گران‌ترین خودروهای جهان: کاخ‌هایی روی چهار‌چرخ!

وقتی صحبت از ارائه نفیس‌ترین و گران‌ترین ماشین جهان به میان می‌آید، خودروسازان هرگز ما را ناامید نمی‌کنند. از لامبورگینی گرفته تا رولزرویس، بوگاتی و پاگانی، برندهای شگفت انگیزی از سوپراسپرت‌های فوق سریع، خودروهای هایپر و خودروهای مجلل وجود دارد. این خودروهای فوق‌العاده گران قیمت، سطح بالاتری از راحتی، کلاس، طراحی باورنکردنی و عملکرد عالی را ارائه می‌دهند.

بهترین خودروهای لوکس با بهترین مواد ساخته می‌شوند، دارای فناوری پیشرفته هستند و توسط مهندسان درجه یک طراحی می‌شوند. گران‌ترین ماشین جهان معمولا نسخه‌های محدود و مختص افراد فوق ثروتمند هستند. مدل‌های محدود این خودروها تقریبا به محض معرفی به فروش می‌رسند. در این مقاله قصد داریم تا به معرفی گران ترین خودروهای جهان در سال ۲۰۲۳ بپردازیم. پس اگر شما هم دوست دارید با گران‌ترین خودروی جهان آشنا شوید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

10

پاگانی هوایرا رودستر BC (۳.۵ میلیون دلار)

گرانترین ماشین جهان

تعداد ساخته شده از این خودرو 40 دستگاه
موتور 6.0 لیتر V12
قدرت ۸۰۲ اسب بخار
گشتاور ۷۷۴ نیوتن متر
حداکثر سرعت ۲۳۸ مایل در ساعت
شتاب 0 تا 100 ۲.۵ ثانیه
وزن ۱۲۱۸ کیلوگرم
طول ۴.۸ متر
عرض ۲ متر
ارتفاع ۱.۲ متر

Pagani Huayra Roadster BC یک خودروی فوق سریع و منحصر به فرد است. 40 دستگاه از Pagani Huayra Roadster BC با طراحی دقیق تولید شده است که دارای استحکام چشمگیر بدنه و مقدار قابل توجهی از نیروی رو به پایین حاصل از آیرودینامیکی بودن آن است. این گران‌ترین ماشین جهان از یک موتور 6.0 لیتری V12 توربو شارژ دوقلو از AMG استفاده کرد تا قدرت اسب بخار رودستر را تا 50 درصد در مقایسه با برادر کوپه خود افزایش دهد. همراه با رضایت از شنیدن صدای باشکوه موتور در راه، مالکان می‌توانند از این واقعیت که وسیله نقلیه آنها بسیار کمیاب است، احساس راحتی کنند.

9

لامبورگینی سیان (۳.۶ میلیون دلار)

گرانترین ماشین جهان

تعداد ساخته شده از این خودرو 63 دستگاه
موتور ۶.۵ V12 هیبرید
قدرت ۸۱۹ اسب بخار
گشتاور ۷۲۰ نیوتن متر
حداکثر سرعت ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت
شتاب 0 تا 100 کمتر از ۲.۸ ثانیه
وزن ۱.۷۵ تن
طول ۴.۹۸ متر
عرض ۲.۱۰ متر
ارتفاع ۱.11 متر

سیان نشان دهنده پلی به سوی آینده لامبورگینی است. این گران ترین ماشین جهان علیرغم اینکه مبتنی بر آونتادور SVJ است، اولین مدل تولیدی برقی این برند محسوب می‌شود. سیان دارای یک موتور 6.5 لیتری V12 از SVJ و همچنین یک سیستم هیبریدی ملایم 48 ولتی است. همچنین این لامبورگینی قوی‌ترین لامبورگینی است که تا به حال به‌ خاطر قدرت خروجی 819 اسب بخاری (611 کیلووات) سیستمش مورد تحسین قرار گرفته است. لامبورگینی تنها 63 عدد از این خودرو را تولید خواهد کرد، همانطور که 63 شماره در هر دو طرف بال سیان نصب شده است.

