آموزش تصویری چسباندن زیرنویس به فیلم برای پخش در تلویزیون

فیلم دیدن از طریق تلویزیون یک گزینه مناسب برای خانواده‌ها است. اما در این مورد یک مشکل وجود دارد؛ چسباندن زیرنویس به فیلم برای پخش در تلویزیون مشکلی است که پیدا کردن راه حل آن می‌تواند بسیاری از سختی‌های تماشای فیلم و سریال از طریق تلویزیون را از بین ببرد.

تماشا کردن فیلم یکی از بهترین سرگرمی‌های خانوادگی است. هر چه اندازه نمایشگر بزرگ‌تر باشد لذت تماشای فیلم بیشتر است. به همین خاطر است که سینماها هنوز هم برای دیدن جدیدترین فیلم‌ها محلی هیجان انگیز به حساب می‌آیند.

دیدن فیلم از طریق گوشی‌های هوشمند و لب‌تاپ هم لذت‌های خاصی دارد. اما همیشه نمی‌توان به سینما رفت و پخش کردن یک فیلم برای خانواده از طریق گوشی و لب‌تاپ هم بسیار مناسب نیست.

بنابراین اگر دوست دارید سریال مورد علاقه خودتان را از طریق تلویزیون نگاه کنید اما باز کردن زیرنویس در تلویزیون، یک مشکل همیشگی برای شما است این مقاله از مجله تکنولوژی ایده آل تک را از دست ندهید.

انواع زیرنویس

شناخت انواع زیرنویس می‌تواند کار باز کردن زیرنویس در تلویزیون را برای شما راحت‌تر کند. زیرا هر چه بیشتر با ماهیت یک مسئله آشنا باشید، بهتر می‌توانید آن را درک کنید و از آن استفاده کنید. در کل می‌توان گفت که دو نوع زیرنویس وجود دارد:

1- Softsub

این زیرنویس رایج‌ترین و پرکاربردترین نوع زیرنویس، در بین دوستداران فیلم و سریال است. softsub زیرنویس‌های جدا از فایل اصلی هستند. این زیرنویس‌ها را باید بعد از پخش فیلم در پلیر، به آن اضافه کنید.

با این کار دو فایل به صورت همزمان پخش خواهند شد؛ اولی فایل اصلی است و دومی فایل زیرنویس. این نوع از زیرنویس‌ها به صورت تکست یا متن هستند. همچنین برای یک فیلم با کیفیت‌های متفاوت، معمولا زیرنویس‌های جداگانه‌ای ساخته می‌شود. اکثر پلیرها از زیرنویس softsub پشتیبانی می‌کنند و برای پخش آن مشکل خاصی وجود نخواهد داشت.

Srt ،sub ،idx ،txt ،smi ،vtt ،ass و ssa شناخته شده‌ترین فرمت‌های زیرنویس هستند. srt را می‌توان پرکاربردترین فرمت زیرنویس دانست.

softsub

2- Hardsub

hardsub زیرنویسی است که ساختن آن دردسر بیشتری دارد اما پس از اینکه ساخته شد، پخش آن راحت‌تر از زیرنویس های softsub است. زیرنویس هاردساب به فایل اصلی فیلم متصل می‌شود و همزمان با آن پخش می‌شود.

در واقع می‌توان گفت این زیرنویس با فایل فیلم ادغام شده و یک فایل واحد را تشکیل می‌دهند که برای پخش آن کافی است این فایل را در پلیر خود پخش کنید. پس از ادغام نمی توانید این زیرنویس را از فیلم جدا کنید. زیرنویس hardsub را در زمان تغییر فرمت فایل ویدیویی به آن اضافه می‌کنند.

چسباندن زیرنویس به فیلم برای پخش در تلویزیون بهترین گزینه است. اما خبر خوش این است که هر دو نوع زیرنویس hardsub و softsub را می‌توان در تلویزیون پخش کرد.

پخش زیرنویس در تلویزیون بدون استفاده از نرم افزار

همه انسان‌ها مسیرهای راحت‌تر برای انجام کارهایشان را ترجیح می‌دهند. ساده‌ترین راه برای باز کردن زیرنویس در تلویزیون استفاده از softsub است که نیاز به نرم افزار خاصی برای ادغام با فایل اصلی ندارد.

