هایلایت اینستاگرام چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

اگر تا به حال از ویژگی استوری اینستاگرام استفاده کرده‌ باشید، حتما با این مشکل روبرو شده‌اید که دوست دارید یکی از این استوری‌ها را همراه با افرادی که از آن بازدید کرده‌اند، برای همیشه ذخیره کنید. خبر خوب این‌که هایلایت اینستاگرام به شما این امکان را می‌دهد که استوری خود را همیشه در پیچ خود نگه دارید.

هایلایت اینستاگرام یک امکان جذاب برای نگه‌داری داستان‌های ایجاد شده است که می‌توانید به صورت آرشیو آنها را ذخیره کنید. جالب است بدانید که تمام شخصیت‌های مهم و مشهور در اینستاگرام از این امکان به روش‌های مختلف استفاده می‌کنند.

در این مقاله از مجله تکنولوژی ایده آل تک قصد داریم به آموزش هایلایت اینستاگرام و کاربردهای مختلف آن بپردازیم. اگر شما هم به این قابلیت جذاب علاقمند شده‌اید، حتما تا انتها با ما همراه باشید.

هایلایت اینستاگرام چیست؟

استوری های اینستاگرام به بخش مهمی از نحوه بیان افراد در اینستاگرام تبدیل شده است که از آن به عنوان راهی آسان برای نشان دادن موضوعات مختلف استفاده می‌شود. استوری‌ها یا داستان‌های اینستاگرام بیشتر از 24 ساعت باقی نمی‌مانند و بعد از این مدت از بین می‌روند.

همه چیز درباره هایلایت اینستاگرام

برای نگه داشتن استوری‌ها به مدت طولانی، می‌توانید از امکان جدید اینستاگرام با عنوان هایلایت استفاده کنید و استوری‌های خود را به صورت آرشیو برای همیشه نگه دارید.

وقتی یک Highlight را باز می‌کنید، می‌توانید مانند یک استوری معمولی آن را تماشا و پیمایش کنید، با این تفاوت که لیست بینندگان را نخواهید دید. پس از اینکه استوری که ذخیره کردید به مدت 24 ساعت اجرا شد، لیست بینندگان از بین می‌رود و تنها چیزی که می‌بینید تعداد بازدیدهاست.

محدودیت برای یک هایلایت اینستاگرام 100 عکس یا ویدیو است، اگرچه می‌توانید هر تعداد عکس یا ویدیو به آن اضافه کنید، ولی حداکثر 100 عدد است. برای رفتن به عکس‌های بعدی می‌توانید با پیمایش چپ و راست آنها را ورق بزنید.

چگونه هایلایت ها را به پروفایل خود اضافه کنیم؟

هایلایت اینستاگرام با اینکه یک ویژگی ساده است، شاید برای برخی افراد کمی گیج کننده و پیچیده باشد. برای مثال، ممکن است در فهمیدن نحوه افزودن کاورهای سفارشی یا نحوه حذف نکات برجسته که دیگر نمی‌خواهید از آنها استفاده کنید مشکل داشته باشید. اما نگران نباشید، این مقاله شما را با تمام کارهایی که می‌توانید با هایلایت‌های اینستاگرام انجام دهید، از ایجاد تا حذف، راهنمایی می‌کند.

اگر تا به حال هایلایت اینستاگرام ایجاد نکرده‌اید، می‌توانید از یکی از استوری‌های فعلی خود یا از مواردی که قبلا بایگانی کرده‌اید، استفاده کنید؛ ولی باید از قبل ویژگی بایگانی را فعال کرده باشید تا بتوانید از آن استفاده کنید.

معمولا به صورت پیش‌فرض این گزینه فعال است، اما در اینجا نحوه بررسی مجدد و روشن کردن بایگانی داستان‌ها را توضیح داده‌ایم که می‌توانید از آن استفاده کنید:

  1. از نمایه خود، روی نماد Menu در گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید.
  2. به Settings > Privacy > Story بروید.
  3. برای بایگانی به Save story to archive بروید و کلید را روشن کنید.

نحوه اضافه کردن هایلایت به پروفایل اینستاگرام

مراحل اضافه کردن هایلایت به پروفایل اینستاگرام

پس از روشن شدن بایگانی، می‌توانید اولین هایلایت اینستاگرام خود را ایجاد کنید. در اینجا نحوه ایجاد اولین هایلایت اینستاگرام با افزودن استوری فعلی به آن آورده شده است:

  1. استوری اینستاگرام خود را باز کنید.
  2. روی نماد Highlight در پایین ضربه بزنید.
  3. در پاپ آپ Add to Highlights، روی New ضربه بزنید.
  4. نامی برای هایلایت وارد کنید و در صورت تمایل جلد آن را ویرایش کنید.
  5. در نهایت، روی Add و سپس Done را ضربه بزنید.

مراحل ایجاد هایلایت اینستاگرام

ایجاد هایلایت اینستاگرام

چگونه یک هایلایت اینستاگرام ایجاد کنیم؟

قبل از اینکه از ویژگی‌هایلایت اینستاگرام استفاده کنید، باید نحوه فعالسازی آن را یاد بگیرید. اولین قدم برای این فرآیند این است که مطمئن شوید ویژگی بایگانی خودکار اینستاگرام روشن است.

این ویژگی به طور خودکار هر استوری را که در فید اینستاگرام یا استوری خود در فضای ابری ارسال می‌کنید، بایگانی و ذخیره می‌کند و نگرانی بابت از دست دادن محتوای ارزشمند را از بین می‌برد.