8

بوگاتی شیرون سوپر اسپرت 300 پلاس (۳.۹ میلیون دلار)

گرانترین خودرو جهان

تعداد ساخته شده از این خودرو 30 دستگاه
موتور 8.0 لیتر W16
قدرت ۱۶۰۰ اسب بخار
گشتاور ۱۱۸۰ نیوتن متر
حداکثر سرعت ۴90 کیلومتر در ساعت
شتاب 0 تا 100 ۲.۴ ثانیه
وزن ۱۵۷۰ کیلوگرم
طول ۴.۵۴ متر
عرض ۲.۰۴ متر
ارتفاع ۱.۲۱ متر

اعلام بوگاتی مبنی بر اینکه نسخه سفارشی شده شیرون مانع سرعت 300 مایل بر ساعت را شکسته است، در سرتاسر جهان خبرساز شد. نسخه خیره کننده Chiron با بدنه صاف، کشویی و طرح راه راه زیبا، Super Sport 300+، تنها 30 عدد تولید می‌شود. علیرغم نام، بوگاتی حداکثر سرعت هر وسیله نقلیه را به 277 مایل در ساعت محدود می‌کند. بدنه بوگاتی شیرون سوپر اسپرت 300 پلاس، برای سرعت‌های بسیار بالا طراحی شده است؛ در حال حاضر نیز این خودرو، سریع ترین ماشین جهان محسوب می‌شود.

7

لامبورگینی وننو (۴.۵ میلیون دلار)

گرانترین خودرو جهان

تعداد ساخته شده از این خودرو 13 دستگاه
موتور V12 6.5 لیتری
قدرت ۷۴۰ اسب بخار
گشتاور ۶۹۰ نیوتن‌ متر
حداکثر سرعت ۳۵۵ کیلومتر در ساعت
شتاب 0 تا 100 ۲.۸ ثانیه
وزن ۱۴۵۰ کیلوگرم
طول ۴.۶ متر
عرض ۲.۱ متر
ارتفاع ۱.۲ متر

لامبورگینی وننو مبتنی بر آونتادور یک نمونه خودرو برای مسابقات جاده‌ای است که عملکردی خیره کننده‌ای دارد. تنها 14 مدل Veneno بر اساس آونتادور توسط لامبورگینی بین سال‌های 2014 تا 2015 تولید شد. بسته به مشخصات، قیمت هر یک از 4.5 میلیون دلار تا 5 میلیون دلار بود و در دو سبک بدنه کانورتیبل و کوپه عرضه شد. موتور 6.5 لیتری V12 آونتادور توسط لامبورگینی در زیر کاپوت ارتقا یافته است. این لامبورگینی در حال حاضر گرانترین ماشین جهان به حساب می‌آید که توسط لامبورگینی تولید شده است.

6

کونیگ زگ ‪CCXR‬ ترویتا (۴.۸ میلیون دلار)

گرانترین ماشین های جهان

تعداد ساخته شده از این خودرو 2 دستگاه
موتور V8 با حجم 4.8 لیتر
قدرت ۱۰۰۴ اسب بخار
گشتاور ۱۰۶۰ نیوتن متر
حداکثر سرعت ۴۱۰ کیلومتر در ساعت
شتاب 0 تا 100 ۲.۹ ثانیه
وزن ۱۲۸۰ کیلوگرم
طول ۴.۲ متر
عرض ۱.۹ متر
ارتفاع ۱.۱ متر

ترویتا قرار بود فقط در ۳ عدد تولید شود اما کونیگ زگ با محدود کردن تولید به دو دستگاه، آن را منحصر به فردتر کرد. کونیگزگ CCXR Trevita با پوشش فیبر کربنی الماس سفید از رقبا متمایز است. هنگامی که خورشید به Trevita برخورد می‌کند، به نظر می‌رسد که اقیانوسی از الماس در بدنه فیبر کربن قابل مشاهده آن به دام افتاده است. بال دوقلو کربنی عقب، اگزوز Inconel و ترمزهای سرامیکی کربنی با ABS در Trevita گنجانده شده است. همچنین این گران ترین ماشین جهان، کیسه هوا، خوشه ابزار کرونو، سیستم چند رسانه‌ای، سیستم نظارت بر لاستیک و سیستم بالابر هیدرولیک نیز دارد.

