نگاهی کامل به ویژگی‌های جدید اندروید 15

هر سال، گوگل نسخه جدیدی از اندروید را منتشر می‌کند که ویژگی‌ها و اصلاحات جدیدی برای این پلتفرم به ارمغان می‌آورد. امسال انتظار داریم اندروید 15 که شرکت گوگل برای نام‌گذاری آن، از اسم رمز «بستنی وانیلی» استفاده کرده، در پاییز عرضه شود.

اما از این دسر خوش‌مزه و شیرین چه انتظاری می‌توانیم داشته باشیم؟ چه ویژگی‌ها و پیشرفت‌های جدیدی در اندروید 15 وجود دارند که بتوانند آن را به بهترین نسخه تا به امروز تبدیل کنند؟

من در این مقاله، بر اساس اطلاعات موجود از اولین نسخه پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان اندروید 15، که گوگل آن را در فوریه 2024 منتشر کرد، به این سوال‌ها پاسخ خواهم داد. پس اگر شما هم مثل من مشتاق ویژگی های اندروید 15 هستید، پیشنهاد می‌کنم این مطلب را از دست ندهید.

تایم لاین اندروید 15 و پشتیبانی از دستگاه

همراه با انتشار اولین نسخه از پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان اندروید 15، گوگل یک جدول زمانی رسمی نیز منتشر کرده.

درست مثل قبل، پیش از نهایی شدن نسخه جدید، شش نسخه از آن منتشر خواهد شد که به ترتیب شامل دو پیش نمایش توسعه دهندگان در ماه‌های فوریه و مارس (بهمن و اسفند) و چهار نسخه بتا از آوریل تا جولای (فروردین تا تیر) است. نسخه نهایی نیز، مدتی پس از جولای، منتشر می‌شود.

جدول زمانی انشار اندروید 15 توسط گوگل

می‌توان انتظار داشت که بهترین گوشی‌های 2023 و 2024، اندروید 15 را دریافت کنند. سازندگان موبایل‌های اندرویدی، هر سال در ارائه پشتیبانی طولانی‌مدت از محصولات خود، بهتر می‌شوند. سامسونگ، وان پلاس، ایسوس و موتورولا، شرکت‌هایی هستند که سیاست‌های به‌روزرسانی معقولی از سه تا پنج سال پس از عرضه، ارائه می‌کنند؛ اما شرکت گوگل، با به‌روزرسانی‌ کامل سیستم‌عامل سری گوگل پیکسل8، تا سال 2030، یعنی هفت سال بعد از زمان عرضه، در بین سایر برندها پیشرو است.

در مرحله پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان، گوشی‌های Pixel، تنها دستگاه‌هایی هستند که می‌توانند Android 15 را تجربه کنند. Google تأیید کرده است که پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان برای دستگاه‌های زیر، قابل دسترسی است:

  • پیکسل 8 و 8 پرو
  • پیکسل 7a
  • پیکسل 7 و 7 پرو
  • پیکسل 6a
  • پیکسل 6 و 6 پرو
  • Pixel Fold
  • تبلت پیکسل

ما در مطلب کدام گوشی ها اندروید 15 را دریافت می کنند، لیستی از دستگاه‌ها که به این سیستم عامل مجهز می‌شوند را آماده کرده‌ایم.

ویژگی های اندروید 15 که توسط گوگل اعلام شده است

لوگوی جدید اندروید 15 همچنان مضمون فضایی دارد

گوگل مانند هر سال، تصاویری از لوگوی اندروید جدید خود منتشر کرد. لوگوی جدید اندروید 15 به شکل مثلثی با طرح کلی سبز رنگ، همراه با ربات اندروید درون آن و چیزی شبیه یک دروازه در پشت آن، که در انتهای یک پل قرار دارد؛ در پس زمینه هم چند ستاره خودنمایی می‌کنند.

اندروید 15 از دستگاه‌های مجازی MIDI 2.0 پشتیبانی می‌کند

امتیازی به این نوشته بدهید
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//