معرفی بهترین برنامه ادیت عکس در آیفون و اندروید 2024

دوران استفاده از نرم افزارهای سنگین و حرفه‌ای برای ادیت تصاویر تمام شده است! این روزها به راحتی و با استفاده از اپلیکیشن ویرایش عکس حتی روی تلفن همراه خود، می‌توانید تغییرات دل‌خواه را روی عکس‌های مختلف انجام دهید. این یک خبر فوق‌العاده برای کاربران گوشی‌های هوشمند است!

تفاوتی نمی‌کند یک عکاس حرفه‌ای باشید یا به صورت مبتدی و برای دل خودتان عکس بگیرید؛ به هر حال، حتما باید دستی به سر و روی آن‌ها بکشید. خوشبختانه فروشگاه‌های اپ استور (آیفون) و گوگل پلی (اندروید) تا دلتان بخواهد اپلیکیشن‌های رایگان ویرایش تصویر را در اختیار شما قرار می‌دهند.

در این مقاله از مجله تکنولوژی ایده آل تک قصد داریم به بررسی بهترین اپلیکیشن‌های ویرایش عکس در تلفن‌های همراه آیفون و اندروید بپردازیم. اگر شما هم از کار کردن با فتوشاپ خسته شده‌اید و به دنبال یک راه ساده‌تر برای ادیت عکس‌های خود هستید، حتما تا پایان با ما همراه باشید.

بهترین برنامه های ادیت عکس حرفه‌ای

نام اپلیکیشن چرا بهترین است؟
اپلیکیشن PicsArt

طیف گسترده‌ای از ابزارهای ویرایش و کنترل‌های مورد نیاز برای یک ادیت خلاقانه را به شما ارائه می‌دهد که در کنار حرفه‌ای بودن، کاربری آسانی هم دارد.

(مجهز به هوش مصنوعی)

اپلیکیشن Adobe Photoshop Express

این اپلیکیشن مانند نسخه ویندوز آن است که هم ابزارهای حرفه‌ای دارد و هم ادیت شما می‌تواند شامل چندین لایه باشد.

(مجهز به هوش مصنوعی قدرتمند)

اپلیکیشن Snapseed به خاطر رابط کاربری ساده و ابزارهای جامع، در بین مبتدیان و حرفه‌ای‌ها محبوب است.
اپلیکیشن Lensa

این اپلیکیشن در بهبود پرتره و سلفی، مهارت بالایی دارد.

(مجهز به قوی‌ترین ابزار هوش مصنوعی در این لیست)

اپلیکیشن YouCam Perfect

دارای ابزارهای حرفه‌ای برای زیبایی چهره است.

(مجهز به هوش مصنوعی)

اپلیکیشن Lightroom

به دلیل قابلیت‌های ویرایش پیشرفته و ویژگی‌های همگام سازی ابری، مورد علاقه حرفه‌ای‌هاست. 

(مجهز به هوش مصنوعی)

اپلیکیشن Prisma

با فیلترهای هنری منحصربه‌فرد خود که عکس‌ها را به آثار هنری شبیه به سبک‌های نقاشی هنرمندان معروف تبدیل می‌کند، متمایز است.

(مجهز به هوش مصنوعی)

اپلیکیشن VSCO

به دلیل تنظیمات پیش‌فرض عالی و فیلترهای ظریف آن که به عکس‌ها ظاهر فیلم کلاسیکی با قدرت فیلتر قابل تنظیم می‌دهد، مورد علاقه حرفه‌ای‌هاست.

(مجهز به هوش مصنوعی)

اپلیکیشن Apple Photos

دارای ابزارهای ویرایش راحت و ارائه همگام‌سازی یکپارچه در دستگاه‌های اپل.

(دارای الگوریتم‌های یادگیری ماشینی)

اپلیکیشن Google Photos مدیریت هوشمند تصاویر با ابزارهای ویرایش اولیه و ویژگی‌های پیشرفته هوش مصنوعی.

