مقایسه پابجی و فورتنایت + کدام را بازی کنیم؟

اگرچه این دو بازی (PUBG و Fortnite) شباهت‌های بسیار زیادی به یکدیگر دارند؛ اما همیشه مقایسه‌ پابجی و فورتنایت بین بازیکنان مطرح بوده است. این‌که پابجی بهتر است یا فورتنایت، هنوز هم سوال بسیاری از عاشفان بازی‌های کامپیوتری است!

شاید شما هم درباره‌ بازی‌های سبک بتل‌ رویال شنیده باشید. این بازی‌ها از چند سال پیش در بین گیمرها محبوبیت فراوانی پیدا کرده‌ و طرفداران زیادی دارند. بازی‌های سبک بتل‌ رویال به‌ صورت آنلاین و تیمی انجام می‌شوند، به‌ گونه‌ای که تعدادی از بازیکنان به‌ صورت یک تیم وارد بازی می‌شوند و به مبارزه می‌پردازند.

شاید برای شما هم سوال شده باشد که پابجی بهتر است یا فورتنایت و یا فورتنایت بازی کنیم یا پابجی. در کل این دو بازی از محبوب‌ترین و جذاب‌ترین بازی‌های ویدئویی در سبک بتل‌رویال هستند و رقیبان بزرگی برای یکدیگر محسوب می‌شوند.

البته آن‌ها تفاوت‌های ظریفی دارند و کسانی که هر دو را تجربه کرده باشند، این تفاوت‌ها را به‌ خوبی می‌دانند. مقایسه‌ پابجی و فورتنایت از بحث‌های جذاب و هیجان‌انگیز است که در این مقاله از ایده آل تک به آن خواهیم پرداخت.

پابجی در یک نگاه

بازی PlayerUnknown’s Battlegrounds که با نام مخفف آن یعنی PUBG شناخته می‌شود، یکی از بازی‌های محبوب و پرطرفدار در بین بازی‌های آنلاین است. این بازی پس از انتشار در سال 2016 با بیش از 75 میلیون فروش، محبوبیت فراوانی کسب کرد و به یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های سبک بتل‌رویال تبدیل شد.

پابجی در یک نگاه

این بازی توسط شرکت PUBG توسعه ‌یافته است و روی گوشی‌های اندروید، آیفون، ویندوز، ایکس‌باکس وان و PS4 قابل‌اجراست.

شما در این بازی می‌توانید از قابلیت‌های صوتی بهره‌مند شوید و بر جذابیت بازی خود اضافه کنید. همچنین پابجی به‌ عنوان یک بازی تیمی مشهور است و بازیکنان می‌توانند همراه با دوستان خود تیم‌های چند نفره تشکیل داده و با دشمنان به مبارزه بپردازند.

بازی پابجی در واقع یک تیراندازی با سبکی واقعی است که این موضوع جذابیت زیادی را برای بازیکنان ایجاد کرده است. در شروع بازی بازیکنان با یک هواپیما بر روی جزیره رها می‌شوند و پس از فرود باید به دنبال سلاح و تجهیزات لازم بگردند.

در این بازی شما هیچ‌گونه سلاحی ندارید و تمام تجهیزات خود را باید از منطقه‌ی جنگی به دست بیاورید. این بازی دارای 9 نقشه است که در زمان‌های مختلف در دسترس بازیکنان قرار می‌گیرند و هر یک فضایی منحصربه‌فرد دارند.

تعداد افراد حاضر در این بازی 100 نفر است که باید پس از پیدا کردن تجهیزات به مبارزه با یکدیگر بپردازند و در نهایت یک نفر زنده بماند. همچنین با گذشت زمان، منطقه‌ بازی کوچک‌تر می‌شود و بازیکنان باید با دشمنان بیشتری مواجه شوند و آن‌ها را از بین ببرند.

بازی پابجی به‌ صورت کاملا رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته است و برای دانلود این بازی نیاز به پرداخت هیچ هزینه‌ای نیست. البته بازیکنان برای داشتن تجهیزات بیشتر، می‌توانند با پرداخت‌های درون‌ برنامه‌ای، آیتم‌های بیشتری را خریداری کنند.

