تفاوت بین لپ تاپ و نوت بوک و نت بوک

تفاوت لپ تاپ و نوت بوک و نت بوک

تفاوت بین لپ تاپ و نوت بوک و نت بوک

نیاز به رایانه های قابل حمل زمانی احساس شد که مردم می خواستند به کامپیوترهایشان بیرون از خانه نیز دسترسی داشته باشند. تعداد زیادی از کامپیوترهای قابل حمل در طول زمان معرفی شده اند. این دستگاه ها معمولا با باتری های داخلی عرضه می شوند تا آنها را بدون نیاز به برق بتوان چند ساعتی استفاده کرد.

اگر برای خرید وسایل الکترونیکی به بازار بروید بر روی شیشه مغازه ها نوشته های تایپ شده ای می بینید که فروش نوت بوک و یا لپ تاپ انجام می دهند و این ذهن مخاطب را مشغول می کند که فرق این دو وسیله چیست؟چه کارایی و کاربردی دارند؟ کدام مناسب تر برای انجام کارهای آن ها است؟

نوت بوک

وقتی برای اولین بار شرکت ان ای سی در سال هشتاد و نه میلادی کامپیوتر کوچکی طراحی کرد که شامل پردازنده، حافظه رم، حافظه رام، حافظه اس اس دی به میزان دو مگابایت، مودم داخلی و یک پورت آر اس 232سی بود مخاطبین از ظهور وسیله ای به نام نوت بوک حرف می زدند. یعنی کامپیوتر کوچکی به اندازه یک دفترچه یا دفتر که وزن زیادی هم ندارد. نوت بوک یک کامپیوتر قابل حمل است که قدرت پردازش شبیه به یک کامپیوتر رومیزی دارد. وزن آن حدود 5 کیلوگرم است و دارای باتری است که قادر است آن را به مدت 4 تا 5 ساعت بدون هیچ منبع برق خارجی (با فرض اینکه باتری کاملا شارژ شده) اجرا کند. آنها دارای یک صفحه نمایش بزرگتر از 15 اینچ و صفحه نمایش با رزولوشن بالا هستند . اما قبلش شرکت کامپگ یک مدل کامپیوتر طراحی کرده بود که فلاپی ، دیسک ، هارد درایو، پردازنده، رم ، پورت وی جی ای داشت که وزنش خیلی زیادتر بود. آن را لپ تاپ نامیدند .

تفاوت بین لپ تاپ و نوت بوک و نت بوک

نت بوک

نت بوک ها به منظور ارائه قابلیت های پایه محاسباتی در یک دستگاه کوچکتر، سبک و قابل حمل تر طراحی شده اند. به طور کلی حدود 1-2 کیلوگرم وزن دارند و صفحه های کوچکتری دارند که از 7 اینچ تا 12 اینچ مورب متفاوت است. از آنجا که نت بوک ها با اندازه کوچک تر هستند، آنها هیچ درایو سی دی درایو نمی گیرند. آنها همچنین قدرت پردازش محدودی دارند و برای ارائه گرافیک بالا مناسب نیستند. آنها معمولا از رزولوشن پایین صفحه پشتیبانی می کنند Netbooks ارزان هستند زیرا قابلیت های محدودی دارند. Netbooks نیز برای مرور اینترنت مورد استفاده قرار می گیرند.

تفاوت بین لپ تاپ و نوت بوک و نت بوک

فرق لپ تاپ و نوت بوک

از سال 89 میلادی تا چند سال اخیر از دیدگاه مخاطبین فرق لپ تاپ و نوت بوک در سایز و وزنشان بود یعنی نوت بوک وسیله ای سبک تر و کوچکتر از لپ تاپ طراحی می شد که از لحاظ سخت افزاری نیز ضعیف تر بود و قابلیت درایو نوری نداشت و بیشتر برای کارهای روزمره استفاده می شد اما لپ تاپ ها یه عرصه تکنولوژی وارد شده بودند تا  جای کامپیوتر های عظیم جثه و سنگین و جای گیر را بگیرند و به عنوان یک کامپیوتر رومیزی با وزن کم و قابلیت حمل و نقل آسان و در دسترس به بازار الکترونیکی عرض شدند. تکنولوژی آنقدر پیشرفت کرد تا اینکه نوت بوک ها و لپ تاپ ها خیلی شبیه به هم شدند یعنی لپ تاپ ها انقدر باریک و سبک شدند که دیگر سایز و وزن کم نوت بوک ها الویتی محسوب نمی شد و فرقی از لحاظ باریک و سبکی با هم نداشتند و اینجا بود که مفهوم جدیدی به نام الترابوک به وجود آمد.

اما قابل ذکر است که همچنان، نوت بوک ها اندازه بین ده تا پانزده اینچ دارند( البته در حالت کلی، نوت بوک هفده اینچی هم داریم) و لپ تاپ ها معمولا از چهارده اینچ تا هجده اینچ هستند. نت بوک ها هم بین هفت تا سیزده اینچ هستند( نت بوک به لپ تاپ های کوچکی گفته میشود که برای کارهای ابتدایی و استفاده از اینترنت طراحی شده اند) فرق اساسی نت بوک با نوت بوک در قدرت پردازش و قطعات داخلی آنها می باشد که در این زمینه نوت بوک ها قوی تر هستند. و در حال حاضر و با این پیشرفت تکنولوژی با سرعت نور دیگر فرقی نمیکند که بگویید نوت بوک یا لپ تاپ چون تولید کنندگان هر دو محصول در تولید، گوی سبقت را در طراحی و ساخت از یکدیگر می ربایند.

امتیازی به این نوشته بدهید
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//