آموزش اتصال گوشی سامسونگ به تلویزیون ال جی با ساده‌ترین روش‌ها

گوشی‌های هوشمند، این روزها به مهم‌ترین وسیله ارتباطی – الکترونیکی برای کاربران تبدیل شده‌اند. درحالی‌که این دستگاه‌ها صفحه نمایش کوچکی دارند و به‌ راحتی نمی‌توان فیلم یا برنامه‌های مختلف را در آن‌ها تماشا کرد؛ شاید بهترین روش، اتصال گوشی همراه به تلویزیون باشد.

علاوه‌بر‌این، انجام بازی‌های موبایل روی صفحه تلویزیون یا تماشای فیلم‌های خاطره‌انگیز، هر کسی را وسوسه می‌کند تا حداقل یک‌بار، اتصال تلفن همراه به تلویزیون را امتحان کند.

سامسونگ و ال جی دو برند محبوب و پرطرف‌دار در ایران به شمار می‌روند. درحالی‌که سامسونگ در زمینه تولید تلفن‌های هوشمند و ال جی در ساخت تلویزیون‌های باکیفیت شهرت بسیاری دارند. به همین دلیل در این مقاله از مجله تکنولوژی ایده‌آل تک قصد داریم شما را با روش‌های اتصال گوشی سامسونگ به تلویزیون ال جی با استفاده از کابل و همچنین بدون کابل، آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

وصل كردن گوشی سامسونگ به تلویزیون ال جی با کابل HDMI

HDMI مخفف عبارت «High-Definition Multimedia Interface» بوده و به معنی رابط چند رسانه‌ای با کیفیت بالا است. برای آشنایی بیشتر با ماهیت این استاندارد، توصیه می‌کنیم مقاله «کابل HDMI چیست ؟ آشنایی با مکانیزم و انواع مختلف HDMI» را حتما مطالعه نمایید.

اتصال گوشی سامسونگ به تلویزیون ال جی از طریق hdmi

یکی از راه‌هایی که برای اتصال گوشی موبایل به تلویزیون هوشمند در دسترس شما قرار دارد، استفاده از کابل و رابط HDMI است. اکثر تلویزیون‌های هوشمند از جمله ال جی، دارای یک پورت HDMI هستند؛ این بدین معنیست که می‌توانید این کابل را به آن‌ها متصل نمایید.

اما تلفن‌های هوشمند از جمله سامسونگ به صورت مستقیم، پورت HDMI ندارند؛، به همین دلیل برای اتصال این کابل به آن‌ها، از یک رابط یا آداپتور استفاده می‌شود. این آداپتور دارای یک پورت HDMI و یک اتصال USB است و بدین صورت عمل می‌کند که کابل HDMI به پورت HDMI وصل شده و طرف دیگر آن، یعنی کابل USB به پورت شارژ تلفن همراه وصل می‌شود.

در حال حاضر، تلفن‌های هوشمند دارای یکی از دو پورت Micro-USB یا USB-C هستند. شما باید آداپتور HDMI خود را بر اساس همین پورت تلفن همراهتان خریداری کنید:

آداپتور HDMI با پورت USB-C و Micro USB

بعد از خرید آداپتور مناسب، می‌توانید با انجام مراحل زیر، گوشی سامسونگ خود را به تلویزیون ال جی متصل کنید:

  • یک سر کابل HDMI را به پورت HDMI در پشت تلویزیون هوشمند خود متصل کنید.
  • سر دیگر کابل را به ورودی HDMI روی آداپتور وصل کنید.
  • کابل آداپتور را به پورت شارژ تلفن همراه خود متصل کنید.
  • تلویزیون هوشمند خود را روشن کرده و ورودی آن را به پورت HDMI که در حال استفاده از آن هستید، تغییر دهید.
امروزه آداپتورهای رسمی شرکت سامسونگ، به صورت پورت USB-C ارائه می‌شوند. اگر از تلفن‌های همراه قدیمی‌تر (این تلفن‌ها دارای پورت Micro USB هستند) استفاده می‌کنید، باید به سراغ آداپتورهای ساخته شده توسط سایر شرکت‌ها بروید.

اکنون می‌توانید از تماشای فیلم‌های موبایل خود، روی صفحه نمایش بزرگ و باکیفیت تلویزیون هوشمند، لذت ببرید.

قابلیت کنترل تلویزیون با گوشی ؛ معرفی نرم افزار WatchOn
بخوانید

وصل كردن گوشی سامسونگ به تلویزیون ال جی با MHL

MHL اولین استاندارد باسیم برای اتصال دستگاه‌هایی با سیستم عامل اندروید به تلویزیون‌های هوشمند است. این استاندارد، توسط بسیاری از تلفن‌های همراه اندروید (از جمله کوشی‌های هوشمند سامسونگ) پشتیبانی می‌شود. MHL به شما اجازه می‌دهد هم برق و هم صوت/تصویر را به صورت همزمان و از طریق کابل Micro USB به تلویزیون هوشمند ارسال کنید.

برای اتصال گوشی سامسونگ به تلویزیون ال جی از روش MHL، تنها کافیست که کابل microUSB به HDMI را خریداری کرده و آن را به تلویزیون و تلفن همراه متصل کنید.

