کدام گوشی‌های شیائومی به سیستم عامل HyperOS مجهز می‌شوند؟

اگر از طرفداران گوشی‌های شیائومی باشید احتمالا با اخباری مبنی بر اینکه این شرکت چینی قصد دارد سیستم عامل جدید خود به نام هایپر او اس را منتشر کند، مواجه شده‌اید. این سیستم عامل جدید در سکوت خبری توسط شیائومی معرفی شده و قصد دارد به زودی بسیاری از تلفن‌های همراه خود را به آن مجهز کند. تا پایان این مقاله با ما همراه باشید به این خاطر که می‌خواهیم ۵ گوشی شیائومی که به سیستم عامل هایپر او اس مجهز می‌شوند را به شما معرفی کنیم.

شیائومی ۱۳ اولترا

شیائومی ۱۳ اولترا

شیائومی ۱۳ اولترا که یکی از جدیدترین و محبوب‌ترین گوشی‌های این شرکت است، به سیستم عامل HyperOS مجهز خواهد شد. در دنیای تلفن‌های هوشمند، معمولاً اندروید و iOS به عنوان سیستم‌های عامل اصلی مطرح هستند. اندروید، که بر پایه لینوکس است، محبوبیت بیشتری دارد و بسیاری از تولید کنندگان گوشی از آن استفاده می‌کنند. اما چندین سیستم عامل دیگر هم توسعه یافته‌اند که از جمله آن‌ها HyperOS است. HyperOS در واقع یک سیستم عامل جدید و نوظهور بوده که توسط شرکت شیائومی توسعه یافته است. این سیستم عامل به خصوص برای دستگاه‌های هوشمند شیائومی طراحی شده و هدف اصلی آن ارائه تجربه کاربری منحصر به فرد، بهبود عملکرد و امکانات اختصاصی برای دستگاه‌های این شرکت است.

HyperOS مبتنی بر اندروید است اما با تغییرات و بهینه‌ سازی‌های بسیاری از نظر رابط کاربری، قابلیت‌ها و امکانات متفاوت است. این سیستم عامل اغلب به همراه دوربین‌های پیشرفته، قابلیت‌های گسترده عکاسی و ویرایش تصاویر، بهبود عملکرد گیمینگ و قابلیت‌های امنیتی متنوع ارائه می‌شود.

شیائومی 13T

شیائومی 13T

 

شیائومی 13T یکی دیگر از گوشی‌های پرطرفدار شیائومی است که به سیستم عامل HyperOS مجهز خواهد شد. این سیستم عامل برای فراهم کردن تجربه کاربری بهتر و بهره وری بالا بر روی دستگاه‌های شیائومی طراحی شده است. در نتیجه اگر گوشی شیائومی تی ۱۳ به این سیستم عامل مجهز شود مطمئناً تجربه کاربری بهتری برای خریداران به دنبال خواهد داشت. با توجه به اینکه HyperOS از پایه اندروید مشتق شده است، سیستم عامل می‌تواند دسترسی به برنامه‌ها و سرویس‌های استاندارد اندروید را نیز فراهم کند. در کل، HyperOS یک تلاش برای ارائه یک تجربه منحصر به فرد برای کاربران گوشی‌های شیائومی است.

شیائومی 12T

شیائومی 12T

گوشی شیائومی تی ۱۲ یکی دیگر از گوشی‌هایی است که شرکت شیائومی اعلام کرده به سیستم عامل هایپر او اس مجهز خواهد شد. این گوشی که با سخت‌افزار و ویژگی‌های منحصر به‌ فردی توسط شیائومی طراحی شده است، هنگامی که با سیستم عامل HyperOS ترکیب شود می‌تواند تجربه کاربری بی‌نظیری را ارائه دهد. همانطور که قبلاً هم به آن اشاره کردیم؛ HyperOS یک نسخه سفارشی و به‌ طور خاص توسط شیائومی ساخته شده از سیستم عامل اندروید است که امکانات و قابلیت‌های خاصی نسبت به نسخه‌های معمولی اندروید دارد. برخی از ویژگی‌های این سیستم عامل می‌تواند شامل بهبود عملکرد، بهبود مصرف انرژی، اضافه شدن ویژگی‌های اختصاصی شیائومی، سرعت بالا، بهبود باتری، بهینه ‌سازی بازی و اپلیکیشن‌ها، بهبود استفاده از دوربین و تجربه عکاسی و ویدیویی بهتر، کنترل بهتر حریم خصوصی و امنیت، و اضافه شدن ویژگی‌های هوش مصنوعی در سیستم عامل باشد.