دانلود و نصب بازی پابجی در موبایل

برای دانلود بازی پابجی می‌توانید به گوگل پلی یا اپ‌استور مراجعه کنید و این بازی را دانلود و نصب نمایید. اگر قصد دارید که این بازی را روی کامپیوتر یا لپ‌تاپ نصب کنید، باید از شبیه‌ساز استفاده کنید.

برای نصب این بازی در موبایل‌های اندروید یا آیفون، کافی است به لینک مربوطه مراجعه کرده و بازی را دانلود و نصب کنید:

لینک دانلود بازی پابجی در گوشی‌های اندروید:

دانلود برنامه از گوگل پلی

لینک دانلود بازی در گوشی‌های آیفون:

دانلود برنامه از اپ استور

برای نصب بازی پابجی روی لپ‌تاپ یا کامپیوتر مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا شبیه‌ساز GameLoop را از یک سایت معتبر دانلود کنید.
  • سپس GameLoop را نصب و راه‌اندازی کنید.
  • GameLoop را بازکرده و در قسمت جستجو PUBG MOBILE را سرچ کنید.
  • پس از پیداکردن بازی روی Install کلیک کرده و بازی را نصب کنید.

فورتنایت در یک نگاه

بازی فورتنایت یکی دیگر از بازی‌های محبوب بتل‌ رویال است که در سال 2017 منتشر شد و در ویندوز، ایکس‌ باکس وان، پلی‌ استیشن 4 و macOS قابل‌ اجراست.

بازی فورتنایت در یک نگاه

در این بازی 100 بازیکن می‌توانند به‌ صورت هم‌زمان بازی کنند و پس از فرود روی نقشه به دنبال سلاح‌ها بگردند. در فورتنایت بازیکنان باید تلاش کنند تا دشمنان را شکست دهند و تا پایان بازی زنده بمانند.

در این بازی دو حالت وجود دارد که در حالت اول بازیکن می‌تواند برای خود قلعه و پناهگاه بسازد تا بتواند در برابر حملات دشمنان از خود دفاع کند. در حالت دوم این بازی، بازیکن نیازی به ساختن قلعه ندارد و به‌ صورت مستقیم مبارزه می‌کند.

این مزیت استراتژیک ویژه‌ بازی فورتنایت است و در سایر بازی‌ها دیده نمی‌شود. این بازی در ابتدا به‌ صورت یک بازی تک‌ نفره منتشر شد؛ اما چندان مورد استقبال قرار نگرفت. به همین علت در سال 2017 به‌ صورت یک بازی تیمی منتشر شد و محبوبیت فراوانی کسب کرد.

بازیکنان برای دانلود این بازی نیاز به پرداخت هزینه ندارند و به‌ صورت رایگان در دسترس کاربران قرار دارد. این بازی حالت‌ها و نقشه‌های مختلفی دارد که در هر سطح در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.

گرافیک این بازی در مقایسه با فورتنایت کمی فانتزی‌تر است؛ ولی آیتم‌های بازی تقریبا یکسان هستند. گیم‌پلی بازی فورتنایت بسیار جذاب و هیجان‌انگیز است و می‌تواند بازیکنان را ساعت‌ها مشغول کند.

حالت‌های چند نفره‌ این بازی محبوبیت زیادی دارد و گاهی ممکن است تا 30 دقیقه به طول بینجامد و بازیکنان بلافاصله وارد بازی دیگری بشوند.

دانلود و نصب بازی فورتنایت

بازی فورتنایت در گوگل پلی و اپ‌استور موجود نیست؛ به همین علت شما باید این بازی را به‌صورت مستقیم از سایت fortnite.com دانلود و نصب کنید.

برای نصب بازی فورتنایت مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا به سایت فورتنایت مراجعه کنید.
  • در سمت راست، روی گزینه‌ دانلود کلیک کنید و دریافت آن را در برنامه‌ Epic Games انتخاب کنید.
  • مرورگر از شما سوال می‌پرسد که آیا قصد دارید فایل APK برنامه‌ی Epic Games را دانلود کنید.
  • گزینه‌ تایید را بزنید و به مرورگر اجازه دهید برنامه را دانلود کند.
  • سپس فایل APK بازی را نصب کنید.

مقایسه‌ گیم پلی پابجی و فورتنایت

هر دو بازی PUBG و Fortnite در بین بازی‌های بقا، بهترین هستند و گیم‌پلی مشابهی دارند. اما در مقایسه‌ پابجی و فورتنایت، یکی از اصلی‌ترین تفاوت‌های گیم‌پلی بازی، امکان ساخت‌ و ساز در فورتنایت است.