آداپتور MHL

برای استفاده از آداپتور MHL باید خروجی HDMI را به پورت HDMI موجود در پشت تلویزیون و کابل microUSB به پورت USB یا آداپتور AC متصل کنید. توجه داشته باشید که تلفن‌های هوشمند سامسونگ، دارای آداپتور MHL مخصوص به خود هستند که می‌توانید آن را از فروشگاه‌های معتبر، خریداری کنید.

اتصال گوشی سامسونگ به تلویزیون ال جی با اسلیم پورت

SlimPort (اسلیم پورت) یکی دیگر از انتخاب‌های سیمی شما برای اتصال گوشی سامسونگ به تلویزیون ال جی محسوب می‌شود. این رابط، شباهت بسیار زیادی به MHL دارد و تنها تفاوت این دو، به کابل ورودی برق آن‌ها مربوط می‌شود. برای استفاده از روش اسلیم پورت، شما به یک آداپتور SlimPort HDMI مانند تصویر زیر نیاز دارید:

آداپتور SlimPort HDMI

کابل HDMI به پورت HMDI تلویزیون وصل می‌شود. در طرف دیگر نیز، خروجی Micro USB به پورت شارژ گوشی سامسونگ شما متصل می‌شود. بدین ترتیب، اتصال گوشی سامسونگ به تلویزیون ال جی برقرار خواهد شد.

اتصال گوشی سامسونگ به تلویزیون ال جی با کابل USB

برای بسیاری از افراد استفاده از کابل USB ساده‌ترین روش برقراری ارتباط است. برای اطلاع از نحوه وصل كردن گوشي سامسونگ به تلويزيون ال جی مراحل زیر را به‌دقت مطالعه کنید:

  • کابل USB را از یک‌ طرف به پورت USB تلویزیون و از طرف دیگر به گوشی همراه وصل کنید.
  • وارد بخش تنظیمات گوشی شده و گزینه Developer option را انتخاب کنید.
  • گزینه debugging را لمس کنید.
  • در بخش نوتیفیکیشن گوشی همراه، گزینه Use USB for را انتخاب کنید.
  • با انتخاب گزینه Yes دسترسی به اطلاعات گوشی فراهم می‌شود. فایل موردنظر را انتخاب کرده و در صفحه تلویزیون تماشا کنید.

اتصال گوشی سامسونگ به تلویزیون ال جی بدون کابل (وایرلس)

دو روش معرفی شده در بالا، مربوط به اتصال سیمی تلفن همراه به تلویزیون هوشمند بودند. اما طبیعتا این روزها، روش‌های بیسیم یا وایرلس از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند. استانداردهای زیادی برای اتصال بیسیم تلفن همراه و تلویزیون به همدیگر وجود دارند؛ اما نام همگی آن‌ها، به «Cast» ختم می‌شود.

یکی از استانداردهای محبوب برای اتصال گوشی سامسونگ به تلویزیون ال جی، استفاده از برنامه «Miracast» است. میراکست برای تلفن‌همراه با سیستم عامل اندروید 4.2 و نسخه‌های بالاتر، کار می‌کند و به نوعی، یک اتصال مستقیم بین تلفن همراه و دستگاه TV به وجود می‌آورد.

اتصال بیسیم تلفن هوشمند به تلویزیون

Miracast در بسیاری از تلویزیون‌های ساخت شرکت LG تعبیه شده است. با این‌حال یک راه ساده برای فهمیدن اینکه تلویزیون شما از این قابلیت پشتیبانی می‌کند یا خیر، وجود دارد:

کافیست نام دستگاه تلوزیون خود را + عبارت «Miracast» در گوگل سرچ کنید.

در صورتی که تلویزیون شما از قابلیت «Miracast» پشتیبانی نمی‌کند نیز جای نگرانی نیست؛ زیرا به راحتی و با خرید یک دانگل میراکست، می‌توانید این قابلیت را به آن اضافه نمایید.

  • شما می‌توانید قابلیت «Miracast» را از طریق مسیر  Settings -> Display و سپس انتخاب گزینه «Cast Screen» فعال کنید.

فعال کردن قابلیت miracast

  • در این بخش، «Wireless display» را انتخاب کرده و تگ آن را به «On» تغییر دهید:

قابلیت میراکاست را روشن کنید

  • اکنون می‌توانید دستگاه‌های Miracast از جمله تلویزیون خود را جستجو کرده و به آن‌ها متصل شوید.

تلفن هوشمند را از طریق miracast به تلویزیون متصل کنید

اکنون صفحه نمایش موبایل شما، به صورت کامل در دستگاه تلویزیون قابل مشاهده است.

اتصال گوشی سامسونگ به تلویزیون ال جی بدون کابل و از طریق بلوتوث

در صورتی که تلفن هوشمند شما از قابلیت بلوتوث برخوردار باشد، می‌توانید تلفن همراه خود را با استفاده از بلوتوث به آن وصل کنید. البته در نظر داشته باشید که این اتصال، تنها برای انتقال داده‌‌های صوتی یا کنترل تلویزیون از طریق گوشی، موثر است.

