چگونه در لینکدین دیده شویم؟ راهنمای 0 تا 100

‌لینکدین به‌عنوان یک شبکه‌ اجتماعی حرفه‌ای، درزمینهٔ شبکه‌سازی کسب‌و‌کار و به اشتراک‌گذاری مطالب و مهارت‌ها، محلی برای شروع ارتباط با جامعه تخصصی‌ و دسترسی به فرصت‌های شغلی است. این برنامه، با حدود 930 میلیون کاربر در بیش از 200 کشور، محبوبیت ویژه‌ای در سراسر جهان دارد.

در لینکدین ارتباط بین کاربران بر اساس شناخت و اعتبار حرفه‌ای برقرار می‌شود؛ به‌عبارت‌دیگر، این شبکه اجتماعی مانند اینستاگرام و فیسبوک نیست که تعداد دنبال‌کنندگان، لایک‌ها و نظرات، معیار موفقیت در آن باشند. در لینکدین، معیار موفقیت «دیده شدن» است؛ یعنی بر‌اساس اینکه چه تعداد افراد حرفه‌ای، پست‌ها، پروفایل و صفحات شما را مشاهده کرده‌اند، محاسبه می‌شود. اگر شما هم به‌دنبال دیده‌شدن و موفقیت در لینکدین هستید، این مطلب از مجله ایده آل تک را از دست ندهید.

تعریف شبکه کسب و کار لینکدین

لینکدین یک شبکه‌ اجتماعی حرفه‌ای است که «رید هافمن» به همراه، اریک لی، آلن بلو، کنستانتین گوریکه و ژان لوک ویلانت، آن را در سال 2003 تأسیس کردند. این شبکه، برخلاف شبکه‌های اجتماعی فیس‌بوک و اینستاگرام، برای برقراری ارتباطات حرفه‌ای و شبکه‌سازی در محیط کسب و کار استفاده می‌شود.

در لینکدین، کاربران می‌توانند پروفایل‌شان را ایجاد کرده و تجربیات، مهارت‌ها و اطلاعات حرفه‌ای خود را به اشتراک بگذارند تا از این راه، با همکاران، مربیان و کارفرمایان، شبکه‌سازی کنند. این شبکه اجتماعی همچنین به کاربران خود اجازه می‌دهد تا در گروه‌های حرفه‌ای ورود کرده و با افرادی که با حوزه کاری‌شان مرتبط هستند، ارتباط برقرار کنند.

لینکدین یکی از مهم‌ترین ابزارهای ارتباطی در صنعت بین‌المللی است؛ به‌طوری‌که به شرکت‌های بزرگ و کوچک برای یافتن بازار کار در اقصی‌نقاط جهان، کمک شایسته‌ای می‌کند.

برای آشنایی بیشتر با این پلتفرم، حتما مقاله آموزش استفاده از لینکدین به صورت کامل و مرحله به مرحله را مطالعه کنید.

چرا باید در لینکدین دیده شویم؟

دیده شدن در لینکدین بسیار مهم است زیرا یک پروفایل پربیننده در لینکدین می‌تواند به شما کمک کند تا:

  • ایجاد فرصت‌های شغلی بهتری 
    با داشتن پروفایل پربیننده و معتبر، شما به راحتی می‌توانید به دنبال فرصت‌های شغلی جدید بگردید. از آنجا که شرکت‌های بسیاری برای پیدا کردن کارمندان جدید، از لینکدین استفاده می‌کنند، به دست آوردن یک پروفایل پربیننده، فرصت‌های شغلی جدیدی برای شما ایجاد خواهند کرد.
  • رتبه‌بندی بهتر در نتایج جستجو
    یک صفحه پربیننده در لینکدین می‌تواند به شما کمک کند تا در نتایج جستجو، بهتر رتبه‌بندی شوید. با داشتن پروفایلی که حاوی اطلاعات کامل و مفید است، احتمال اینکه در رتبه‌های بالای نتایج لینکدین قرار بگیرید، بیشتر خواهد شد.
  • به ارتقای اعتبار و شناخته شدن شما در صنعت کمک می‌کند
    داشتن پروفایل پربیننده در لینکدین، می‌تواند به شما کمک کند تا در صنعت خود شناخته‌تر شوید و اعتبار بیشتری به‌دست آورید. همچنین، افرادی که به پروفایل شما دسترسی داشته‌اند و آن را مشاهده کرده‌اند، ممکن است پیشنهادهای شغلی بسیار خوبی برای شما داشته باشند.
  • ارتباط بیشتر با افراد صنعت:
    هر چه تعداد بازدیدهای پروفایل شما در لینکدین بیشتر باشد، احتمال اینکه دیده شوید و به عنوان یک کاندیدا برای فرصت‌های شغلی و کسب و کار، شناخته شوید، بیشتر است. همچنین، با داشتن پروفایل پربیننده در لینکدین، شما می‌توانید با درجه بالاتری از افرادی که در صنعت و حوزه کاری شما فعالیت می‌کنند، ارتباط برقرار کنید و آن‌ها را به عنوان یک رابط فعال در شبکه‌سازی حرفه‌ای خود دعوت کنید.
ایجاد ارتباط با دیگران در لینکدین، می‌تواند منجر به بالا رفتن اعتبار و دیده شدن بیشتر در صنعت مرتبط با شما شود.