اپلیکیشن ویرایش عکس PicsArt

PicsArt یکی از محبوب‌ترین و برترین برنامه‌های ادیت تصویر برای آیفون و اندروید محسوب می‌شود. کار کردن با این برنامه بسیار آسان است و زمان زیادی از شما نخواهد گرفت. این برنامه نه تنها همه ابزارهای ویرایش عکس را در اختیار شما قرار می‌دهد، بلکه برای ویرایش خودکار و افزایش کیفیت عکس‌ها مجهز به هوش مصنوعی اختصاصی است. 

اپلیکیشن پیکس آرت

علاوه بر این، PicsArt دارای یک ابزار اختصاصی به نام «Beautify» است که برای ایجاد تغییرات جزئی در صورت از قبیل از بین بردن چین و چروک، تغییر رنگ پوست، تغییر رنگ مو و … در این اپلیکیشن لحاظ شده.

برای دانلود و نصب PicsArt در آیفون یا اندروید، کافیست روی لینک مورد نظر ضربه زده و وارد صفحه دانلود شوید:

دانلود برنامه از اپ استور

دانلود برنامه از گوگل پلی

برخی از ویژگی‌های طلایی اپلیکیشن PicsArt عبارتند از: 

  • هوش مصنوعی: Picsart دارای مجموعه‌ای از ویژگی‌های ویرایش مبتنی بر هوش مصنوعی است که به کاربران امکان می‌دهد عکس‌ها را بهبود داده و طرح‌های منحصر‌به‌فرد ایجاد کنند.
  • پاک کردن پس زمینه: کاربران می‌توانند پس زمینه تصاویرشان را پاک کنند یا اشیاء ناخواسته را با ابزار Remove Object حذف کنند.
  • ویرایشگر ویدیو: این برنامه شامل یک ویرایشگر ویدیو با موسیقی، جلوه‌ها و فیلترهایی برای حرفه‌ای شدن محتواهایی است که کاربران در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند.
  • استیکر ساز: با بیش از 60 میلیون استیکر، کاربران می‌توانند به تصاویر خود برچسب اضافه کنند یا استیکرهای سفارشی خود را ایجاد کنند.
  • AI Image Generator: این ویژگی متن را به تصویر تبدیل می‌کند و به کاربران این امکان را می‌دهد که تصاویر و GIF های قابل تنظیم را به صورت خودکار ایجاد کنند.
  • آواتار هوش مصنوعی: کاربران می‌توانند عکس‌ها را آپلود کنند تا آواتارهای منحصر به فرد و سفارشی خود را در سبک های مختلف تولید کنند.

اپلیکیشن Photoshop Express Photo Editor

تصور کنید یک عصای جادویی دارید که می‌تواند عکس‌های شما را تنها با یک حرکت انگشت به تصاویر کاملا حرفه‌ای تبدیل می‌کند. Adobe Photoshop Express یکی از بهترین گزینه‌های ویرایش عکس است که عملکردی بسیار قدرتمند و سریع دارد. این برنامه علاوه‌بر رابط کاربری ساده، دارای ابزارهای ویرایشی و فیلترهای پیشرفته‌ی زیادی برای ویرایش تصاویر است. 

Photoshop Express Photo Editor

دانلود برنامه از اپ استور

دانلود برنامه از گوگل پلی

برخی از بهترین ویژگی‌های اپلیکیشن Photoshop Express عبارتند از: 

  • استفاده رایگان: بدون نیاز به هیچ هزینه‌ای، وارد دنیای ویرایش حرفه‌ای عکس خواهید شد.
  • جادو با یک لمس: فقط با یک گزینه ساده، عکس‌هایتان از حالت عادی به تصاویری واقعا حرفه‌ای تبدیل می‌شود.
  • ابزارهای مجهز به هوش مصنوعی: فناوری هوش‌مصنوعی در این برنامه به شما این امکان را می‌دهد که بخشی از فضای عکس را با هر آنچه می‌خواهید پر کنید و همچنین برش‌های سریع انجام دهید.
  • کاربردی برای رسانه‌های اجتماعی: این برنامه برای ویرایش تصاویری که می‌خواهید در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید فوق‌العاده عمل می‌کند. 

