10 مورد از کم مصرف ترین خودرو های ژاپنی 2024

امروزه حفظ محیط زیست یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های بشریت است و بسیاری صنایع در تولید محصولات خود ملزم به رعایت اصول حفظ محیط زیست هستند که صنعت خودروسازی نیز از این قاعده مجزا نیست. در بین خودروسازان کشورهای مختلف، ژاپنی‌ها توجه ویژه‌ای نسبت به ساخت خودروهای دوست‌دار محیط زیست دارند و همواره در تلاش‌اند تا موتورهای سنتی را با موتورهای هیبریدی، تمام الکتریکی یا پیل سوختی جایگزین کنند. در مقاله پیش رو قصد داریم تا به طور مختصر به بررسی صنعت خودروسازی ژاپن بپردازیم و 10 مورد از کم مصرف ترین خودرو ژاپنی را معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

10 مزدا 6

کم مصرف ترین خودرو ژاپنی

مزدا 6 یک سدان سایز متوسط است که به خاطر دینامیک رانندگی جذاب و فضای داخلی مجلل خود شناخته می‌شود. این خودرو دارای یک موتور 4 سیلندر 2.5 لیتری با فناوری هیبریدی ملایم است که تعادل خوبی بین قدرت و بهره‌وری سوخت ارائه می‌دهد. مزدا6 دارای طراحی شیک، کابین راحت و ویژگی‌های ایمنی پیشرفته می‌باشد و تجربه رانندگی خوبی را برای راننده به ارمغان می‌آورد. راندمان سوخت این خودرو، بین 7.84 تا 9.408 لیتر بر 100 کیلومتر است و قیمت آن هم  بین32500 تا 48500 دلار تغییر می‌کند.

مشخصات مقدار
قدرت 187 تا 227 اسب بخار
راندمان سوخت (L/100km) 7.84 تا 9.408
قیمت به دلار 32.5 تا 48.5 هزار دلار
قیمت به تومان 1.6 تا 2.4 میلیارد تومان

9 سوبارو ایمپرزا

کم مصرف ترین خودرو ژاپنی

سوبارو ایمپرزا یک خودروی کم مصرف و جمع و جور است که به دلیل توانایی حرکت خوب در شرایط سخت شناخته می‌شود. ایمپرزا دارای یک موتور 4 سیلندر 2 لیتری جفت شده با گیربکس متغیر پیوسته یا CVT  است که راندمان سوخت را به حدود 6.72 تا L/100km 8.4 می‌رساند. فناوری ایمنی سوبارو ایمپرزا با نام EyeSight در نوع خود بی‌نظیر است. قیمت خودرو Subaru Impreza از 21 هزار دلار شروع می‌شود که با توجه به عملکرد مطلوب آن در شرایط سخت و مصرف سوخت کم، بسیار مناسب است.

مشخصات مقدار
قدرت 152 اسب بخار
راندمان سوخت (L/100km) 6.72 تا 8.4
قیمت به دلار شروع از حدود 21 هزار دلار
قیمت به تومان 1 میلیارد تومان

8 هوندا فیت

کم مصرف ترین خودرو ژاپنی

هوندا فیت یک هاچ بک همه کاره و جمع و جور با موتور 4 سیلندر 1.5 لیتری و گیربکس متغیر پیوسته یا CVT که راندمان سوخت 6.72 تا L/100km 7.84 را در دسترس قرار می‌دهد. یکی از ویژگی‌های این خودرو، صندلی‌های با کیفیت است که انعطاف‌پذیری مناسبی دارند. قیمت خودرو کم مصرف هوندا فیت، از 16 هزار دلار شروع می‌شود و به همین دلیل یک گزینه ارزان قیمت در لیست کم مصرف ترین خودرو ژاپنی است.

