آموزش ضبط مکالمه دو طرفه در گوشی سامسونگ

تا به حال برایتان پیش آمده که بخواهید مکالمه تلفنی مهمی را ضبط کنید تا بعدا به جزئیات آن مراجعه کنید؟ گوشی‌های سامسونگ به صورت پیش‌فرض قابلیتی برای ضبط مکالمه دو طرفه دارند. در این مقاله به دو روش مختلف، نحوه ضبط مکالمه در گوشی‌های سامسونگ را به شما آموزش می‌دهیم.

روش اول: ضبط مکالمه با قابلیت داخلی گوشی

اکثر گوشی‌های سامسونگ با رابط کاربری One UI به صورت پیش‌فرض از قابلیت ضبط مکالمه پشتیبانی می‌کنند. می‌توانید گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی خود را به گونه‌ای تنظیم کنید که به طور خودکار همه تماس‌ها را ضبط کند. همچنین این امکان را خواهید داشت که با انجام تنظیمات مربوطه،  تماس‌های انجام شده با تمامی مخاطبان یا تنها مکالمات با مخاطبان خاص و یا حتی تماس‌هایی از شماره‌های ناشناس توسط گوشی ضبط شوند. برای استفاده از قابلیت خودکار می توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

فعال کردن قابلیت ضبط خودکار

  1. وارد برنامه Phone (تلفن) شوید.
  2. روی سه نقطه عمودی در بالا سمت راست صفحه ضربه بزنید.
  3. گزینه “Settings” (تنظیمات) را انتخاب کنید.
  4. روی “Call Recording” (ضبط مکالمه) ضربه بزنید.
  5. سوئیچ “Record calls automatically” (ضبط خودکار مکالمات) را فعال کنید.

ضبط مکالمه تلفنی در گوشی سامسونگ به صورت اتوماتیک

ضبط مکالمه تلفنی در گوشی سامسونگ به صورت اتوماتیک

با فعال کردن این گزینه، به صورت پیش‌فرض تمامی مکالمات شما ضبط خواهند شد.

ضبط دستی مکالمه

همانطور که گفتیم اگر نمی‌خواهید ضبط تماس به طور خودکار انجام شود و صرفا تمایل دارید که یک مکالمه‌ی واحد روی گوشی‌ سامسونگتان ضبط شود، تنها کافی است مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

۱. با مخاطب مورد نظر خود تماس بگیرید.
۲. در حین مکالمه، روی آیکون “Record” (ضبط) که به شکل یک نقطه قرمز در پایین صفحه نمایش داده می‌شود، ضربه بزنید.
۳. برای توقف ضبط، مجددا روی آیکون “Record” ضربه بزنید.

با این روش، تنها مکالمه فعلی ضبط خواهد شد.

نحوه مدیریت و دسترسی به مکالمات ضبط شده

شما می‌توانید تماس‌های ضبط شده روی گوشی سامسونگ گلکسی خود را از طریق برنامه‌ی تماس (Phone) مشاهده کنید. برای این منظور باید اقدامات زیر را انجام دهید

۱. وارد برنامه “Files” (فایل‌ها) شوید.
۲. به مسیر “Call Recordings” (ضبط مکالمه) بروید.
۳. در این پوشه، لیستی از تمامی مکالمات ضبط شده به همراه تاریخ و زمان ضبط مشاهده می‌کنید.
۴. با ضربه زدن روی هر فایل، می‌توانید مکالمه ضبط شده را پخش کنید.

روش دوم : ضبط مکالمه دو طرفه با استفاده از اپلیکیشن

همان طور که پیش‌تر اشاره شد، با وجود سخت گیری‌های گوگل، هنوز هم امکان ضبط مکالمه دو طرفه در سامسونگ وجود دارد. برخی از اپلیکیشن‌ها هستند که توسط گوگل پلی بن نشده و به کاربران اجازه ضبط صدای مخاطب در سامسونگ را می‌دهند.

روش ضبط مکالمه در گوشی های سامسونگ

در ادامه این بخش تمامی این اپلیکیشن‌ها معرفی شده‌اند. در حال حاضر می‌توان برای ضبط  مکالمه در سامسونگ از این اپلیکیشن‌ها استفاده کرد. اما کاربران باید در نظر داشته باشند که قوانین گوگل به طور متناوب در حال به روز رسانی هستند.

