نحوه شارژ کردن اپل واچ + رفع مشکل شارژ نشدن

شارژ نشدن اپل واچ می‌تواند شما را حسابی به دردسر بیندازد؛ زیرا این گجت هوشمند، به صورت مستقیم به شارژر وصل نمی‌شود. از آن‌جایی که هیچ اتصال مستقیمی بین Apple Watch و منبع برق وجود ندارد، عیب‌یابی مشکلات آن هم می‌تواند به این سادگی‌ها نباشد.

شرکت اپل با سرعتی باورنکردنی، در حال گسترش محبوبیت محصولات خود است. در این میان، یکی از گجت‌های این شرکت که در حال حاضر با استقبال بسیار زیادی رو به رو شده است؛ اپل واچ یا ساعت هوشمند Apple است. اما تجربه کاربران ثابت کرده که عیب‌یابی این گجت، گاهی وقت‌ها، واقعا سخت و خسته‌کننده است!

امروز و در این مقاله از مجله تکنولوژی ایده آل تک قصد داریم به بررسی انواع روش‌های رفع مشکل شارژ نشدن اپل واچ بپردازیم. اگر شما نیز به تازگی با این وضعیت (عدم شارژ Apple Watch) درگیر بوده‌اید، حتما تا پایان، با ما همراه باشید.

نحوه شارژ کردن اپل واچ

اپل واچ از شارژ وایرلس القایی استفاده می‌کند. روال کار این نوع شارژ به این صورت است که آهن‌رباهای الکتریکی موجود در شارژر، جریان الکتریکی درون ساعت را ایجاد کرده و باتری را شارژ می‌کنند. البته هنوز یک سیم وجود دارد، اما از آنجا که لازم نیست آن را مستقیما به پورت، وصل کنید، بیسیم (وایرلس) به حساب می‌آید.

شارژ شدن معمولی apple watch

به طور معمول، شارژ القایی زمانی کار می‌کند که ساعت شما به درستی در جای مناسب خود قرار بگیرد. این روند می‌تواند کمی بیشتر از یک کابل شارژ معمولی دارای جزئیات باشد؛ زیرا اتصال بین دستگاه و شارژر، چندان مطمئن نیست.

شارژر اپل واچ یک کابل USB است که یک سر آن را بخش مقعر (فرو رفته) و سر دیگرش را اتصال USB تشکیل می‌دهد. (مانند تصویر زیر):

شارژر اپل واچ

سر USB این کابل، به یک آداپتور شارژ یا پورت USB کامپیوتر و لپ تاپ وصل می‌شود. سپس باید پشت ساعت را روی قسمت مقعر قرار دهید. اگر ساعت را به درستی روی شارژر قرار داده باشید، احساس می‌کنید که شارژر، ساعت را مانند آهنربا جذب کرده است.

تمام ساعت‌های اپل، وقتی که کامل شارژ شده باشند، باید بتوانند حدود 18 ساعت کار کنند. مطمئنا اگر از ویژگی‌هایی مانند پخش صوت بلوتوث یا گام شمار استفاده می‌کنید (به خصوص اگر تمرینات خود در فضای باز را با GPS هم ردیابی کنید)، باتری خیلی سریع‌تر تخلیه می‌شود.

باتری هم مثل سایر لوازم الکترونیکی، با گذشت زمان تخریب می‌شود. به همین دلیل، اپل واچی که چند سال از عمر آن می‌گذرد، به اندازه وقتی که نو بود، شارژ را نگه نمی‌دارد!

شارژ کامل و صد درصد اپل واچ، باید زمانی بین یک و نیم، تا دو و نیم ساعت طول بکشد. در حقیقت این ساعت، در کمتر از یک و نیم ساعت، باید حدود 80٪ شارژ شود. اگر باتری کاملا خالی باشد، ممکن است 30 دقیقه زمان لازم باشد تا بتوانید Apple Watch را دوباره روشن کنید.

وقتی Apple Watch شما در حال شارژ شدن است، یک شکل رعد و برق سبز رنگ، روی صفحه، نمایش داده می‌شود. صاعقه‌ای به رنگ قرمز، نشان دهنده کم شدن شارژ باتری ساعت است.

