علت شارژ نشدن هندزفری و هدفون بلوتوثی چیست؟

هندزفری و هدفون‌های بلوتوثی جایگزین‌های ایده‌آلی برای هندزفری‌های سیم‌دار هستند. با این هندزفری‌ها دیگر خبری از سیم‌های دست‌وپاگیر نبوده و نیازی نیست که مدام بابت خراب شدن سیم هندزفری و قطع آن نگرانی داشته باشید. بااین‌حال، در برخی مواقع مشکلات متعددی برای هندزفری‌ها و هدفون‌های بلوتوثی به وجود می‌آید که شارژ نشدن، یکی از آن‌هاست. در این مقاله به این موضوع مهم می‌پردازیم که علت شارژ نشدن هندزفری بلوتوث یا علت شارژ نشدن هدفون چیست و چطور می‌توان این مشکل را برطرف کرد. از شما دعوت می‌کنیم مطالعه این مطلب کاربردی را از دست ندهید.

1. مشکلات مربوط به کابل شارژ؛ اولین علت شارژ نشدن هندزفری

کابل به‌راحتی آسیب می‌بیند و اولین چیزی است که در صورت شارژ نشدن هندزفری، باید سلامت آن را بررسی کنید. در واقع کشیدگی مدام سیم شارژ می‌تواند منجر به پارگی آن شود که در بسیاری از مواقع قابل مشاهده هم نیست. اگر سیم شارژر هندزفری سالم است، مطمئن شوید که اتصال  USB در حین شارژ محکم باشد. عامل دیگری که باید در نظر بگیرید، این است که از کابل مربوط به هندزفری استفاده می‌کنید یا نه.

با خرید هندزفری از برندهای معتبر، کابل شارژ اورجینال آن هم عرضه می‌شود. توصیه می‌کنیم برای شارژ هندزفری یا هدفون فقط از کابل مخصوص آن استفاده کنید؛ زیرا در صورت استفاده نکردن از کابل موردتایید برند سازنده ممکن است هندزفری به‌درستی شارژ نشود. گاهی اوقات درگاه اتصال شارژر روی آداپتور خراب است. برای بررسی این مشکل، پورت USB را به آداپتور دیگری متصل کرده یا مستقیما شارژر را به لپ‌تاپ وصل کنید. سپس بررسی کنید که آیا هندزفری یا هدفون بلوتوثی در این حالت شارژ می‌شود یا نه.

2. خراب شدن باتری؛ علت شارژ نشدن هدفون بلوتوثی

در بسیاری از موارد، باتری هدفون‌های بلوتوثی آسیب می‌بینند و خراب می‌شوند. به‌ویژه اگر مدام هدفون را داخل ماشین داغ یا در معرض نور مستقیم خورشید رها می‌کنید، احتمال بروز این مشکل بالا خواهد بود؛ چرا که باتری هدفون‌ها و هندزفری‌های بلوتوثی بر اثر گرم شدن بیش از حد از کار می‌افتند. گاهی اوقات باتری هدفون به دلایل نامعلومی دچار خرابی می‌شود که در این صورت ایراد از کارخانه است و باید به شرکت گارانتی‌کننده یا تعمیرکار مراجعه کنید.

3. شارژ نکردن طولانی‌مدت هدفون؛ علت روشن نشدن هندزفری بلوتوثی

برخی افراد گمان می‌کنند که باتوجه‌به قیمت هدفون بلوتوثی بهتر است زیاد از آن استفاده نکنند تا خراب نشود و مجددا مجبور به پرداخت هزینه برای خرید یک هدفون جدید نباشند. درصورتی‌که باتری هدفون ممکن است بر اثر استفاده نشدن طولانی‌مدت آسیب ببیند. در واقع اگر هدفون خود را برای مدت طولانی بلااستفاده بگذارید، باتری آن به مرور زمان فرسوده می‌شود و احتمال اینکه هندزفری دیگر روشن نشود، وجود دارد.

درصورتی‌که با وصل کردن شارژر، چراغ شارژ هندزفری بلوتوثی روشن نمی‌شود، هدفون یا هندزفری را چند ساعتی متصل به شارژر بگذارید تا ببینید تغییری ایجاد می‌شود یا نه. احتمال کمی وجود دارد که هندزفری‌ها بتوانند پس از چند دور شارژ بهبود پیدا کنند، شارژ شده و روشن شوند.

