فیلتر اینستاگرام چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

از روزهایی که برای ویرایش یک عکس، باید مدت زمان زیادی را با فتوشاپ سروکله می‌زدید، خیلی وقت است که گذشته است! این روزها فیلتر اینستاگرام به شما اجازه می‌دهد در کمتر از چند لحظه، یک عکس حرفه‌ای و تر و تمیز را استوری یا پست کنید!

بله درست خواندید! می‌توانید از خودتان یک عکس بگیرید و قبل از استوری کردن آن و بدون نیاز به هیچ برنامه اضافه‌ای، آن را روتوش کنید. این قابلیتی است که فیلترهای اینستاگرام در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

در این مقاله از مجله تکنولوژی ایده آل تک قصد داریم به آموزش 0 تا 100 فیلتر اینستاگرام و روش استفاده از آن بپردازیم. اگر به دنبال انتشار بهترین تصاویر در این شبکه اجتماعی هستید، حتما تا پایان با ما همراه باشید.

فیلتر اینستاگرام چیست؟

فیلتر اینستاگرام پوششی است که می‌توانید روی عکس خود قرار دهید تا از نظر بصری، یک تصویر جذاب‌تر ایجاد کنید. این ابزار در وقت و هزینه‌های شما صرفه‌جویی می‌کند؛ زیرا دیگر نیازی به استفاده از برنامه‌های سنگین و پیشرفته برای انجام این کار ندارید.

بعضی از فیلترهای ساده مانند classic Clarendon از آغاز ظهور اینستاگرام (در سال 2010) وجود داشته‌اند. در حالی که بسیاری از ویژگی‌های ویرایش عکس به ویژه فیلترهای استوری اینستاگرام، به مرور زمان به این برنامه اضافه شده‌اند.

امروزه اینستاگرام به شما اجازه می‌دهد از میان بیش از 25 فیلتر، گزینه دل‌خواه و مناسب خود را انتخاب کنید. بنابراین به سادگی و تنها با ضربه زدن روی یک ویژگی، می‌توانید یک عکس کاملا متفاوت با آن‌چه که گرفته‌اید، در اختیار داشته باشید.

اولین فیلتر اینستاگرام در سال 2011 با چند گزینه ساده، برای فیلتر کردن عکس‌ها راه‌اندازی شد. در حال حاضر، گزینه‌های زیادی برای ویرایش عکس‌ها و ویدئوها به صورت پیش فرض در این پلتفرم اجتماعی وجود دارند.

در ادامه مطلب با آموزش استفاده از فیلتر اینستاگرام و اینکه چرا باید از آنها استفاده کنید با شما همراهان عزیز صحبت خواهیم کرد.

چگونه از فیلترهای اینستاگرام استفاده کنیم؟

فیلترها پوشش‌هایی هستند که می‌توانند رنگ و سایه عکس‌های شما را تغییر دهند. برخی از آن‌ها، رنگ‌ها را تقویت می‌کنند؛ در حالی تعدادی دیگر، به افزایش سایه‌ها اختصاص دارند. این در حالیست که یک فیلتر اینستاگرام حتی می‌تواند رنگ عکس را به صورت کامل تغییر دهد.

زمانی که یک عکس یا ویدیو را به قصد انتشار پست یا استوری در پروفایل خود آپلود می‌کنید و درست قبل از انتشار نهایی، می‌توانید از فیلترهای اینستاگرام استفاده کنید.

برای استفاده از فیلترها برای انتشار پست، روی علامت + در بالای صفحه اصلی یا نمایه خود ضربه بزنید و Post را انتخاب کنید. سپس عکس یا ویدیوی مورد نظر خود را آپلود کنید. (می‌توانید همان لحظه عکس یا ویدیو بگیرید یا از گالری و عکس و فیلم‌های قدیمی استفاده کنید). در نهایت در گوشه بالای سمت راست، روی Next ضربه بزنید.

اکنون به صحفه‌ای وارد می‌شوید که در آن می‌توانید به انواع فیلترهای اینستاگرام دسترسی داشته باشید. روی یک فیلتر ضربه بزنید تا روی پست شما اعمال شود. سپس دوباره روی فیلتر ضربه بزنید تا وارد صفحه تنظیمات آن شوید.

وقتی که کارتان تمام شد، روی Next ضربه بزنید تا عکس یا ویدیو با فیلتری که روی آن اعمال کرده‌اید، ذخیره شود. در تصویر زیر، عکس سمت چپ بدون فیلتر و عکس سمت راست، بعد از فیلتر را مشاهده می‌کنید:

عکس قبل و بعد از فیلتر

اعمال فیلترها روی استوری کمی ساده‌تر است؛ اما گزینه‌های کمتری را در اختیار شما قرار می‌دهد. روی تصویر نمایه خود چند لحظه فشار دهید و گزینه Add Story را انتخاب کنید. بعد از آپلود یا گرفتن عکس یا ویدیو، وارد صفحه پیش نمایش می‌شوید و این‌جا به فیلترها دسترسی خواهید داشت.

