مشکلات شایع در امنیت پیج اینستاگرام و راهکارهای مقابله با آن‌ها

اینستاگرام در اولین سال‌های فعالیت خود مدام بر روی این مسئله تاکید داشت که این اپ امنیت بالایی داشته و حتی شاید اصلا قابل هک شدن نباشد. حتی برای کسانی که بتوانند آن را هک کنند، جایزه 1 میلیون دلاری هم درنظر گرفت. اما در همان اولین تلاش‌ها یک کودک 13 ساله آمریکایی آن را هک و جایزه را برد. اگرچه امنیت این اپ همیشه درحال بروز رسانی است، اما بد نیست با مشکلات شایع در امنیت پیج اینستاگرام را بدانید و راهکارهای مقابله با آن را هم بهتر بشناسید. در این مطلب قرار است گپ و گفتی در این مورد داشته باشیم. با ما همراه باشید.

هک شدن اکانت اینستاگرام

اولین و شایع‌ترین مشکل امنیتی که یک پیج اینستاگرام با آن رو به رو می‌شود، هک شدن است. هک اکانت اینستاگرام بسیار شایع شده به طوری که یک مطالعه نشان داده 14 درصد از صاحبان صفحات اینستاگرامی، در اکانت شبکه‌های اجتماعی خود هک شدنشان را اعلام کرده‌اند.

در برخی از موارد، هکرها به طور کامل اکانت را صاحب می‌شوند و نوع قربانی و کاری که انجام می‌دهد هم برایشان مهم نیست. از کجا بدانید دارید هک می‌شوید؟ در این موارد خود اینستاگرام برایتان ایمیلی ارسال می‌کند مبنی بر این که فردی در حال تلاش برای ورود به حساب کاربری شما است.

در این صورت بهترین کار این است که فورا ورود دو مرحله‌ای را فعال کنید. همچنین آدرس ایمیل و رمز اینستاگرام خود را عوض کنید. اما اگر هک شدید چطور آن را رفع کنید؟

برای بازیابی حساب اینستاگرامی خود، به صفحه ورود بروید و روی Get help logging in یا Forgotten Password کلیک کنید. یک لینک برای پسورددهی مجدد برایتان ارسال می‌شود.

اگر نام کاربری یا آدرس ایمیل مرتبط با اکانت شما حذف شده، روی گزینه Can’t reset your password یا Need more help را انتخاب کنید و دستورات روی صفحه را دنبال کنید. سپس روی ارسال کد امنیتی کلیک کنید.

اگر کد امنیتی دریافت نکردید، گزینه I can’t access this email address or phone number را در زیر گزینه ارسال کد امنیتی انتخاب و دستورات را دنبال کنید.

اینستاگرام ممکن از شما بخواهد هویت خود را با تایید آدرس ایمیل، شماره تلفن و نوع دستگاه مورد استفاده برای ثبت نام در اکانت خود را تایید کنید. همچنین ممکن است از شما بخواهد عکس سلفی یا یک ویدیو از خود ارسال کنید.

کلاهبرداری‌های مربوط به دایرکت

دایرکت محبوب‌ترین بخش برای ایجاد مشکلات امنیتی در یک پیج اینستاگرامی است. کلاهبرداری‌های زیادی در این بخش روزانه روی می‌دهد و متاسفانه تمام آن ناشی از عدم‌آگاهی کاربران اینستاگرامی است. شاید فکر کنید چطور می‌توانند از طریق دایرکت به شما و امنیت پیج شما آسیب وارد کنند؟ از روش‌های زیر:

کلاهبرداری

از طریق دایرکت اینستاگرام به شما پیام می‌دهند و خود را به جای دوست یا آشنا جا می‌زنند و از شما درخواست ارسال پول می‌کنند. به سادگی می‌توانند هم اطلاعات حساب کاربری شما و هم اطلاعات حساب بانکی شما را به‌دست آورند.

هکرهای دنیای امروز بسیار خطرناک‌تر و حرفه‌ای‌تر از چند فیشینگ ساده هستند. پس حتما مراقب باشید.

ارسال لینکهای مخرب

حتما برایتان پیش آمده تا یک پیج که خدمات یا محصولی را ارائه می‌کند را فالوو می‌کنید، فورا در دایرکت لیست محصولات یا خدمات و هزینه‌ها را ارسال می‌کنند. در این موارد لینکی هم گاهی دیده می‌شود.

یکی از خطرناک‌ترین کارهایی که می‌توانید انجام دهید، کلیک روی لینک‌هایی است که آن‌ها را نمی‌شناسید و یا از یک منبع ناشناس برایتان ارسال می‌شود.

با این کار نه تنها امنیت پیج خود را به کل از بین می‌برید، بلکه خطر بزرگتری مانند به خطر افتادن امنیت کل اطلاعات گوشی خود را هم به جان می‌خرید.