4. خراب شدن درگاه شارژ؛ علت شارژ نشدن هدفون بلوتوث

در برخی موارد ساییدگی و خراش سطح فلزی داخل درگاه USB، از اتصال بین شارژر و هدفون جلوگیری می‌کند و بنابراین هدفون یا هندزفری بلوتوثی دیگر شارژ نمی‌شود. از طرف دیگر هنگامی که هندزفری یا هدفون را در جیب خود نگه می‌دارید یا بدون استفاده از محافظ یا محفظه خاصی آن‌ها را در کیفتان می‌اندازید، پرز، گرد و غبار، خاک، چربی و مواد غذایی به داخل پورت هدفون یا هندزفری نفوذ می‌کنند. در نتیجه شارژ دستگاه مختل می‌شود. در این شرایط باید درگاه ورودی شارژر در هدفون یا هندزفری بلوتوثی را تمیز کنید.

5. قرار گرفتن هندزفری در دمای بالا یا پایین؛ علت شارژ نشدن هندزفری بلوتوث

دماهای شدید سلامت باتری‌های هدفون بلوتوث یا سایر قطعات الکتریکی هدفون شما را به خطر می‌اندازند؛ بنابراین سعی کنید در هوای بسیار گرم و مرطوب و همچنین هوای بسیار سرد از شارژ کردن هندزفری خود خودداری کنید. حتی اگر هدفون باکیفیتی مانند هدفون jbl tune 760 nc را خریداری کرده باشید، احتمال آسیب رسیدن به آن در دماهای بیش از حد بالا یا پایین وجود دارد. هر چند این مدل هدفون‌ها نسبت به محصولاتی که برندهای نامعتبری دارند، از مقاومت و طول عمر بالاتری برخوردار هستند.

اگر محل زندگی شما بیش از اندازه گرم است، هنگام شارژ کردن هدفون یا هندزفری کولر را روشن کرده یا شارژ دستگاه خود را به شب که هوا خنک‌تر می‌شود، موکول کنید. محدوده دمای مناسب برای شارژ کردن هدفون یا هندزفری‌های بلوتوثی بین 5 تا 35 درجه سانتی‌گراد است و در دماهای خارج از این محدوده، احتمال شارژ نشدن هدفون وجود دارد.

6. نیاز به آپدیت نرم‌افزار؛ چرا هدفون شارژ نمی‌شه؟

آخرین علت شارژ نشدن هندزفری بلوتوث یا هدفون این است که نرم‌افزار دستگاه باید به‌روزرسانی شود. در این مواقع، هدفون یا هندزفری را به گوشی یا لپ‌تاپ خود متصل کرده و به سایت شرکت سازنده مراجعه کنید. آخرین نسخه درایور هندزفری را دانلود و نصب کنید. درصورتی‌که بعد از نصب درایور و بررسی موارد فوق، همچنان هدفون یا هندزفری شارژ نمی‌شود، با فروشنده تماس بگیرید و علت را جویا شوید.

خرید هندزفری و هدفون‌های بلوتوثی باکیفیت از فروشگاه تهران اسپیکر

در این مقاله علت شارژ نشدن هندزفری بلوتوث را توضیح دادیم و گفتیم علت شارژ نشدن هدفون چه مواردی است. مهم‌ترین نکته برای جلوگیری از بروز چنین مشکلی، خرید هدفون یا هندزفری از برندهای معتبر است. معمولا محصولات تولیدی برندهای معتبر جهانی دچار چنین مشکلاتی نمی‌شوند و حتی در صورت شارژ نشدن، گارانتی دارند. پیشنهاد ما برای خرید باکیفیت‌ترین هدفون‌ها و هندزفری‌های بلوتوثی فروشگاه تهران اسپیکر است.

تهران اسپیکر با سال‌ها سابقه درخشان در قلب تهران فروشگاه اینترنتی خود را راه‌اندازی کرده و اسپیکر، هدفون‌، هندزفری و سایر محصولات مشابه بسیار باکیفیتی را با قیمت مناسب عرضه می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید هدفون یا هندزفری به وب‌سایت این فروشگاه به نشانی tehranspeaker.com مراجعه کنید.

سلب مسئولیت: ایده آل تک صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.
5 | (1)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//