مشخصات مقدار
قدرت 109 اسب بخار
راندمان سوخت (L/100km) 6.72 تا 7.84
قیمت به دلار شروع از حدود 16 هزار دلار
قیمت به تومان 780 میلیون تومان

7 میتسوبیشی میراژ

کم مصرف ترین خودرو ژاپنی

میتسوبیشی میراژ یک خودروی کم مصرف و اقتصادی است که دارای یک موتور 3 سیلندر 1.2 لیتری با قدرت 78 اسب بخار می‌باشد. میراژ در دو نوع  گیربکس اتوماتیک یا دستی موجود است و بازده سوختی در حدود 5.6 تا 6.72 L/100km دارد. اندازه جمع و جور و قیمت اندک (17500 دلار)  آن را به یک گزینه ایده‌آل برای رانندگی شهری تبدیل می‌کند.

مشخصات مقدار
قدرت 78 اسب بخار
راندمان سوخت (L/100km) 5.6 تا 6.72
قیمت به دلار شروع از حدود 17.5 هزار دلار
قیمت به تومان 850 میلیون تومان

6 نیسان آلتیما

کم مصرف ترین خودرو ژاپنی

نیسان آلتیما یک سدان سایز متوسط با فضای داخلی راحت و جادار است. این خودرو مجهز به یک موتور 4 سیلندر 2.5 لیتری بوده که قدرت 288 اسب بخار را ارائه می‌دهد که در لیست کم مصرف ترین خودرو ژاپنی بالاترین مقدار است. نیسان آلتیما تعادل خوبی در قدرت و مدیریت سوخت دارد و راندمان سوخت آن به L/100km 5.9 می‌رسد. قیمت خودرو نیسان آلتیما از 26 هزار دلار شروع می‌شود.

مشخصات مقدار
قدرت 288 اسب بخار
راندمان سوخت (L/100km) 5.9
قیمت به دلار شروع از حدود 26 هزار دلار
قیمت به تومان 1.3 میلیارد تومان

10 مورد از سریع ترین ماشین‌های شاسی بلند جهان در 2024
بخوانید

5 لکسوس UX هیبریدی

کم مصرف ترین خودرو ژاپنی

Lexus UX Hybrid یک خودرو شاسی بلند جمع و جور، لوکس و کم مصرف با راندمان سوخت 5.6 تا L/100km 5.9 است. موتور این خودرو هیبریدی قدرتی معادل 181 اسب بخار را تولید می‌کند که برای رانندگی شهری میزان مناسبی است. در این خودرو فناوری‌های ایمنی پیشرفته و سیستم اطلاعات و سرگرمی ویژه‌ای نیز وجود دارد که قیمت پایه آن را بالا برده و به 37000 دلار رسانده است.

مشخصات مقدار
قدرت 181 اسب بخار
راندمان سوخت (L/100km) 5.6 تا 5.9
قیمت به دلار شروع از حدود 37 هزار دلار
قیمت به تومان 1.8 میلیون تومان

4 تویوتا کمری هیبریدی

کم مصرف ترین خودرو ژاپنی

یکی دیگر از خودروهای هیبریدی موجود در لیست کم مصرف ترین خودرو ژاپنی تویوتا کمری هیبریدی است که کاربردی بودن یک سدان سایز متوسط را با فناوری هیبریدی ترکیب می‌کند. موتور هیبریدی 2.5 لیتری 4 سیلندر آن که به با گیربکس متغیر پیوسته جفت شده دارای قدرت کلی حدود 208 اسب بخار است و راندمان سوخت را  تقریبا ً به  4.5 تا L/100km 4.9 می‌رساند. قیمت تویوتا کمری هیبردی از 28500 دلار شروع می‌شود و یک انتخاب عالی برای رانندگانی است که به دنبال یک سدان هیبریدی خوب هستند.