بنابراین، داشتن یک پروفایل پربیننده در لینکدین بسیار مهم است و می‌تواند به شما کمک کند تا علاوه‌بر یافتن فرصت‌های جدید، اعتبارتان در صنعت را افزایش دهید و با افراد مرتبط به حوزه کاری خود، به‌راحتی ارتباط برقرار کنید.

اهمیت داشتن استراتژی محتوا در لینکدین

استراتژی محتوای قدرتمند در لینکدین، بسیار مهم است؛ زیرا محتوای خوب و با ارزش می‌تواند به شما کمک کند تا:

  • با جامعه لینکدین رشد کنید
    با ارائه محتوای با کیفیت و مفید، می‌توانید جامعه لینکدین را به سمت خود جذب کنید و به رشد پروفایل خود کمک کنید. این کار می‌تواند باعث افزایش بازدیدهای پروفایل و بهبود رتبه‌بندی شما در نتایج جستجو شود.
  • دیده شدن در لینکدین را بیشتر کنید
    با ارائه محتوای با ارزش، می‌توانید به دنبال دیده شدن بیشتر در لینکدین باشید. محتوا می‌تواند به شما کمک کند تا به راحتی با جامعه لینکدین در ارتباط باشید و افرادی را که به دنبال متخصصانی مثل شما هستند، جذب کنید.
  • در بازاریابی شخصی خود موثرتر باشید
    این موضوع می‌تواند به شما کمک کند تا در بازاریابی شخصی خود موثرتر باشید. در شبکه‌های اجتماعی، ارائه محتوای با کیفیت به شما کمک می‌کند تا به عنوان یک فعال در حوزه خودتان، شناخته شوید.
  • بهبود روابط و شبکه‌سازی
    ارسال محتوای با ارزش می‌تواند به شما کمک کند تا به‌طور مستقیم با جامعه لینکدین تعامل داشته‌باشید و ارتباطات بیشتری را با آن‌ها برقرار کنید. با ارائه محتوای جذاب و مفید، می‌توانید با افراد فعال در صنعت و حوزه کاری خود، ارتباط برقرار کرده و به‌این‌ترتیب، شبکه‌سازی خود را بهبود ببخشید.

بنابراین، استراتژی محتوای قدرتمند در لینکدین، بسیار مهم است و می‌تواند به شما در توسعه پروفایل حرفه‌ای و شبکه‌سازی با جامعه لینکدین کمک کند. محتوای با کیفیت می‌تواند به شما کمک کند تا در بازاریابی شخصی خود موثرتر باشید، بهبود روابط خود با افراد در صنعت و حوزه کاری‌تان را بهبود ببخشید و در نتیجه، دیده شدن بیشتر در لینکدین را به‌دست‌آورید.

برای دیده شدن در لینکدین محتوای خوب تولید کنید

تولید و انتشار محتوای ارزشمند، یونیک و باکیفیت، برای جلب توجه و افزایش دیده شدن در لینکدین، بسیار مهم است. به‌عنوان یک شبکه اجتماعی حرفه‌ای، لینکدین برای برقراری ارتباط بین افراد در صنعت و همچنین تبلیغ خدمات و محصولات، استفاده می‌شود. در این بستر، تولید محتوا به صورت روزانه، بهبود رتبه در نتایج جستجوی لینکدین، جذب بیشترین بازدید کننده، به اشتراک‌گذاری نظرات ویژه و همچنین شناساندن خود به عنوان یک متخصص، بسیار مؤثر واقع می‌شود.