می‌توانید به عکس یا ویدیوی خود متن یا استیکر اضافه کنید. همچنین با کشیدن انگشت خود به سمت چپ یا راست، می‌توایند بین 12 فیلتر مختلف جابه‌جا شده و یکی را به دل‌خواه انتخاب کنید.

فیلترها در استوری اینستاگرام

توجه داشته باشید که فیلترها با افکت‌ها کاملا متفاوت هستند. فیلترها فقط امکان تغییر رنگ و سایه را به شما می‌دهند؛ در حالی که افکت‌ها می‌توانند جنبه‌های کاملا جدیدی را به عکس یا ویدیوی شما اضافه کنند.

نحوه ذخیره کردن فیلترهای اینستاگرام

یکی از موارد کاربردی که در آموزش استفاده از افکت‌های اینستاگرام لازم است فرا بگیرید؛ نحوه ذخیره کردن فیلترها است. در برنامه محبوب اینستاگرام به راحتی می‌تواند فیلترهای مدنظر خود را ذخیره کنید.

برای این کار لازم است که در هنگام پیش نمایش فیلتر، بر روی آن ضربه بزنید و با فشردن گزینه save effect انجام ذخیره آن را به اتمام برسانید. حذف فیلترهای اینستاگرام هم به راحتی ذخیره کردن آن است. روی فیلتری که قصد حذف آن را دارید، ضربه بزنید و با فشردن saved آن را حذف کنید.

چگونه فیلترهای جدید اینستاگرام را کشف کنیم؟

در برنامه اینستاگرام برای کشف فیلترهای جدید می‌توانید به گالری افکت‌ها مراجعه کنید. نحوه پیدا کردن فیلترهای جدید به شرح زیر است:

  • ابتدا به Stories بروید.
  • برای مشاهده اولین فیلتر صفحه را به سمت چپ بکشید.
  • کشیدن به سمت چپ را ادامه دهید تا به آخرین مورد فیلتر برسید.
  • آخرین گزینه به شما این امکان را می‌دهد که فیلترهای جدید اینستاگرام را کشف کنید.

فیلترهای استوری اینستاگرام

به خاطر داشته باشید که گالری افکت شامل فیلترهای مارک‌دار نیست اما می‌توانید جدیدترین گزینه‌ها را در آنجا جست‌وجو کنید. در دسته‌های مختلف مانند اینستاگرام، سلفی، خنده‌دار، حیوانات، علمی تخیلی و فانتزی، مناسبت‌ها و سبک‌های دوربین می‌توانید به دنبال فیلترهای جدید باشید.

چگونه مشکل عدم نمایش افکت‌ها را برطرف کنیم؟

یکی از مشکلات رایج کاربران اینستاگرام که در هنگام کار با فیلترهای اینستاگرام با آن مواجه می‌شوند، این است که نمی‌توانند از آنها استفاده کنند. چنانچه با مشکل عدم نمایش افکت‌ها در اینستاگرام روبه‌رو شدید، لازم است که ابتدا برنامه خود را به‌روزرسانی کنید.

در صورتی که با نصب نسخه جدید اینستاگرام همچنان این مشکل را داشتید، لازم است که برنامه را ببندید و دوباره اجرا کنید و یا اینکه مجدد وارد اکانت خود شوید.

محبوب‌ترین فیلترهای اینستاگرام

اگر بتوانید به درستی از فیلترهای اینستاگرام استفاده کنید، نه تنها تصاویر شخصی بلکه حتی پست‌ها و استوری‌های تجاری و بیزینسی خود را هم تقویت می‌کنید. اما قبل از آن، باید این فیلترها را بشناسید.

ما در ادامه این مقاله، شما را با 6 فیلتر اینستاگرام محبوب آشنا می‌کنیم که استفاده از آن‌ها، می‌توانید تاثیر مستقیمی روی کیفیت بازاریابی و بیزینس شما در این شبکه اجتماعی داشته باشد.

فیلتر 90stethic

این فیلتر یک پوشش نقره‌ای به عکس یا ویدیوی شما اضافه می‌کند و آن را به صورت درخشان‌تری به کاربران نمایش می‌دهد. استفاده از 90stethic یک راه عالی برای جلب توجه کاربرانی است که به سرعت در حال ورق زدن استوری‌های مختلف هستند.

فیلتر 90stethic

فیلتر Juno

Juno یک فیلتر اینستاگرام معروف است که می‌تواند رنگ‌های گرم را با وضوح و وقت بیشتری به نمایش بگذارد. این فیلتر بیشتر برای انتشار پست مناسب است تا استوری!