شارژ شدن معمولی اپل واچ

اگر هنگام شارژ اپل واچ، اتفاقی متفاوت با مواردی که در بالا گفتیم، رخ دهد، ممکن است مشکلی پیش آمده باشد. در این مواقع، یکی از موارد زیر، می‌تواند مشکل شارژ نشدن اپل واچ را حل کند.

رفع مشکل شارژ نشدن اپل واچ

شارژ کردن اپل واچ اگرچه کاملا ساده به نظر می‌رسد، اما گاهی اوقات ممکن است در انجام این کار، به مشکل بربخورید. ما در ادامه، به بررسی مهم‌ترین دلایل شارژ نشدن اپل واچ و روش‌های رفع آن‌ها پرداخته‌ایم:

ساعت خود را دوباره راه اندازی کنید

خاموش و روشن کردن مجدد یک دستگاه، می‌تواند بسیاری از مشکلات تصادفی و متناوب یا مشکلاتی که کسی نمی‌داند چگونه به وجود آمده‌اند را برطرف کند. اپل واچ شما هم از این قاعده مستثنی نیست.

اگر ساعت هوشمند شما به درستی شارژ نمی‌شود اما هنوز به اندازه کافی از عمر باتری باقی مانده است که بتوانید با آن کاری کنید، Apple Watch را دوباره راه‌اندازی کنید. این کار به احتمال زیاد، مشکل شارژ نشدن اپل واچ را برطرف خواهد کرد.

برای خاموش و روشن کردن Apple Watch باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  •  دکمه Side را فشار داده و تا زمانی که منوی Power را ببینید، نگه دارید.

دکمه Side را فشار داده و تا زمانی که منوی Power را ببینید، نگه دارید.

  • نوار لغزنده “Power Off” را به سمت راست بکشید و بگذارید چند دقیقه خاموش بماند.

نوار لغزنده

  • با پایین نگه داشتن دکمه Side، دوباره ساعت را روشن کنید.
  • بعد از راه اندازی مجدد، دوباره آن را شارژ کنید و ببینید مشکل برطرف شده است یا خیر.

اتصال بین اپل واچ و شارژر را بررسی کنید

بدون پورت شارژ فیزیکی و قابل اطمینان برای اتصال کابل، تشخیص اینکه اپل واچ شما به درستی به شارژر متصل است، بسیار دشوار می‌شود. برای اطمینان یافتن درباره این موضوع، موارد زیر را انجام دهید:

اتصال بین اپل واچ و شارژر را بررسی کنید

  1. هم شارژر و هم پشت اپل واچ خود را تمیز کرده و هرگونه گرد و غبار، عرق یا جرم‌های دیگر را پاک کنید. اگر این کار را به طور مرتب انجام ندهید، ممکن است تعجب کنید که چقدر ذرات چربی و گرد و غبار، در آن‌جا جمع شده اند.
  2. اپل واچ خود را روی شارژر قرار دهید. شارژر باید بر روی یک سطح ثابت و محکم مانند میز قرار بگیرد (اگر اپل واچ خود را روی صندلی نرم بگذارید، برای شارژ، مشکل پیش می‌آید). کابل شارژر و بند ساعت شما باید نسبت به هم زاویه 90 درجه داشته باشند. (آهن‌ربا باید همه چیز را به طور خودکار، تراز کند، اما شما با انجام این کار، ساعت را در بهترین موقعیت برای شارژ قرار می‌دهید)
  3. شکل صاعقه سبز رنگ شارژ، باید فورا نشان داده شود. اگر این گونه نیست؛ به آرامی شارژر را تکان داده و اطمینان پیدا کنید که به طور مغناطیسی در جای خود قفل شده است. سپس بگذارید تا در این وضعیت بماند.(شروع شارژ ممکن است چند لحظه طول بکشد. اگر ساعت شما هنوز شارژ نمی‌شود، ممکن است اتفاق دیگری افتاده باشد)

هر چیز پلاستیکی را از اپل واچ خود جدا کنید

یک مورد دیگر که باید برای ارتباط بین اپل واچ و شارژر بررسی کنید این است که مطمئن شوید پوشش پلاستیکی که همراه شارژر است را به طور کامل جدا کرده باشید؛ چون ممکن است در روند شارژ، تداخل ایجاد کند.

بلوک شارژ و کابل را دوباره بررسی کنید

بلوک شارژ، ساده‌ترین قسمت شارژر برای عیب‌یابی است. اگر قبلا چنین کاری نکرده‌اید، مطمئن شوید که شارژر به درستی به پریز برق وصل شده و کابل شارژ هم به درستی به پورت USB آن، متصل است.