5

بوگاتی Divo (۵.۸ میلیون دلار)

گرانترین ماشین های جهان

تعداد ساخته شده از این خودرو 40 دستگاه تا کنون
موتور 8.0 لیتری W16
قدرت ۱۵۰۰ اسب بخار
گشتاور ۱۶۰۰ نیوتن متر
حداکثر سرعت ۳۸۰ کیلومتر در ساعت
شتاب 0 تا 100 2.4 ثانیه
وزن ۱۹۵۰ کیلوگرم
طول ۴٫۴۲ متر
عرض ۲٫۰۶ متر
ارتفاع ۱٫۱۶ متر

دیوو، یکی از جدیدترین خودروهای بوگاتی است. اگر چه دیوو دارای بسیاری از ویژگی‌های مشابه مدل همتای ارزان‌تر خود است، اما Divo قیمت بالاتر خود را با ارائه چندین ارتقاء قابل توجه توجیه می‌کند. وزن دیوو با تعویض چرخ‌های سبک‌تر و اینترکولر فیبر کربنی و جلوگیری از خاموش شدن صدا، ۷۷ پوند کمتر از Chiron است. موتور 8.0 لیتری W16 دیوو دارای چهار توربوشارژر است. این  خودرو که یکی از گرانترین ماشین های جهان به شمار می‌رود؛ می‌تواند به حداکثر سرعت 236 مایل در ساعت دست یابد. بوگاتی دیوو شیک و بسیار کمیاب است زیرا تنها 40 عدد از آنها تولید و به فروش می‌رسد.

4

مرسدس میباخ اکسلرو (۸ میلیون دلار)

گرانترین ماشین های جهان

تعداد ساخته شده از این خودرو فقط یک دستگاه
موتور موتور V12 با حجم 5.9 لیتر
قدرت ۷۰۰ اسب بخار
گشتاور ۱۰۲۰ نیوتن متر
حداکثر سرعت ۳۵۱ کیلومتر در ساعت
شتاب 0 تا 100 ۴.۴ ثانیه
وزن ۲۶۶۰ کیلوگرم
طول ۶.۹ متر
عرض ۲.۱ متر
ارتفاع ۱.۴ متر

این خودرو در سال 2005 توسط شرکت Maybach-Motorenbau GmbH به همراه شرکت خودروسازی آلمانی Mercedes-Benz تولید شده است. مرسدس مایباخ اکسلرو یک وسیله نقلیه منحصر به فرد است. فریم مایباخ به عنوان پایه‌ای برای مرسدس می‌باخ اکسلرو عمل می‌کند که از همان موتور V12 توربوی دوقلو استفاده می‌کند‌. این ابرخودرو به گونه‌ای مهندسی شده است که در برابر انواع فشار مقاومت کند، بنابراین با بیشترین کارایی کار می‌کند. خودروی مرسدس مایباخ اکسلرو یکی از سریع‌ترین و البته گرانترین ماشین های دنیا است.

3

بوگاتی سنتودیچی (۹ میلیون دلار)

گران ترین خودروهای جهان

تعداد ساخته شده از این خودرو 10 دستگاه
موتور 8 لیتری W16
قدرت ۱۶۰۰ اسب بخار
گشتاور ۱۱۸۰ نیوتن متر
حداکثر سرعت ۳۸۰ کیلومتر در ساعت
شتاب 0 تا 100 کمتر از ۲.۴ ثانیه
وزن ۱۹۹۵ کیلوگرم
طول ۴.۴ متر
عرض ۲ متر
ارتفاع ۱.1 متر

بوگاتی سنتودیچی یک خودروی فوق‌العاده انحصاری است که توسط بوگاتی تولید شده و سال گذشته در هفته خودروی «Pebble Beach» به نمایش درآمد. سنتودیچی که از یک مدل تاریخی الهام گرفته شده است، با عملکرد خیره کننده و طراحی پیشرفته، مرزهای خلاقیت را جابجا می‌کند. از این مدل خودرو فقط 10 عدد تولید شده است که به دلیل ظرافت بی‌نقص و زیبایی مجسمه‌ای نفس‌گیر خود متمایز هستند و سنتودیسی را به یک اثر هنری معتبر تبدیل می‌کنند. این گرانترین ماشین جهان یکی از منحصر به فردترین خودروهایی بوده که تا‌کنون تولید شده است.