مقایسه گیم پلی بازی پابجی و فورتنایت

در بازی فورتنایت بازیکنان می‌توانند رمپ‌ها، دیوارها و تله‌ها را برای غلبه بر دشمنان بسازند. این قابلیت زمانی که نقشه‌ بازی کوچک‌تر و تعداد بازیکنان کمتر می‌شود، کارایی زیادی دارد. وجود این قابلیت، گیم‌پلی فورتنایت را متنوع و هیجان‌انگیزتر می‌کند؛ چیزی که در پابجی وجود ندارد.

شما باید از سنگ، چوب و تجهیزاتی که در بازی به دست آورده‌اید، برای ساختن سازه‌های خود استفاده کنید. با استفاده از این سازه‌ها می‌توانید به موقعیت‌های برتر دست یابید و به پیروزی در مسابقه نزدیک‌تر شوید. در بازی پابجی شما تنها می‌توانید از پوشش‌های ارائه‌ شده توسط نقشه استفاده کنید.

همچنین در بازی پابجی، بازیکنان باید سریع عمل کنند تا از روند بازی جا نمانند؛ اما بازی فورتنایت به شما اجازه می‌دهد تا برای هر حرکت خود تصمیم‌گیری کنید.

در واقع در بازی پابجی بازیکنان فرصت فکر کردن ندارند؛ اما در فورتنایت می‌توانند درباره‌ هر موقعیت برنامه‌ریزی‌های خلاقانه انجام دهند و با اطمینان عمل کنند.

بازی پابجی فضایی واقع‌گرایانه دارد و برخلاف بازی فورتنایت، شما نمی‌توانید کارهایی همچون سوار شدن بر موشک‌های شلیک‌ شده را انجام دهید. در بازی پابجی ابزار و تجهیزات همگی واقعی و به‌ دور از تخیلات هستند و شما قدرت‌های خارق‌العاده ندارید. اما در فورتنایت بازیکنان می‌توانند کارهای متنوع و خیال‌انگیزی انجام دهند که گیم‌پلی بازی را مهیج‌تر می‌کند.

مقایسه‌ PUBG و Fortnite یکی از مسائل هیجان‌انگیز در بین گیمرهاست. گیم پلی بازی فورتنایت در مقایسه با پابجی برای کسانی که به داشتن قدرت استراتژی و فضای فانتزی علاقه‌مند هستند، مناسب‌تر است. همچنین گیم پلی بازی پابجی برای افرادی که به بازی‌های واقع‌ گرایانه علاقه‌مند هستند، بهتر است.

مقایسه‌ تعداد کاربران بازی پابجی و فورتنایت

هر دو بازی فورتنایت و پابجی از قدرتمندترین بازی‌های سبک بتل‌ رویال هستند که در جایگاه خود، روزانه کاربران فراوانی از آن‌ها استفاده می‌کنند. جالب است بدانید که بازی فورتنایت در برابر پابجی کاربران بیشتری دارد و آخرین آمار کاربران این بازی، 250 میلیون نفر بوده است.

البته برای انتخاب یک بازی بهتر است به دنبال مواردی همچون تعداد کاربران یک بازی نباشید؛ زیرا هر بازی جذابیت و فضای منحصربه‌فرد خود را دارد. شما می‌توانید با تجربه‌ی هر دو بازی، لحظات لذت‌بخش و هیجان‌انگیزی را بگذرانید.

مقایسه‌ پابجی و فورتنایت تنها می‌تواند نشان دهد که کدام بازی آمار بیشتری از کاربران را داشته است؛ اما نمی‌تواند ملاک کاملی برای تصمیم‌گیری باشد.

مقایسه‌ گرافیک پابجی و فورتنایت

در مقایسه‌ فورتنایت و پابجی، گرافیک و فضای بصری یکی دیگر از مواردی است که باعث تفاوت این دو بازی می‌شود. بازی فورتنایت از نظر گرافیک و فضای بصری، در مقایسه با پابجی فضایی جذاب‌تر دارد و کاربران زیادی را به خود جذب کرده است. فضای این بازی فضایی کارتونی و فانتزی و برخلاف بازی پابجی به‌ دور از واقعیت است.