اپلیکیشن Snapseed

برنامه Snapseed در میان کاربران iOS و اندروید، از محبوبیت و کارایی بسیار بالایی برخوردار است. رابط کاربری Snapseed بسیار آسان است، دسترسی به ابزارها مثل آب خوردن انجام می‌شود، رایگان است و هیچ تبلیغات درون برنامه‌ای هم ندارد!

Snapseed

این اپلیکیشن چند فیلتر اساسی برای ویرایش تصاویر را در اختیار شما قرار می‌دهد. برش، قلم مو، تاری تصویر، اضافه کردن متن به عکس، چرخش و … برخی از ابزارهای Snapseed هستند که ادیت عکس را به یک کار لذت بخش و سرگرم کننده تبدیل می‌کنند. علاوه‌بر این، می‌توانید فایل‌های RAW را ویرایش کرده و آن‌ها را با فرمت JPG ذخیره کنید.

برای دانلود و نصب Snapseed روی مورد نظر ضربه زده و وارد صفحه این اپلیکیشن در فروشگاه اپ استور یا پلی استور شوید:

دانلود برنامه از اپ استور

دانلود برنامه از گوگل پلی

برخی از ویژگی‌های منحصر به فرد برنامه Snapseed عبارتند از: 

  • پشتیبانی از 29 ابزار و فیلتر حرفه‌ای
  • پشتیبانی از فایل‌های JPG و RAW
  • براش فیلتر انتخابی 
  • امکان چرخش 90 درجه تصاویر 
  • تنظیم رنگ‌ها برای واقعی‌تر شدن تصاویر 

اپلیکیشن Lensa

هر اپلیکیشنی که در این لیست قرار دارد، تا حدی از هوش مصنوعی استفاده می‌کند، اما هیچکدام از آن‌ها مانند Lensa از این فناوری بهره نمی‌برد.

وقتی تصویری را اضافه می‌کنید، لنز تشخیص می‌دهد که یک پرتره، منظره یا تصویر دیگری است. اگر پرتره باشد، مجموعه‌ای از ابزارها به شما پیشنهاد می‌کند که به شما اجازه می‌دهد از روتوش و سایر ادیت‌های مناسب صورت استفاده کنید.

اگر یک منظره باشد، مجموعه‌ای از ابزارهای متفاوت را دریافت می‌کنید که به شما امکان می‌دهد آسمان را با ابزار مناسب تغییر دهید.

بسیاری از ابزارهای ویرایش Lensa رایگان هستند، به عنوان مثال، شامل پاک کن جادویی مجهز به هوش مصنوعی برای حذف اشیا یا ایجاد ماسک برای انجام تنظیمات نیز می‌شود. 

lensa

دانلود برنامه از اپ استور

دانلود برنامه از گوگل پلی

برخی از بهترین ویژگی‌های اپلیکیشن Lensa عبارتند از: 

  • روتوش با یک لمس: تنها با یک ضربه می‌توانید روتوش حرفه‌ای صورت را روی عکس‌های خود اعمال کنید.
  • حذف اشیا: می‌توانید اشیاء ناخواسته را در کوتاه‌ترین زمان ممکن از عکس‌های خود انتخاب و پاک کنید.
  • Beat Sync: این ویژگی، ضربه‌های نت یک آهنگ انتخابی را با حرکات ویدیوی شما همگام می‌کند و تجربه‌ای پویا و جذاب ایجاد می‌کند.
  • آواتارهای جادویی: هوش مصنوعی Lensa می‌تواند عکس‌های معمولی را به آواتارهای منحصربه‌فرد تبدیل کند؛ این ویژگی در رسانه‌های اجتماعی محبوبیت زیادی پیدا کرده است.
  • تنظیمات خودکار: این برنامه تغییرات خودکار رنگ مو، جلوه‌های آرایشی و اصلاح ویژگی‌های صورت را برای تغییر سریع، به شما ارائه می‌دهد.

