آموزش تغییر نام و نام کاربری اینستاگرام (گام به گام و تصویری)

اینستاگرام امروزه یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در جهان است که در ایران هم کاربران و طرفداران پرشماری دارد. دلایل اصلی محبوبیت اینستاگرام را می‌توان رابط کاربری راحت و امکانات فوق‌العاده ذکر کرد. برخی از شبکه‌های اجتماعی، اجازه تغییر نام کاربری را به شما نمی‌دهند و تعدادی دیگر، به صورت محدود امکان تغییر یوزرنیم (یک یا چند بار) را در اختیارتان قرار می‌دهند. خوشبختانه تغییر نام کاربری اینستاگرام به تعداد دفعات دل‌خواه ممکن است. به عبارتی دیگر، به سادگی و هرچند بار که بخواهید، می‌توانید UserName خود را در این برنامه محبوب تغییر دهید.

عوض کردن نام کاربری در Instagram (چه در اپلیکیشن و چه در نسخه تحت وب) بسیار ساده است. دلایل زیادی برای این تغییر وجود دارند: به طور مثال ممکن است از نام کاربری فعلی خود خسته شده باشید، به دنبال یک یوزرنیم حرفه‌ای باشید و یا بخواهید نام کاربری را به اسم واقعی خود نزدیک کنید. به هر حال، این کار بیشتر از یک دقیقه، وقت شما را نخواهد گرفت!

در این مقاله از مجله تکنولوژی ایده آل تک به آموزش تغییر نام کاربری اینستاگرام می‌پردازیم. اگر شما هم از یوزرنیم فعلی خود راضی نیستید و قصد عوض کردن آن را دارید؛ حتما تا پایان، با ما همراه باشید.

تغییر نام کاربری اینستاگرام با اپلیکیشن

نسخه اپلیکیشن اینستاگرام نسبت به نسخه وب آن رایج‌تر است و آشنایی با نحوه تغییر نام کاربری اینستاگرام برای این نسخه اهمیت زیادی دارد. بدین منظور، ابتدا باید وارد پروفایل خود در اپلیکیشن اینستاگرام (در تلفن همراه اندروید یا آیفون) شوید. در صورتی که بیش از یک حساب کاربری دارید، از قبل تعیین کنید که قصد تغییر نام کاربری کدام یک از آن‌ها را دارید.

مراحل زیر را برای تغییر نام کاربری اینستاگرام با اپلیکیشن، دنبال کنید:

  1. روی نماد آواتار خود در گوشه پایین سمت راست ضربه بزنید تا وارد پروفایل کاربری شوید.
  2. در زیر بیوگرافی، روی «Edit Profile» ضربه بزنید.
  3. روی فیلد «Username» ضربه زده و نام کاربری جدید خود را تایپ کنید.
  4. گزینه «Done» را انتخاب کنید.تغییر نام کاربری اینستاگرام

به همین راحتی! نام کاربری شما در اینستاگرام تغییر کرد. همان‌طور که قول داده بودیم، این کار حتی یک دقیقه هم زمان شما را نمی‌گیرد.

تغییر نام کاربری در اینستاگرام به صورت تحت وب

اگر از جمله افرادی هستید که برای ورود به اینستاگرام، از نسخه تحت وب این برنامه استفاده می‌کنید، قبل از هرچیز توصیه می‌کنیم مقاله «اینستاگرام تحت وب چیست و چه امکاناتی دارد؟» را مطالعه نمایید تا به صورت کامل با این نسخه، آشنا شوید.

خوشبختانه مراحل تغییر نام کاربری اینستاگرام در نسخه ویندوز هم بسیار ساده بوده و تنها چند لحظه بیشتر، وقت شما را نمی‌گیرند. بدین منظور باید مطابق مراحل ذیل عمل کنید:

  • وب سایت اینستاگرام را در یکی از مرورگرهای اینترنت باز کنید.
  • نام کاربری و رمز عبور خود را تایپ کرده و وارد پروفایل خود شوید.
  • روی آیکون پروفایل خود در سمت راست صفحه اصلی، کلیک کنید.
  • نام کاربری جدید خود را وارد کرده و تایید کنید.

تغییر نام کاربری اینستاگرام

در صورتی که از تغییر نام کاربری خود پشیمان شوید، تا ۱۴ روز می‌توانید دوباره به نام کاربری قبلی خود بازگردید. البته در صورتی که توسط شخص دیگری انتخاب نشده باشد.

تفاوت نام و نام کاربری چیست؟

شما در زمان ثبت نام در اینستاگرام، علاوه بر نام کاربری، یک نام نمایشی (Display Name) هم انتخاب می‌کنید. نام نمایشی در پروفایل و در زیر آیکون آواتار نمایش داده می‌شود. این اسم می‌تواند یکتا نباشد. (ممکن است چند کاربر، یک نام نمایشی مشابه داشته باشند) در انتخاب نام، می‌توانید از انواع کاراکترهای موجود (شکلک‌ها و …) استفاده کنید.

