ محتوایی بدون رضایت شخص آپلود کننده یا خود شرکت، کپی، توزیع و فروش نمی‌شود. بنابراین، هر کسی که این سیاست را نقض کند تحت تحریم قرار خواهد گرفت.

اما اگر قصد دارید ویدئویی را فقط برای استفاده شخصی خود دانلود کنید (مشاهده آفلاین و موارد دیگر)، در این کار آزاد هستید. برای جلوگیری از تخلف، از آپلود مجدد و ارسال آن فایل تحت عنوان مالکیت خود، خودداری کنید.

کلام پایانی

در نهایت توصیه ما این است که چگونگی دانلود ویدئوها با روش‌های مختلف را بیاموزید؛ چه ویدئوهای یوتیوب باشند، چه ویدئوهای تیک تاک، چه Vimeo و یا موارد دیگر. در هر حال، اوقاتی از شبانه روز پیش می‌آید که خسته و کم‌حوصله شده‌اید و دوست دارید کلیپ‌های مورد علاقه خود را مرور کنید.

البته یادتان باشد در تمامی این سایت‌هایی که ویدئو به اشتراک گذاشته می‌شود، علاوه بر ویدئو‌های سرگرم کننده، ویدئو‌های آموزشی بسیار زیادی هم به چشم می‌خورد. از آن‌ها غافل نشوید؛ چرا که آموختن چیزی همزمان با گذراندن وقت، یکی از بهترین شیوه‌هایی است که می‌توانید برخی از علاقمندی‌های خود را به شکلی سرگرم کننده بیاموزید.

در صورتی که در ارتباط با انواع مختلف ویدیو دانلودر آنلاین سوال یا ابهامی دارید، لطفا در بخش نظرات همین مقاله مطرح کنید تا در اولین فرصت، پاسخ‌گوی شما عزیزان باشیم.

سوالات متداول 

بهترین سایت آنلاین دانلود ویدیو کدام است؟

ما با بررسی انواع سایت‌های آنلاین دانلود ویدیو، به این نتیجه رسیده‌ایم که Savefrom.net بهترین ویدئو دانلودر آنلاین محسوب می‌شود.

بهتریند دانلودر برای دانلود از یوتیوب کدام است؟

کاربران تلفن های همراه و رایانه های شخصی برای دانلود انواع ویدئوهای موجود در یوتیوب، می‌توانند از ابزار YoutubeMP4 استفاده کنند.

3 | (4)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

10 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
10
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//