حذف کامنت در اینستاگرام و ریپورت کامنت گذار

حذف کامنت در اینستاگرام یکی از قابلیت‌های خوبی است که این پیام رسان در اختیار کاربران می‌گذارد. بعد از گذاشتن پست در اینستاگرام، کاربران می‌توانند زیر پست شما کامنت بگذارند. گاهی پیش می آید که کامنتی بی‌ادبانه یا تبلیغاتی است و شما نمی‌خواهید زیر پست‌تان چنین کامنت‌های اسپمی باشد.

اینستاگرام با بیش از یک میلیارد کاربر فعال ماهانه یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی در جهان است. یکی از دلایل اصلی موفقیت بی‌نظیر آن در رابط کاربرپسند و ویژگی‌های کاربر محور آن نهفته است.

اگر آنچه را که مردم زیر عکس‌ها و پست‌هایتان می‌نویسند دوست ندارید، یا نظر خود را در مورد کلمات به کار برده خود در پست صفحه‌ای که دنبال می‌کنید تغییر داده‌اید، به جای درستی آمده‌اید.

در این مقاله از مجله تکنولوژی ایده آل تک به شما روش‌های حذف کامنت در اینستاگرام را خواهیم گفت و در پایان نحوه غیرفعال کردن آن‌ها را نیز بیان خواهیم کرد.

حذف کامنت خودم در پست دیگران

در رسانه اجتماعی اینستاگرام اگر ناخواسته چیزی اشتباه گفته‌اید یا چیزی ازنظر واقعی نادرست در پستی پست کرده‌اید، می‌توانید در یک چشم به هم زدن آن را پاک کنید.

این حال، لطفا توجه داشته باشید که فقط می‌توانید نظرات خود و دیگران را در مورد پست‌های خود حذف کنید. این بدان معناست که شما نمی‌توانید نظرات افراد دیگر را در مورد پستی که به شما تعلق ندارد، حذف کنید.

علاوه بر این، اینستاگرام به کاربران امکان ویرایش نظرات را نمی‌دهد. اما در صورت تمایل، همیشه می‌توانید آن‌ها را با یک مورد جدید جایگزین کنید. فقط کافی است کامنت قدیمی را حذف و سپس یک نظر جدید به جای آن ارسال کنید.

برای حذف کامنت در اینستاگرام به روش‌های زیر عمل کنید:

اندروید و آیفون

اپلیکیشن اینستاگرام را در آیفون یا اندروید باز کرده و وارد حساب کاربری خود شوید. به پستی که در مورد آن نظر داده‌اید بروید. می‌توانید از نماد جستجو در پایین صفحه برای یافتن نمایه کاربر و انتخاب پست مناسب از صفحه نمایه او استفاده کنید، یا می‌توانید در جدول زمانی خود پیمایش کنید تا پستی را که روی آن نظر داده‌اید پیدا کنید.

هنگامی که پست کاربر را بالا کشیدید، روی یکی از نظرات زیر پست ضربه بزنید تا به صفحه خلاصه نظرات بروید که در آن همه نظرات، از جمله نظرات شما، فهرست می‌شوند.

در صفحه خلاصه نظرات، نظر خود را بیابید و انگشت خود را به سمت چپ بکشید تا یک نماد قرمز سطل زباله نمایان شود. روی نماد قرمز سطل زباله ضربه بزنید تا نظر خود را حذف کنید.

حذف کامنت خودم در پست دیگران

کامپیوتر

آیا ترجیح می‌دهید از اینستاگرام تحت وب استفاده کنید؟ جای نگرانی نیست. دستورالعمل‌های زیر را برای حذف کامنت در اینستاگرام از طریق کامپیوتر خود دنبال کنید:

  • اینستاگرام را در وب باز کنید.
  • با پر کردن اطلاعات کاربری خود وارد حساب کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی شوید.
  • نظری را که می‌خواهید حذف کنید پیدا کنید. آیکون حباب زیر پست را فشار دهید، لیست نظرات مربوط به آن پست خاص را در یک پنجره پاپ آپ به شما نشان می‌دهد.
  • ماوس خود را روی کامنتی که می‌خواهید حذف کنید برای چند ثانیه نگه دارید. روی سه نقطه موجود در سمت راست نظر در فوکوس کلیک کنید.
  • روی گزینه ‘Delete’ که در پنجره پاپ آپ ظاهر می‌شود کلیک کنید.

