Google TV چیست؟ راهنمای کامل استفاده از سرویس Google TV

مانند تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها و دسکتاپ، تلویزیون‌های هوشمند هم از سیستم‌عامل‌های پیشرفته‌ای پشتیبانی می‌کنند که همه چیز را از ظاهر گرفته تا منوها و مسیریابی دستگاه، همچنین ویژگی‌های منحصربه‌فردتر کنترل می‌کند. اینکه چه نوع محتوایی مثل برنامه‌ها و بازی‌ها از تلویزیون شما پخش می‌شود و اینکه آیا می‌توانید عکس‌ها و ویدیوها را با استفاده از آیفون یا دستگاه اندرویدی خود در تلویزیون هوشمند نمایش دهید توسط سیسیتم عامل تعیین می‌شود. هر دستگاه جانبی A/V متصل به وب، نوعی سیستم‌عامل دارد و سیستم عاملی که در این مقاله روی آن تمرکز خواهیم کرد Google TV نامیده می‌شود.

Google TV با سایر پلتفرم‌های سیستم‌عامل، مانند tvOS اپل، Fire TV آمازون و سیستم‌عامل اصلی Roku، پا به پای هم پیش می‌رود. آیا از بقیه بهتر است؟ برای یافتن پاسخ این سوال تا آخر مقاله همراه ما باشید.

Google TV چیست؟

گوگل تی وی چیست؟

گوگل تی وی یک رابط کاربری است که روی Android TV اجرا می‌شود، اما با ظاهر و احساسی متفاوت از پلتفرم اصلی. این رابط کاربری از قبل روی بسیاری از تلویزیون‌های هوشمند مختلف مانند برندهای Sony، TCL، Hisense نصب شده است.

هدف اصلی Google TV این است که اطمینان حاصل کند کاربران می‌توانند مستقیما از صفحه اصلی به محتوای پربازدید و توصیه شده خود دسترسی داشته باشند. مانند سایر پلتفرم‌های استریم، Google TV دارای Netflix، Apple TV Plus، Hulu و سایر موارد است. با این حال، به شما امکان می‌دهد تا زمانی که به حساب گوگل خود وارد شده‌اید، بدون نیاز به ورود به پلتفرم خاصی مانند نتفلیکس، به آنچه می‌خواهید تماشا کنید، دسترسی داشته باشید. در واقع Google TV یک الگوریتم دارد که با استفاده از آن برنامه‌ها و فیلم‌هایی که دوست دارید را به شما نشان می‌دهد. این پلتفرم محتوایی که دوست دارید را در زیر برگه صفحه اصلی به نام «For You» به شما توصیه می‌کند.

به لطف ادغام‌ با Google Assistant، می‌توانید با استفاده از دستورات صوتی از تلویزیون هوشمند خود برای جستجوی برنامه‌ها، فیلم‌ها، نمایش‌ها و بازی‌ها استفاده کنید. Google TV همچنین می‌تواند به حساب Google Home شما متصل شود و به شما این امکان را می‌دهد که دستگاه‌های هوشمند خانه‌تان را با Google Assistant از طریق تلویزیون کنترل کنید. دوربین‌های Google Nest نیز به رابط متصل می‌شوند تا دارندگان دوربین Nest بتوانند فیدهای دوربین خود را از طریق تلویزیون مشاهده کنند.

Google TV چگونه کار می‌کند؟

Google TV چگونه کار می‌کند؟x

هنگامی که تلویزیون مجهز به Google TV یا Chromecast با Google TV خریداری می‌کنید، به این رابط کاربری دسترسی خواهید داشت. همه دستگاه‌های دارای Google TV به اتصال اینترنت نیاز دارند. برخی از دستگاه‌ها امکان استفاده از کابل اترنت را برای اتصال سیمی دارند، اما همه آن‌ها با Wi-Fi نیز کار می‌کنند. راه اندازی Google TV بسیار آسان است. می‌توانید برنامه Google Home را در دستگاه تلفن همراه خود دانلود کنید، دانلود آن مستقیما از تلویزیون هم امکانپذیر است. علاوه بر این، داشتن حساب کاربری جیمیل باعث می شود این تجربه یکپارچه باشد.