برنامه ادیت تصویر YouCam Perfect

YouCam یکی دیگر از بهترین برنامه‌های ادیت عکس در آیفون و اندروید محسوب می‌شود. این اپلیکیشن از یک ابزار داخلی به نام «InstaFit» برخوردار است که با استفاده از آن، می‌توانید عکس‌های خود را برای اینستاگرام، فیسبوک، توئیتر و سایر شبکه‌های اجتماعی آماده کنید.

YouCam Perfect

برنامه YouCam Perfect از هوش مصنوعی نیز بهره می‌برد. Perfect Corp، توسعه دهنده YouCam Perfect، چندین ویژگی مبتنی بر هوش مصنوعی را در مجموعه برنامه‌های خود معرفی کرده است. به عنوان مثال، اپلیکیشن YouCam Perfect با ابزار «AI Selfie» بهبود یافته که از هوش مصنوعی مولد برای تبدیل عکس‌های پرتره به آثار هنری و زیبا استفاده می‌کند.

برای دانلود و نصب برنامه قدرتمند YouCam کافیست روی لینک مورد نظر ضربه بزنید:

دانلود برنامه از اپ استور

دانلود برنامه از گوگل پلی

برخی از ویژگی‌های منحصر به فرد اپلیکیشن YouCam عبارتند از: 

  • آرایش و جلوه‌های بصری در لحظه: این ابزار، آرایش و جلوه‌های زیبای مخصوص چهره را در لحظه و در طول تماس‌های ویدیویی، روی صورت شما اعمال می‌کند.
  • تجزیه و تحلیل مراقبت از پوست مبتنی بر هوش مصنوعی: با این ابزار می‌توانید در مورد سلامت و ظاهر پوست خود اطلاعاتی کسب کنید.
  • آزمایش مدل مو با هوش مصنوعی: مدل‌های مختلف مو را به صورت مجازی آزمایش کنید.
  • ویرایش سلفی: سلفی‌های خود را با طیف وسیعی از ابزارهای ویرایش، بهتر کنید.
  • جایگزینی پس‌زمینه یا محو کردن: با تغییر یا محو کردن پس‌زمینه در طول تماس‌های ویدیویی، حریم خصوصی خود را ایمن کنید.
  • جلوه‌های ویدیویی در لحظه: می‌توانید از فیلترها، برچسب‌ها و ایموجی استفاده کنید.
  • زوم خودکار ردیابی چهره: در حین تماس‌های ویدیویی، می‌توانید بدون توجه به محل قرارگیری وب کم، چهره خود را در مرکز نگه دارید.
  • کارایی باتری: مصرف انرژی کمتر و استفاده از GPU/CPU در مقایسه با رقبا. 

برنامه ادیت عکس Lightroom 

Adobe Lightroom یک برنامه حرفه‌ای برای ویرایش عکس در ویندوز است که نسخه موبایل آن هم برای سیستم عامل اندروید و آیفون، مورد استفاده کاربران قرار می‌گیرد. Lightroom تمام ابزارهای دسکتاپ را روی گوشی همراه در اختیار شما قرار می‌دهد و این موضوع، کنترل ویرایش عکس را بسیار ساده و در عین حال حرفه‌ای می‌کند.

برنامه ویرایش عکس Lightroom 

با استفاده از Lightroom می‌توانید تصاویر مورد نظر خود را روی فضای ابری ذخیره کنید. در نتیجه، ویرایش عکس را روی یک موبایل شروع کنید و به راحتی، آن را روی یک تلفن همراه دیگر ادامه دهید. فوق‌العاده نیست؟

برنامه لایت روم اندروید و آیفون، دارای ویژگی‌های هوش مصنوعی (AI) برای بهبود ویرایش عکس است. Adobe ابزارهای هوش مصنوعی مجهز به Adobe Sensei را در لایت روم ادغام کرده که هدف آن، ساده‌سازی و بهبود فرآیند ویرایش است تا بصری‌تر و کارآمدتر شود.