بهترین محتوای به اشتراک گذاشته شده، شامل مواردی مانند نظرات تخصصی و در‌عین‌حال دسترسی‌پذیر برای مخاطبین است. تصاویر و ویدئوها نیز، محتوای خوبی می‌توانند باشند. وضوح و دقت در پیام‌ها می‌تواند باعث بهبود دیده شدن کسب‌و‌کار و اجتناب از انجام خطاها در طول مذاکره روی این شبکه اجتماعی شود؛ بنابراین در‌مجموع، تولید محتوای باکیفیت در لینکدین برای بهبود دیده شدن و جذب مخاطبین بیشتر، بسیار مفید است.

تصاویر را فراموش نکنید

استفاده از تصاویر اختصاصی و باکیفیت در پست‌های لینکدین، می‌تواند تأثیر زیادی در جذب توجه و دیده شدن بیشتر مطالب شما داشته باشد. بر اساس آمارهای ارائه شده، پست‏هایی که شامل تصاویر باشند، معمولاً تعداد بازدید و انگیزه کاربران را بیشتر از پست‎های بدون تصویر دارند. همچنین تصاویر، یک ویژگی مهم در لینکدین هستند که اجازه می‌دهد تا زیرنویس‌ها دیده شده و مشاهده‌کنندگان را به مطلب جذب کنید.

برای رسیدن به این هدف، رعایت چند نکته بسیار مهم است. ابتدا تصاویر باید با کیفیت خوب و با اندازه مناسبی برای استفاده در لینکدین ارسال شوند تا بعداً به دیده شدن بیشتر، کمک کنند. همچنین تصاویر باید با محتوای پست شما که در رابطه با صنعت شما است، مطابقت داشته باشد و توجه کاربران را جلب کند. نوع تصویر نیز، به موضوع پست بستگی دارد؛ یک آمار، نمودار یا تصویر رنگارنگ، ممکن است بهترین نوع تصویر برای شما باشد. همچنین استفاده از عناوین قوی و جملات کوتاه و قابل حمل، همراه با تصاویر، بهترین راهکار برای جلب توجه بیشتر در پست‌های لینکدین هستند.

افزودن رزومه به لینکدین برای یافتن فرصت های شغلی
بخوانید

در‌نتیجه، الزامی است که تولید محتوای باکیفیت و استفاده از تصاویر اختصاصی، مطابق با محتوای پست شما، رعایت شود تا از انتشار پست در لینکدین به بهترین شکل ممکن استفاده کرده و دیده شدن بیشتر در این شبکه اجتماعی را به‌دست‌آورید.

برای دیده شدن در لینکدین یک پروفایل حرفه‌ای بسازید

یک پروفایل حرفه‌ای و کامل در لینکدین، بسیار مهم و تأثیرگذار در جلب توجه و بیشتر دیده شدن است. چند ویژگی کلیدی برای یک پروفایل حرفه‌ای در لینکدین، شامل موارد زیر است:

عکس پروفایل حرفه‌ای

عکس پروفایل در لینکدین، یکی از آیتم‌های مهم و جذاب برای جلب‌نظر کاربران است. انتخاب یک عکس پروفایل حرفه‌ای و مناسب، می‌تواند تأثیر بسیاری در نحوه درک، اعتماد‌به‌نفس و کارایی پروفایل شما در لینکدین داشته باشد. حداقل بهتر است یک عکس، با تمرکز بر چهره شما انتخاب شود. برای دیده شدن بیشتر و جلب‌توجه  افراد به پروفایل شما، باید یک عکس پروفایل حرفه‌ای و با کیفیت داشته باشید که در ادامه، به تفصیل درباره آن توضیح داده می‌شود:

  • صورت شما باید به صورت کامل در قسمت اصلی این عکس قرار بگیرد. بهتر است فاصله زیادی از تصویر شما تا پس‌زمینه نباشد و چهره شما در آن مشخص باشد.
  • برای انتخاب یک عکس پروفایل حرفه‌ای و با‌کیفیت، به نورپردازی دقت کنید. عدم نورپردازی مناسب می‌تواند مانعی برای درک بهتر تصویر باشند. بهتر است، از نور طبیعی استفاده کنید و در صورت نیاز، با فلاش یا نورپردازی، عکس بگیرید.
  • برای وضوح بهتر عکس پروفایل، رنگ‌ها و الگوهای ساده را انتخاب کنید.
  • انتخاب یک عکس پروفایل با برندینگ شخصی‌تان، بسیار عالی خواهد بود. در‌صورتی‌که می‌خواهید تصویر پروفایلی داشته باشید که در ذهن افراد باقی‌بماند، شخصیت خود را در پروفایل، نشان دهید.
  • لباس مناسب با ساختار اجتماعی لینکدین، برای یک عکس پروفایل حرفه‌ای بسیار مهم است. بهتر است از لباس‌های رسمی و کلاسیک استفاده کنید و برای انتخاب رنگ، توجه ویژه‌ای به تنالیته شخصیتی خود داشته باشید.

بنابراین، برای دیده شدن بیشتر در لینکدین و جذب مخاطبین بیشتر، حتماً یک عکس پروفایل حرفه‌ای و با کیفیت انتخاب کنید. این موضوع، علاوه‌بر‌ اینکه شما را به صورت حرفه‌ای‌تر و قابل اعتماد‌تر نشان می‌دهد، در بالا بردن محبوبیت شما در این شبکه اجتماعی نیز موثر است.

شرح شغل جامع و گسترده

اطمینان حاصل کنید که شرحی درست و جامع از حرفه و شغل فعلی شما در پروفایلتان وجود دارد. این بخش می‌تواند جامعه بیشتری از مخاطبان شما را به سمت پروفایلتان جذب کند. با توجه به اینکه در صنعت امروز، امر رقابت برای بهتر دیده‌شدن در لینکدین بسیار دشوار شده است، یک شرح جامع و گسترده‌، می‌تواند در بهبود این موضوع به شما کمک زیادی کند.

برای نمونه، می‌توان به شرح شغل‌های زیر اشاره کرد:

  • مدیر محتوای دیجیتال:

مدیر محتوای دیجیتال، مسئول محتوای شبکه‌های اجتماعی یک شرکت است. این شخص نیاز دارد تا تجربه کاربری خوبی را برای مخاطبان شرکت ایجاد کند. برای این منظور، می‌تواند نوشته‌های با‌کیفیت، تصاویر جذاب و ویدیوهای مناسب برای آموزش ارائه دهد. مدیر محتوای دیجیتال، همچنین می‌تواند همکاران خود را آموزش دهد تا بهترین استفاده ممکن را از شبکه‌های اجتماعی داشته باشند.

  • مدیر بازاریابی دیجیتال:

مدیر بازاریابی دیجیتال، مسئولیت پیاده‌سازی استراتژی‌های بازاریابی شرکت و اجرای کمپین‌های بازاریابی دیجیتال، در کسب‌و‌کار را به‌عهده دارد. در واقع با استفاده از استراتژی‌های مناسب، تبلیغات کارآمدی برای شرکت ارائه می‌دهد، بازدیدکنندگان و مخاطبان را به شبکه‌های اجتماعی ترغیب کرده و درنهایت دیده شدن شرکت، برند و محصولات آن را تضمین می‌کند.

  • مدیر ارتباط با مشتری (CRM):

نقش مدیر ارتباط با مشتری، ایجاد و حفظ روابط قوی، بلندمدت و سودمند با مشتریان یک سازمان است. مدیران CRM، نیازها و انتظارات مشتریان را درک کرده و با ارائه راه‌حل‌هایی، تلاش می‌کنند وفاداری مشتری را افزایش دهند. مدیر ارتباط با مشتری، همچنین با جمع‌آوری بازخوردها و حل مشکلات، فرصت‌های فروش جدیدی را شناسایی می‌کنند.

به‌طور‌کلی می‌توان گفت، هر شرح شغلی که به بهبود پروفایل شما برای دیده شدن کمک کند، در جذب مخاطبین لینکدین مفید خواهند بود.

