اتصال هدفون به تلویزیون {هدفون سیمی و هدست بلوتوث}

هنگام انجام یک بازی هیجان‌انگیز یا مشاهده یک فیلم جذاب، ممکن است تا ساعات طولانی از شب به کار با تلویزیون بپردازید. در این شرایط نیاز است تا برای آرامش خانواده و یا دریافت بهتر صوت، صدا را با یک هدفون یا چیزی مشابه آن گوش دهیم.

ساده ترین راه حل این موضوع استفاده از هدست‌ها و هدفون‌ها است. هدفون باعث می‌شود تا صدا از طریق گوشی‌ها به ما منتقل شود و نیاز نباشد که صدا را از بلندگو های تلویزیون دریافت کنیم.

در این مقاله از مجله تکنولوژی ایده آل تک نحوه اتصال انواع هدست سیمی و بیسیم به تلویزیون را بررسی خواهیم کرد. بنابراین حتما تا پایان با ما همراه باشید.

اتصال هدست سیمی به تلویزیون

برای ایجاد اتصال و وصل شدن هدست‌ها و هدفون‌های سیمی به تلویزیون‌های مختلف، نیاز به انجام کار پیچیده ای نیست. کافیست که تنها قسمت خروجی تلویزیون خود را پیدا کرده و در صورت وجود داشتن، به آسانی هدفون را به آن متصل نمایید.

اتصال هدست سیمی به تلویزیون

تنظیمات پیش فرضی درباره هدفون‌های سیمی در سیستم تلویزیون انجام شده است و نیازی به تغییر تنظیمات روی دستگاه تلویزیون شما نیست. پس از اتصال هدفون صدا را خواهید شنید

اتصال هدست بیسیم به تلویزیون

برای ایجاد اتصال بین هدفون‌های بلوتوثی، باید خود تلویزیون هم از بلوتوث و اتصال بلوتوثی پشتیبانی کند. البته امروزه تلویزیون‌های هوشمند علاوه بر بلوتوث، از اینترنت هم پشتیبانی می‌کنند.

اتصال هدست بیسیم به تلویزیون

به عبارت دیگر برخی تلویزیون‌ها که بلوتوث داخلی دارند، می‌توانند از این طریق صدا را به دستگاه جانبی مانند هدفون و هدست بلوتوث منتقل کنند.

اتصال هدفون بلوتوثی به تلویزیون با بلوتوث داخلی

اما موضوعی که در اینجا مهم است ، این است که برخی تلویزیون‌ها خود دارای گیرنده بلوتوث هستند؛ اما برخی دیگر نیاز به دستگاهی دارند که دریافت کننده باشد. هر دو نمونه را در این قسمت بررسی خواهیم کرد.

موضوع مهم بعدی این است که راه اندازی اتصال تلویزیون‌ها برای برند‌های مختلف، کمی متفاوت است؛ اما در همه آنها یک مسیر و روال کاری ثابت است. مراحل زیر باید دنبال شوند:

ابتدا باید هدفون یا هدست بلوتوثی خود را روشن نمایید. اگر دو قطعه‌ای بود باید صبر کنید تا اتصال انجام شود و اگر به صورت هدست بود نیاز است تا روشن شود. پس از فعال شدن بلوتوث، باید به سراغ دستگاه تلویزیون بروید.

در بخش تنظیمات، باید بلوتوث دستگاه را روشن نمایید. اگر نتوانستید آن را بیابید، در قسمت جست و جوی تنظیمات کلمه (bluetooth) را سرچ نمایید. در بعضی از تلویزیون‌ها نیاز است تا پس از روشن کردن بلوتوث دستگاه، روی هدفون مورد نظر در لیستی که نمایش داده می‌شود، کلیک کرد. برخی دستگاه‌ها هم بصورت خودکار به هدفون متصل می‌شوند.

اتصال هدفون بلوتوثی به تلویزیون با فرستنده بلوتوث

اما در نمونه‌های قدیمی‌تر تلویزیون‌های هوشمند، بلوتوث داخلی در تلویزیون قرار داده نشده است. با این حال، می‌توان با یک دریافت کننده، این موضوع را برطرف کرد.

برخی از تلویزیون‌های هوشمند قدیمی‌تر موجود در بازار، از بلوتوث داخلی پشتیبانی نمی‌کنند. حال این سوال پیش می‌آید که آیا دیگر نمی‌توان هدست بلوتوثی را به آنها متصل کرد؟ پاسخ خیر است!

دریافت کننده بلوتوث

یک راه حل ساده و نسبتا ارزان برای رفع این مشکل وجود دارد. به کمک یک دستگاه دریافت کننده صدای بلوتوث، می‌توانید دستگاه تلویزیون را به هدست بلوتوث متصل کنید. دستگاه فرستنده بلوتوث، سایز نسبتا کوچکی دارد و به وسیله ورودی هندزفری گوشی، یا همان جک 3.5 میلی متری صدا، به تلویزیون متصل می‌شود.