پس از راه اندازی اولیه، صفحه اصلی Google TV به شما نمایش داده می شود. صفحه اصلی دارای نمایش اسلایدی از فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی مختلف است که بر اساس اولویت‌های مشاهده توصیه می‌شوند. همچنین تبلیغاتی برای آخرین فیلم های منتشر شده را هم مشاهده خواهید کرد. در زیر آن ستون Top Picks for You قرار دارد که لیست توصیه شده دیگری از محتوا است و به دنبال آن برنامه های شما قرار می‌گیرند. این پلتفرم شامل یک برگه Highlights برای نمایش اطلاعات سرگرمی، به طور کلی اخبار و نظرات درباره عناوین مهم است که گوگل فکر می‌کند دوست دارید.

Google TV از نمودار دانش و یادگیری ماشینی برای افزایش قابلیت کشف محتوایی که مخاطب را هدف قرار می دهد استفاده می کند. نمودار دانش گوگل مجموعه ای از حقایق در مورد افراد، مکان ها و چیزها است. این هوش مصنوعی به گوگل اجازه می‌دهد تا به کاربران پاسخ دهد یا اطلاعات دقیقی درباره فیلم‌ها، نمایش‌های تلویزیونی، حقایق تاریخی و غیره ارائه دهد. این رابط به چندین تب تقسیم شده و اجازه دسترسی به فیلم ها، نمایش ها، برنامه ها و محتوای خریداری شده را به صورت جداگانه به کاربران می‌دهد.

تمرکز Google TV بر این است که اطمینان حاصل کند کاربران هرگز مجبور نیستند برای تماشای محتوای دلخواه خود وارد برنامه‌ها شوند. تنها با کلیک یک دکمه، می‌توانند محتوای مورد علاقه خود را مشاهده کنند.

کنترل‌های والدین نیز در رابط تعبیه شده است. این کنترل به والدین اجازه می‌دهد پروفایل‌های جداگانه‌ای برای فرزندان خود ایجاد کنند. پروفایل‌های کودک به حساب والدین متصل می‌شود. همچنین ویژگی Google Family Link این امکان را به والدین می‌دهد تا دستورالعمل‌هایی برای بهبود تجربه فرزندانشان با برنامه‌ها و دستگاه‌های گوگل تنظیم کنند. به عنوان مثال، والدین می‌توانند زمان صفحه نمایش را تنظیم کنند، پروفایل‌ها را قفل و باز کنند و محدودیت‌هایی برای رتبه‌بندی تعیین کنند.

بازی در سرویس Google TV

بازی‌های زیادی برای Google TV در دسترس هستند مانند Grand Theft Auto: Liberty City Stories، Final Fantasy، Oceanhorn و غیره. برخلاف اندروید تی وی، گوگل تی وی پلی استور را در خود یکپارچه کرده است.

گیمینگ پرو مخصوصا برای تلویزیون‌های هوشمند مجهز به گوگل تی وی وجود دارد. بسیاری از این مجموعه‌ها شامل تعدادی از بهترین ویژگی‌های بازی امروزی برای تلویزیون هستند، از جمله پشتیبانی از چیزهایی مانند NVIDIA GeForce، AMD FreeSync و VRR. در حالی که این ویژگی‌ها تاثیر کمتری بر بازی‌های داخلی Google TV دارند، کسانی که از کنسول‌های نسل بعدی مانند PlayStation 5 و Xbox Series X/S استفاده می‌کنند، از این ویژگی‌های بازی و استانداردهای HDMI سود بسیاری می‌برند.

دستور صوتی Google TV چگونه کار می‌کند؟

دستور صوتی Google TV چگونه کار می‌کند؟

 Google Assistant آنچه میخواهید را می‌تواند در برنامه‌های مختلف پیش بینی کند. به عنوان مثال، «برنامه master chef در Hulu را پخش کن» تنها در صورتی کار خواهد کرد که اشتراک Hulu داشته باشید. با این حال، Google TV دستورات جهانی هم دارد، مثل:

  • موسیقی R&B پخش کن.
  • [نام برنامه] را باز کن.
  • درباره سرآشپز رمزی به من بگو» شرح مفصلی از شخص و همچنین محتوای سرویس‌های پخش که در آن ظاهر می‌شوند ارائه می‌دهد.

آیا Google TV برای من مناسب است؟

Google TV یک جایگزین عالی برای Fire TV، tvOS و Roku OS است. اگر قبلا با اکوسیستم گوگل آشنا باشید، در استفاده از رابط Google TV مشکلی نخواهید داشت. علاوه بر این، داشتن Google Assistant در تلویزیون هوشمند شما کمک می کند تا تجربه استفاده از تلویزیون برایتان یکپارچه تر و شهودی تر شود.

امتیازی به این نوشته بدهید
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//