ابزارهای دیجیتال مارکتینگ چه کمکی به ما می‌کنند؟

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ به ما در استراتژی بازاریابی و جذب مشتریان کمک می‌کنند. این ابزارها شامل انتخاب کلمات کلیدی، بهبود سئو سایت، تهیه و انتشار محتوا، رصد رقبا، تحلیل رفتار مخاطبان، کنترل هزینه‌ها، تبلیغات در گوگل و سایت‌های پربازدید، حضور در شبکه‌های اجتماعی، زمانبندی ارسال ایمیل و پیامک، گوش دادن به صدای مشتریان و مدیریت پروژه‌ها می‌شوند.

بیایید با یکدیگر به بررسی بخش های مختلف ابزارهای بازاریابی در حوزه دیجیتال بپردازیم.

بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

در ادامه، قصد داریم تمام ابزارهای مفید و کاربردی را در زمینه دیجیتال مارکتینگ با یکدیگر مرور کنیم. برای راحتی شما، ابزارها را بر اساس زیرشاخه‌های مختلف بازاریابی دیجیتال دسته‌بندی کرده‌ایم.

ابزارهای بررسی تعامل کاربران با صفحه

در این بخش، ما به ابزارهای بررسی تعامل کاربران با صفحه یا ابزارهای مربوط به بهینه‌سازی وبسایت موتورهای جستجو (SEO) می‌پردازیم. در اینجا شما با ابزارهایی آشنا خواهید شد که برای تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی، بررسی رتبه‌بندی، ارزیابی سلامت و تحلیل بک‌لینک‌ها استفاده می‌شوند. همچنین، به بررسی ابزارهای آنالیز داده و رفتار کاربران نیز خواهیم پرداخت.

Google Keyword Planner(کیورد پلنر گوگل)

کیورد پلنر گوگل یکی از ابزارهای قدرتمند و رایگان موجود در گوگل است که به شما در موارد زیر کمک می‌کند:

  1. تهیه لیستی از کلمات کلیدی مرتبط با موضوع مورد نظرتان.
  2. مشاهده میزان جستجوی هر کلمه کلیدی.
  3. بررسی متوسط جستجوی هر کلید واژه بر اساس موقعیت جغرافیایی و دستگاه کاربر.
  4. رصد رقبا و بررسی فعالیت‌های آن‌ها.

یکی از مزیت‌های بزرگ کیورد پلنر این است که استفاده از آن به صورت کاملاً رایگان می‌باشد.

 

ابزارهای تکرار چرخه در دیجیتال مارکتینگ

ابزار کلمات کلیدی (Keyword tool) به شما در انجام تحقیقات کلمات کلیدی خود به بهترین شکل کمک می‌کند. این ابزار از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند و دارای یک رابط کاربری بسیار ساده است. شما می‌توانید به صورت رایگان یا پولی از آن استفاده کنید.

SEMrush

SEMrush یکی دیگر از ابزارهای حیطه دیجیتال مارکتینگ است که می‌توانید برای تحقیق درباره کلمات کلیدی از آن استفاده کنید.

باید توجه داشت که SEMrush یک ابزار جامع برای انواع فعالیت‌های سئو است و تحقیق کلمات کلیدی فقط بخشی از خدمات آن است.

ابزار KWfinder

رابط کاربری KWfinder باعث شده است که همه آن را دوست داشته باشند. این ابزار نه‌تنها اطلاعات متنوعی مانند حجم جستجو، سختی و میزان رقابت را در اختیار شما قرار می‌دهد، بلکه وضعیت صفحهٔ نتایج جستجوی گوگل برای هر کلمه کلیدی را نیز نشان می‌دهد.

شما می‌توانید زبان فارسی را نیز انتخاب کنید، اما ایران در لیست کشورها وجود ندارد.

Google Trends

به‌وسیله Google Trends ممکن است با مشکل انتخاب بین چند کلمه کلیدی مواجه شوید و نتوانید تصمیم بگیرید. همچنین، می توانید بفهمید یک موضوع خاص در یک بازه زمانی مشخص در حالت داغی قرار دارد یا علاقه‌ به آن وجود دارد.

افزونه Yoast SEO

افزونه Yoast یکی از افزونه‌های پرکاربرد در حوزهٔ دیجیتال مارکتینگ در ایران است. این افزونه برای وردپرس، محتواهای سایت شما را از جنبه خوانایی بررسی می‌کند و همچنین اطمینان حاصل می‌کند که اصول سئو را رعایت کرده‌اید؛ از توزیع کلمات کلیدی و عنوان تا متا دیسکریپشن و URL.

زنی که در حال کار با یک موبایل است

ابزارهای بازدید، آنالیز و آمار در دیجیتال مارکتینگ

یکی از ابزارهای مهم در حوزهٔ دیجیتال مارکتینگ، ابزارهای بازدید، آنالیز و آمار در دیجیتال مارکتینگ هستند.

به زبان ساده، اسکیما به کدهایی اطلاق می‌شود که به گوگل کمک می‌کنند تا محتواهای سایت شما را بهبود بخشند.

فواید استفاده از این کدها در این است که گوگل می‌تواند محتواهای خاص را به شکل متفاوتی به کاربران نمایش دهد و اطلاعات دقیق‌تری را در نتایج جستجو به نمایش بگذارد.