مقایسه گرافیک بازی پابجی و فورتنایت

بازی پابجی فضایی واقع‌ گرایانه دارد و شخصیت‌ها، سلاح‌ها، فضای بازی و سایر موارد به صورتی طراحی شده‌اند که همانند دنیای واقعی هستند. این موضوع برای کسانی که به بازی‌های واقعی علاقه‌مندند، بسیار جذاب و قابل‌توجه است.

فضای رنگی بازی فورتنایت باعث ایجاد احساس شوق و هیجان می‌شود؛ اما بازی پابجی ممکن است برای برخی از افراد کمی کسل‌کننده به نظر برسد. البته پنهان‌ شدن شخصیت‌ها در بازی فورتنایت کمی دشوارتر از پابجی است؛ زیرا آن‌ها از نظر بصری از فضای بازی متمایز می‌شوند.

در بازی پابجی شخصیت‌ها می‌توانند به‌راحتی در میان ‌پوشش‌های نقشه پنهان شوند و در موقعیت مناسب به دشمن حمله کنند.

همچنین عملکرد بازی پابجی در مقایسه با فورتنایت کمی دشوارتر است. اینکه بازیکنان در کدام بازی موفق‌تر هستند و می‌توانند به پیروزی نزدیک شوند، بستگی به عمل و ترجیحات شخصی آن‌ها دارد و اینکه گرافیک کدام بازی بهتر است، بسته به نوع نگرش آن‌هاست.

مقایسه‌ پابجی و فورتنایت از نظر سیستم موردنیاز

در این قسمت قصد داریم به مقایسه‌ پابجی و فورتنایت از نظر سیستم موردنیاز بپردازیم. بازی پابجی و فورتنایت در کامپیوتر، گوشی‌های اندروید و آیفون، ایکس‌ باکس وان و پلی‌ استیشن 4 قابل‌ اجرا هستند؛ البته در برخی از جزئیات لازم برای اجرای بازی تفاوت‌هایی دارند.

سیستم مورد نیاز برای بازی های پابجی و فورتنایت

بازی فورتنایت در مقایسه با پابجی روی دستگاه‌های پایین‌تر نیز قابل‌اجراست و این موضوع باعث شده است تا از پابجی پیشی بگیرد. پس اگر شما یک رایانه با سیستم پایین دارید، می‌توانید بازی فورتنایت را روی آن نصب کنید.

سیستم موردنیاز بازی پابجی در موبایل

  • رم 4 گیگابایت یا بیشتر
  • سیستم‌عامل: اندروید 7 یا بالاتر و iOS 9 و بالاتر
  • فضای ذخیره‌سازی: 4 گیگ یا بالاتر
  • Snapdragon 675 و بالاتر
  • Hisilicon Kirin 970 یا بالاتر
  • Exynos 8895 یا بالاتر
  • Mediatek Helio G90T

سیستم موردنیاز بازی پابجی در رایانه‌های شخصی

  • سیستم‌عامل: ویندوز 7، 8.1 و 10، 64 بیتی
  • فضای ذخیره‌سازی: 30 گیگ و بیشتر
  • پردازنده: Intel i5-4430 / AMD FX-6300
  • رم حداقل 8 گیگ و بیشتر
  • پردازنده گرافیکی: NVIDIA GeForce GTX 960 2GB / AMD Radeon R7 370 2GB

سیستم موردنیاز بازی فورتنایت در موبایل

  • سیستم‌عامل: اندروید 8.0 یا بالاتر
  • فضای ذخیره‌سازی: 16 گیگ و بالاتر
  • پردازنده: ARM64
  • حداقل 4 گیگابایت رم
  • پردازنده‌ی گرافیکی: Adreno 530 یا بالاتر، Mali-G71 MP20، Mali-G72 MP12

سیستم موردنیاز بازی فورتنایت در رایانه‌های شخصی

  • سیستم‌عامل: Windows 7/8/8.1/10 (64 بیت) / Mojave 10.14.6
  • CPU / پردازنده: Intel Core i3-3225 3.3GHz
  • پردازنده‌ی گرافیکی: Intel HD 4000 یا Nvidia GeForce GTX 460
  • فضای ذخیره‌سازی: حداقل 16 گیگ و بیشتر
  • DIRECT X: نسخه‌ی 11 یا بالاتر
  • رم حداقل 4 گیگ و بیشتر
  • VRAM : 768 مگابایت

مقایسه‌ی پابجی و فورتنایت از نظر دسترسی

بازی پابجی و فورتنایت هر دو به‌ صورت کاملا رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته‌اند و برای دانلود این بازی‌ها نیازی به پرداخت هزینه نیست. این موضوع باعث شده است که این دو بازی در بین بازی‌های آنلاین محبوبیت فراوانی کسب کنند و افراد زیادی را به خود جذب نمایند.