پس از روشن شدن این ویژگی، می‌توانید هر محتوایی را که پست کرده‌اید، حتی پس از ناپدید شدن آن از استوری‌های اینستاگرام، به اشتراک بگذارید و دوباره آن را ارسال کنید.

بعد از اینکه مطمئن شدید دکمه Save to Archive روشن است، گام بعدی، ایجاد یک هایلایت اینستاگرام است. برای انجام این کار، به نمایه خود بروید و روی دکمه Story Highlights در زیر نام کاربری و بیو خود ضربه بزنید.

سپس، روی داستان‌هایی که می‌خواهید به هایلایت خود اضافه کنید، ضربه بزنید. همچنین می‌توانید یک عکس روی هایلایت و یک عنوان انتخاب کنید؛ و پس از ضربه زدن روی Done یا Add کار شما تمام است و در پیج خود هایلایت اضافه کرده‌اید.

افزودن استوری فعلی به هایلایت ها

اگر می‌خواهید با استفاده از استوری که چندی پیش پست کرده‌اید، هایلایت اینستاگرام ایجاد کنید، می‌توانید این کار را نیز انجام دهید. در اینجا به این صورت است:

  1. از نمایه خود، روی New ضربه بزنید.
  2. تمام داستان‌هایی را که می‌خواهید به این برجسته جدید اضافه کنید بررسی کنید و روی Next ضربه بزنید.
  3. هایلایت خود را نامگذاری کنید و جلد آن را تنظیم کنید.
  4. در نهایت روی Add and Done ضربه بزنید.

افزودن استوری فعلی به هایلایت ها

مراحل اضافه کردن استوری فعلی به هایلایت ها

گزینش استوری‌های فعلی برای افزودن به هایلایت اینستاگرام

افزودن استوری های بیشتر به هایلایت

فرض کنید یک هایلایت اینستاگرام دارید که به جای تمرکز بر مکان و زمان خاص، مختص موضوع است. در این صورت شما احتیاج دارید هایلایت های بیشتری استفاده کنید و این عکس‌ها و فیلم‌ها را به اشتراک بگذارید. در این موارد، باید به اضافه کردن داستان‌های جدید به هایلایتی که قبلاً دارید ادامه دهید. در اینجا نحوه انجام این کار آمده است:

  1. Highlight را باز کنید.
  2. روی More در گوشه سمت راست پایین ضربه بزنید.
  3. از منو Edit Highlight را انتخاب کنید.
  4. Stories را انتخاب کنید.
  5. برای علامت زدن داستان‌هایی که می‌خواهید به این برجسته اضافه کنید، ضربه بزنید.
  6. پس از آماده شدن، روی Done ضربه بزنید.

افزودن استوری های بیشتر به هایلایت

آموزش حذف هایلایت از پروفایل اینستاگرام

در بعضی اوقات شاید نظرتان بعد از استفاده از هایلایت اینستاگرام تغییر کند و دوست داشته باشید که برخی از عکس‌ها را حذف کنید. یا تعداد عکس‌هایی که در هایلایت استفاده کرده‌اید زیاد است و می‌خواهید برخی از آنها را حذف کنید.

دلیل شما هر چه باشد، می‌توانید به راحتی یک هایلایت اینستاگرام را حذف کنید:

  1. روی Highlight ی که می‌خواهید حذف کنید ضربه بزنید و نگه دارید.
  2. Delete Highlight > Delete را از منو انتخاب کنید.

همچنین می‌توانید به جای حذف کامل، فقط استوری‌های خاصی را از هایلایت اینستاگرام خود حذف کنید:

  1. Highlight را باز کنید و به داستانی که می‌خواهید حذف کنید بروید.
  2. از گوشه پایین سمت راست گزینه More را انتخاب کنید.
  3. از منو گزینه Remove from Highlight را انتخاب کنید.
  4. برای تایید روی Remove ضربه بزنید.

آموزش حذف هایلایت از پروفایل اینستاگرام

مراحل حذف هایلایت از پروفایل اینستاگرام

کلام آخر

هایلایت اینستاگرام یک ویژگی عالی برای کسانی است که می‌خواهند تنها ویژگی‌های برجسته محصولات و یا توضیحات شاخص در مورد خود را برای فالورهای خود به اشتراک بگذارند.

برای استفاده از این گزینه تنها نیاز دارید که استوری خود را به عنوان هایلایت انتخاب کنید و بعد از گذشت 24 ساعت به طور همیشه در پیجتان نگه دارید.

سوالات متداول

تفاوت بین استوری اینستاگرام و هایلایت چیست؟

هایلایت یا هایلایت کاور، یک استوری یا چندین استوری است که به جای 24 ساعت معمول، به طور دائم در پروفایل اینستاگرام قابل مشاهده است. همچنین می‌توانید چندین داستان را به هایلایت اضافه کنید و آنها را یکی پس از دیگری مانند داستان‌ها مشاهده کنید.

مزایای هایلایت اینستاگرام چیست؟

هایلایت های اینستاگرام به شما این امکان را می‌دهد که استوری های خود را در نمایه خود ذخیره و دسته بندی کنید تا فالوورهای جدید و قدیمی همچنان بتوانند استوری های گذشته را مشاهده کرده و با آنها تعامل داشته باشند.

چند تا هایلایت اینستاگرام باید داشته باشم؟

توجه داشته باشید که محدودیتی برای ایجاد تعداد هایلایت اینستاگرام وجود ندارد و هر بار که یک استوری را به هایلایت تبدیل می‌کنید، آن استوری به جایگاه اول خواهد رفت.

امتیازی به این نوشته بدهید
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//