حذف خودکار توییت ها پس از مدت زمان مشخص

حذف توییت پس از زمان مشخص قابلیت هوشمندانه‌ای است که توییتر  در دسترس کاربران خود قرار داده است. در حال حاضر این برنامه چنین امکانی را از طریق سرویس دهنده‌‌ Efemr ارائه کرده است. این سرویس دهنده‌ به گونه‌ای تنظیم و طراحی شده‌ که اقدام به حذف توییت پس از زمان مشخص می‌کند.

 در واقع کاربران یک زمان مشخص برای پاک شدن توئیت‌های خود در نظر می‌گیرند. ما را در این مقاله از مجله تکنولوژی ایده آل تک  همراهی کنید تا در رابطه با قابلیت این سرویس دهنده‌ی شگفت انگیز اطلاعات جامعی را به دست بیاورید.

توییتر چیست؟

توییتر چیست ؟توییتر یک شبکه‌ی محبوب اجتماعی است که توسط خالقان سرشناسی چون جک دورسی، بیز استون و اوان ویلیامز ساخته شده است. در واقع مردم بیشتر این برنامه را به عنوان یک برنامه‌ی میکروبلاگ می‌شناسند.

 

توئیتر یک میکروبلاگ کوچک است که به شما اجازه می‌دهد پیام‌های کوتاهی را که به آن‌ها توئیت گفته می‌شود، ارسال و دریافت کنید. در حال حاضر افراد مجاز به استفاده از حداکثر 280 کاراکتر در هر پیام ارسالی هستند. توئیت‌ها می‌توانند شامل لینک‌هایی به وب‌سایت‌ها یا منابع معتبر باشند.
کاربران توییتر می‌توانند همدیگر را فالوو کنند. با این کار، پیام‌های افرادی که دنبال می‌کنید را می‌توانید در قسمتی به نام “Timeline” حساب کابری خود مشاهده می‌کنید. شما همچنین می‌‌توانید افراد یا موسساتی را که علایق و اهدافتان شبیه به همدیگر است را در Twitter دنبال کنید.

توییت چیست؟

به پیام‌هایی که در فضای توییتر به اشتراک گذاشته می‌شوند، توییت می‌گویند. در حال حاضر هر کاربر مجاز است پیام‌های خود را در قالب 280 کاراکتر در این محیط به اشتراک بگذارد.

قیلا توییتر فقط توییت‌های 140 کاراکتری را پشتیبانی می‌کرد. یعنی هر کاربر فقط مجاز به نوشتن 140 کاراکتر بود. اما با ارتقا یافتن نسخه‌ی توییتر کاربران می‌توانستد تویت‌های خود را تا 280 کاراکتر بنویسند.

حذف توییت پس از زمان مشخص

 گاهی اوقات ما در فضای مجازی پیامی مبنی بر یک موضوع خاص مانند تبریک تولد، اطلاعیه‌ای مهم،  متنی زیبا و … را منتشر می‌کنیم. اما نمی‌خواهیم این پیام برای طولانی مدت در حالت اشتراک باقی بماند؛ برای همین چند ساعت یا چند دقیقه‌ی بعد آن را پاک می‌کنیم.

 اما گاهی اوقات بنا به هر دلیلی، پاک کردن آن پیام را فراموش می‌کنیم. در حال حاضر توییتر برای حل این مشکل، راه کار شگفت انگیزی را در اختیار کاربران خود قرار داده است. این برنامه‌ی  محبوب با در دسترس قرار دادن سرویس Efemr این مشکل را به بهترین نحو ممکن برطرف کرده است. این برنامه  از قابلیت حذف زمان‌دار توییت‌ها برخوردار است.

روش کار با توییتر برای حذف پیام‌ها

Efemr یک سرویس قدرتمند برای حذف خودکار توییت‌ها است. اگر قصد حذف توییت‌های خود را دارید فقط کافی است به سایت Efemr بروید و از این طریق اکانت خود را لاگین کنید (به عمل ورود به سیستم یا وارد شدن به رایانه، لاگین گفته می‌شود).

برای انجام این کار لازم است روی عبارت Sign in with Twitter کلیک کنید تا وارد اولین مرحله‌ی حذف توییت پس از زمان مشخص  شوید.

سرویس Efemr

 لازم است بدانید لاگین حساب شما فقط از طریق سایت اصلی توییتر امکان پذیر است، از این رو هیچ کدام از اطلاعات مربوط به اکانت شما در اختیار این سرویس (Efemr) قرار نمی‌گیرد.

در این مرحله باید روی عبارت Authorize app ضربه بزنید. تا از این طریق اجازه‌ی دسترسی به اکانت خود را به این سرویس داده باشید.

حذف توییت

 اکنون شما به آسانی می‌توانید توییت‌های مدت‌دار خود را ارسال کنید. برای انجام این عمل حتما باید از علامت # (هشتگ) استفاده کنید.

برای مثال اگر شما می‌خواهید توییت ارسالی شما 5 دقیقه پس از ارسال حذف شود باید اول توییت خود را بنویسید سپس در انتهای آن عبارت m5# را قرار دهید.

