آموزش ریپلای کردن پیام در اینستاگرام + موبایل و کامپیوتر

اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین برنامه‌ها در بین رسانه‌های اجتماعی است که در طی چند سال اخیر توانسته امکانات زیادی را در اختیار کاربران قرار داده و تبدیل به یکی از محبوب‌ترین پیام رسان‌ها نیز بشود. یکی از امکانات ضروری که در تمامی پیام رسان‌ها مشاهده می‌شود، قابلیت ریپلای کردن به پیام است.

اینستاگرام در گذشته این قابلیت را نداشته است اما امروزه کاربران می‌توانند به تک تک پیام‌هایی که برای آن‌ها ارسال می‌شود ریپلای کنند. در ادامه این مطلب از مجله ایده آل تک، تمامی نکات لازم درباره ریپلای کردن پیام در اینستاگرام برای اندروید، آیفون، کامپیوتر و مشکلات رایج آن به طور کلی توضیح داده شده است. در ادامه با ما همراه باشید.

آموزش ریپلای کردن پیام در اینستاگرام اندروید

بسیاری از کاربران اندروید می‌توانند تنها با چند حرکت ساده، پیام‌های اینستاگرام خود را در دایرکت ریپلای کنند. اگر یکی از کاربران گوشی‌های اندروید هستید و هنوز نمی‌دانید چگونه می‌توان در دایرکت اینستاگرام به پیام‌ها ریپلای کرد، ادامه این بخش را از دست ندهید. چرا که یک راهنمای کامل برای ریپلای کردن پیام در اینستاگرام اندروید ارائه شده است.

  • در ابتدا باید اینستاگرام را باز کرده و از گوشه سمت راست در بالای صفحه روی بخش پیام‌ها ضربه بزنید. سپس لیست کاملی از مکالمات خصوصی و دایرکت‌های شما نمایش داده می‌شود. در این بخش روی پیام فردی که قصد ریپلای کردن به آن را دارید ضربه بزنید تا تمام مکالمات باز شوند.
  • روی پیامی که قصد ریپلای کردن به آن در دایرکت را دارید ضربه زده و انگشت خود را نگه دارید. پس از چند ثانیه چند ایموجی برای ریکشن در بالای پیام و یک فلش به همراه Reply در پایین آن نمایش داده می‌شود. برای این که بتوانید به پیام ریپلای کنید باید روی باکس Reply به همراه یک فلش ضربه بزنید.
  • بعد از آن صفحه کلید شما باز شده و می‌توانید با استفاده از کیبرد پیام خود را برای ریپلای کردن تایپ کنید. پس از پایان نوشتن می‌توانید درست مانند یک پیام عادی روی گزینه Send ضربه بزنید تا پیام برای فرد مخاطب ارسال شود.

ریپلای کردن پیام در اینستاگرام

لطفا توجه داشته باشید که تصویر مراحل با توجه به رابط کاربری گوشی تلفن شما می‌تواند کمی متفاوت باشد. سیستم عامل اندروید با رابط کاربری برندهای مختلف تفاوت دارد و به همین دلیل ممکن است که برخی از آیکون ها، ایموجی‌ها و در کل بخش‌های تصویری با یک دیگر متفاوت باشند. اما در کل نحوه ریپلای کردن پیام اینستاگرام در تمامی گوشی‌هایی که از سیستم عامل اندروید استفاده می‌کنند یکسان است. تنها کافی است همین مراحل را سپری کنید و مشکلی برای ریپلای کردن پیام در dm اینستاگرام نخواهید داشت.

آموزش ریپلای کردن پیام در دایرکت اینستاگرام آیفون

با وجود این که بیشتر کاربران اینستاگرام از گوشی‌های سیستم عامل اندروید استفاده می‌کنند، اما باز هم بخش بزرگی از کاربران این پلتفرم را کاربران iOS تشکیل می‌دهند. روزانه میلیون‌ها میلیون پیام در دایرکت اینستاگرام از گوشی‌های آیفون با سیستم عامل iOS ارسال می‌شود. بنابراین طبیعی است که امکان ریپلای کردن پیام در دایرکت اینستاگرام آیفون نیز وجود داشته باشد. اگر شما هم یکی از کاربران آیفون هستید و نمی‌دانید چگونه با گوشی آیفون به دایرکت اینستاگرام ریپلای کرد، در ادامه این بخش همراه ما باشید. آموزش ریپلای کردن پیام در دایرکت اینستاگرام آیفون به صورت کامل در ادامه ارائه شده است.