بنابراین امکان دارد که برخی از این اپلیکیشن‌ها در آینده با مشکلاتی مواجه شده و از دسترس خارج شوند. به همین دلیل بهتر است که قبل از اقدام برای ضبط مکالمه‌ای مهم، اپلیکیشن‌ها بررسی شوند.

1- اپلیکیشن Automatic Call Recorder by RSA 

یکی از بهترین اپلیکیشن‌های ضبط مکالمه دو طرفه در سامسونگ که توانسته در بین کاربران امتیاز بسیار بالایی بگیرد، اپلیکیشن Automatic Call Recorder by RSA است.

Automatic Call Recorder

با استفاده از این اپلیکیشن، شما می‌توانید علاوه بر ضبط صدای مخاطب در سامسونگ، مکالمه ضبط شده را هم بهبود بخشیده و از این اپلیکیشن برای ویرایش صدای ضبط شده استفاده کنید.

برای دانلود این برنامه ضبط صدا، روی لینک زیر ضربه بزنید:

دانلود برنامه از گوگل پلی

مزایا و معایب اپلیکیشن Automatic Call Recorder by RSA

با توجه به نام این اپلیکیشن، انتظار می‌رود که ضبط مکالمه دو طرفه در سامسونگ در این اپلیکیشن به صورت خودکار انجام شود. اما متاسفانه امکان ضبط خودکار وجود نداشته و کاربران باید هر بار قبل از پاسخ دادن به تماس، وارد اپلیکیشن شده و برنامه را برای ضبط مکالمه در سامسونگ راه اندازی کنند.

در برخی از موارد و بسته به مدل گوشی، ممکن است که این برنامه مکالمات را به صورت یک طرفه ضبط کند. برای اطمینان از این که این برنامه بر روی گوشی شما کار می‌کند یا خیر، بهتر است که حتما قبل از ضبط مکالمات، یک بار آن را امتحان کنید.

2- برنامه Cube Call Recorder 

یکی دیگر از برنامه‌های محبوب برای ضبط مکالمه در سامسونگ، برنامه Cube Call Recorder است. این برنامه به کاربران خود اجازه می‌دهد تا به صورت رایگان و بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای، تماس‌های خود را ضبط کنند.

برنامه ضبط مکالمه Cube ACR

نکته جالب توجه درباره این اپلیکیشن آن است که علاوه بر تماس‌های تلفنی، اپلیکیشن Cube Call Recorder به کاربران اجازه می‌دهد تا تماس‌های سایر پلتفرم‌ها مانند واتسپ، اسکایپ، تلگرام و… را هم ضبط کنند.

استفاده از این اپلیکیشن بسیار ساده است و نیازی به ساخت اکانت ندارد. تنها کافی است تا با کلیک بر روی لینک زیر، برنامه را دانلود کرده و روی دستگاه سامسونگ خود نصب کنید.

دانلود برنامه از گوگل پلی

مزایا و معایب اپلیکیشن Cube Call Recorder

اپلیکیشن Cube Call Recorder رابط کاربری بسیار ساده‌ای داشته و استفاده از آن برای تمامی کاربران آسان خواهد بود. لازم به ذکر است که این اپلیکیشن از ضبط خودکار مکالمات پشتیبانی نمی‌کند.

بنابراین پیش از هر بار تماس تلفنی، باید آن را راه اندازی کنید. با وجود این که نسخه پولی این اپلیکیشن هم موجود است، اما بیشتر امکانات و قابلیت‌های Cube Call Recorder در همان نسخه رایگان آن در دسترس کاربران قرار دارد.

صدای ضبط شده در این اپلیکیشن، کیفیت و وضوح بالایی دارد و امکان علامت گذاری نقاط مهم در صدای ضبط شده نیز وجود دارد. این اپلیکیشن به طور مداوم بروزرسانی شده و باگ‌های آن برطرف می‌شود؛ اما ممکن است در برخی از گوشی‌های سامسونگ با مشکل ضبط صدای مخاطب مواجه شوید و این اپلیکیشن، مکالمه را به صورت یک طرفه ضبط کند.

