چگونه آیدی اینستاگرام را عوض کنیم

اگر شما هم یکی از کاربران اینستاگرام باشید حتما میدانید که هر فرد دارای یک آیدی منحصربفرد است. این آیدی یا همان نام کاربری، هویت شما را در برنامه اینستاگرام نشان می‌دهد. آدرس اعضای اینستاگرام به شکل   www.instagram.com/ID  نشان داده می‌شود. در صورتی که شما قصد دارید برای تبلیغات شغل خود از کارت ویزیت استفاده کنید، باید آدرس اینستاگرام خود را به شکلی که گفته شد چاپ نمایید. اما این امکان وجود دارد که شما پس از گذشت مدتی تصمیم بگیرید که آیدی اینستاگرام خود را عوض کنید. این امکان در اینستاگرام وجود دارد.

با توجه به اینکه افراد در زمان‌های مختلف، طرز فکرها و همچنین دیدگاه‌های مختلفی را تجربه می‌کنند، ممکن است پس از مدتی تصمیم بگیرند آیدی اینستاگرام خود را تغییر دهند. به خصوص زمانی که فرد قصد دارد به صورت رسمی از پیج خود در زمینه شغلی یا فعالیت‌های دیگر استفاده کند. در چنین شرایطی فرد تصمیم می‌گیرد که عنوان مناسب‌تری را برای نام کاربری خود در نظر بگیرد.

در حقیقت دلایل گوناگونی برای تغییر دادن آیدی اینستاگرام وجود دارد و خوشبختانه تغییر دادن نام کاربری در اینستاگرام کار ساده‌ای است. البته شما به راحتی می‌توانید آیدی و اسم خود را در پروفایل‌تان تغییر دهید. با ما همراه باسید تا به سوال چگونه آیدی اینستاگرام را عوض کنیم پاسخ دهیم.

چگونه آیدی اینستاگرام را عوض کنیم

نحوه تغییر آیدی اینستاگرام

ابتدا وارد پروفایل خود در برنامه اینستاگرام شده و گزینه آدمک که اولین گزینه از سمت راست است را انتخاب نمایید. با کلیک روی گزینه  Edit Profile  وارد یک کادر جدید می شود که در آن می‌توانید آیدی اینستاگرام خود را وارد کنید. با وارد کردن نام کاربری و آیدی جدید، تیک گوشه سمت راست بالای صفحه را انتخاب کرده و تغییرات را ذخیره نمایید. از این به بعد آیدی جدید شما قابل استفاده خواهد بود.چگونه آیدی اینستاگرام را عوض کنیم

چگونه آیدی اینستاگرام را عوض کنیم
چگونه آیدی اینستاگرام را عوض کنیم

نکته

در صورتی که شما از آیدی قبلی خود در کارت ویزیت و یا آگهی‌های تبلیغاتی استفاده کرده باشید، بهتر است بدانید که پس از تغییر آیدی اینستاگرام، آیدی قبلی معتبر نبوده و دیگر قابل استفاده نیست. بنابراین بهتر است به سرعت در آگهی‌های جدید آیدی فعلی خود را جایگزین نمایید.

دلیل عدم تغییر آیدی اینستاگرام

در برخی از موارد ممکن است کاربران اینستاگرام پس از انجام مراحل مربوط به آن مواجه شوند. در این مورد باید گفت در صورتی که شما آیدی اینستاگرام خود را تغییر داده‌اید اما همچنان نام کاربری سابق خود را بر روی صفحه می‌بینید این است که برنامه اینستاگرام برای افزایش سرعت عملکرد از حافظه کش استفاده می‌کند. به همین دلیل شما پس از تغییر دادن نام کاربری خود نیز شاهد تغییر نخواهید بود. برای رفع چنین وضعیتی کافی است که به صورت کامل از برنامه اینستاگرام خارج شده و آن را از حافظه رم نیز پاک کنید. سپس با ورود مجدد به برنامه شاهد تغییر نام کاربری خود خواهید بود.

چرا نام کاربری اینستا عوض نمیشه ؟

در صورتی که نمی توانید نام کاربری ایستا را تغییر دهید موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  1. نام کاربری انتخابی شما قبلا ثبت نشده باشد
  2. از کاراکترهای مجاز استفاده کنید
  3. نام کاربری انتخابی شما کوتاه نباشد

انتخاب آیدی مناسب برای اکانت اینستاگرام

اصولا در همه شبکه‌های اجتماعی، user name از اهمیت زیادی برخوردار است. نام کاربری یا همان آیدی علاوه بر اینکه باید منحصر بفرد باشد، بهتر است معنا و مفهوم مشخصی را نیز منتقل کند. شما با آیدی اینستاگرام خود در این شبکه اجتماعی شناخته خواهید شد. در حقیقت کاربران دیگر با دیدن آیدی شما سعی می‌کنند اطلاعاتی هر چند جزئی از شما بدست آورند.

به گونه‌ای که باید گفت هویت شما در اینستاگرام با آیدی شما مشخص خواهد شد. اما گاهی اوقات انتخاب یک آیدی مناسب برای اکانت اینستاگرام کمی پیچیده و گیج کننده خواهد بود. به شکلی که ممکن است زمان زیادی به این موضوع فکر کنید که بهتر است آیدی شما چه چیزی باشد. ابتدا باید مشخص کنید که پیج شما یک پیج شخصی است یا با اهداف تجاری ساخته شده است. آیا هدف شما از راه اندازی پیج اینستاگرام در ارتباط بودن با دوستان‌تان است یا قصد دارید در پیج خود برای نشان دادن فعالیت‌های مورد علاقه‌تان هم کارهایی انجام دهید.

با پاسخ دادن به این سوالات شمام می‌توانید راحت‌تر آیدی مورد نظر خود را انتخاب نمایید. قطعا هدف شما هر کدام از این موارد باشد، نام کاربری متفاوتی باید انتخاب نمایید. انتخاب نام کاربری شخصی مرسوم ترین روش انتخاب نام کاربری در اینستاگرام است. همچنین زمانی که شما قصد دارید از پیج اینستاگرام خود کسب درآمد کنید بهتر است نام کاربری شما با زمینه فعالیت‌تان مرتبط باشد.

 

امتیازی به این نوشته بدهید
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//