نام و نام کاربری با هم تفاوت دارند.

نام کاربری در بالای آیکون آواتار نمایش داده می‌شود و سایر کاربران از طریق این اسم، می‌‌توانند شما را در اینستاگرام پیدا کنند. نام کاربری حتما باید یکتا باشد.

محدودیت تغییر نام کاربری در اینستاگرام

تغییر نام کاربری در اینستاگرام دارای محدودیت‌هایی است که باید حتما به آن‌ها توجه گردد. این محدودیت‌ها بدین شرح هستند:

  • کاربران نمی‌توانند بیش از یک بار در مدت 14 روز نام کاربری خود را تغییر دهند. تغییر نام کاربری به نام کاربری که قبلاً استفاده شده است، در صورتی مجاز است که کاربر دیگری در این مدت آن را نگرفته باشد.
  • نام کاربری نباید بیشتر از 30 کاراکتر باشد و فقط باید حروف، اعداد، نقطه و زیرخط یا Underline در آن به کار رود.
  • در صورتی که افراد زیادی به یک حساب کاربری در اینستاگرام دسترسی داشته باشند، ممکن است تغییر نام کاربری در اینستاگرام توسط هوش مصنوعی این شبکه مورد بررسی قرار بگیرد.

آیا می‌توانیم هنگام تغییر نام کاربری اینستاگرام از یوزرنیم قبلی خود استفاده کنیم؟

بله، در بیشتر موارد، اگر نام کاربری توسط شخص جدیدی در اینستاگرام  انتخاب نشده باشد، می‌توانید اکانت خود را به نامی که قبلا استفاده کرده‌اید،  تغییر دهید. به این موضوع توجه داشته باشید که برخی از نام‌های کاربری که قبلاً استفاده شده بودند، ممکن است دیگر هیچ زمان در دسترس نباشند.

معمولاً نام‌های پراستفاده در این دسته قرار می‌گیرند. به همین دلیل پیدا کردن نام کاربری که دوست دارید و دقیقا مطابق با اسمتان است، کمی سخت‌تر می‌شود. اینستاگرام به شما امکان می دهد نام کاربری خود را به تعداد نامحدود بارها تغییر دهید تا به نام دلخواه خود برسید.

کلام پایانی

نام کاربری همانند اسم شناسنامه‌ای شما در دنیای واقعی است. دیگر افراد با استفاده از این اسم، شما را می‌شناسند. همان‌طور که نام شما در شناسنامه قابل تعویض است، تغییر نام کاربری در اینستاگرام هم به‌سادگی، امکان‌پذیر است. اکنون و با مطالعه این مقاله از مجله تکنولوژی ایده آل تک، تنها در یک دقیقه، می‌توانید یوزر نیم خود را در Instagram عوض کنید.

اگر به دنبال ترفندهای بیشتری از این شبکه اجتماعی محبوب هستید؛ حتما سری هم به صفحه «آموزش اینستاگرام» از مجله ایده آل تک بزنید.

سوالات متداول

چرا نام کاربری در اینستاگرام تغییر نمی‌کند؟

در صورتی که نام کاربری انتخاب شده، قبلا توسط شخص دیگری ثبت شده باشد، اینستاگرام به شما، اجازه تغییر نام کاربری را نمی‌دهد. همچنین ممکن است قوانین انتخاب نام کاربری (محدودیت در تعداد و نوع کاراکترها) را رعایت نکرده باشید.

برای انتخاب نام کاربری قوانین خاصی وجود دارد؟

بله. نام انتخاب شده نباید قبلا توسط کاربر دیگری ثبت شده باشد. همچنین شما مجاز به استفاده از بیشتر از ۳۰ کاراکتر نیستید. علاوه بر این، تنها می‌توانید از حروف، اعداد و زیرخط‌ها برای نوشتن یوزرنیم استفاده کنید.

نام کاربری اینستاگرام را چگونه وارد کنیم؟

بهتر است از یک نام کاربری بامعنی و نزدیک به نام اصلی خودتان استفاده کنید. زیرا سایر کاربران، شما را از روی نام کاربری‌تان پیدا می‌کنند.

چرا نمی توانم نام کاربری فارسی وارد کنم؟

اینستاگرام یک نرم‌افزار بین‌المللی محسوب می‌شود که زبان رسمی مورد استفاده در آن، زبان انگلیسی است. به همین دلیل نام کاربری نیز باید به انگلیسی نوشته شود و امکان نگارش آن به زبان فارسی وجود ندارد.

امتیازی به این نوشته بدهید
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//