3- اپلیکیشن Call Recorder by SMSROBOT 

اپلیکیشن Call Recorder by SMSROBOT یکی دیگر از اپلیکیشن‌های کاربردی برای ضبط مکالمه دو طرفه در سامسونگ است که توانسته امتیاز بسیار زیادی را از مخاطبان خود دریافت کند.

برنامه Call Recorder by SMSROBOT 

این اپلیکیشن به صورت رایگان و پولی قابل دانلود است و به کاربران خود اجازه می‌دهد تا مکالمات را با بهترین کیفیت ممکن ضبط کرده و در کارت حافظه یا حافظه داخلی گوشی هوشمند خود ذخیره کنند.

برای دانلود اپلیکیشن ضبط مکالمه Call Recorder by SMSROBOT برای سامسونگ و سایر دستگاه‌هایی که از سیستم عامل اندروید استفاده می‌کنند، می‌توانید به لینک زیر رفته یا نام اپلیکیشن را در گوگل پلی جست و جو کنید:

دانلود برنامه از گوگل پلی

مزایا و معایب اپلیکیشن Call Recorder by SMSROBOT

این اپلیکیشن بی شک یکی از بهترین اپلیکیشن‌های ضبط مکالمه دو طرفه در سامسونگ است و امتیاز بسیار بالایی در گوگل پلی دریافت کرده است. از جمله مزایای اپلیکیشن Call Recorder by SMSROBOT می‌توان به امکان ذخیره سازی در کارت SD، امکان ضبط خودکار برخی از تماس‌ها و امکان ویرایش تماس‌های ضبط شده اشاره کرد.

یکی از مشکلات این اپلیکیشن این است که نسخه رایگان آن در برخی موارد مکالمه را به صورت کامل ضبط نکرده یا تنها صدای خود شما را ضبط خواهد کرد. بهتر است که قبل از ضبط مکالمات مهم، از کارکردن درست این اپلیکیشن مطمئن شوید.

4- Call Recorder Automatic بهترین اپلیکیشن ضبط مکالمه در سامسونگ

اپلیکیشن بعدی در لیست بهترین برنامه‌های ضبط مکالمه دو طرفه در سامسونگ، اپلیکیشن Call Recorder Automatic است. با رابط کاربری ساده این اپلیکیشن، کار با آن بسیار آسان است و تمامی افراد می‌توانند به راحتی مکالمات خود را با بهترین کیفیت ممکن ضبط کرده و آن‌ها را ویرایش کنند.

اپلیکیشن ضبط مکالمه دو طرفه Call Recorder Automatic

استفاده و دانلود این اپلیکیشن کاملا رایگان است و بیشتر قابلیت‌های مورد نیاز کاربران برای ضبط صدای مخاطب، در نسخه رایگان و معمولی این اپلیکیشن وجود دارد.

برای دانلود این اپلیکیشن می‌توانید روی لینک زیر ضربه زده و آن را از گوگل پلی دریافت کنید:

دانلود برنامه از گوگل پلی

مزایا و معایب اپلیکیشن Call Recorder Automatic

در این اپلیکیشن می‌توانید تمام تماس‌های خود را به صورت خودکار ضبط کنید؛ اما اگر دوست ندارید تا فضای زیادی از گوشی خود را به ضبط مکالمات اختصاص دهید و تنها می‌خواهید مکالماتتان با اشخاصی خاصی ضبط شود، می‌توانید یک لیست ضبط خودکار تشکیل داده و تنها این مکالمات را ضبط کنید.

مکالمات ضبط شده در این اپلیکیشن، کیفیت بالایی دارند. همین‌طور می‌توانید با استفاده از قفل گذاری داخلی این اپلیکیشن امنیت مکالمات ضبط شده خود را تضمین کنید.

اما این اپلیکیشن هم مانند سایر برنامه‌های ضبط مکالمه دو طرفه در سامسونگ، از تمامی گوشی‌ها پشتیبانی نمی‌کند و در برخی موارد مکالمه یک طرفه ضبط شده یا اصلا ضبط نمی‌شود.

5- اپلیکیشن Auto Call Recorder By Tool Apps 

یکی از کامل‌ترین اپلیکیشن‌های ضبط مکالمه دو طرفه در سامسونگ، اپلیکیشن Auto Call Recorder By Tool Apps است. این اپلیکیشن تنظیمات بسیاری دارد که به کاربران اجازه می‌دهد تا ضبط مکالمات خود را شخصی‌سازی کنند.