برای دانلود و نصب این اپلیکیشن حرفه‌ای و همه فن حریف، روی لینک مورد نظر ضربه بزنید:

دانلود برنامه از اپ استور

دانلود برنامه از گوگل پلیبرخی از ویژگی‌های منحصر به فرد اپلیکیشن Lightroom عبارتند از: 

  • ابزارهای مجهز به هوش مصنوعی: این برنامه شامل ابزارهای مجهز به هوش مصنوعی است که جستجوی عکس را سرعت بخشیده و ویرایش را نیز آسان‌تر می‌کند. همچنین بیش از 200 فیلتر از پیش تعیین شده منحصر به فرد را ارائه می‌دهد که توسط عکاسان حرفه‌ای ایجاد شده‌اند.
  • تنظیمات انتخابی: این ویژگی به شما امکان می‌دهد مناطق خاصی از یک عکس را ویرایش کنید.
  • Healing Brush: با استفاده از این براش، می‌توانید موارد دلخواه یا حتی غبار را از روی عکس‌های خود پاک کنید.
  • ابزار هندسه: ابزاری عالی برای رفع مشکلات پرسپکتیو و صاف کردن عکس‌ها هستند.
  • اشتراک‌گذاری تحت وب: لایت روم به شما امکان می‌دهد تا با اشتراک‌گذاری یک پیوند یا دعوت از افراد، تصاویر را از طریق وب به نمایش بگذارید، آن‌ها می‌توانند عکس‌ها را لایک کرده و روی آن‌ها نظر دهند.

اپلیکیشن ویرایش عکس Prisma 

Prisma با اصلاحات اولیه و فیلترهای ظریف سروکار ندارد! در عوض، فیلترهای سه بعدی آن، تصاویر شما را به خلاقیت‌های عجیب و غریب تبدیل می‌کنند. نتیجه کار با این برنامه، عکس شما را به یک نقاشی تبدیل می‌کند که در آن، از کارهای پیکاسو و سالواتوره دالی الهام گرفته شده است!

اپلیکیشن ویرایش عکس Prisma 

کار کردن با این اپلیکیشن ویرایش عکس واقعا سرگرم کننده است. واقعا از نتایج کار خود با Prisma شگفت‌زده خواهید شد! به ویژه اگر کمی بیشتر با آن سر و کله بزنید و فیلترهای سه بعدی را به درستی روی عکس‌های خود اعمال کنید.

برنامه ویرایش عکس Prisma همچنین از هوش مصنوعی و الگوریتم دیپ‌لرنینگ بهره می‌برد، پیشنهاد می‌کنیم اگر می‌خواهید عکس‌های خود را به صورت نقاشی و آثار نقاشان برجسته دربیاورید، حتماً Prisma را امتحان کنید.

برای دانلود و نصب Prisma روی لینک مورد نظر ضربه بزنید:

دانلود برنامه از اپ استور

دانلود برنامه از گوگل پلی

برخی از ویژگی‌های منحصر به فرد اپلیکیشن Prisma عبارتند از: 

  • سبک‌ها و فیلترهای هنری: Prisma دارای یک کتابخانه گسترده از بیش از 700 سبک هنری و پرتره است.
  • فیلترهای هنری جدید به صورت روزانه: هر روز یک فیلتر هنری جدید منتشر می‌شود.
  • ابزارهای تنظیم دقیق: پس از اعمال فیلترها، می‌توانید عکس‌های خود را با طیف گسترده‌ای از ابزارها برای نوردهی، وضوح، کنتراست، روتوش، روشنایی و موارد دیگر بهبود ببخشید.
  • اصلاح پس‌زمینه: Prisma این امکان را فراهم می‌کند که به راحتی پس‌زمینه عکس‌های خود را تغییر دهید.
  • قاب‌های زیبا: می‌توانید از میان انواع فریم‌ها، قاب مورد نظر خود را انتخاب کنید تا ظرافت بیشتری به تصاویرتان اضافه کنید.
  • ابزارهای ویرایش حرفه‌ای: برای کسانی که به دنبال تغییرات خلاقانه و ویژه هستند، Prisma ابزارهای ویرایش حرفه‌ای ارائه می‌کند.