مقایسه پابجی و فورتنایت از نظر دسترسی

در هر دو بازی می‌توانید بدون خرج‌ کردن حتی یک سکه، تمام مراحل را پیش ببرید؛ اما ممکن است برخی از افراد به خرید آیتم‌های بازی علاقه داشته باشند. بازیکنان برای خرید آیتم‌ها و تجهیزات بیشتر می‌توانند از طریق پرداخت‌های درون بازی به آن‌ها دسترسی پیدا کنند.

بازی پابجی در ابتدا نیاز به پرداخت هزینه داشت؛ اما پس از مدتی به یک بازی رایگان تبدیل شد. همچنین این بازی در مراسم جوایز بازی در سال 2021 اعلام کرد که این بازی دارای دو حساب کاربری متفاوت است.

کاربران در یک حساب می‌توانند به‌ صورت رایگان از بازی استفاده کنند و در حساب دیگر که قیمت آن 12.99 دلار است، از مزایای بیشتری برخوردار شوند. این موضوع در حالی است که بازی فورتنایت همیشه رایگان بوده است و بازیکنان می‌توانند برای برخورداری از ویژگی‌های بیشتر در بازی، اشتراک 3 ماهه آن را به قیمت 9.50 دلار تهیه کنند.

مقایسه‌ی پابجی و فورتنایت از نظر دسترسی نشان داده است که این دو بازی در این موضوع تفاوتی ندارند و هر دو دسترسی آسانی دارند. البته بازی فورتنایت در گوگل پلی قرار ندارد و کاربران باید این بازی را به طور مستقیم از وب‌سایت اصلی آن دانلود نمایند.

برخلاف بازی فورتنایت، بازی پابجی در گوگل پلی و سایر برنامه‌ها موجود است و کاربران می‌توانند در هر پلتفرم آن را اجرا کنند.

همچنین در مقایسه‌ پابجی و فورتنایت، تفاوت نسخه‌های موبایل و کامپیوتر این بازی‌ها به چشم می‌خورد. بازی پابجی موبایل یک نسخه‌ منحصر به‌ فرد نسبت به نسخه‌ کامپیوتری آن است. به عبارت دیگر، نسخه‌ کامپیوتری و موبایل با یکدیگر تفاوت دارند و هر کدام مختص به آن پلتفرم طراحی شده‌اند.

ولی نسخه‌های بازی فورتنایت در کامپیوتر و موبایل یکسان هستند. بازیکنان می‌توانند در کامپیوتر، موبایل، ایکس‌ باکس و پلی‌ استیشن تجربه‌ یکسانی داشته باشند و همراه با دوستان خود در دستگاه‌های مختلف، بازی فورتنایت را انجام دهند.

مقایسه‌ پابجی و فورتنایت از نظر مخاطبان

مقایسه‌ بازی پابجی و فورتنایت از نظر مخاطبان یکی دیگر از تفاوت‌های این دو بازی را آشکار می‌کند. بازی‌های فورتنایت و پابجی هر دو طرف‌داران زیاد و متفاوتی دارند.

مقایسه فورتنایت و پابجی از نظر مخاطبان

بازی پابجی به علت شبیه‌ بودن به نبردهای واقعی در بین بزرگسالان محبوب‌تر است. بازی فورتنایت به علت داشتن فضای کارتونی در بین نوجوانان جذابیت بیشتری دارد. البته این موضوع به این معنی نیست که بزرگسالان فورتنایت بازی نمی‌کنند یا بالعکس.

همچنین بازی فورتنایت کاربران بسیار زیادی دارد که از زمان نوجوانی تا بزرگسالی این بازی را دنبال کرده‌اند و این بازی برای سنین مختلف طراحی شده است. مقایسه‌ فورتنایت و پابجی از نظر کاربران و مخاطبان می‌تواند تا حدودی نشان دهد که فضای هر بازی به چه شکل است و چه کاربرانی به آن علاقه‌مند هستند.