برنامه ضبط صدای Auto Call Recorder By Tool Apps 

به عنوان مثال می‌توانید هنگام استفاده از این اپلیکیشن تنها مخاطبان خاصی را در لیست تماس‌های ضبط شده قرار دهید، فقط تماس‌های ورودی یا فقط تماس‌های خروجی را ضبط کرده و بسیاری امکانات دیگر که تمامی آن‌ها در نسخه رایگان این اپلیکیشن در دسترس است و به شما اجازه می‌دهد تا مانور زیادی روی ضبط مکالمات خود بدهید.

برای دانلود این اپلیکیشن از گوگل پلی می‌توانید روی لینک زیر ضربه بزنید:

دانلود برنامه از گوگل پلی

مزایا و معایب اپلیکیشن Auto Call Recorder By Tool Apps

نسخه رایگان این اپلیکیشن عملا تمامی امکانات و قابلیت‌های کلیدی آن را در اختیار کاربران قرار داده و نیازی به تهیه نسخه پولی آن نخواهید داشت. تنظیمات بسیار زیادی در این اپلیکیشن وجود دارد که به کاربران کمک می‌کند تا کاملا روی مکالمات ضبط شده خود کنترل داشته باشند.

یکی دیگر از مزایای این اپلیکیشن، امکان ذخیره مکالمات ضبط شده در گوگل درایو است. این قابلیت به شما اجازه می‌دهد تا حافظه داخلی دستگاه خود را به خوبی مدیریت کرده و هیچ وقت با کمبود حافظه مواجه نشوید.

از جمله معایب اپلیکیشن ضبط مکالمه Auto Call Recorder By Tool Apps می‌توان به امکان کار نکردن آن در اندرویدهای 9 به بالا اشاره کرد. بنابراین بهتر است که قبل از ضبط مکالمات، از کار کردن اپلیکیشن در گوشی خود مطمئن شوید.

مشکلات رایج در ضبط مکالمه دو طرفه

هنگام ضبط مکالمه دو طرفه در سامسونگ، گاهی کاربران به مشکلات زیادی برخورد می‌کنند. در صورتی که مشکل ضبط صدا از قوانین گوگل باشد؛ برطرف کردن آن بسیار سخت شده و گاهی حتی امکان حل مشکل وجود نخواهد داشت.

مشکلات رایج در ضبط مکالمه دو طرفه در گوشی سامسونگ

اما در برخی موارد هم مشکلات رایج در ضبط مکالمه دو طرفه، مربوط به اپلیکیشن نصب شده یا تنظیمات گوشی است. در این صورت می‌توان به راحتی و با انجام چند مرحله ساده، مشکلات ضبط مکالمه دو طرفه در سامسونگ و سایر گوشی‌های دارای سیستم عامل اندروید را برطرف کرد.

در ادامه این بخش چند راه حل ساده برای رفع مشکل ضبط مکالمه در سامسونگ ارائه شده است:

اپلیکیشن را بررسی کنید

پیش از انجام هر کاری، مطمئن شوید که اپلیکیشن مرودنظر کیفیت مناسبی داشته و واقعا کار می‌کند. در صورتی‌که از عملکرد درست اپلیکیشن اطمینان حاصل کردید، به تنظیمات گوشی رفته و مطمئن شوید که دسترسی‌های لازم را به اپلیکیشن داده‌اید.

برای انجام این کار می‌توانید به تنظیمات گوشی و سپس بخش Apps یا برنامه‌ها بروید. در این بخش می‌توانید دسترسی‌های لازم را به اپلیکیشن بدهید.