کنسول جستجوی گوگل (Google Search Console)

مبدأ اصلی در هر سه جبهه بهینه‌سازی موتورهای جستجو، کنسول جستجوی گوگل است! با استفاده از این ابزار، شما می‌توانید موارد زیر را دریابید:

– عباراتی که کاربران با آنها به سایت شما دسترسی پیدا کرده‌اند.

– تعداد بارهایی که محتوای شما در نتایج جستجو ظاهر شده است.

– درصد کلیک کاربران بر روی محتوای شما.

– رتبه و موقعیت محتواها در نتایج گوگل (میانگینی).

– سایت‌هایی که به شما ارجاع داده‌اند.

این اطلاعات به شما کمک می‌کنند تا بهبود سئوی سایت خود را انجام دهید.

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics)

این ابزار ترافیک وب‌سایت را دریافت و به شما گزارش می‌دهد. با استفاده از این ابزار، می‌توانید اطلاعات مهمی را درباره رفتار کاربران در وب‌سایت دریافت کنید. گوگل آنالیتیکس به شما امکان می‌دهد:

– بفهمید کاربران از کجا و در چه ساعتی با چه دستگاهی به وب‌سایت شما آمده‌اند.

– وضعیت کمپین‌های تبلیغاتی خود را بررسی کنید و مشاهده کنید که آیا کمپین‌های تبلیغاتی شما عملکرد مطلوبی داشته‌اند یا خیر.

– درصدی از بازدیدکنندگان که عمل موردنظر شما را انجام داده‌اند (مانند کلیک روی لینک، اضافه‌کردن محصول به سبد خرید یا ارسال فرم) را محاسبه کنید.

– مدت زمانی که کاربران در وب‌سایت شما سپری کرده‌اند را بررسی کنید.

– مسیری که کاربران در وب‌سایت شما طی کرده‌اند را بررسی و تحلیل کنید.

لپ تاپ و شخصی که در حال کار کردن با یک گوشی است

ابزارهای بازدید، آنالیز و آمار در دیجیتال مارکتینگ

برای ساخت لینک UTM، می‌توانید از یک ابزار آنلاین رایگان و فارسی استفاده کنید. این ابزار به شما امکان می‌دهد لینک‌های UTM را به راحتی ایجاد کنید و ترافیک وب‌سایت خود را تحلیل کنید.

با استفاده از لینک‌های UTM، می‌توانید بفهمید که ترافیک وب‌سایت شما از کجا شروع شده است. برای مثال، هنگام همکاری با سایت‌ها یا افراد مختلف، می‌توانید لینک‌های UTM متفاوتی به آن‌ها اختصاص دهید و به راحتی تحلیل کنید که کدام کانال برای شما موثرتر بوده است.

Similarweb

از ابزارهای تحلیلی دیگری که تا حدودی شبیه به الکسا است، می‌توان به Similarweb اشاره کرد. با استفاده از این ابزار، شما می‌توانید:

– بازدید ماهانه وبسایت خود یا رقبا را بررسی کنید.

– بهترین عبارات جستجو را مشاهده کنید.

– ترافیک کانال‌های بازاریابی مختلف را مانند سئو، شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات نمایشی، ایمیل و تبلیغات گوگل ببینید.

– تعداد بازدیدکنندگان یکتا را مشاهده کنید.

– بازدیدکنندگان را بر اساس موقعیت جغرافیایی یا دستگاه تفکیک کنید.

– ترافیک حاصل از شبکه‌های اجتماعی را تفکیک کنید.

– ببینید کدام منابع به شما یا رقبا ارجاع داده‌اند.

Google Tag Manager (GTM)

فرض کنید می‌خواهید بدانید چه درصد از بازدیدکنندگان مقاله “برند بوک چیست” روی دکمه “دانلود رایگان برند بوک” کلیک کرده‌اند. برای این منظور، به تگ‌ها نیاز دارید تا بتوانید وضعیت را در Google Analytics زیر نظر بگیرید.

بدون شک، کدنویسی مداوم هم نیاز به دانش کافی دارد و هم زمان‌بر است. اما Google Tag Manager این فرآیند را برای شما آسان می‌کند.

در واقع، مزیت بزرگ Google Tag Manager این است که دیجیتال مارکتر برای تعریف تگ‌ها و تحلیل رفتار بازدیدکنندگان به توسعه‌دهنده نیاز ندارد.

ابزارهای تبدیل و فروش در دیجیتال مارکتینگ

ابزارهای تبدیل و فروش در دیجیتال مارکتینگ یا همان ابزارهای بازاریابی مبتنی بر شبکه‌ها در دسته سوم، یعنی “ابزارهای بازاریابی اجتماعی” قرار می‌گیرند.

این ابزارها به شما کمک می‌کنند تا در شبکه‌های اجتماعی مختلف مانند فیسبوک، اینستاگرام، توییتر و لینکداین، استراتژی بازاریابی خود را اجرا و مدیریت کنید.

با استفاده از این ابزارها، می‌توانید بهترین استراتژی‌ها و تاکتیک‌ها را برای جذب مخاطبان، افزایش تعاملات و افزایش شناخت برند خود در شبکه‌های اجتماعی پیاده سازی کنید.

سخن پایانی

معمولا آژانس دیجیتال مارکتینگ از این ابزارها برای هر کسب و کاری استفاده می کنند. این ابزارها به شما امکان می‌دهند تا بهترین استراتژی‌ها را برای جذب مشتریان، افزایش فروش و ارتقای شناخت برند خود در دنیای آنلاین اجرا کنید.

امتیازی به این نوشته بدهید
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//