توجه به نکات ارائه یک محتوای جذاب

سعی نکنید فقط دنبال تعداد فالوور زیاد باشید، بلکه اهمیت به نوع کاربر و علاقه‌مندی آن‌ها را در‌نظر بگیرید و محتوایی ارائه دهید که مزایای شما را برایشان مشخص کند.

داشتن محتوای مناسب، مفید و جذاب نیز، یکی از بهترین راه‌های جذب کاربران و دیده شدن بیشتر در لینکدین است. شما می‌توانید برای تولید محتوای خوب، از نکات زیر استفاده کنید:

  • برای تولید محتوای خوب، در مورد موضوعاتی که درزمینهٔ کسب‌و‌کارتان وجود دارد، ایده‌های جذاب و نو را مورد بررسی قرار دهید.
  • برای ایجاد جذابیت در محتوای خود، از عکس‌های باکیفیت و ویدیو‌های جذاب کمک بگیرید.
  • بهترین روش برای جذب کاربران، تولید محتوای منظم و سیستماتیک است. تولید محتوا برای شما به‌عنوان یک فعالیت روزانه در نظر گرفته می‌شود که به کمک پلتفرم‌های مختلف، می‌توانید برنامه‌ریزی مناسبی برای آن ایجاد کنید.
  • بهتر است در محتوای خود، از مشاهده‌ها و نظرات دیگران نیز استفاده کنید و از افرادی که در صنعت مشابه شما فعالیت می‌کنند، تجربه و دیدگاه‌های ارزشمند را جمع‌آوری کنید.
  • باید تلاش کنید تا محتوای خود را با عنوان و شرحی کاملاً خلاصه، مختصر و واضح بنویسید.

بنابراین، تولید محتوای مناسب و با کیفیت، شناخت و تعامل با تعداد بیشتری از کاربران لینکدین و بهبود قابلیت دسترسی، دیده شدن شما در این شبکه اجتماعی را تضمین می‌کند.

تجربیات و تحصیلات

تجربیات کاری و تحصیلات شما باید به صورت کامل و دقیق در پروفایل نشان داده شود. این امر به‌عنوان شاخص قدرت در حوزه کاری ارزیابی می‌شود. بیان تجربیات و تحصیلات در بخش پروفایل لینکدین، برای بالا بردن میزان دیده شدن شما در این شبکه اجتماعی، بسیار مهم است.

برای به‌دست‌آوردن یک نتیجه مطلوب، بهترین روش، بیان کردن تجربیات و تحصیلات در پروفایل و ارائه اطلاعات دقیق از آن‌ها است. برای این منظور، شما باید در بخش توضیحات و پروفایل، اطلاعاتی راجع به تجربیات و تحصیلات خود، درج کنید. به‌عنوان مثال، شما می‌توانید دانشگاهی که در آن تحصیل کرده‌اید، رشته تحصیلی، مدت زمانی که دوره تحصیلی خود را گذرانده‌اید، تاریخ فارغ‌التحصیلی، نمرات و موفقیت‌هایتان در طی دوره تحصیلی را درج کنید.

در بخش تجربیات نیز می‌توانید از نام شرکت‌هایی که در آن‌ها کار کرده‌اید، زمینه فعالیت آن شرکت‌ها، پست‌هایی که در آن‌ها اشتغال داشته‌اید و توانایی‌های خود را بیان کنید. در بخش تجربیات، حتی می‌توانید به توانایی‌های خود، پروژه‌هایی که در آن‌ها شرکت داشته‌اید و فعالیت‌هایی که در آن‌ها دخیل بوده‌اید، اشاره کنید.

درنهایت، برای به‌دست‌آوردن بهترین نتیجه، به‌ یاد‌ داشته‌باشید که تجربیات و تحصیلات شما به مرور زمان تغییر می‌کنند؛ بنابراین بهتر است پروفایل لینکدین خود را به طور مداوم بازبینی کرده و در صورت لزوم، آن را به‌روزرسانی کنید.