همچنین بازی فورتنایت و پابجی در موبایل قابلیت‌هایی را برای بازی بهتر به مخاطبان ارائه می‌دهند. این قابلیت‌ها باعث می‌شود تا بازیکنان بتوانند به‌ راحتی بازی کنند و در عملکرد آن‌ها مشکلی نباشد.

این قابلیت‌ها شامل کمک هدف، نشانگرهای جهت و برداشت خودکار هستند. این نشانگرها در بازی پابجی بهتر از فورتنایت عمل می‌کنند؛ زیرا گیم پلی بازی فورتنایت نسبت به پابجی 3 بعدی‌تر است.

مقایسه‌ نقشه‌های پابجی و فورتنایت

یکی دیگر از موارد مقایسه‌ پابجی و فورتنایت نقشه‌های این دو بازی است. در فورتنایت تنها یک نقشه وجود دارد؛ ولی در بازی پابجی 4 نقشه برای بازیکنان موجود است که بر اساس زندگی واقعی هستند.

مقایسه نقشه های بازی پابجی و فورتنایت

نقشه‌های پابجی شامل Erangel، Vikendi، Miramar و Sanhok هستند. بازی فورتنایت گاهی اوقات حالت‌های جدیدی برای بازی ارائه می‌دهد؛ مانند 50 در مقابل 50 یا تیراندازی از خفا.

بازی پابجی موبایل یک حالت آرکید دارد تا گیمرها بتوانند با تعداد کمتری از بازیکنان بازی را ‌پیش ببرند که این حالت برای موبایل سازگارتر است. البته نقشه‌های فورتنایت با تغییر فصل یا در زمان‌های مختلف تغییر می‌کنند.

نقشه‌های بازی پابجی نسبت به نقشه‌های فورتنایت بزرگ‌تر هستند و این موضوع باعث می‌شود تا بازیکنان نبرد بهتری داشته باشند.

نقشه‌های بزرگ کمک می‌کند بازیکنان در هنگام شروع بازی در نقاط مختلفی با فاصله از یکدیگر فرود بیایند و به دنبال سلاح و تجهیزات بگردند. برخلاف بازی پابجی، نقشه‌ها در فورتنایت کوچک‌تر هستند و این موضوع باعث می‌شود تا بازیکنان در منطقه‌ی کوچک‌تری قرار بگیرند و قبل از پیداکردن تجهیزات مناسب با دشمن مواجه شوند.

در پابجی بازیکنان فرصت بیشتری برای پیداکردن سلاح و آماده‌شدن برای نبرد دارند؛ درحالی‌که در فورتنایت این‌گونه نیست.

در بازی فورتنایت کوچک‌تر بودن نقشه‌ها باعث می‌شود تا زمان مسابقه کاهش یابد و زودتر به اتمام برسد و بازیکنان به علت نداشتن زمان و فضای کافی، قدرت کمتری دارند.

همچنین کوچک‌بودن نقشه باعث می‌شود تا بازیکنان نتوانند فضای موردنیاز را برای پنهان‌ شدن از دشمنان داشته باشند و با مشکل مواجه شوند. به همین علت در مقایسه‌ پابجی و فورتنایت از نظر نقشه می‌توان گفت که نقشه‌های بازی پابجی بهتر است؛ زیرا فضای کافی را برای بازیکنان فراهم می‌کند.

سلاح‌ها و تجهیزات بازی

یکی از موارد تاثیرگذار در روند هر بازی سلاح‌های بازیکنان است. با انتخاب یک سلاح مناسب می‌توان بازی منحصر به‌ فردی را تجربه نمود و با قدرت بیشتری برای پیروزی تلاش کرد.

تجهیزات و سلاح‌ بازی پابجی و فورتنایت

در مقایسه‌ی پابجی و فورتنایت، تفاوت سلاح‌های این دو بازی چشمگیر است. بازی فورتنایت طیف وسیعی از سلاح‌ها را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد که هر یک قدرت متفاوتی دارند.

برای مثال در این بازی یک اسلحه به نام بمب بوگی وجود دارد که دشمن را آسیب‌پذیر می‌کند. همچنین بازی فورتنایت سلاح‌ها و تجهیزات جدیدی را به‌صورت مداوم به بازی اضافه می‌کند.