ورژن اندروید خود را بررسی کنید

یکی از بهترین راه حل‌های رفع مشکل ضبط مکالمه در سامسونگ بررسی ورژن اندروید و در صورت نیاز به روز رسانی آن است. برای استفاده از اپلیکیشن‌های ضبط مکالمه دو طرفه در سامسونگ، باید حتما از اندروید 9 به بالا استفاده کنید. برای بررسی اندروید گوشی خود می‌توانید مراحل زیر را سپری کنید:

  • به بخش تنظیمات یا Settings بروید
  • روی گزینه System کلیک کنید
  • در بخش بعدی بسته به مدل گوشی باید About phone یا OS version را انتخاب کنید

ورژن اندروید خود را بررسی کنید

در صورتی که امکان دریافت اندروید جدیدتر برای گوشی شما وجود داشته باشد، می‌توانید اندروید خود را در همین بخش دانلود و به روز رسانی کنید. اما اگر امکان دریافت اندروید 9 به بالا را نداشته باشید، به احتمال زیاد بسیاری از اپلیکیشن‌های ضبط مکالمه دو طرفه در سامسونگ برای شما فعال نخواهند شد. در این صورت می‌توانید سایر روش‌های ضبط مکالمه در سامسونگ را مطالعه کنید.

برنامه پیش فرض تلفن را به روز رسانی کنید

برنامه تلفن یا Phone App یکی از برنامه‌های پیش فرض گوشی‌های سامسونگ و سایر گوشی‌های اندروید هستند. با وجود این که این اپلیکیشن به صورت پیش فرض در گوشی نصب شده است و کاربرد ثابتی دارد، اما به طور مداوم برای آن آپدیت‌های جدیدتری می‌آید.

گاهی به دلیل عدم به روز رسانی اپلیکیشن پیش فرض تلفن یا همان Phone App کاربران امکان ضبط مکالمه دو طرفه را نخواهند داشت. برای جلوگیری از این مشکل، می‌توانید به گوگل پلی رفته و از بخش آپدیت برنامه‌ها، برنامه تلفن را پیدا کرده و آپدیت کنید.

اگر برنامه تلفن در لیست آپدیت گوگل پلی وجود ندارد، یعنی شما از آخرین نسخه آن استفاده می‌کنید و مشکل ضبط مکالمه شما ارتباطی با این اپلیکیشن ندارد.

کش برنامه تلفن را پاک کنید

در برخی موارد می‌توان با پاک کردن کش برنامه تلفن، مشکلات مربوط به ضبط مکالمه در سامسونگ را برطرف کرد. برای انجام این کار، کافی است تا انگشت خود را روی برنامه Phone App نگه داشته و سپس در گزینه‌هایی که روی صفحه نمایش داده می‌شوند، گزینه App Info را انتخاب کنید.

کش گوش را پاک کنید

در صفحه باز شده به گزینه Storage and Cache رفته و روی گزینه Clear Cache ضربه بزنید. در بیشتر مواقع پس از انجام این کار مشکل ضبط مکالمه در سامسونگ برطرف می‌شود.

در صورتی که از برنامه‌های ضبط مکالمه دو طرفه در سامسونگ استفاده می‌کنید، گاهی اوقات می‌شود با پاک کردن کش آن برنامه هم مشکل را برطرف کرد. البته گفتنی است که این راه حل تنها برای اپلیکیشن‌هایی جواب می‌دهد که قبلا کار می‌کرده‌اند و اکنون از کار افتاده‌اند.

اگر اپلیکیشن را به تازگی نصب کرده‌اید و کار نمی‌کند، این روش مشکل شما را حل نخواهد کرد. مراحل پاک کردن کش اپلیکیشن ضبط مکالمه در سامسونگ هم درست مانند توضیحات فوق است.

گوشی خود را ری استارت کنید

گاهی به دلیل باز بودن بیش از حد برنامه‌ها در پشت زمینه گوشی، برخی از قابلیت‌های گوشی و برخی از اپلیکیشن‌ها به خوبی کار نمی‌کنند، برای حل این مشکل می‌توانید دستگاه خود را ری استارت یا ری بوت کنید.

انجام این کار تمامی اپلیکیشن‌های غیر ضروری که در پشت زمینه فعالیت دارند را بسته و عملکرد دستگاه را بهبود می‌بخشد. با وجود این که این روش، راه حل ساده‌ای به نظر می‌رسد، اما در بسیاری از مواقع می‌تواند مشکل ضبط مکالمه در سامسونگ را برطرف کند.

آپدیت کردن تمامی برنامه‌های گوشی

در صورتی که هیچ کدام از روش‌های دیگر برای شما کارساز نبودند، می‌توانید تمامی اپلیکیشن‌های خود را به روز رسانی کنید. گاهی وجود یک باگ در یکی از اپلیکیشن‌های نصب شده در گوشی، باعث می‌شود تا کار سایر اپلیکیشن‌ها هم مختل شود.

