معرفی ماشین فضایی سایبرتراک ایلان ماسک

با اینکه سایبرتراک تسلا شبیه ماشین آدم فضایی‌هایی است که فقط در فیلم‌ها می‌توان دید، اما این قابلیت را دارد که پیکاپ ترانک‌های پرفروش را به چالش بکشد. تراکِ تمام الکتریکی تسلا که بیشتر به سبک وانت است، با طراحی بدنه خارق العاده و شاید هم کمی عجیب، محکم و پرقدرت به نظر می‌رسد.

گفته می‌شود سه مدل از این تراک ساخته شده است؛ مدل تک موتوره دیفرانسیل عقب و نسخه دو موتوره و سه موتوره بسیار قدرتمندتر با سیستم چهار چرخ محرک. تسلا ادعا می‌کند سایبرتراک می‌تواند تا 7 تن یدک بکشد و با یک بار شارژ بیش از 800 کیلومتر را طی کند.

درباره سایبرتراک ایلان ماسک خیلی چیزها هست که هنوز نمی‌دانیم، مثلاً اینکه چه زمانی به طور رسمی عرضه می‌شود. تسلا چندین بار تولید این تراک را به تعویق انداخته است، اما در 7 آوریل 2022، ایلان ماسک، بار دیگر قول داد که این ماشین در راه است و در سال 2023 عرضه خواهد شد. مثل اینکه خریداران این خودرو باید تا اواخر امسال یا اوایل سال 2024 منتظر آن باشند.

آیا سایبرتراک تا پایان سال 2024 عرضه خواهد شد؟

تسلا خط تولید خود را گسترش داده است تا یکی از محبوب‌ترین مدل‌های سبک وانت مانند سایبرتراک را نیز در بر بگیرد. با توجه به اینکه در کشور آمریکا چنین خودروهایی فروش بسیار بالایی دارد، احتمالا سایبرتراک هم فروش گسترده‌ای را تجربه خواهد کرد. با این حال، باید با فورد F-150 لایتنینگ، جی ام سی هامر EV و ریوین R1T رقابت کند. Chevy همچنین در حال راه اندازی خط تولید Silverado الکتریکی است و Ram 1500 REV نیز به تاریخ تولید اولیه خود نزدیک می‌شود.

در رونمایی از سایبرتراک در سال 2019 قیمت اولیه آن حدود 40000 دلار اعلام شد، البته این قیمت برای مدل تک موتوره دیفرانسیل عقب است. اما برای اولین عرضه سایبرتراک، تسلا فقط مدل های چهار چرخ متحرک دو موتوره و سه موتوره را ارائه می‌دهد که قیمت بالاتری دارند.

سایبرتراک ایلان ماسک
ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا، در استودیوی تسلا دیزاین در کالیفرنیا برای اولین بار از سایبرتراک رونمایی کرد. در جریان نمایشی از استحکام این خودرو، در قسمت شیشه پنجره ترک خوردگی به وجود آمده است.

موتور، قدرت و عملکرد سایبرتراک

سایبرتراک در نهایت با سه نسخه متفاوت در دسترس خواهد بود. در زمان عرضه، مدل‌های دو موتوره و سه‌موتوره با سیستم چهار چرخ متحرک ارائه می‌شوند. انتظار می‌رود مدل تک موتوره دیفرانسیل عقب در آینده به خط تولید اضافه شوند.

تسلا ادعا می کند که مدل تک موتوره در 6.5 ثانیه از صفر به 96 کیلومتر در ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن 177 کیلومتر در ساعت است. بر اساس گزارش‌ها، سایبرتراک دو موتوره تنها در 4.5 ثانیه به سرعت 96 کیلومتر در ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن 193 کیلومتر در ساعت است.

تسلا می‌گوید، کسانی که به دنبال بهترین مدل هستند می‌توانند نسخه سه موتوره آن را خریداری کنند. این مدل در 2.9 ثانیه از صفر به 96 کیلومتر در ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن 209 کیلومتر در ساعت است. گفته می‌شود که تمامی سایبرتراک ها دارای سیستم تعلیق بادی تطبیقی ​​هستند که می‌تواند ارتفاع سواری را بر اساس عوامل مختلفی مانند سرعت، زمین و ترجیح راننده تنظیم کند.

ظرفیت یدک و بار سایبرتراک

اگر سایبرتراک واقعا بتواند به همان اندازه‌ای که تسلا ادعا می‌کند یدک بکشد، امتیاز بالاتری نسبت به وانت‌های پرطرفدار دیگر مانند Ram 1500 خواهد داشت که توانایی حدود 5780 کیلوگرم یدک کشیدن را دارد. البته ظرفیت بکسل سایبرتراک بسته به نسخه آن متفاوت است. نسخه پایه ۳۴۰۰ کیلوگرم، نسخه میانی ۴۵۰۰ کیلوگرم و نسخه بالایی ۶۳۰۰ کیلوگرم ظرفیت بکسل دارد که نسخه بالایی آن نسبت به RAM 1500 دست بالا را دارد.

برد، شارژ و عمر باتری

تسلا اندازه باتری‌هایی که انرژی این ماشین برقی را تامین می‌کنند، فاش نکرده است. با این حال، هر مدل دارای کابل شارژ 250 کیلوواتی هستند. البته، به شبکه گسترده سوپرشارژرهای تسلا نیز دسترسی خواهد داشت. برد حرکت این ماشین بسته به تعداد موتورها متفاوت است، اما تسلا ادعا می‌کند که با یک بار شارژ نسخه تک موتوره می‌تواند بیش از 400 کیلومتر برود؛ نسخه دوموتوره نیز 480 کیلومتر و نسخه سه موتوره بیش از 800 کیلومتر را طی می‌کند.

سایبرتراک تسلا در جاده

فضای داخلی، راحتی و باربری

بسیاری از ویژگی‌ها و گزینه‌های سایبر تراک ایلان ماسک هنوز مشخص نیستند، اما تصاویر تبلیغاتی آن، داشبوردی را نشان می‌دهند که یک صفحه لمسی بزرگ روی آن قرار دارد. به نظر می‌رسد فرمان دارای نوعی صفحه نمایش باشد، اما هیچ چیزی تایید نشده است.

سایبرتراک همچنین می‌تواند تا 6 نفر را در خود جای دهد و جای بار 2  متری آن تقریبا 3 متر مکعب حجم دارد. همچنین گفته می‌شود که دارای یک درب عقب کشویی زیبا است که به عنوان سطح شیب دار برای بارگیری وسایل چهار چرخ و موتورسیکلت‌ها عمل می‌کند.

سرگرمی و اتصالات سایبرتراک

تا حد زیادی جزئیات خاصی در مورد سیستم سرگرمی سایبرتراک در دسترس نیست. فقط می‌دانیم که هر مدل دارای یک صفحه نمایش لمسی بزرگ 17.0 اینچی است که به صورت افقی در مرکز داشبورد نصب می‌شود.

ویژگی های ایمنی و کمک راننده

هر مدلی دارای ویژگی کمک راننده خودکار خواهد بود و این شرکت می‌گوید که به عنوان آپشن یک رانندگی خودکار کامل را نیز ارائه می‌کند. همچنین انتظار داریم که سایر فناوری‌های کمک راننده نیز در دسترس باشد.

امتیازی به این نوشته بدهید
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//