در بازی پابجی نیز طیف گسترده‌ای از سلاح‌های استاندارد، کمیاب و معمولی وجود دارند. فورتنایت دارای یک سیستم رنگی برای دسته‌بندی سلاح‌هاست.

رنگ سلاح‌ها به خاکستری برای سلاح‌های معمولی، سبز برای سلاح‌های غیرمعمول، نارنجی برای افسانه، آبی برای کمیاب و بنفش برای حماسی دسته‌بندی می‌شوند.

سیستم رنگ‌بندی در بازی فورتنایت مزیت بزرگی است که باعث می‌شود بازیکنان از دور متوجه شوند که هر سلاح چه قابلیتی دارد.

در بازی فورتنایت، بازیکنان برای به‌ دست‌ آوردن زره‌ها باید از معجون‌های سپر بنوشند؛ اما در پابجی بازیکنان می‌توانند در سطوح 2 و 3 به کلاه‌های ایمنی و زره‌ها دسترسی پیدا کنند.

در پابجی بازیکنان می‌توانند از وسایل نقلیه برای حرکت استفاده کنند؛ اما این مسئله می‌تواند باعث ایجاد خطر در حین بازی شود. بازیکنان ممکن است به دلایل گوناگون سرنگون شوند یا مورد حمله قرار بگیرند.

در فورتنایت نیز وسایل نقلیه وجود دارند که در قسمت‌های مختلف تولید می‌شوند؛ اما حرکت‌کردن بدون این وسایل در بازی مطمئن‌تر و آسان‌تر است.

همچنین سلاح‌های بازی پابجی مشابه سلاح‌های گرم واقعی هستند و برای کسانی که به سلاح‌های واقعی علاقه‌مندند جذابیت فراوانی دارند؛ اما سلاح‌های فورتنایت بیشتر سرگرم‌ کننده و دارای قدرت‌های جالب و جادویی است.

مقایسه‌ قهرمان‌های پابجی و فورتنایت

در مقایسه‌ پابجی و فورتنایت، قهرمان‌های بازی یکی دیگر از چیزهایی است که در بحث تفاوت‌های بازی مورد بحث قرار می‌گیرد. شخصیت‌های بازی یکی از ویژگی‌های جذاب و سرگرم‌ کننده محسوب می‌شوند که هرکدام با داشتن ویژگی‌ها و قابلیت‌های متفاوت، بازی منحصر به‌ فردی را به ارمغان می‌آورند.

مقایسه قهرمان های پابجی و فورتنایت

در مقایسه‌ی PUBG و Fortnite از نظر کاراکترها، بازیکنان می‌توانند در بازی پابجی شخصیت‌های خود را سفارشی کنند. همچنین می‌توانند با استفاده از آیتم‌های مختلف ظاهر شخصیت‌های خود را تغییر دهند که این قابلیت در بازی فورتنایت کم‌ رنگ‌تر است. انتخاب بین اینکه فورتنایت بازی کنیم یا پابجی می‌تواند به شخصیت‌های بازی نیز بستگی داشته باشد.

شخصیت‌های بازی فورتنایت نسبت به پابجی تخیلی و فانتزی‌تر هستند و قدرت‌های خارق‌العاده‌ای دارند. اینکه در این زمینه پابجی بهتر است یا فورتنایت، به سلیقه و دیدگاه بازیکنان بستگی دارد.

اگر شما به کاراکترهای خیالی و ابرقدرت‌ها علاقه دارید، بازی فورتنایت می‌تواند گزینه‌ مناسبی برایتان باشد. همچنین اگر علاقه‌مند به شخصیت‌ها و سلاح‌های واقعی هستید، بازی پابجی برای شما بهتر است. در ادامه به برخی از شخصیت‌های هر دو بازی اشاره خواهیم کرد.

شخصیت‌های بازی پابجی

  • سارا
  • آنا
  • اندی
  • ویکتور
  • کارلو

شخصیت‌های بازی فورتنایت

  • 8-Ball vs Scratch
  • Adira
  • Airhead
  • Aftermath
  • Abyss
  • Aerobic Assassin
  • Agent Jonesy
  • Absolute Zero
  • Aerial Assault Trooper
  • Airheart
  • Aerial Threat
  • I.M.
  • Abstrakt
  • Agent Peely
  • Agente Colorado
  • Aeronaut
  • Agent Jones
  • Absenz
  • A Goat
  • Adeline

بالاخره پابجی یا فورتنایت؟

مقایسه‌ فورتنایت و پابجی می‌تواند به کاربران کمک کند تا بازی مناسب خود را پیدا کنند. هر دوی این بازی‌ها از بهترین‌های سبک بتل‌ رویال هستند که در بین بازی‌های آنلاین بیشترین طرفداران را دارند.