  • اپلیکیشن اینستاگرام را باز کرده و در گوشه سمت راست اپلیکیشن روی گزینه پیام‌ها ضربه بزنید تا لیست پیام‌های شخصی شما نمایش داده شود. سپس باید روی پیام شخص مورد نظر ضربه بزنید تا تمامی مکالمات نمایش داده شوند.
  • در بین پیام‌های ارسال شده دنبال پیام مورد نظر که قصد ریپلای کردن به آن را دارید ضربه بزنید و انگشت خود را به سمت راست بکشید تا آیکون Reply نمایش داده شود.
  • در مرحله بعد باکس تایپ پیام فعال شده و کیبورد بالا می‌آید. در این مرحله می‌توانید پیام خود را به صورت کامل تایپ کنید.
  • پس از اتمام تایپ مانند ارسال یک پیام عادی روی گزینه Send ضربه بزنید تا پیام شما به صورت یک ریپلای به پیام مخاطب ارسال شود.

ریپلای کردن پیام در اینستاگرام

علاوه بر کشیدن انگشت به سمت راست، می‌توانید روی پیام مورد نظر هم نگه دارید تا گزینه ریپلای کردن پیام در اینستاگرام فعال شود. زمانی که می‌خواهید یک پیام را در دایرکت اینستاگرام با استفاده از گوشی‌های آیفون ریپلای کنید، در بالای پیام شما هنگام تایپ، یک پیش نمایش از پیام مخاطب نمایش داده می‌شود. اگر این پیش نمایش را در بالای پیام خود مشاهده نمی‌کنید، یعنی پیام شما به صورت ریپلای در نیامده و زمانی که روی گزینه Send بزنید، پیام به صورت عادی ارسال می‌شود. به همین دلیل بهتر است که همیشه قبل از ارسال پیام این مورد را بررسی کرده و از درست ارسال شدن پیام خود مطمئن شوید.

آموزش ریپلای کردن پیام در اینستاگرام کامپیوتر

با وجود این که بیشتر کاربران اینستاگرام با استفاده از گوشی‌های هوشمند اندروید یا آیفون به اینستاگرام می‌روند و از دایرکت آن برای پیام‌رسانی استفاده می‌کنند، اما باز هم یک سری از کاربران هستند که با استفاده از کامپیوترهای شخصی خود از اینستاگرام استفاده می‌کنند. خبر خوب برای کاربران اینستاگرام در کامپیوترهای شخصی و ویندوز این است که قابلیت ریپلای کردن پیام در dm اینستاگرام برای آن‌ها هم وجود دارد. اگر شما هم می‌خواهید نحوه ریپلای کردن پیام در دایرکت اینستاگرام کامپیوتر را یاد بگیرید، راهنمای ریپلای پیام در دایرکت اینستاگرام در ویندوز را از دست ندهید.

  • وارد سایت اینستاگرام در مرورگر کامپیوتر خود شوید. برنامه‌ای برای باز کردن اینستاگرام به صورت مستقیم در کامپیوتر وجود ندارد. به همین دلیل باید از مرورگر استفاده کنید.
  • سپس در بخش فیدهای اصلی اینستاگرام وارد بخش پیام‌ها شوید. در این بخش بین پیام‌های شخصی، پیام کاربری که قصد ریپلای کردن به آن را دارید را باز کنید.
  • پیام مورد نظر را پیدا کرده و روی سه نقطه کنار پیام کلیک کنید.
  • در این مرحله چند گزینه به شما پیشنهاد می‌شود. در بین این گزینه‌ها Reply را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید.
  • پیام خود را تایپ کرده و سپس مانند پیام عادی آن را ارسال کنید. پیام که ریپلای کرده‌اید به این پیام متصل خواهد شد.

ریپلای کردن پیام در اینستاگرام

برای استفاده از اینستاگرام در کامپیوتر یا باید از مرورگر و سایت اینستاگرام استفاده کنید یا از برنامه‌های شبیه ساز اندروید. در صورتی که از این نرم افزارهای شبیه ساز استفاده می‌کنید، نحوه ریپلای کردن پیام در اینستاگرام کامپیوتر متفاوت خواهد بود. تمامی امکانات این نرم‌افزار درست مانند اندروید خواهد شد. بنابراین باید برای ریپلای کردن به دایرکت در آن ها، از روش ریپلای کردن پیام در اینستاگرام با استفاده از اندروید استفاده کنید. با استفاده از این روش می‌توانید نه تنها در کامپیوتر، بلکه در هر مرورگر دیگری در سایر دستگاه‌ها برای ریپلای کردن DM اینستاگرام استفاده کنید.