مهارت‌ها و زبان‌ها

اضافه کردن مهارت‌ها و زبان‌هایی که به آن‌ها تسلط دارید، برای بیشتر دیده شدن شما در لینکدین بسیار مهم است. درواقع، ارائه مهارت‌های خوب، نشانگر توانایی‌های شماست. همچنین، فعال بودن در بخش اکتیویتی‌های اخیر (recent activity) و هدفمند بودن در جستجوی افراد با مهارت‌های مرتبط، به دیده شدن بیشتر و اثربخش بودن در این شبکه اجتماعی، کمک می‌کند.

برای بهترین دیده شدن، باید مهارت‌ها و زبان‌های خود را به طور دقیق، جامع و با استفاده از لغات مناسب، در این بخش ذکر کنید. همچنین، توجه داشته‌باشید که لیست مهارت‌های شما، باید شامل مهارت‌های کاملا مرتبط با شغل و حرفه‌ای باشد که در آن فعالیت می‌کنید.

همچنین اگر به دنبال روش بهبود مهارت های کامپیوتری، پیشرفت شغلی و درآمد خوب هستید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله آن را از دست ندهید.

به‌طور‌کلی، اضافه کردن مهارت‌های به‌روز و مرتبط، به شما کمک می‌کند تا در جستجوی کار و برقراری ارتباط با افراد و شرکت‌های مرتبط با شغل خود، موفق‌تر باشید.

لیست کردن مهارت‌ها و زبان‌هایی که به آن‌ها مسلط هستید، می‌تواند به شما در یافتن افرادی که به دنبال همان مهارت‌ها و زبان‌های خاص هستند، کمک کند و سبب بالا رفتن ارتباط شما با دیگر کاربران شود.

اجتناب از نوشتن توضیحات بلند و طولانی

نوشتن توضیحات بلند و طولانی در بخش پروفایل، نمی‌تواند برای بیشتر دیده شدن شما در این شبکه اجتماعی کافی باشد. یک پاراگراف کوتاه، شفاف و قابل فهم برای توضیح به کارفرمایان، همکاران و مخاطبانتان درباره آنچه که هستید، بسیار عالی خواهد بود؛ اما به‌یاد داشته‌باشید که توضیحات خوب، باعث می‌شود که کاربران حاضر در لینکدین، بیشتر به صفحه شما علاقه‌مند شوند. به همین دلیل، نوشتن یک توضیح کوتاه و شیرین اما دارای اطلاعاتی جامع از تجربیات و شغل، بهتر است.

روابط و ارتباط با کارفرما

روابط و ارتباط با کارفرما و شرکت‌ها، احتمال دیده شدن شما در لینکدین را، بالاتر می‌برد. درواقع، لینکدین یک شبکه اجتماعی حرفه‌ای است که به شما این امکان را می‌دهد تا با افراد و شرکت‌های مرتبط با حوزه شغلی خود، آشنا شوید؛ همچنین از فرصت‌های شغلی آگاهی داشته و به‌صورت مداوم، شبکه خود را به‌روز‌رسانی کنید.

بنابراین، برای به‌دست‌آوردن بیشترین میزان دیده شدن، باید ارتباطات حرفه‌ای قوی‌تری را با کارفرما و شرکت‌ها، برقرار کنید. برای مثال، شما می‌توانید در پست‌های خود، به شکل دقیق و هدفمند، به موضوعات و رویدادهایی که به شغل و حوزه‌ی کاری‌ شما ارتباط دارند، اشاره کنید.

ارتباط با کارفرمایان و همکاران فعلی و قبلی خود را ذکر کنید، این امر نشان می‌دهد، توانایی لازم برای برقراری روابط مؤثر را دارید. همچنین، افزودن شرکت‌ها و شغل‌هایی که به عنوان کارفرما یا شریک کاری، با آن‌ها همکاری داشته‌اید، می‌تواند به شما در دستیابی به فرصت‌های جدید و تعامل بیشتر با صنعت، کمک کند.

این اشتباهات را تکرار نکنید

از اشتباهاتی که ممکن است باعث کاهش دیده شدن شما در این شبکه اجتماعی شود، پرهیز کنید. در اینجا، به هفت اشتباه رایج که ممکن است منجر به دیده نشدن شما شوند، اشاره می‌کنیم:

عدم به‌روز‌رسانی پروفایل

عدم به‌روز‌رسانی پروفایل، ممکن است باعث کاهش دیده شدن شما در لینکدین شود. برای این کار، حداقل باید محتوای پروفایل شما شامل تجارب کاری، مهارت‌های اخیر، پروژه‌هایی که در حال حاضر در حال کار بر روی آن‌ها هستید و هر تغییری که در پروفایل شما رخ می‌دهد به‌روز شود.