البته موضوعی که شاید کمی آزاردهنده بنظر برسد، افت کیفیت صدا پس از استفاده از فرستنده است. این موضوع شدید نیست؛ اما از صدایی که به‌صورت مستقیم دریافت می‌کنید، کیفیت کمتری دارد. البته این موضوع برای فرستنده‌های با کیفیت‌تر قطعا کمتر به چشم می‌آید؛ حتی ممکن است از بین برود!

اتصال هدست سیمی به کنترل تلویزیون

برخی از کنترل‌های تلویزیون این قابلیت را دارند که به عنوان فرستنده بلوتوث مورد استفاده قرار گیرند. یعنی به وسیله مادون قرمز صدا را دریافت و امواج صدا را به کمک بلوتوث منتقل می‌کنند.

اتصال هدست سیمی به کنترل تلویزیون

برای این کار، روی کنترل فضایی وجود دارد که فیش به آن قسمت وارد می‌شود. با اتصال فیش هدفون به این نوع کنترل‌ها، صدای بازی مستقیما دریافت شده و افت کیفیت ندارد. روی دستگاه‌هایی مانند کنسول و غیره هم می‌توان این قابلیت را در حد بالاتر و با بیس بهتر صدا دریافت کرد.

اتصال هدست بلوتوث به کنسول بازی

کنسول های بازی انواع مختلفی دارند. معروف ترین نمونه های آنها پلی استیشن و ایکس باکس می‌باشند. با توجه به تفاوتی که وجود دارد، در این قسمت از مقاله جداگانه به بررسی نحوه اتصال این دو دستگاه به هدست و هندزفری می‌پردازیم.

اتصال هدفون بلوتوثی به Xbox One

زمانی که شما می‌خواهید از کنسول‌های بازی استفاده نمایید، برای دریافت صوت در هدفون، باید هدفون یا هدست به کنسول متصل گردد. یعنی پخش کننده صدا هدفون قرار می‌گیرد نه تلویزیون. در این حالت نیاز است تا منبع صدا کنسول قرار گیرد.

اتصال هدست بلوتوثی به ایکس باکس وان

3 روش برای اتصال هدست به ایکس باکس وجود دارد که به طور جداگانه به هرکدام می‌پردازیم:

روش اول: اتصال هدست بلوتوث در Xbox با جک صوتی

در بین دستگاه‌هایی که برای ارسال امواج بلوتوث وجود دارد، 2 مدل را مشاهده می‌کنیم:

  • فرستنده بلوتوث: ارزان‌تر از نوع دیگر بوده و در بین انتقال دهنده‌های بلوتوثی، رایج ترین آنها به شمار می‌آیند. این دستگاه تنها به شما این امکان می‌دهد صدای منتقل شده از ایکس باکس را بشنوید.
  • فرستنده و گیرنده بلوتوث: دستگاهی که فرستنده و گیرنده بلوتوث باشد، به شما این امکان را می‌دهد که علاوه بر دریافت صداهای منتقل شده، در صورت داشتن هدفون میکروفون‌دار یا همان هدست، صدای خود را هم به بازیکنان دیگر انتقال دهید.

در هر دو نوع این آداپتورهای بلوتوث، مراحل زیر را باید انجام دهید…

  • اول از همه برای فعال کردن کنترل کننده صدا، توجه داشته باشید که ابتدا کنترل کننده Xbox خود را با Xbox One متصل و همگام سازی کنید.
  • در قدم بعدی، اتصال جک ۳.۵ میلی متری صدای فرستنده را به جک صوتی کنترلر Xbox One متصل نمایید.
  • حال می‌توانید هدفون خود را با آداپتور بلوتوثی وصل کنید. تمام شد…اتصال با ایکس باکس انجام شد.

روش دوم: اتصال هدست بلوتوث در Xbox بدون جک صوتی

اگر کنترلر اصلی Xbox One را دارید، برای اتصال هدست به کنسول به دو مورد نیاز دارید: فرستنده بلوتوث آداپتور هدست استریو Xbox One (هزینه این ابزار کمی گران است)

نمونه‌های اولیه کنترلرهای Xbox One حتی جک صوتی ۳.۵ میلی متری نداشت. چه این اتصال با هدفون بیسیم و چه باسیم باشد، به آداپتور هدست استریو Xbox One نیاز خواهید داشت. این قطعه می‌تواند برای اتصال هدفون‌های بلوتوث شما استفاده شود.

برای برقراری اتصال باید ابتدا آداپتور هدست را به پورت موجود در پایین کنترلر وارد کنید. فرستنده بلوتوث خود را بگیرید و آن را به سیم انتهای آداپتور هدست وصل کنید.  حال باید ارتباط را برقرار نمایید.

