4 جایگزین برای کسانی که پولشان به اپل ویژن پرو نمی‌رسد!

شرکت اپل پس از عرضه هدست واقعیت ترکیبی Apple Vision Pro، توجه بسیاری از مردم جهان را به خود جلب کرد. هدست ویژن پرو، دوران جدیدی را در رابطه با عینک‌های واقعیت ترکیبی آغاز کرد که در آن، تجربه‌ای فراتر از حد انتظار به کاربران ارائه می‌دهد.

با این حال، در میان هیجانی که پیرامون عرضه این محصول وجود دارد، طیف گسترده‌ای از جایگزین‌های قدرتمند آماده هستند تا با پیشنهادات متمایز خود، کاربران را مجذوب خود کنند.

من در این مقاله، برخی از بهترین جایگزین‌های اپل ویژن پرو برای سال 2024 را به شما معرفی می‌کنم؛ پس اگر قصد دارید با هزینه کمتر صاحب یک هدست واقعیت ترکیبی مشابه مدل اپل شوید، حتما این مطلب را مطالعه کنید.

1. هدست Meta Quest Pro؛
(بهترین جایگزین اپل ویژن پرو)

متا کوئست پرو

مشاهده قیمت در دیجی کالا

این مدل از نظر عملکرد و قیمت، نزدیکترین جایگزین اپل ویژن پرو محسوب می‌شود. Meta Quest Pro، مشابه اپل ویژن پرو، دارای قابلیت‌های واقعیت ترکیبی است که به عناصر مجازی اجازه می‌دهد تا از طریق دوربین هدست، به نمای دنیای واقعی منتقل شوند.

این جایگزین اپل ویژن پرو که بسیار ارزان‌تر است، با 12 گیگابایت رم، 256 گیگابایت حافظه داخلی و تراشه «کوالکام اسنپدراگون +XR2»، مجهز شده است. وجود نمایشگرهای micro-OLED در هدست اپل و نمایشگر مینی LED در متا کوئست، تفاوت عمده بین آن‌ها است که می‌توانید مشخصات هدست اپل را در بررسی کامل اپل ویژن پرو مطالعه کنید.

این هدست واقعیت ترکیبی، مشابه نسخه قبلی خود «Meta Quest 2»، یک جفت کنترل دستی نیز دارد. کتابخانه وسیع برنامه‌ها و بازی‌ها در Meta Quest Pro می‌تواند دلیل محکمی برای انتخاب این هدست به جای Vision Pro باشد.


2. هدست HTC Vive XR Elite

هدست HTC Vive XR Elite

مشاهده قیمت در ایمالز

Vive XR Elite، سال گذشته در دو رویداد مهم فناوری MWC و CES، بیشترین تحسین را در بین رقبای خود، دریافت کرد. Vive XR دارای طراحی انعطاف‌پذیر همراه با تسمه‌های جداشدنی، بسته باتری، هدست به شکل عینک و دو کنترلر لمسی است.

XR Elite با یک تراشه اسنپدراگون XR2 و یک جفت کنترلر VR کامل حرکتی، برنامه‌ها و بازی‌های استاندارد VR را به خوبی اجرا می‌کند. این مدل، همچنین مشابه Quest Pro و Quest 3، می‌تواند از طریق اتصالات سیمی و بی‌سیم، به رایانه شخصی متصل شود تا محتوای VR را از رایانه شما اجرا کند.

این هدست ممتاز HTC، دارای 12 گیگابایت رم و 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی است که به بازی‌ها اجازه می‌دهد با وضوح 4K و نرخ تازه‌سازی 90 هرتز، بدون هیچ مشکلی اجرا شوند. قدرت بصری Elite XR، به دو نمایشگر LCD، هر کدام با وضوح 1920 در 1920 پیکسل مجهز شده است.

این هدست همچنین یک ردیاب 6DoF، برای ردیابی جهت سر کاربر در فضای سه بعدی، همراه با چهار دوربین ردیابی محیطی و میدان دید 110 درجه، ارائه می‌دهد.


3. هدست XREAL Air 2 Ultra

هدست XREAL Air 2 Ultra

XReal Air 2 Ultra که در نمایشگاه CES 2024 معرفی شد، به عنوان یک پلتفرم واقعیت ترکیبی، برای پیش‌سفارش در دسترس عموم قرار گرفته. این مدل، به طور دقیق جایگزین اپل ویژن پرو نیست، به این خاطر که در واقع یک عینک AR است، نه یک هدست.

Air 2 Ultra دارای دو سنسور محیطی سه بعدی برای ترسیم دقیق محیط اطراف است. این عینک جدید AR، دارای ردیابی فضایی و دستی 6DoF (شش درجه آزادی)، FOV (برای میدان دید) گسترده‌تر 52 درجه و وضوح 42 پیکسلی در فِرِیم تیتانیوم 80 گرمی است.

پردازنده‌های کوالکام اسنپدراگون در سامسونگ گلکسی S24 ، S23 و iPhone 15 یا هر دستگاه مک یا ویندوزی که می‌تواند لانچر «Nebula Xreal» را اجرا کند، فعال می‌شود.

قیمت Air 2 Ultra بسیار کمتر از اپل ویژن پرو است و به همین دلیل، XReal ادعا می‌کند که مشخصات بارز این عینک، آن را به یک مورد اقتصادی جایگزین اپل ویژن پرو تبدیل می‌کند.


4. هدست Meta Quest 3

هدست Meta Quest 3

مشاهده قیمت در دیجی کالا

این مدل، یک هفته قبل از «ویژن پرو» معرفی شد. متا Quest 3 از نظر فنی، قدرتمندتر از Quest Pro است؛ زیرا از پردازنده اسنپدراگون XR نسل 2 بهره می‌برد.

این هدست، دارای 8 گیگابایت رم است که نصف آن چیزی است که در هدست اپل ویژن پرو وجود دارد؛ اما همین مورد باعث می‌شود تا مقرون‌به‌صرفه‌تر باشد. در حالی که اپل ویژن پرو در حال حاضر تنها با نسخه ذخیره‌سازی 256 گیگابایتی موجود است، Meta Quest 3 در نسخه‌های ذخیره‌سازی 128 (499 دلار) و 512 گیگابایت (649 دلار) در دسترس است.

Meta Quest 3 یک هدست واقعیت ترکیبی است که تصاویری خیره کننده و تجربیات همه جانبه ارائه می‌دهد. این هدست، به دو نمایشگر 4K، هر کدام با وضوح 2064 در 2208 پیکسل و لنزهای بهبود یافته‌ای مجهز است که وضوح و کنتراست آن را بهبود می‌بخشند.

Meta Quest 3 همچنین از لنزهای Zenni Optical با قیمت 49.99 دلار پشتیبانی می‌کند، دقیقا مشابه آن چیزی که Zeiss برای ویژن پرو ارائه می‌دهد.

امتیازی به این نوشته بدهید
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//