استفاده نکردن از کلمات کلیدی رایج

یکی از اشتباهات رایج در لینکدین، تهیه پروفایل، بدون استفاده از کلمات کلیدی است. این کلمات، باعث بالا رفتن جستجوی پروفایل شما می‌شود.

رعایت نکردن چیدمان صحیح

یکی دیگر از اشتباهات رایج در لینکدین، رعایت نکردن چیدمان درست است. پروفایل شما باید ازنظر کلی، تمیز و منظم باشد و هر بخش آن، به صورت کامل و دقیق توضیح داده شود.

اضافه کردن تجربه کاری نامرتبط

در پروفایل لینکدین، نباید هر تجربه‌ی کاری‌ای را که فکر می‌کنید می‌تواند شما را کارآمد و ماهر نشان دهد، گنجانده شود. تنها لازم است، تجربه‌هایی که در حیطه شغلی خود تخصص دارید و به توانایی‌ها و مهارت‌های شما ارتباط دارد، قرار دهید.

استفاده نادرست از عکس پروفایل

استفاده از عکس پروفایل نامناسب، مثلاً استفاده از عکسی که در مجموعه‌های تفریحی‌ و مهمانی‌های خود گرفته‌اید، می‌تواند منجر به ایجاد تصویری نامناسب از شما در ذهن دیگران شده و میزان دیده‌ شدن در لینکدین را کاهش دهد.

غیرحرفه‌ای بودن پیام‌های ارسالی

پیام‌های ارسالی از سوی شما برای افراد دیگر نباید توهین‌آمیز، غیرحرفه‌ای، صریح یا نامناسب باشد. این موضوع، تأثیر مستقیمی روی صفحه لینکدین‌تان خواهد داشت.

آموزش لینکدین برای افراد مبتدی و حرفه‌ای
بخوانید

عدم فعالیت برای برقراری ارتباط با دیگران

یکی دیگر از اشتباهات رایج، عدم همکاری با دیگر کاربران لینکدین در نوشتن، انتشار مطالب، ارسال لایک، دیدگاه و عضویت در گروه‌ها است. برای جلب‌توجه بیشتر، بهتر است به صورت مرتب در فعالیت‌های مختلف، شامل پست، لایک کردن و کامنت گذاشتن، فعالیت داشته باشید.

کلام آخر

با توجه به این که لینکدین به یکی از مهم‌ترین شبکه‌های اجتماعی در حوزه کسب‌و‌کار تبدیل شده است، بهینه‌سازی پروفایل، از اهمیت بالایی برخوردار است. در این مقاله، هفت اشتباه رایج که ممکن است منجر به دیده نشدن شما در لینکدین شوند بررسی شد. با رعایت این موارد و توجه به نکاتی همچون به‌روزرسانی پروفایل، استفاده از کلمات کلیدی و فعالیت در این شبکه، به شما کمک می‌کند تا بیشتر دیده شوید. اگر شما نیز تجربه‌‌ یا سوالی درباره دیده‌شدن در لینکدین دارید، حتما آن‌ را با ما به اشتراک بگذارید.

سؤالات متداول

آیا در لینکدین می‌توانیم به‌دنبال‌کار جدید بگردیم؟

بله؛ لینکدین یک شبکه اجتماعی حرفه‌ای است و شما می‌توانید در آن به‌دنبال فرصت‌های شغلی بگردید و با کارفرمایان مختلف ارتباط برقرار کنید.

آیا این شبکه اجتماعی برای تبلیغات کسب و کار مناسب است؟

بله؛ لینکدین برای تبلیغات همه کسب‌و‌کارهای کوچک و بزرگ، مناسب است.

آیا تنها مخاطبانی که در لینکدین به شما متصل هستند، پروفایل شما را می‌بینند؟

خیر؛ جستجوهای عمومی در لینکدین، به همه کاربران این شبکه دسترسی دارند؛ بنابراین بهینه‌سازی پروفایل شما بسیار مهم است.

3 | (2)
منبع forbes.com welovesalt.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//