روش سوم: اتصال هدست بلوتوث در Xbox با استفاده از درگاه خروج S / PDIF

این نوع اتصال اغلب برای اتصال‌های صوتی است، اما می‌توانید از آن برای ایجاد اتصال بلوتوثی به Xbox خود نیز استفاده کنید. این روش یک روش ویژه محسوب می‌شود و برای هر فرستنده اعمال نخواهد شد. این پورت را می‌توانید در پشت Xbox One خود با نام S / PDIF پیدا کنید.

اتصال هدفون بلوتوثی به PS4

برای اتصال هدفون به پلی استیشن در همه انواع معروف و مطرح آن، مانند PlayStation 4، از جمله PS4 Pro و PS4 Slim سه روش وجود دارد.

اتصال هدست بیسیم به پی اس 4

اتصال هدفون بلوتوثی به پلی استیشن توسط خود دستگاه پلی استیشن

در این روش که راحت ترین روش اتصال به کنسول بوده و تنها نیاز است بلوتوث کنسول روشن شود. برای اینکار با سرچ بلوتوث در قسمت تنظیمات، می‌توانید دستگاه های موجود را مشاهده نمایید. سپس باید روی دستگاه خود ضربه بزنید تا همگام سازی انجام شود.

اتصال هدفون بلوتوثی به پلی استیشن توسط کنترل کننده PS4

اگر روش اصلی جوابگو نبود، می‌توانید از این روش استفاده نمایید. ابتدا نیاز به یک کابل صوتی میکروفون خواهید داشت که آن را می‌توانید در اکثر هدفون‌های بلوتوثی پیدا کنید. در صورت نبودن این قطعه، می‌توانید آن را به صورت مجزا خریداری نمایید. حال باید مراحل زیر را طی نمایید:

  • هدفون یا هدست روشن کرده و همچنین کنترلر پلی استیشن را به کابل صدا متصل نمایید.
  • حال دوباره به قسمت تنظیمات کنسول بروید.
  • این بار در قسمت تنظیمات صدا باید به بخش (Output Device) بروید.
  • در این قسمت کنترلر را انتخاب نمایید.

اتصال هدفون بلوتوثی به پلی استیشن با آداپتور USB

کم پیش می‌آید که نتوانید با دو روش بالا اتصال بین هدفون و کنسول را برقرار کنید. اما در صورت اشکال در برقراری ارتباط و همگام سازی دستگاه‌ها، می‌توانید از یک آداپتور USB برای اتصال کمک بگیرید. تمامی مراحل مانند روش دوم است اما در قسمت (Output Device) باید هندزفری سیمی را انتخاب نمایید.

کلام آخر

در این مقاله به انواع روش های اتصال هدست و هدفون به تلویزیون و کنسول‌های بازی پرداختیم. همه این روش‌ها مزایا و معایب خود را دارند و شما می‌توانید با امتحان کردن هر کدام نسبت به آنها آگاهی بیشتری پیدا کنید.

از شما عزیزان دعوت می‌کنیم برای بیان مشکلات خود در زمینه اتصال هدفون و هدست به تلویزیون، در بخش نظرات این مقاله با ما در ارتباط باشید تا در اولین فرصت، پاسخ مناسب را دریافت نمایید.

سوالات متداول

آیا اتصال هدفون با هدست با هندزفری بلوتوثی به تلویزیون با هم تفاوت دارند؟

از هدفون صرفا برای گوش دادن به موزیک استفاده می‌شود و چون دارای میکروفون نیست توانایی برقراری مکالمه را ندارد. هدفون‌ها بر روی هر دو گوش قرار می‌گیرند. اما هدست در واقع هدفونی است که با یک میکروفون مجهز شده است. یعنی توانایی ارسال صدا را هم علاوه بر دریافت آن دارد.

اگر بخواهیم هندزفری بلوتوثی یا هدفون را به کنسول های بازی مانند پلی استیشن و … نصب کنیم، اتصال باید با تلویزیون انجام شود یا خود کنسول؟

پاسخ سوال خیلی واضح است. زمانی که شما بخواهید از کنسول استفاده نمایید، برای دریافت صوت در هدفون باید اتصال به کنسول انجام شود. یعنی پخش کننده صدا هدفون قرار می‌گیرد نه تلویزیون. علت آن هم این است که منبع اصلی تولید صدا کنسول  است نه تی وی.

آیا راهی برای اتصال تلویزیون های قدیمی به هدفون یا هدست وجود دارد؟

بله. شما می‌توانید از طریق یک فرستنده صوتی، که مربوط به خود هدفون باشد، و یا کنسول بازی، پورت usb، امواج Rf و موارد دیگر هدفون یا هدست خود را به تلویزیون قدیمی متصل نمایید و از استفاده از هدفون لذت ببرید.

3 | (2)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//