حذف کامنت خودم در اینستاگرام تحت وب

حذف کامنت دیگران از پست خودم

برای حذف کامنت دیگران از پست، اپلیکیشن اینستاگرام را در آیفون یا اندروید باز کرده و وارد حساب کاربری خود شوید. و سپس مراحل زیر را دنبال کنید:

  • روی نماد نمایه خود در گوشه سمت راست پایین برنامه ضربه بزنید تا به نمایه خود بروید.
  • پستی را که می‌خواهید نظر روی آن حذف شود، پیدا کرده و انتخاب کنید.
  • روی یکی از نظرات پست خود ضربه بزنید، سپس در صفحه خلاصه نظرات، روی نماد سه نقطه افقی در گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید.
  • در پنجره پاپ آپ، Manage Comments را انتخاب کنید.
  • یک دایره در کنار هر نظر ظاهر می‌شود – روی دایره کنار نظر (هایی) که می‌خواهید حذف کنید ضربه بزنید تا یک علامت چک ظاهر شود.
  • روی Delete در پایین سمت چپ صفحه ضربه بزنید.
  • در پنجره پاپ آپ گزینه Delete Comment را انتخاب کنید و نظر بلافاصله حذف خواهد شد.

حذف کامنت دیگران از پست خودم

حذف کامنت‎های اینستاگرام به صورت انبوه

وقتی نظرات بیش از حد بهم ریخته شده است ، با قابلیت حذف انبوه اینستاگرام می‌توانید این مشکل را رفع کنید. در زیر نحوه حذف کامنت های اینستاگرام به صورت انبوه به یک‌باره آمده است:

  • اپلیکیشن اینستاگرام را باز کنید.
  • به پستی بروید که می‌خواهید چندین نظر را حذف کنید.
  • روی نماد سه نقطه کلیک کنید و روی Manage Commentsضربه بزنید.
  • اکنون، می‌توانید تمام نظراتی را که می‌خواهید حذف کنید علامت گذاری کنید.
  • برای حذف نظرات انتخاب شده، روی ” Delete Comments” ضربه بزنید.

حذف کامنت در اینستاگرام به صورت انبوه

توجه: شما می‌توانید کامنت‌های اینستاگرام را با حداکثر تعداد 25 عدد حذف کنید. برای حذف بیش از 25 کامنت، می‌توان از تکرار فرآیند بالا استفاده کرد.

چگونه کسی را از نوشتن کامنت در پست خود بلاک کنیم؟

یک اقدام امنتیتی جذاب در اپلیکیشن اینستاگرام وجود دارد که بر اساس آن شما می توانید اقدامات کاربر را محدود کنید؛ بنابراین، می‌توانید از ارسال نظرات بد آن‌ها در آینده جلوگیری کنید، اما در عین حال لازم نیست نظرات خوب را حذف یا محتوا را پنهان کنید.

یک کاربر محدود می‌تواند عکس‌ها و ویدیوهای شما را در اینستاگرام مشاهده کند و حتی نظر خود را در زیر آنها بیان کند؛ اما نظرات فقط برای شما دو نفر قابل مشاهده خواهد بود. اگر لازم می‌دانید، می‌توانید آن را به صورت دستی برای سایر کاربران قابل مشاهده کنید.

برای محدود کردن کاربر:

  • روی یک نظر (اندروید) ضربه بزنید. آن را به سمت چپ بکشید.
  • نماد با علامت تعجب را انتخاب کنید.
  • روی محدود کردن نام کاربری ضربه بزنید.