تنظیمات توییت

نکته!
شما می‌توایند از توییت‌های زمان‌دار چند ساعته هم استفاده کنید. برای مثال اگر می‌خواهید توییت پس از 10 ساعت حذف شود، باید در انتهای توییت‌ خود، عبارت h10 # را بنویسید.
تذکر!
گاهی اوقات توییت‌های شما در طی مدت زمانی که شما برای آنها تعیین کرده‌اید حذف نمی‌شوند. وبسایت Efemr  دلیل این مشکل را اختلاف در منطقه زمانی می‌داند، همچنین این سرویس اظهار می‌کند اختلال در عملکرد سرورها نیز منجر به چنین اتفاقی خواهد شد.

سرویس Efemr  تمامی تویت‌هایی که در قالب هشتگ منتشر می‌شوند را ذخیره و نگه‌داری می‌کند. در صورت تمایل، می‌توانید  از طریق وبسایت Efemr  به آن‌ها دسترسی داشته باشد. همچنین اگر مایل باشید می‌توانید این توییت‌ها را دوباره ارسال کنید.

بایگانی توییت ها

آموزش حذف یکباره تمامی توییت ها با استفاده از سرویس Tweet Deleter

برنامه‌‌ی توییتر برای حذف یکباره تمامی توییت‌هایی که شما به اشتراک گذاشته‌اید هیچگونه قابلیتی ارائه نداده است. برای حذف توییت‌ها، شما باید به صورت تکی آنها را حذف کنید، که این کار کمی زمان بر و البته حوصله بر است.

برای این که شما بتوانید به یک‌باره توییت‌های خود را حذف کنید، باید به سراغ سرویس دهنده‌هایی بروید که توسط توسعه دهندگان ثالث به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار داده شده است.

سرویس Tweet Deleter یک سرویس ایده‌آل برای کسانی است که قصد حذف یکباره تمامی توییت‌های خود را دارند. در زیر گام به گام روش‌های حذف توییت‌، توسط این برنامه توضیح داده شده است:

مراحل حذف یکباره پیام‌ها در توییتر

برای اینکه بتوانید از طریق سرویس Tweet Deleter توییت‌های‌تان را حذف کنید باید روی عبارت  Sign in with Twitter ضربه بزنید.

حذف یکباره توییت ها

در پنجره‌ی جدیدی که برای شما باز شده است، کلمه عبور و نام کاربری خود را وارد کنید. در صفحه‌ای که پیش رو دارید تیک عبارت Remember me را بزنید. و در نهایت روی عبارت Sign In کلیک کنید.

پاک کردن خودکار tweet

اگر با عبارتی که در تصویر زیر می‌بینید مواجه شدید باید بدانید که اتصال شما با سرویس دهنده برقرار نشده است و برای اتصال باید اندکی صبر کنید.

مرحله 3 از حذف خودکار توییت ها

هنگامی که اتصال شما با سرویس برقرار شد، باید مجدد به صفحه‌ی اول سرویس Tweet Deleter مراجعه کنید. همانطور که مشاهده می‌کنید اتصال شما با سرویس با موفقیت صورت گرفته است و تمامی توییت‌های شما در این صفحه قابل رویت است.

 

حذف کردن توئیت ها در توئیتر

در کنار هر کدام از توییت‌ها یک آیکون مربعی شکل قرار داده شده است(1). شما قصد حذف هر کدام از تویت‌های‌تان را که داشته باشید، می‌توانید تیک مربع کنار آن را بزنید و در صورت حذف یکباره تمامی توییت ها، روی عبارت Select all tweets بزنید(2)

 

حذف اتوماتیک همه توییت ها

همانطور که در تصویر زیر مشخص شده است شما می‌توانید تعداد تویتیت‌هایی که قصد حذف آنها را دارید، بدانید (2). و در آخر روی عبارت Delete Tweets کلیک کنید به این ترتیب شما می‌توانید تمام توییت‌های‌تان را به آسانی حذف کنید(3).

حذف اتوماتیک توئیت ها

در مرحله آخر سرویس Tweet Deleter سوالی با مفهوم (آیا از حذف توییت های خود مطمئن هستید یا نه)  از شما می‌پرسد.

مرحله آخر از حذف یکباره توییت ها

تذکر!
باید بدانید در صورت حذف توییت‌ها امکان بازگشت یا ریکاوری مجدد آنها غیر ممکن است. پس قبل از زدن روی دکمه‌ی Delete از حذف کردن توییت‌های خود مطمئن شوید.

پس از حذف کامل تویت‌هایی که شما آنها را انتخاب کردید، پنجره‌ای برای شما نمایان می‌شود که شما را از موفقیت‌آمیز بودن عمل حذف مطلع می‌کند.

کلام آخر

توییتر یکی از محبوب‌ترین و پر مخاطب‌ترین شبکه‌‌های اجتماعی است. در دسترس بودن و البته سهولت در استفاده، از بارزترین ویژگی‌های مثبت این شبکه محسوب می‌شود.

 این برنامه به کاربران خود اجازه می‌دهد که توییت‌های خود را در قالب 280 کاراکتر به اشتراک بگذارند. همچنین توسط سرویس‌های رایگانی که این برنامه در اختیار کاربران خود قرار داده است، حذف توییت پس از زمان مشخص ( زمان حذف توسط خود کاربر تعیین می‌شود) اتفاق می‌افتد.

اگر شما برای حذف توئیت‌های مدت‌دار خود از یک برنامه دیگر استفاده می‌کنید، لطفا در بخش نظرات همین مقاله، آن را با ما و همراهان مجله تکنولوژی ایده آل تک در میان بگذارید.

امتیازی به این نوشته بدهید
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//