چرا در دایرکت نمی‌توانیم پیام را ریپلای کنیم؟

در برخی از موارد، کاربران با وجود این که تمامی مراحل ریپلای کردن دایرکت اینستاگرام را به درستی طی می‌کنند، باز هم نمی‌توانند پیام را در دایرکت اینستاگرام ریپلای کنند. اگر شما هم در این دسته از افراد قرار دارید، شاید با این سوال مواجه شده‌اید که چرا در دایرکت نمی‌توانیم پیام را ریپلای کنیم؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که مشکلات ریپلای کردن پیام در اینستاگرام می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. در ادامه این بخش به برخی از رایج‌ترین مشکلات کاربران هنگام ریپلای کردن پیام در dm اینستاگرام و راه حل آن پرداخته ایم.

قابلیت ریپلای در منطقه شما ارائه نشده است

امکان این که اینستاگرام هنوز برخی از قابلیت‌های خود را در برخی از مناطق جغرافیایی ارائه نکرده باشد بسیار زیاد است. در صورتی که این مشکل برای تمامی افراد در نزدیکی شما وجود دارد، احتمال این که این قابلیت در کشور یا شهر شما ارائه نشده باشد بسیار است. برای حل این مشکل ریپلای کردن پیام در اینستاگرام می‌توانید از برنامه‌های تغییر آی پی استفاده کنید. سپس برنامه را دوباره باز کنید و به احتمال زیاد مشکل برطرف شده است.

نسخه اینستاگرام شما قدیمی است

تمامی اپلیکیشن‌ها از جمله اینستاگرام، هر از چندگاهی برنامه خود را به روزرسانی می‌کنند تا قابلیت‌های جدید را در اختیار کاربران قرار بدهند. در صورتی که شما به روزرسانی خودکار را در دستگاه خود قطع کرده باشید، نسخه اینستاگرام شما همان نسخه قدیمی مانده و امکان ریپلای کردن پیام در اینستاگرام را نخواهید داشت. راه حل این مشکل این است که به یک فروشگاه اپلیکیشن مانند گوگل پلی یا اپ استور رفته و اینستاگرام خود را به روزرسانی کنید.

باگ‌های برنامه مانع از ریپلای کردن پیام در دایرکت می‌شوند

اگر اینستاگرام شما به روز است و اپلیکیشن‌های تغییر آی پی هم کمکی به حل مشکل نکرده اند، به احتمال زیاد برنامه شما دچار یک سری باگ شده است. برای برطرف کردن این باگ‌ها سه راه دارید. ساده‌ترین راه این است که کش برنامه را از تنظیمات پاک کنید. اگر درست نشد یک بار از اکانت خود خارج شده و دوباره وارد شوید. در صورتی که این روش‌ها هیچ کدام اثر نداشت، باید برنامه را کاملا حذف کرده و دوباره نصب کنید.

مدتی صبر کنید تا مشکل برطرف شود

در اپلیکیشن‌هایی که کاربران زیادی دارند امکان این که برخی از قابلیت‌ها برای برخی از کاربران به موقع فعال نشود وجود دارد. اگر هیچ کدام از راه حل‌هایی که پیشنهاد دادیم به حل مشکل شما در ریپلای کردن پیام در اینستاگرام کمک نکرد، مدتی صبر کنید تا سرورهای اینستاگرام درست شوند. برای تسریع این روند می‌توانید با کارشناسان اینستاگرام نیز ارتباط داشته باشید.

کلام آخر

در این مطلب با روش‌های مختلف ریپلای کردن پیام در اینستاگرام و مشکلات رایجی که کاربران هنگام استفاده از این قابلیت دارند آشنا شدیم. بیشتر کاربران پس از مطالعه راهنمایی که در این مقاله ارائه شده بود می‌توانند به راحتی تمامی پیام‌های مورد نظر خود را در اینستاگرام ریپلای کنند. اما اگر شما در دسته افرادی هستید که باز هم مشکل ریپلای کردن دایرکت را دارید، مشکلات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. همچنین اگر راه حل دیگری برای حل این مشکل دارید، اطلاعات با ارزش خود را با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

چگونه قابلیت ریپلای در اینستاگرام را روشن کنیم؟

هیچ راه حل مستقیمی برای روشن کردن یا فعال کردن ریپلای در دایرکت اینستاگرام وجود نداشته و این قابلیت به صورت خودکار برای کاربران فعال می‌شود.

ریپلای دایرکت اینستاگرام چیست؟

کاربران پیام رسان‌های مختلف مانند اینستاگرام می‌توانند به یک پیام به صورت اختصاصی ریپلای کرده و مستقیما به آن پاسخ بدهند. به این قابلیت ریپلای دایرکت اینستاگرام می‌گویند.

دلیل فعال نشدن ریپلای اینستاگرام چیست؟

فعال نشدن این قابلیت دلایل مختلفی مانند محدودیت جغرافیایی، باگ‌های برنامه و… دارد. مشکلات رایج بالا نیامدن ریپلای در دایرکت اینستاگرام در این مطلب بررسی شده اند.

امتیازی به این نوشته بدهید
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//