علت دیر شارژ شدن پاور بانک چیست؟

دیر شارژ شدن پاور بانک دلایل مختلفی دارد. برخی از این دلایل به خود پاور بانک و برخی به لوازم جانبی آن یعنی کابل و باتری مربوط می‌شود. پاوربانک‌ یا شارژ همراه  برای کسانی که به شارژ سریع و به موقعِ گجت‌های دیجیتالی خود نیاز دارند، وسیله‌ای بسیار ضروری محسوب می‌شود. از طرفی خود پاوربانک نیز باید شارژ شود و معمولاً افراد دوست ندارند مدت زمان زیادی را منتظر شارژ شدن آن باشند؛ بنابراین هم دیر شارژ شدن و هم دیر شارژ کردن این وسیله ناخوشایند و آزاردهنده است.

در این مقاله مهم‌ترین علل دیر شارژ شدن پاور بانک و راهکارهای رفع آن‌ها را بیان کرده‌ایم. همچنین در خصوص برخی از دلایل دیر شارژ کردن پاور بانک ‌نیز توضیحاتی را ارائه داده‌ایم. همراه ما بمانید و به کمک مطالبی که در این مقاله یاد می‌گیرید، خیلی سریع خود را از اعصاب خردکنی‌های شارژ نشدن و شارژ نکردن پاوربانک نجات دهید.

چرا پاوربانک دیر شارژ می‌شود؟

به طورکلی مشکلات مربوط به شارژ پاور بانک به دو صورت بروز پیدا می‌کند؛ یا خود دستگاه دیر شارژ می‌شود یا اینکه هنگام شارژ کردن دستگاه‌های مختلف اعم از موبایل، ساعت هوشمند، تبلت و … زمان زیادی صرف می‌کند. در این بخش سه دلیل عمده دیر شارژ شدن پاور بانک و راهکارهای رفع آن‌ها را بیان می‌کنیم.

شما یک کابل شارژ با کیفیت پایین دارید

یکی از علت‌های دیر شارژ شدن پاور بانک به مشکلات کابل مربوط می‌شود. کابل ارائه شده همراه پاوربانک معمولاً کوچک و بی‌کیفیت است. بر همین اساس افراد به محض خرید پاور بانک کابل آن را تعویض می‌کنند. در هنگام خرید کابل جدید حتماً به سازگاری آن با مدل شارژر همراه خود دقت داشته باشید. یک کابل بی‌کیفیت و ناسازگار علاوه بر دیر شارژ شدن پاور بانک، به‌تدریج سلامت آن را نیز به خطر می‌اندازد.

توجه داشته باشید که قیمت کابل شارژر با کیفیت بیشتر از کابل‌های معمولی است. در مقابل یک کابل ارزان قیمت و بی‌کیفیت سلامت شارژر همراه شما به خطر می‌اندازد و استفاده از شارژر همراه آسیب‌دیده به گجت‌های شما آسیب می‌رساند؛ بنابراین برای جلوگیری از به وجود آمدن چنین زنجیره‌ای، بهتر است از همان ابتدا یک کابل با کیفیت بالا تهیه کنید.

مورد بعدی نحوه تشخیص خرابی کابل است. برای تشخیص خرابی کابل کافیست آن را به دستگاه دیگری مثل کامپیوتر یا گوشی موبایل متصل کنید. در صورتی که عملکرد آن مشکلی ندارد، کابل شارژر شما خراب نشده و ممکن است مشکل از بدنه یا سوکت پاوربانک باشد.

پاور بانک ظرفیت بالایی دارد

مسلماً هرچقدر شارژر همراه شما ظرفیت بیشتری داشته باشد به زمان بیشتری برای شارژ شدن نیاز خواهد داشت. یکی از علل دیر شارژ شدن پاور بانک استفاده از شارژرهای ضعیف‌تر از توان پاور بانک است. برای جلوگیری از بروز این مشکل ابتدا باید به ظرفیت پاور بانک خود دقت کنید. پاور بانک‌ها معمولاً با ظرفیت‌هایی در حدود 5000 هزار تا 26000 میلی‌آمپر ساعت تولید می‌شوند. البته پاور بانک‌های قوی‌تری با ظرفیت حدود 48000 میلی‌آمپر ساعت نیز در بازار وجود دارند.

در خصوص ظرفیت پاور بانک‌ها ذکر این نکته ضروری است که ظرفیت واقعی هر پاور بانک معمولاً کمتر از ظرفیت اسمی نوشته شده روی آن است. البته بیشتر پاور بانک‌های باکیفیت در حدود 80 الی 90 درصد راندمان دارند.