اگر با مشکلاتی از جمله هنگ کردن یا فریز شدن برخی از اپلیکیشن‌های خود مواجه شده‌اید، بهتر است که این روش را امتحان کنید. برای به روز رسانی تمام برنامه‌های گوشی، باید ابتدا به یک وای فای وصل شده و سپس به گوگل پلی بروید.

در بخش آپدیت اپلیکیشن‌های گوگل پلی، می‌توانید تمامی برنامه‌های خود را به روز رسانی کرده و سپس دوباره ضبط مکالمه را امتحان کنید.

مشکل ضبط یک طرفه مکالمه

بدیهی است که بیشتر افراد می‌خواهند که مکالمه را به صورت دو طرفه ضبط کنند و ضبط یک طرفه مکالمه برای آن‌ها فایده‌ای نخواهد داشت. اما در بیشتر مواقع، مشکل اصلی که کاربران اپلیکیشن‌های ضبط مکالمه دو طرفه در سامسونگ با آن روبه‌رو می‌شوند، این است که تنها صدای خودشان در فایل ضبط شده موجود است.

این مشکل می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد. اول این که باید مطمئن شوید نسخه رایگان اپلیکیشنی استفاده می‌کنید از تعداد تماس نامحدود پشتیبانی می‌کند.

در صورتی که اپلیکیشن شما قبلا مکالمات را به درستی ضبط می‌کرده و اکنون تنها صدای شما را ضبط می‌کند، احتمال این که محدودیت نسخه رایگان تمام شده باشد وجود خواهد داشت.

دومین مشکل رایج این است که اپلیکیشن‌ها از طرف گوگل با محدودیت مواجه شده‌اند. در ابتدا هم اشاره شد که گوگل با ضبط دو طرفه تماس در گوشی‌های اندروید مخالف بوده و اپلیکیشن‌های ضبط مکالمه دو طرفه در سامسونگ را محدود کرده است.

برای همین امکان این که اپلیکیشن شما هم جزو این اپلیکیشن‌ها قرار گرفته باشد بسیار زیاد است. متاسفانه در این صورت راه حلی وجود نداشته و باید به سراغ یک اپلیکیشن یا روش دیگر برای ضبط مکالمه در سامسونگ بروید.

کلام آخر

در این مقاله درباره مشکلات و روش‌های ضبط مکالمه دو طرفه در سامسونگ صحبت کردیم. با وجود این که برخی از اپلیکیشن‌ها و قابلیت‌ها به شما اجازه ضبط مکالمه در سامسونگ را می‌دهند، اما به خاطر داشته باشید که همیشه باید پیش از ضبط مکالمات، از طرف مقابل اجازه بگیرید.

حتی در صورتی که این عمل در کشور شما خلاف قانون نباشد، باز هم یک عمل اخلاقی محسوب نمی‌شود. در صورتی که سوال یا انتقادی درباره اپلیکیشن‌های ضبط مکالمه دو طرفه در سامسونگ دارید، می‌توانید در بخش نظرات با ما در ارتباط باشید. از همراهی شما تا پایان این مطلب سپاس گزاریم.

سوالات متداول

آیا ضبط مکالمه دو طرفه قانونی است؟

بسته به کشوری که در آن سکونت دارید، ضبط مکالمه به اجازه یک یا هر دو طرف مکالمه نیاز خواهد داشت. اطلاعات بیشتر درباره قانون ضبط مکالمه در این مقاله ارائه شده است.

چرا گوگل اجازه ضبط مکالمه دو طرفه در اندروید را نمی دهد؟

اپلیکیشن‌های ضبط مکالمه در اندروید از نظر گوگل اپلیکیشن‌های جاسوسی شناخته شده و از گوگل پلی حذف می‌شوند. این امر به خاطر قوانین گوگل است که از سال 2022 به روز رسانی شده‌اند.

برای رفع مشکل ضبط مکالمه در سامسونگ چه باید کرد؟

برای رفع مشکل ضبط مکالمه در سامسونگ ابتدا باید دلیل مشکل را پیدا کرد. برخی از راه حل‌های پیشنهادی برای رفع مشکل ضبط مکالمه در سامسونگ در این مقاله ارائه شده‌اند.

1 | (1)
منبع lifewire
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//