اتصال گوشی سامسونگ به تلویزیون ال جی با Smart view

با استفاده از گزینه Smart view به‌راحتی می‌توان اتصال گوشی سامسونگ به تلویزیون ال جی بدون کابل را فراهم کرد.  این روش دستگاه‌های تحت شبکه WIFI یکسان را شناسایی و به هم وصل می‌کند. برای این کار ابتدا تلویزیون و گوشی همراه را به یک شبکه Wifi متصل کنید.

در بخش تنظیمات تلویزیون ال جی، گزینه Scan Share را انتخاب کرده و در بخش تنظیمات گوشی سامسونگ بر روی گزینه Smart view ضربه بزنید. از میان اسامی نمایش‌داده‌شده، نام تلویزیون خود را انتخاب کنید. اکنون ارتباط میان تلویزیون و تلفن همراه برقرار شده است. از تماشای تلفن همراه خود در صفحه بزرگ تلویزیون لذت ببرید.

اتصال گوشی سامسونگ به تلویزیون ال جی بدون کابل و از طریق برنامه ApowerMirror

برای استفاده از این روش باید برنامه ApowerMirror را در تلفن همراه و تلویزیون خود نصب کنید. ضمن اینکه هر دو وسیله به یک شبکه وای‌فای باید وصل باشند. در ادامه بر روی نماد اسکنر نمایش‌داده‌شده در صفحه تلفن ضربه زده و کد نمایش‌داده‌شده در صفحه تلویزیون را اسکن کنید. به همین راحتی ارتباط میان دو دستگاه برقرار شد.

فیلم آموزشی اتصال گوشی سامسونگ به تلویزیون ال جی

وصل كردن گوشی سامسونگ به تلویزیون ال جی قدیمی

بسیاری از روش‌های مطرح شده در این مقاله، برای اتصال گوشی موبایل به تلویزیون هوشمند (صرف نظر از برند آن‌ها) نیز به کار می‌روند. البته در صورتی که تلفن هوشمند و دستگاه تلویزیون شما هر دو از یک برند باشند، به احتمال زیاد یک ابزار داخلی و ویژه برای اتصال آن‌ها به همدیگر، در تلفن همراه و توسط شرکت سازنده، در نظر گرفته شده است.

اتصال گوشی موبایل به تلویزیون معمولی

به عنوان مثال، استاندارد Chromecast آخرین روش برای اتصال گوشی موبایل به تلویزیون‌های معمولی به شمار می‌رود. در این استاندارد، به جای آن‌که تمام محتوای صفحه تلفن همراه به نمایشگر تلویزیون ارسال شود، تنها یک بخش (مانند فیلم‌های Youtube) فرستاده می‌شود.

می‌توان گفت که استفاده از آداپتور HDMI در روش‌های سیمی و قابلیت‌ Miracast در ابزارهای بیسیم، محبوب‌ترین روش‌ها برای اتصال یک گوشی موبایل به دستگاه تلویزیون هوشمند محسوب می‌شوند.

آیا در استفاده از این روش ها مشکلی داشته اید؟

هر 4 روش مطرح شده در این مقاله، بسیار کاربردی هستند و بعید است در استفاده از آن‌ها با مشکل خاصی مواجه شوید. با این وجود، در صورتی که برای اتصال گوشی سامسونگ به تلویزیون ال جی به اشکالی برخورد کرده‌اید، حتما در بخش نظرات همین مقاله مطرح نمایید تا در اولین فرصت، پاسخگوی شما عزیزان باشیم.

سوالات متداول 

چرا وقتی با گوشی سامسونگ از روش اسمارت ویو به تلویزیون ال جی وصل می‌شوم، فیلم‌ها لگ می‌زند و به‌صورت روان پخش نمی‌شود؟

برای رفع این مشکل در ابتدا باید سیستم‌عامل و برنامه‌های تلفن همراه به‌روزرسانی شوند. بعد از آن فیلم یا هر برنامه‌ای که در نظر دارید را اجرا کتید.

آیا می‌توان گوشی را به تلویزیون معمولی وصل کرد؟

برای اینکه تلویزیون شما قابلیت اتصال به تلفن‌های همراه را داشته باشد، باید حداقل دارای یک پورت ورودی HDMI باشد.

روش اتصال تلویزیون به گوشی با کابل usb چگونه است؟

برای این کار شما به یک کابل USB با پورت micro USB نیاز دارید تا تلفن هوشمند و تلویزیون را از طریق آن، به همدیگر وصل کنید. پس از آن، باید تنظیمات تلفن همراه را برای انتقال فایل یا حالت mtp آماده کنید.

چطور گوشی موبایل بدون HDMI به تلویزیون خود وصل کنم؟

برای انجام این کار باید به سراغ روش‌های بیسیم بروید. به‌عنوان‌مثال، قابلیت miracast در بسیاری از تلویزیون‌های هوشمند تعبیه شده است. این ابزار به شما اجازه می‌دهد یک اتصال مستقیم بین گوشی موبایل و تلویزیون خود برقرار کنید.

3.2 | (17)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

19 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
19
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//