با این‌ حال هر یک تجربه‌ متفاوتی را به بازیکنان می‌دهند. به همین علت شاید بهتر است بازیکنان هر دو بازی را امتحان کنند تا بتوانند درباره‌ اینکه پابجی بهتر است یا فورتنایت تصمیم‌ بگیرند.

در مقایسه‌ پابجی و فورتنایت می‌توان به نکات ریزی پی برد که شاید کمتر به آن دقت کرده باشید. اینکه پابجی بهتر است یا فورتنایت بستگی به این دارد که شما چه نوع بازی‌هایی را ترجیح می‌دهید.

بازی فورتنایت فضایی کارتونی و فانتزی دارد و بازی پابجی به نبردهای واقعی نزدیک‌تر است. همچنین شخصیت‌های بازی پابجی واقعی هستند و سلاح‌ها، تجهیزات و نبردهای آن به دنیای واقعی شباهت بیشتری دارد.

  • پابجی در مقایسه با فورتنایت نقشه‌های بزرگ‌تر و بیشتری دارد.
  • فضای پابجی واقع‌گرایانه و فضای بازی فورتنایت فانتزی و کارتونی است.
  • اگر به دنبال یک بازی معمولی هستید، بازی فورتنایت و اگر به دنبال تجربه‌ای عمیق هستید، بازی پابجی برای شما مناسب‌تر است.
  • شخصیت‌های بازی پابجی واقعی‌تر از بازی فورتنایت هستند.
  • بازی فورتنایت در سیستم‌های پایین نیز قابل‌ اجراست.
  • عملکرد بازی پابجی نسبت به فورتنایت دشوارتر است.
  • در فورتنایت امکان ساخت قلعه و پناهگاه وجود دارد؛ اما در پابجی این‌ گونه نیست.

کلام آخر

مقایسه‌ بازی پابجی و فورتنایت از بحث‌های جذاب بین بازیکنان این دو بازی است. این دو بازی از بهترین‌های خود در سبک بتل‌ رویال و بقا هستند که به علت فضای منحصر به‌ فرد و متنوع، کاربران زیادی را به خود جذب کرده‌اند.

هر دو بازی تجربه‌های مهیج و متنوعی هستند که می‌توانید به‌ صورت تک‌نفره یا تیمی از آن‌ها لذت ببرید. بازی پابجی در واقع یک بازی تیراندازی با فضایی واقعی‌تر و بازی فورتنایت یک بازی فانتزی و سرگرم‌ کننده است که انتخاب آن‌ها به سلیقه‌ کاربران بستگی دارد.

اگر برایتان این سوال پیش‌ آمده است که فورتنایت بازی کنیم یا پابجی، می‌توانید این مقاله را بخوانید و با مقایسه‌ پابجی و فورتنایت بهترین بازی را انتخاب کنید. از شما خوانندگان عزیز دعوت می‌کنیم تا در بخش نظرات سایت، سوالات و نظرات خود را درباره‌ این دو بازی مطرح کنید.

سوالات متداول

بازی پابجی و فورتنایت رایگان هستند؟

بله. هر دو بازی رایگان هستند؛ ولی برخی از آیتم‌های درون بازی نیاز به پرداخت درون‌برنامه‌ای دارند.

 
کدام بازی بهتر است؟

اینکه کدام بازی بهتر است به دیدگاه هر بازیکن بستگی دارد. اگر به بازی‌های واقعی علاقه‌مند هستید، بازی پابجی و اگر به بازی‌های فانتزی علاقه دارید، بازی فورتنایت برای شما مناسب است.

آیا بازی پابجی و فورتنایت روی کامپیوتر اجرا می‌شوند؟

بله. شما برای این کار نیازمند نصب برنامه‌های شبیه‌ساز هستید و با داشتن فضای حداقل 8 گیگ برای پابجی و حداقل 16 گیگ برای فورتنایت و همچنین ویندوز 7 به بالا می‌توانید این بازی‌ها را نصب کنید و از آن‌ها لذت ببرید.

امتیازی به این نوشته بدهید
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//