فیلتر اینستاگرام Juno

اگرچه Juno مدت زیادی است که وجود دارد و کاربران مختلفی در طول این سال‌ها از آن استفاده کرده‌اند، اما هنوز هم کارایی خود را حفظ کرده است و می‌تواند کیفیت پست‌های درون فید یا نمایه شما را به شکل قابل ملاحظه‌ای افزایش دهد.

فیلتر Starburst (ستاره‌دار)

این فیلتر که توسط کاربران اینستاگرام ایجاد شده است، می‌تواند پرتوهای نور را به مرکز تصویر ساطع کند. بنابراین یک راه عالی برای معرفی محصولات جدید یا سایر موارد در مرکز تصویر است.

فیلتر Starburst

فیلتر Sierra

این فیلتر برای پست‌های درون فید که تمرکز آن‌ها روی تصاویر محصولات یا مناظر مختلف است، مناسب به نظر می‌رسد. Sierra رنگ‌ها را پاک کرده و کمک می‌کند تا تصاویر شما کمی قدیمی‌تر به نظر برسند.

فیلتر اینستاگرام Sierra

این فیلتر باعث می‌‎شود پست شما ظاهری نرم‌تر و روشن‌تر داشته باشد. به عنوان مثال، صفحاتی که به معرفی غذا یا رستوران می‌پردازند، می‌توانند از Sierra به خوبی استفاده کنند.

فیلتر Now 2.0

Now 2.0 یک فیلتر استوری اینستاگرام است که روز هفته و زمان را با خط سفید، روی عکس یا ویدیوی شما نمایش می‌دهد. این فیلتر به ویژه در میان اینفلوئنسرها محبوبیت زیادی دارد (برای نمایش دادن قهوه صبحگاهی یا تمرین بعدازظهر)

فیلتر Now 2.0

فیلتر Inkwell

اگر از طرفداران عکس‌های تک رنگ (سیاه و سفید) هستید، فیلتر Inkwell دقیقا همان چیزی است که باید به دنبال آن باشید. این فیلتر حال و هوای کلاسیک را به پست‌های دورن فید شما اضافه می‌کند.

فیلتر Inkwell

فیلتر Clarendon

اگر می‌خواهید تصاویر شما با استفاده از فیلتر اینستاگرام ظاهری براق و درخشانی به خود بگیرند، می‌توانید از گزینه Clarendon استفاده کنید. در واقع این فیلتر با افزایش کنتراست و درجه خلوص تصاویر باعث برجستگی بیشتر نواحی روشن و تیره آنها می‌شوند.

فیلترClarendon

محبوبیت این گزینه به خاطر حالت طبیعی و واقعی آن است. بنابراین هیچ جای نگرانی بابت غیر واقعی بودن تصاویر خود نخواهید داشت.

فیلتر Gingham

Gingham از فیلترهای اینستاگرام است که در ابتدا برای ویرایش ویدئوها کاربرد داشت. در حال حاضر با استفاده از آنها عکس‌ها را هم می‌توان ویرایش کرد.

فیلتر Gingham

از ویژگی‌های اصلی این فیلتر محبوب اینستاگرام می‌توان به کم کردن شدت رنگ‌ها و ایجاد حالت کلاسیک اشاره کرد. در حقیقت Gingham باعث ایجاد ظاهر گرم و مه‌دار می‌شود.

فیلتر Lark

از ویژگی‌های فیلتر Lark می‌توان به روشن کردن تصاویر اشاره کرد. در واقع این گزینه با افزایش خلوص رنگ‌های سبز و آبی و و کاهش خلوص رنگ قرمز باعث می‌شود که عکس‌ها ظاهر ملایمی پیدا کنند.

فیلتر Lark

فیلتر Mayfair

گاهی اوقات برخی از تصاویر برای جذابیت و ظاهر زیباتر لازم است با فیلتر Mayfair ویرایش شوند. در حقیقت Mayfair با گرم کردن رنگ‌های عکس‌های شما و روشن کردن مرکز آنها به جذابیت پست‌ها و استوری‌ها کمک می‌کند.

فیلتر Mayfair

فیلتر Valencia

برای ایجاد حس نوستالژی در عکس‌های خود می‌توانید از فیلتر والنسیا استفاده کنید. Valencia با بالا بردن نور و گرم کردن رنگ‌های تصاویر باعث برجسته‌ کردن زیبایی آنها می‌شود.

فیلتر Valencia

3 قانون اساسی برای استفاده از فیلترهای اینستاگرام

همانطور که گفتیم استفاده از فیلتر اینستاگرام کار راحتی است و با چند کلیک ساده می‌توان از آن جهت ویرایش و جذاب کردن استوری‌ها بهره‌مند شد. هیچ قانون سخت و سریعی برای استفاده از انواع آنها وجود ندارد؛ اما این موضوع دلیل نمی‌شود که برای جذب فالوور و تبدیل آن به مشتری، از همه آنها استفاده کنید.