اگر همه آن‌ها درست وصل شده‌اند و باز هم در شارژ کردن ساعت خود مشکل دارید، آن را با پریز دیگری امتحان کنید. همچنین، کابل USB متفاوتی را (مثلا با گوشی خود) امتحان کنید تا بتوانید عملکرد بلوک را تأیید کنید.

کابل و اتصالات شارژر را بررسی کنید

اگر به نظر می رسد بلوک خوب کار می‌کند و مشکل در جای دیگری است، سعی کنید کابل شارژ را به پورت USB کامپیوتر یا یک شارژر دیگر وصل کنید. اگر بتوانید اپل واچ دیگری را از کسی قرض بگیرید، می‌توانید بررسی کنید که آیا این اپل واچ با شارژر شما شارژ می‌شود یا نه. در این صورت، می‌توانید بفهمید که مشکل از شارژر است یا خیر.

شما باید از نظر ظاهری هم بلوک و کابل را بررسی کنید. در صورت وجود علائم سیاهی، سوختگی، پارگی یا سیم قابل مشاهده یا علائم ذوب پلاستیک، بلافاصله استفاده از آن را متوقف کنید  (حالا شما مشکل را پیدا کرده اید؛ پس باید به فکر یک شارژر جایگزین باشید)

ساعت خود را با یک شارژر دیگر امتحان کنید

از آن‌جا که ساعت اپل، کابل شارژ اختصاصی خود را دارد، امتحان یک شارژر متفاوت (که یکی از توصیه‌های اصلی ما برای چنین مشکلاتی است) همیشه امکان‌پذیر نیست. اگر از شارژر شخص دیگری استفاده می‌کنید؛ اپل واچ خود را با آن شارژر بررسی کنید.

اگر می‌توانید برای چند دقیقه، شارژر دوست یا یکی از اعضای خانواده خود را قرض بگیرید و اپل واچ را با آن هم امتحان کنید.

بلوک شارژ، ساده‌ترین بخشی است که می‌توان آن را جایگزین کرد: اگر در بین وسایل اضافی خود، کابل مناسب برای اپل واچ هم پیدا کردید، باز هم به شما توصیه می‌کنیم که کابل شارژ مغناطیسی رسمی اپل واچ را از فروشگاه‌های معتبر اپل خریداری کنید)

به تعمیرگاه‌های تخصصی محصولات اپل مراجعه کنید

در صورتی که از تمامی روش‌های بالا ناامید شدید، به عنوان آخرین و شاید مطمئن‌ترین راه‌حل، می‌توانید به یکی از تعمیرگاه‌های تخصصی و معتبر محصولات شرکت اپل مراجعه کنید. این مراکز می‌توانند با استفاده از دانش کافی و البته تجربه بالا، مشکل شارژ نشدن اپل واچ شما را به‌راحتی رفع کنند.

تذکر: به هیچ عنوان ساعت هوشمند گران‌قیمت و عزیز خود را برای تعمیر، به مراکز نامعتبر و بی‌کیفیت واگذار نکنید. کوچک‌ترین اشتباه در روند تعمیر و عیب‌یابی این ساعت، می‌تواند منجر به بروز خسارت‌های سنگین و تحمیل هزینه‌های اضافه به شما شود.

کلام پایانی

استفاده از محصولات اپل، با وجود جذابیت‌های فراوان، دردسرهای خودش را نیز دارد. اپل اعتقاد خاصی به منحصر به فرد بودن دارد و همین اتفاق، کاربران را در عیب‌یابی یا پیدا کردن قطعات و تجهیزات جانبی، با مشکل رو به رو می‌کند. Apple Watch نیز وضعیتی مشابه دارد و اشکالات آن، ممکن است اندکی بیشتر شما را به دردسر بیندازد.

ما در این مقاله 6 روش کاربردی و مفید را برای رفع مشکل شارژ نشدن اپل واچ با شما عزیزان در میان گذاشتیم. در صورتی که در ارتباط با Apple Watch و مشکلات احتمالی آن، سوال یا ابهامی دارید، حتما در بخش نظرات همین مقاله با ما در میان بگذارید تا در اولین فرصت، پاسخ‌گو باشیم.

3.5 | (2)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//