سواستفاده از اطلاعاتی که خودتان به اشتراک گذاشته‌اید

اگرچه اطلاعاتی که خودتان به اشتراک می‌گذارید ممکن است توسط افراد زیادی در اینستاگرام در طول روز دیده شود، اما مسلما همه نیت خوبی ندارند و یا بی‌تفاوت از کنار آن‌ها رد نمی‌شوند.

ممکن است از اطلاعاتی که خودتان به اشتراک گذاشته‌اید استفاده کنند و به سادگی اطلاعات مربوط به پیجتان را پیدا کنند و آن را در دست بگیرند. بنابراین در به اشتراک‌گذاری اطلاعات خود در فضای اینستاگرام بسیار محتاط باشید.

اخاذی مالی یا عاطفی با اطلاعات حساب کاربری

اطلاعات حساب‌کاربری که در اکانت اینستاگرام شما وجود دارد، یکی از دیگر از نقاط ضعف امنیتی شما به حساب می‌آید. بسیاری از افراد از این اطلاعات برای دزدیدن هویت شما استفاده می‌کنند.

افراد زیادی در دنیای واقعی هستند که می‌خواهند کارهای غیرقانونی و خطرناک خود را با هویت‌های بیگانه انجام دهند و چه کسانی بهتر از افرادی که اطلاعاتی مانند آدرس، شماره تلفن، مشخصات مربوط به شناسنامه و… را می‌گذارند.

این افراد حتی به اسم شما یک حساب کاربری دیگر هم می‌توانند درست کنند و کل هویت شما را بدزدند. برای پس دادن آن هم از شما به صورت عاطفی یا مالی سو استفاده می‌کنند.

این مشکل زمانی پررنگ می‌شود که شما صاحب یک کسب و کار باشید و کسی با اسم و رسم و اطلاعاتی که از شما دارد، از شما سو استفاده کند. کل اعتبار و اعتماد شما به کل از بین می‌رود و ممکن است آبروی حرفه‌ای‌تان از دست رود.

بنابراین در پیج کاری خود اطلاعات محدودی درج کنید، امنیت پیج را دست‌ کم نگیرید و روی هر عکس و یا اطلاعاتی که منتشر می‌کنید کاملا حساس باشید.

چطور امنیت پیج اینستاگرام خود را بالا ببریم؟

اگرچه ممکن است مشکلات امنیتی که در بالا توضیح دادیم بسیار شایع باشند، اما راهکار‌های ساده‌ اما کاربردی هم وجود دارد که می‌توانید به کمک آن امنیت پیج اینستاگرام خود را بالا ببرید. از جمله روش‌هایی که در ادامه بیان می‌کنیم.

  1. اشتراک لوکیشن خود را با احتیاط انجام دهید.
  2. از یک وی پی ان خوب برای اینستاگرام استفاده کنید.
  3. روی هیچ لینکی کلیک نکنید.
  4. آدرس ایمیل معتبر استفاده کنید.
  5. پسوردهای قوی روی اکانت خود بگذارید.
  6. ورود دو مرحله‌ای را فعال کنید.

اگر بازهم به مشکل برخورد کردید، می‌توانید از بهترین مشاوران امنیت پیج اینستاگرام کارینو کمک بخواهید. هزینه امنیت پیج اینستاگرام کمتر از چیزی است که فکرش را می‌کنید.

کارینو به لطف وجود متخصصان خبره امنیتی که دارد، به خوبی از پیج اینستاگرام شما محافظت کرده و اطلاعات و پیج شما را ایمن نگه‌می‌دارد.

حرف پایانی

اینستاگرام این روزها تقریبا به یک دفترچه خاطرات مصور و یک منبع درآمد خوب برای افراد در سراسر دنیا تبدیل شده است. امکانات ویژه آن نیز تا حد زیادی حضور وب‌سایت‌ها را کمرنگ کرده است. اکنون کسب و کارهای مطرح دنیا هم در آن برای فروش بیشتر فعالیت دارند. پس امنیت در درجه اهمیت بالایی قرار دارد. در این مطلب شما را با مشکلات شایع امنیتی که ممکن است در اینستاگرام برایتان پیش بیاید آشنا کردیم و همچنین در مورد راهکارهایی صحبت کردیم که می‌توانید آن را رفع کنید. اما برخی از مشکلات ممکن است عمیق‌تر از چیزی باشد که تصور می‌کنید و به کمک یک متخصص نیاز داشته باشید.

کارینو زمینه امنیت پیج اینستاگرام یکی از برترین‌های ایران به حساب می‌آید و می‌تواند انتخاب خوبی برای کسانی باشد که به امنیت حساب کاربری و پیج اینستاگرام خود اهمیت می‌دهند. کارینو با بهره‌گیری از کمک متخصصان خبره در زمینه امنیت، پیج‌های از دست رفته شما را برمی‌گرداند و از هک شدن و سایر مشکلات امنیتی که ممکن است برای حساب کاربری شما پیش بیاید جلوگیری می‌کند.

1 | (1)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//