راهکار رفع دیر شارژ شدن پاور بانک ظرفیت بالا خرید شارژر فست شارژ است. شارژرهای فست شارژر توسط برندهای معتبری از قبیل یوسمز، باسئوس، تسکو و … تولید می‌شوند. کیفیت و قیمت این شارژرها خوب است. البته این موضوع نیز منوط به فست شارژ بودن پاور بانک شماست.

به عبارتی اگر شارژر همراه شما فاقد فناوری شارژر سریع باشد، در این صورت استفاده از شارژر سریع یا معمولی تأثیری ندارد. لازم به ذکر است قیمت پاوربانک‌هایی که قابلیت فست شارژ دارند، دوبرابر مدل‌های معمولی است. لذا بیشتر افراد خرید پاور بانک معمولی را ترجیح می‌دهند.

رفع مشکل دیر شارز شدن پاور بانک

شما یک پاور بانک قدیمی یا با کیفیت پایین دارید

یکی دیگر از علت‌های دیر شارژ شدن پاور بانک قدیمی بودن این وسیله است. البته اگر شارژر همراه جدید اما بی‌کیفیت باشد نیز باز هم ممکن است با چنین مشکلی مواجه شوید. عمر مفید پاور بانک حدود 3 الی 4 سال است؛ بنابراین اگر از شارژر همراه خود به مدت طولانی استفاده کرده باشید، با تمام شدن عمر مفید باتری و دیر شارژ شدن آن روبه‌رو خواهید شد.

داغ شدن پاور بانک

یکی دیگر از دلایل دیر شارژ شدن پاور بانک داغ شدن بیش از اندازه آن است. اگر شارژر همراه شما خیلی داغ شده بهتر است آن را از برق بکشید و به اصطلاح از وارد شدن فشار بیشتر به دستگاه جلوگیری کنید؛ زیرا داغ شدن بیش از حد ممکن است سلامت شارژر همراه شما را به خطر بیندازد.

چرا پاور بانک دیر شارژ می‌کند؟

پاور بانک‌ها مشکل عدم دسترسی به پریز برق را برای ما رفع کرده‌اند؛ بنابراین هر زمان که بخواهیم و در صورتی که پاور بانک خود را از قبل شارژ کرده باشیم، می‌توانیم سایر وسایل دیجیتالی خود را شارژ کنیم. اما گاهی این وسیله به خوبی پاسخگو نیست و با دیر شارژ کردن دستگاه‌ها ما را کلافه می‌کند. در ادامه چند دلیل مهم و اساسی دیر شارژ کردن پاور بانک را به شما خواهیم گفت.

  • استفاده از کابل بی‌کیفیت با سیم بلند: سیم بلند کابل باعث از بین رفتن بخشی از توان پاور بانک را در مسیر رسیدن به دستگاه و به تبع آن دیر شارژ کردن دستگاه‌ها می‌شود.
  • اتصال نامناسب کابل و پاور بانک: این وضعیت ممکن است به دلیل خرابی پورت‌های خروجی و ورودی دو وسیله یا کثیف بودن پورت‌ها باشد.
  • پایان عمر مفید پاور بانک یا باتری آن: می‌دانیم که باتری‌ یک کالای مصرفی است و هر چقدر که باکیفیت باشد، در نهایت عمر مفید آن‌ تمام می‌شود؛ بنابراین اگر به مدت 2 الی 3 سال از یک پاور بانک باکیفیت استفاده می‌کنید، انتظار ضعیف شدن باتری و به تبع از دست رفتن کیفیت اولیه آن را داشته باشید.

چرا پاور بانک دیر شارژ می کند ؟

جمع بندی

بیشتر افراد در دنیا همواره چندین وسیله دیجیتالی از جمله گوشی موبایل، ساعت هوشمند، تبلت، لپ تاپ و … را به همراه خود دارند. کار کردن این دستگاه‌ها منوط به شارژ برق است و برای اشخاصی که ساعات زیادی از روز را در محیط‌های بیرونی هستند، دسترسی به پریز برق دشوار است. پاور بانک‌ها این مشکل را حل می‌کنند؛ اما اگر مشکلاتی همچون دیر شارژ شدن و دیر شارژ کردن به وجود بیاید، می‌توان گفت این وسیله فایده‌ چندانی نخواهد داشت.

سه دلیل عمده دیر شارژ شدن پاور بانک کیفیت پایین کابل شارژر، ظرفیت بالای پاور بانک و قدیمی یا بی‌کیفیت بودن مدل آن است. در این مقاله به چگونگی رفع این مشکلات نیز پرداختیم. امیدوارم مطالب ذکر شده برایتان مفید بوده باشد.

سلب مسئولیت: ایده آل تک صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.
1 | (1)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//