مشخصات مقدار
قدرت 208 اسب بخار
راندمان سوخت (L/100km) 4.5 تا 4.9
قیمت به دلار از 28.5 هزار دلار
قیمت به تومان 1.4 میلیارد تومان

3 تویوتا پریوس

کم مصرف ترین خودرو ژاپنی

نخستین خودروی موجود در لیست کم مصرف ترین خودرو ژاپنی تویوتا پریوس است که یک خودروی هیبریدی محسوب می‌گردد و به دلیل مصرف سوخت استثنایی‌اش شناخته می‌شود. در موتور هیبریدی 1.8 لیتری 4 سیلندر آن، یک موتور بنزینی کارآمد را با یک موتور الکتریکی ترکیب شده که منجر به راندمان سوخت ترکیبی در حدود 50 تا MPG 60  یا 3.92 تا L/100km 4.704 شود. منظور از MPG یا مایل در هر گالن، میزان مسافتی است که یک خودرو می‌تواند با یک گالن بنزین طی کند. این مسافت برحسب مایل می‌باشد. هرچقدر راندمان سوخت یک خودرو بهتر باشد، MPG آن بالاتر است. به عبارتی دیگر MPG بالاتر یعنی اینکه خودرو با یک گالن بنزین، مسافت بیشتری را برحسب مایل طی می‌کند. راندمان سوخت را برحسب لیتر بر 100 کیلومتر نیز می‌توان بیان کرد. پریوس دارای یک گیربکس متغیر پیوسته (CVT) برای شتاب گیری مناسب می‌باشد. این خودرو همچنین  مجهز به فناوری‌های ایمنی پیشرفته، از جمله Toyota Safety Sense است. قیمت تویوتا پریوس که از حدود 24500 دلار شروع می شود که برای یک خودرو هیبریدی و با کیفیت، عددی منطقی است.

مشخصات مقدار
قدرت 121 اسب بخار
راندمان سوخت (L/100km) 3.92 تا 4.704
قیمت به دلار 24500 هزار دلار
قیمت به تومان 1.2 میلیارد تومان

2 میتسوبیشی اوتلندر PHEV

کم مصرف ترین خودرو ژاپنی

میتسوبیشی اوتلندر PHEV یک خودرو شاسی بلند هیبریدی دوگانه سوز است که وجود آن در لیست کم مصرف ترین خودروهای ژاپنی ضروری است زیرا راندمان سوخت آن در حدود 3.46 لیتر بر 100 کیلومتر می‌باشد. این خودرو دارای یک موتور 4 سیلندر 2.4 لیتری همراه با موتورهای الکتریکی است که تلفیقی از رانندگی الکتریکی و گازی را ارائه می‌دهد. Outlander PHEV از پایداری خوبی در شرایط سخت و دشوار برخوردار است. قیمت این خودرو از 40 هزار دلار شروع می‌شود.

مشخصات مقدار
قدرت 221 اسب بخار
راندمان سوخت (L/100km) 3.46
قیمت به دلار 40 هزار دلار
قیمت به تومان 2 میلیارد تومان

1 نیسان لیف

کم مصرف ترین خودرو ژاپنی

نیسان لیف یک خودروی تمام الکتریکی (EV) است که به دلیل عملکرد سازگار با محیط‌زیست شناخته می‌شود و یکی از برترین محصولات شرکت نیسان موتور است. نیسان لیف با توجه به نوع مدل دارای پیکربندی‌های مختلفی از موتور الکتریکی است و راندمان سوخت آن به L/100km 2.14 می‌رسد که عدد قابل توجهی است. قیمت اولیه این خودرو از 31500 دلار شروع می‌شود و یک  انتخاب عالی برای کسانی است که به رانندگی بدون آلودگی علاقه دارند.