بلاک کردن کاربران برای گذاشتن کامنت در اینستاگرام

غیرفعال کردن نظرات در اینستاگرام

اینستاگرام قابلیتی دارد که به کاربرانش اجازه می‌دهد کامنت روی پست‌‌های خود را غیرفعال کنند. اگر می‌خواهید از اظهارنظر در مورد پست‌های بحث‌برانگیز خودداری کنید، یا فقط نمی‌خواهید مردم در مورد آن‌ها صحبت کنند، این ویژگی کمک کننده خواهد بود.

به این صورت می‌توانید کامنت‌ها را در اینستاگرام غیرفعال کنید:

  • برنامه اینستاگرام را روی دستگاه خود باز کنید.
  • روی نماد « Profile» در گوشه سمت راست پایین ضربه بزنید.
  • پیمایش کنید و روی پستی که می‌خواهید نظرات را در آن خاموش کنید ضربه بزنید.
  • روی نماد “سه نقطه” در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید.
  • اکنون، گزینه Turn Off Commenting را انتخاب کنید تا نظرات در آن پست غیرفعال شود.

امکان ویرایش یک نظر در اینستاگرام

متأسفانه اینستاگرام به شما اجازه ویرایش نظرات را نمی‌دهد، حتی اگر کامنت‌ها متعلق به خودتان باشند. با این حال یک راه حل وجود دارد: شما به سادگی می‌توانید نظر را با یک نظر جدید جایگزین کنید.

این کار لزوما ایده آل نیست، به خصوص اگر نظر شما قبلا پاسخ‌های دیگری یا لایک‌های زیادی داشته باشد. حذف یک نظر همه لایک‌‌ها و پاسخ‌های مرتبط با آن را حذف می‌کند.

اگر با این راه حل موافق هستید، دستورالعمل‌های بالا را دنبال کنید تا نظری را که می‌خواهید ویرایش کنید، پیدا کرده و حذف کنید. آن را حذف کنید، سپس یک نظر جدید با ویرایش‌هایی که می‌خواهید انجام دهید به پست اضافه کنید.

همچنین در صورتی که قصد تغییر آیدی خود را دارید، به مقاله چگونه آیدی اینستاگرام را عوض کنیم مراجعه کنید. 

کلام آخر

هنگام اشتراک گذاری افکار خود در زیر پست‌های دوستان، خانواده و افراد مشهور در اینستاگرام، اشتباه کردن و اشتباهات املایی اتفاقی ناخوشایند خواهد بود. خوشبختانه، حذف آن‌ها به همان اندازه ساده است، بنابراین می‌توانید  اقدام به پاک کردن کامنت در اینستاگرام کنید.

ما این راهنمای گام به گام را برای آموزش حذف کامنت ها در اینستاگرام آماده کرده‌ایم. اگر این مطلب برای شما مفید بود لطفا آن را با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

سؤالات متداول

نظرات چه کسانی را در اینستاگرام می‌توانم حذف کنم؟

می‌توانید نظرات خود و دیگران را در مورد پست‌های خود حذف کنید. با این حال، شما فقط می‌توانید نظرات خود را در مورد پست‌های دیگران حذف کنید.

آیا می‌توانم چندین نظر را هم‌زمان حذف کنم؟

شما می‌توانید چندین کامنت را هم‌زمان در اینستاگرام حذف کنید. به سادگی به نمایه خود بروید، روی دکمه سه خط در بالا سمت راست ضربه بزنید، روی Activity خود ضربه بزنید، روی Interactions ضربه بزنید و سپس نظرات را انتخاب کنید. در اینجا می‌توانید دایره کنار همه نظراتی را که می‌خواهید حذف کنید علامت بزنید و برای تأیید روی حذف ضربه بزنید.

آیا برای شخصی که نظرش را حذف می‌کنم، نوتیفیکیشن ارسال می‌شود؟

خیر، اینستاگرام برای شخصی که کامنت او را حذف کرده‌اید، اعلان ارسال نمی‌کند. از این رو، لازم نیست نگران آگاه شدن طرف مقابل در مورد حذف باشید. اما وقتی طرف مقابل دوباره پست شما را بررسی کند، نمی‌تواند کامنت حذف شده را ببیند.

امتیازی به این نوشته بدهید
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//