برای این کار کافی است که نام زیرنویس را از روی نام فایل اصلی کپی کنید. در واقع نیاز است که دو فایل با اسم‌های یکسان داشته باشید که یکی فرمت ویدیویی دارد و یکی هم فرمت زیرنویس. اسم فایل‌های شما باید به صورت زیر باشد:

  • example.mp4 (فایل ویدیویی)
  • example.srt    (فایل زیرنویس)

سه نکته مهم وجود دارد که پس از مراحل بالا باید به آن‌ها توجه کنید:

  •  هر دو فایل را درون یک پوشه قرار دهید.
  •  نام فایل‌ها را به حروف انگلیسی ذخیره کنید.
  • بسیاری از تلویزیون‌ها یک ویژگی به نام زیرنویس یا subtitle دارند که باید آن را فعال کنید.

اکثر تلویزیون‌های سامسونگ، ال‌جی و سونی از این نوع زیرنویس پشتیبانی می‌کنند.

چسباندن دائمی زیرنویس به فیلم به کمک نرم افزار

برای ایجاد یک فایل hardsub نیاز است از نرم افزار چسباندن زیرنویس به فیلم استفاده کنید. نرم افزارهای زیادی وجود دارند که به کمک آن‌ها می توانید این فرایند را به راحتی انجام دهید

. کار اکثر این نرم افزارها تبدیل فرمت‌های مختلف به همدیگر است. برای باز کردن زیرنویس در تلویزیون، به یک فایل ویدیویی، یک فایل زیرنویس softsub  و یک برای برنامه چسباندن زیرنویس به فیلم نیاز دارید. دو مورد اول را خودتان تهیه کنید و برای نرم افزارها هم ادامه این مطلب را دنبال کنید:

1- آموزش چسباندن زیرنویس به فیلم با استفاده از نرم افزار Format Factory

نرم افزار format factory یک نرم افزار قوی برای تبدیل انواع فایل‌ها به همدیگر است. برای مثال می‌توانید فایل‌های pdf را به word تبدیل کنید. به همین دلیل نصب این برنامه منطقی به نظر می‌رسد. برای چسباندن دائمی زیرنویس به فیلم توسط این نرم افزار مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا برنامه format factory را دانلود و نصب کنید. سپس مانند عکس بخش video را انتخاب کنید و روی بخش AVI FLV MOV کلیک کنید.

آموزش چسباندن زیرنویس به فیلم با استفاده از نرم افزار format factory

  • در پنجره جدید می‌توانید با کلیک روی AVI فرمت خروجی فایل را تغییر دهید. این مرحله بسیار مهم است چرا که برخی از تلویزیون‌های سامسونگ و ال‌جی از فرمت‌ها خاصی پشتیبانی می کنند.
  • قبل از انتخاب فرمت خروجی، بررسی کنید که تلویزیون شما از چه فرمت‌هایی پشتیبانی می‌کند. سپس دکمه add files را کلیک کنید.

آموزش format factory مرحله 2

  • سپس فایل ویدیویی مورد نظرتان را انتخاب کنید و دکمه ok را بزنید.
  • در پنجره جدید فایل خود را مشاهده می کنید. در این مرحله روی output setting کلیک کنید.
  • یک پنجره مانند عکس زیر برای شما باز می‌شود که با اسکرول به پایین به گزینه (Additional Subtitle (srt;ass;ssa می رسید.
  •  با کلیک روی این گزینه در خانه کناری یک گزینه برای شما فعال خواهد شد.
  • با کلیک روی این سه نقطه می‌توانید زیرنویس را انتخاب کنید. ضمنا به کمک گزینه‌هایی پایین‌تر می‌توانید رنگ و اندازه متن زیرنویس را تنظیم کنید. سپس با کلیک روی ok به پنجره قبل برمی‌گردید.

آموزش format factory مرحله 4

  • در این مرحله باید روی دکمه ok  کلیک کنید

آموزش format factory مرحله 5

  • در نهایت با کلیک روی گزینه start فرایند چسباندن زیرنویس به فیلم شروع می‌شود.

آموزش format factory مرحله 6

پس از اتمام می‌توانید فیلم را روی فلش بریزید و با اتصال آن به تلویزیون از تماشای فیلم لذت ببرید.

2- آموزش چسباندن زیرنویس به فیلم با استفاده از نرم افزار Freemake Video Converter

اگر format factory یک ابزار همه فن حریف برای تغییر فرمت فایل بود، Freemake Video Converter یک ابزار مخصوص تغییر فرمت فایل‌های ویدیویی است. برنامه‌ای سبک با رابط کاربری ساده و آسان.