2

بوگاتی لاویتور نویره (۱۸.۷ میلیون دلار)

گران ترین خودروهای جهان

تعداد ساخته شده از این خودرو فقط یک دستگاه
موتور 8.0 لیتری W16
قدرت ۱۵۰۰ اسب بخار
گشتاور ۱۶۰۰ نیوتن متر
حداکثر سرعت ۴۲۰ کیلومتر بر ساعت
شتاب 0 تا 100 کمتر از ۲.۵ ثانیه
وزن ۱۹۹۶ کیلوگرم
طول ۴.۷۳ متر
عرض ۲.۱۳ متر
ارتفاع ۱.۱۲ متر

در سال 2019، بوگاتی هنگام عرضه جدیدترین هایپر ماشین مدرن خود با نام La Voiture Noire (ماشین سیاه) تصمیمی درخشان گرفت. این خودرو دارای یک موتور 8.0 لیتری W16 چهار توربو شارژ است. بوگاتی La Voiture Noire حداکثر سرعت 261 مایل در ساعت دارد و یکی از منحصر به فردترین و گرانترین ماشین جهان به حساب می‌آید. شاید باورش سخت باشد، اما این خودرو شش نوک اگزوز دارد.

بوگاتی جدید پر زرق و برق La Voiture Noire دارای چرخ‌های آوانگارد، یک فاسیا منحصر به فرد و نشانی است که برای هجی نام برند روشن می‌شود و مشخص می‌کند که متعلق به بوگاتی است. این نمادی از ظرافت و پیچیدگی است که در عین حال فناوری و تجمل را با یکدیگر ادغام می‌کند.

 

1

گرانترین ماشین جهان: رولز رویس بوت تیل (۲۸ میلیون دلار)

گرانترین خودروهای جهان

تعداد ساخته شده از این خودرو 3 دستگاه
موتور موتور V12 با ظرفیت 6.75 لیتر
قدرت ۵۵۳ اسب بخار
گشتاور ۶۰۶ نیوتن متر
حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت
شتاب 0 تا 100 نا مشخص
طول ۵.۸ متر
عرض ۲.۳ متر
ارتفاع ۱.۶ متر

اما لقب گران‌ترین ماشین جهان به Rolls-Royce Boat Tail تعلق می‌گیرد که فقط سه عدد از آن تولید شده است. رولزرویس به خاطر خودروهای لوکس خود شناخته شده است. Boat Tail جدید یک جانشین خیره کننده برای Sweptail فوق العاده است که در سال 2017 عرضه شد. Rolls-Royce Sweptail حدود 12.8 میلیون دلار قیمت دارد. Rolls-Royce Boat Tail گواهی بر این ایده است که کمیت و کیفیت می‌توانند دست به دست هم دهند بدون اینکه یکدیگر را تحت الشعاع قرار دهند. این گرانترین ماشین جهان همزمان با داشتن ظاهری کلاسیک و مدرن برای اغلب افرادی که به دنبال یک خودروی مجلل و در عین حال کلاسیک هستند گزینه مناسبی است.

صاحب هر سه بوت تیل تولید شده، افراد مشهور زیر هستند:

  • مائورو ایکاردی (فوتبالیست آرژانتینی)
  • جی زی (خواننده و تاجر آمریکایی)
  • بیانسه (خواننده و تاجر آمریکایی)

در نهایت می‌توان گفت، واقعیت این است که هیچ کدام از این خودروها به عنوان بهترین ماشین های جهان در ایران موجود نیست و حتی به دلیل تعداد کم‌شان شاید هرگز موفق به دیدن آن‌ها از نزدیک نشوید.

ویدئوی گرانترین ماشین جهان

1.5 | (2)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//