مشخصات مقدار
قدرت 147 اسب بخار
راندمان سوخت (L/100km) 2.14
قیمت به دلار 31.5هزار دلار
قیمت به تومان 1.5 میلیارد تومان

مختصری از صنعت خودروسازی ژاپن

پیش از بیان لیست کم مصرف ترین خودرو ژاپنی لازم است تا اطلاعات مختصر در خصوص خودروسازی ژاپن و ویژگی‌های ارائه شود. صنعت خودروسازی ژاپن به دلیل نوآوری، کیفیت بالا، کارایی فوق‎‌العاده و قیمت اقتصادی خود مشهور است. شرکت‌های مهم خودروسازی ژاپن مانند تویوتا، هوندا، میتسوبیشی، مزدا، نیسان و غیره نقش مهمی در حرکت صنعت خودروسازی جهانی به سمت خودروهای با کیفیت و دوست‌دار محیط زیست داشته‌اند. حقایق و جذابیت‌های کلیدی پرشماری در خصوص صنعت خودروسازی ژاپن وجود دارد که مهم‌ترین آن‌ها بدین شرح است:

  • نوآوری و فناوری : صنعت خودروسازی ژاپن به دلیل پیشرفت های تکنولوژیکی پیشگام خود در سراسر جهان و البته قیمت مناسب خودروها شناخته می‌شود. این کشور  فناوری هیبریدی را با ساخت و ارائه تویوتا پریوس در اواخر دهه 1990 معرفی کرد که انقلاب بزرگی در حوزه بهره وری سوخت و حفظ محیط زیست بود. خودروسازان ژاپنی همواره در توسعه فناوری وسایل نقلیه الکتریکی  و همچنین خودروهای پیل سوختی پیشرو بوده‌اند و مدل‌هایی مانند نیسان لیف و تویوتا میرای به عنوان خودروهای برقی مقرون به صرفه و کاربردی عرضه کرده‌اند.
  • کیفیت و قابلیت اطمینان بالا: خودروسازان ژاپنی اعتقاد خاصی به تولید وسایل نقلیه قابل اعتماد، بادوام و مهندسی شده دارند. بنابراین خریداران خودروهای ژاپنی همواره نسبت به کیفیت عالی محصول مورد نظرشان مطمئن هستند.
  • ارائه راهکارهای دوست‌دار محیط‌زیست: خودروسازان ژاپنی همواره توجه ویژه‌ای به حفظ محیط‌زیست دارند و در تولید محصولات خود این موضوع را مدنظر قرار می‌دهند. صنعت خودروسازی ژاپن تاکنون توانسته‌ که خودروهای هیبریدی، پیل سوختی و الکتریکی کم مصرف را برای کاهش انتشار کربن و مبارزه با مسائل زیست محیطی تولید نماید. برخی از این مدل خودروها در لیست کم مصرف ترین خودرو ژاپنی قرار دارند که در ادامه معرفی خواهند شد.
  • ایمنی بالا: خودروهای ژاپنی اغلب دارای فناوری‌های ایمنی پیشرفته هستند که مهم‌ترین آن‌ها سیستم‌های کمک راننده پیشرفته (ADAS)،کروز کنترل تطبیقی، هشدار خروج از خط و ترمز اضطراری خودکار محسوب می‌شوند.
  • بهبود شرایط اقتصادی کشور ژاپن: صنعت خودروسازی ژاپن تأثیر قابل توجهی بر اقتصاد این کشور داشته است و سهم قابل توجهی در تولید ناخالص داخلی، صادرات و اشتغال دارد.
  • قیمت مناسب: خودروهای ژاپنی در عین داشتن کیفیت فوق‌العاده، زیبایی منحصر به فرد، قیمت مطلوبی دارند. بسیاری از خودروهای تویوتا، میتسوبیشی و نیسان دارای قیمت مناسبی نسبت به مدل‌های اروپایی و آمریکایی هستند. البته خودروسازانی مثل تویوتا زیرمجموعه‌هایی مثل لکسوس هم دارند که وظیفه آن‌ها تولید خودروهای گران‌قیمت است.

بهترین خودروهای برقی جهان 2023 و 2024 +گالری تصاویر
بخوانید

به طور کلی، صنعت خودروسازی ژاپن به دلیل تعهد خود به نوآوری، کیفیت و پایداری فوق‌العاده متمایز از سایر کشورها است. تأثیر صنعت خودروسازی ژاپن بر جلوگیری از آلودگی محیط زیست غیرقابل کتمان می‌باشد.

5 | (1)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//