شیائومی ردمی K60 پرو

شیائومی ردمی K60 پرو

با توجه به اینکه Redmi K60 Pro قرار است از سیستم ‌عامل HyperOS پشتیبانی ‌کند، به نظر می‌رسد که تغییرات زیادی در معماری سیستم به وجود خواهد آمد. یکی از ویژگی‌های جالب HyperOS، قابلیت سفارشی ‌سازی و بالا بردن عملکرد دستگاه‌های مبتنی بر آندروید است. این سیستم‌ عامل از چندین نوع دسته‌ بندی قالب‌ها، ابزارها و امکانات سفارشی‌ سازی پشتیبانی می‌کند که به کاربران این امکان را می‌دهد تا تجربه کار با دستگاه خود را به دلخواه‌شان تغییر دهند.

شیائومی ردمی نوت 11T Pro

شیائومی ردمی نوت 11T Pro

شیائومی ردمی نوت تی پرو ۱۱ یکی از گوشی‌های پرطرفدار برند شیائومی بوده که در آینده از سیستم عامل هایپر او اس پشتیبانی خواهد کرد. سیستم عامل هایپر او اس در گوشی شیائومی ردمی نوت تی پرو ۱۱ به شما اجازه می‌دهد تا بر گوشی‌ خود کنترل بیشتری داشته باشید و نهایت امنیت را تجربه کنید. همچنین، از طریق استفاده از HyperOS شما می‌توانید به ویژگی‌های پیشرفته‌ای مانند دسترسی به تنظیمات سخت ‌افزاری  و بهینه‌ سازی برنامه‌ها دسترسی داشته باشید. در مجموع اگر بهینه ‌سازی برنامه‌ها و به طور کلی افزایش بهره‌ وری از تلفن همراه برای شما اهمیت زیادی دارد؛ سیستم عامل هایپر او اس می‌تواند به خوبی پاسخگوی این نیازهای شما در آینده‌ای نزدیک باشد‌.

سیستم عامل HyperOS چه زمانی منتشر می‌شود؟

یکی از مهمترین سوالاتی که برای طرفداران برند شیائومی پیش می‌آید این است که سیستم عامل هایپر او اس دقیقا چه زمانی منتشر خواهد شد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که ما منتظر بروزرسانی نسخه پایدار سیستم عامل شیائومی هستیم و به احتمال بسیار زیاد، این سیستم عامل در روزهای آتی به صورت رسمی منتشر خواهد شد. همچنین اعلام شده است که گوشی شیائومی 13 اولترا، اولین گوشی خواهد بود که این سیستم عامل را دریافت می‌کند. پس از آن، گوشی‌های شیائومی 13T و 12T این سیستم عامل قدرتمند را دریافت خواهند کرد. در نهایت، سایر دستگاه‌ها نیز به زودی این سیستم عامل را دریافت می‌کنند.

علاوه بر این، کمپانی شیائومی نقشه‌ راه مخصوص به انتشار سیستم عامل HyperOS برای نسخه‌های چینی و بین ‌المللی دستگاه‌های خود را منتشر کرده است. با نگاهی به این نقشه ‌راه، می‌توان متوجه شد که به‌ روزرسانی سیستم عامل جدید شیائومی به تدریج منتشر می‌شود و اولین گروه از نسخه‌های بین ‌المللی دستگاه‌های شیائومی، این به‌روزرسانی سیستم عامل را در اوایل سال ۲۰۲۴ دریافت می‌کنند.

کلام آخر

در این مقاله ۵ گوشی شیائومی که در آینده‌ای نزدیک به سیستم عامل هایپر او اس مجهز خواهند شد را معرفی کردیم. هدف شیائومی از معرفی سیستم عامل هایپر او اس در قدم اول ایجاد یک اکوسیستم یکپارچه در میان محصولات خود است. اگر چه این کار سخت به نظر می‌رسد اما انگار شیائومی تصمیم دارد تا مراحل انجام این کار را با قدرت انجام دهد. نکته جالب توجه درباره سیستم عامل هایپر او اس این است که این سیستم‌ عامل می‌تواند علاوه بر روی گوشی‌های هوشمند، بر روی تبلت‌های مختلف نیز نصب شود. اکنون باید منتظر ماند و دید که آیا با منتشر شدن سیستم عامل هایپر او اس بسیاری از باگ‌های به روزرسانی‌های قبلی شیائومی برطرف می‌شوند یا خیر. با این حال از تلاش‌های شرکت شیائومی و اخبارهایی که مبنی بر این سیستم عامل منتشر شده است می‌توان نتیجه گرفت که به احتمال بسیار زیاد هایپر او اس یک سیستم عامل برتر و قدرتمند خواهد بود.

امتیازی به این نوشته بدهید
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//