پخش زیرنویس در تلویزیون از طریق  چسباندن دائمی زیرنویس به فیلم توسط این برنامه امکان پذیر است. برای ایجاد چنین فایلی مراحل زبر را دنبال کنید:

  • پس از دانلود و نصب Freemake Video Converter، برنامه را باز کنید.
  • سپس روی دکمه Video کلیک کنید. در مرحله بعد با انتخاب ویدیویی که می‌خواهید زیرنویس را به آن بچسبانید به مرحله بعد هدایت می‌شوید.

آموزش چسباندن زیرنویس به فیلم با استفاده از نرم افزار Freemake Video Converter

  • روی قسمت subtitle off کلیک کنید و سپس از منوی باز شده گزینه add subtitle را بزنید و زیرنویسی که می‌خواهید به فیلم اضافه شود را انتخاب کنید.

آموزش Freemake Video Converter مرحله 2

  • در مرحله بعد باید فایل زیرنویس خودتان را انتخاب کنید.

آموزش Freemake Video Converter مرحله 3

  • سپس از بخش NV  در نوار پایینی برنامه مطابق فلش شماره ۶ می‌توانید فرمت خروجی را انتخاب کنید. با انتخاب گزینه مورد نظر یک پنجره جدید باز خواهد شد.
  • در این بخش هم با کلیک روی بخش same as source کیفیت فایل خروجی را انتخاب خواهید کرد.
  • کلیک روی سه نقطه موجود در این بخش به شما این امکان را می‌دهد که محل مورد نظر برای ذخیره سازی فایل را انتخاب کنید.
  • سپس با کلیک روی convert فرایند نهایی چسباندن زیرنویس به فیلم برای پخش در تلویزیون شروع خواهد شد. 

آموزش Freemake Video Converter مرحله 4

منتظر بمانید تا این فرایند تکمیل شود. این فرایند بر اساس حجم فایل و کیفیت آن ممکن است از چند دقیقه تا یک الی دو ساعت طول بکشد. برای اینکه سرعت تبدیل بالاتر برود می‌توانید از کیفیت‌های پایین‌تر استفاده کنید. 

آموزش Freemake Video Converter مرحله 5

زمانی که پیام conversion complated را مشاهده کردید زیرنویس مورد نظر به فایل ویدیویی اضافه شده است. با کلیک روی دکمه ok می توانید فایل نهایی را روی یک فلاش کپی کرده و آن را در تلویزیون پخش کنید. 

آموزش Freemake Video Converter مرحله 6

نحوه اضافه کردن زیرنویس به فیلم در تلویزیون‌های اندروید

اندروید سیستم عاملی است که علاوه بر گوشی‌های هوشمند، در دستگاه‌های مختلف دیگری نیز به کار گرفته می‌شود. برخی از شرکت‌های سازنده لوازم خانگی، تلویزیون‌های خود را با سیستم عامل اندروید روانه بازار می‌کنند.

ویدئو پلیرهای اندروید

این سیستم عامل امکانات جذابی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. برای اضافه کردن زیرنویس به فیلم در تلویزیون‌های اندرویدی باید از یکی از پلیرهای اندرویدی برای این کار استفاده کنید. Mx player و Vlc player پلیرهای مناسبی برای این کار هستند. برای اضافه کردن زیرنویس باید ابتدا با مراجعه به play store گوگل، پلیر مناسب را روی تلویزیون اندرویدی خود نصب کنید. سپس فیلم یا سریال خود را پخش کنید.

در مرحله بعد باید فایل زیرنویس خود را اضافه کنید. این فرایند شبیه کاری است که در گوشی‌های اندوریدی برای پخش کردن زیرنویس انجام می‌دهید. برای تلویزیون‌هایی که از سیستم عامل دیگری استفاده می‌کنند، به احتمال خیلی زیاد می توانید نرم افزارهای خاصی را پیدا کنید که کار باز کردن زیرنویس در تلویزیون را برای شما به ساده‌ترین شکل ممکن انجام خواهند داد.

کلام پایانی

 پخش زیرنویس در تلویزیون را در این مقاله بررسی کردیم. نکته حائز اهمیت این است که روش چسباندن زیرنویس در تلویزیون‌های مختلف مشابه هم است. روش‌های بیان شده روی انواع تلویزیون‌های ال‌جی، سونی، سامسونگ و سایر برندها جوابگو خواهد بود. 

اگر شما هم روشی برای انجام این کار می‌شناسید، خوشحال می‌شویم آن را با ما و همراهان مجله ایده آل تک در میان بگذارید. 

امتیازی به این نوشته بدهید
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//