قوانین استفاده از فیلترهای اینستاگرام

در واقع جهت استفاده مناسب از فیلترهای اینستاگرام باید مطمئن شوید که با اهداف شغلی شما مطابقت دارند. سه دستورالعمل زیر به شما در استفاده درست از فیلترهای استوری اینستاگرام کمک خواهند کرد.

سازگار باشند

آنها باید با فید اینستاگرام شما سازگار باشند. به خاطر اینکه کاربران با دریافت پیام‌های متفاوت از کسب‌وکار شما کنار بیایند. همچنین این قانون از نظر آماری در موفقیت‌آمیز بودن بازاریابان تاثیرگذار است. در واقع 60 درصد از برندهای برتر برای هر پست خود، از فیلترهای اینستاگرام ثابت استفاده می‌کنند.

خودداری از فیلتر کردن بیش از حد عکس‌ها

درست است که بازی با فیلترهای استوری اینستاگرام سرگرم‌ کننده و جذاب است، اما توصیه می‌کنیم که عکس‌های خود را بیش از حد فیلتر نکنید. چرا که استفاده بیش از حد آنها می‌تواند منجر به کم شدن زیبایی تصویر اصلی شود.

مطمئن شوید که مناسب برند شما هستند

تاثیر افکت‌های اینستاگرام فقط برای فید اینستاگرام شما نیست؛ بلکه بر کل برند شما اعمال خواهد شد. بنابراین مطمئن شوید که گزینه‌های آن برای شما باقی خواهند ماند. به عنوان مثال، اگر فروشنده لوازم مهمانی هستید، فیلترهای سیاه، سفید و خاکستری، نمی‌توانند باعث شادابی و درخشان شدن برند شما شوند.

فیلترهای اینستاگرام

سایر تصاویر بازاریابی خود را حتما در نظر بگیرید و اطمینان حاصل کنید که ظاهر تصاویر جدید و ویرایش شده با تصاویر اصلی مشابه است. توجه به این دستورالعمل باعث می‌شود که مشتری‌های راغب (لیدها) شما با دیدن محصولات در خارج از اینستاگرام دچار سردرگمی نشوند.

چرا باید از فیلترهای اینستاگرام استفاده کنیم؟

اهمیت و چرایی استفاده از افکت‌های اینستاگرام برای همه واضح و روشن است، با این حال سه مورد زیر می‌توانند از اصلی‌ترین دلایل برای استفاده از فیلترهای اینستاگرام باشند.

صرفه‌جویی در وقت و هزینه

همه ما عاشق اینستاگرام هستیم، اما تعداد بسیار کمی از ما وقت کافی برای ویرایش عکس‌ها را داریم. حتی در صورت داشتن زمان کافی ممکن است استفاده از برنامه ویرایش تصاویر برای ما دشوار باشد. در صورتی که با فیلترهای اینستاگرام، فقط چند ضربه با ایجاد پست‌های عالی فاصله داریم.

ایجاد یک نگاه منسجم و پایدار

لازم است بدانید که اینستاگرام چیزی فراتر از آخرین پست شما است. به تصاویر خود به عنوان یک مجموعه نگاه کنید. با استفاده از افکت‌های اینستاگرام به راحتی می‌توانید یک موضوع روان به وجود بیاورید.

ساخت برند شخصی

به راحتی از طریق افکت‌های اینستاگرام می‌توانید پست‌های خود را شخصی‌سازی کنید. داشتن برند شخصی به شما کمک می‌کند که مشتریان، به راحتی با دیدن یکی از پست‌هایتان، کسب‌وکار شما را بشناسند.

سعی کنید با یافتن بهترین فیلترهای اینستاگرام که نمایانگر احساس شما هستند، برند شخصی خود را بسازید.

کلام آخر

آموزش استفاده از فیلترهای اینستاگرام کار بسیار راحتی است. فقط توجه داشته باشید که عملکرد آنها تا حدی شبیه همان عملکرد آرایشی است و در واقع هدف استفاده از آنها ارتقاء ویژگی‌های عکس‌ها و ویدئوهای شما است. پس نباید انتظار تغییرات عجیب و غریب را داشته باشید.

در این مطلب سعی کردیم اطلاعات مفیدی درباره فیلترهای استوری اینستاگرام و نحوه استفاده آنها را با شما به اشتراک بگذاریم. برای به اشتراک گذاشتن استوری‌ها و لایوهای جذاب حتماً از افکت‌های اینستاگرام استفاده کنید و با امتحان گزینه‌های مختلف مطمئن باشید از آن بیشتر لذت خواهید برد.

3 | (2)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//