برنامه ادیت عکس VSCO

VSCO در اصل مانند یک شبکه اجتماعی عمل می‌کند؛ البته فقط برای تصاویر! این اپلیکیشن شباهت زیادی به شبکه محبوب پینترست (Pinterest) دارد. کاربران VSCO می‌توانند عکس‌های خود را با دیگر کاربران این برنامه به اشتراک بگذارند. البته باید به این نکته اشاره کرد که در VSCO امکان لایک و کامنت وجود ندارد، زیرا سازندگان نمی‌خواهند به جای فضایی برای خلق و به اشتراک گذاشتن تصاویر زیبا، این برنامه‌ به یک شبکه اجتماعی تبدیل شود.

اپلیکیشن ادیت تصویر VSCO

VSCO علاوه بر ارسال عکس، دارای یک ویرایشگر داخلی است که از نظر ابزارها و عملکرد، شبیه به Lightroom عمل می‌کند. این برنامه برای ویرایش‌های اصلی و ساده، بسیار عالی عمل می‌کند. شما می‌توانید کنتراست، سایه و روشنایی رنگ عکس‌ها را به سادگی و با استفاده از ابزارهای داخلی VSCO تغییر دهید.

در وسکو ابزارهای زیادی برای ویرایش تصاویر و فیلترهای متنوعی وجود دارد که از میان آن‌ها می‌توان به تنظیم نوردهی، پرسپکتیو افقی، تغییر کنتراست و وضوح، حفظ پرتو و سایه، غلظت و پالت رنگی و سنجش شفافیت اشاره کرد.

برای دانلود و نصب VSCO روی لینک زیر ضربه زده و وارد صفحه این اپلیکیشن در فروشگاه گوگل پلی شوید:

دانلود برنامه از اپ استور

دانلود برنامه از گوگل پلی

برخی از ویژگی‌های منحصر به فرد اپلیکیشن VSCO عبارتند از: 

  • تنظیمات پیش‌فرض حرفه‌ای: بیش از 200 فیلتر عکس استثنایی، به‌علاوه تنظیمات پیش‌فرض حرفه‌ای.
  • AI Remove: دارای ابزار مجهز به هوش مصنوعی برای حذف اشیاء از عکس‌ها.
  • ویرایش ویدیو: ویرایشگر ویدیویی قدرتمند برای موبایل به همراه افکت‌های جذاب.

کلام پایانی

در این مقاله به بررسی بهترین اپلیکیشن‌های ویرایش عکس در سیستم عامل‌های اندروید و iOS پرداختیم. هر کدام از برنامه‌های معرفی شده، قطعا کار شما را برای ادیت تصاویر راه خواهند انداخت. به عبارتی دیگر، انتخاب یکی از آن‌ها، فقط به میل و سلیقه شخصی خودتان بستگی دارد.

در صورتی که هم‌چنان در ارتباط با اپلیکیشن ویرایش عکس سوال یا ابهامی دارید، حتما در بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا در اولین فرصت، پاسخ‌گوی شما عزیزان باشیم.

سوالات متداول

بهترین اپلیکیشن ویرایش عکس در اندروید کدام است؟

در صورتی که از تلفن‌های همراه اندروید استفاده می‌کنید، پیشنهاد ما به شما برای ویرایش حرفه‌ای یا ساده تصاویر، اپلیکیشن Snapseed است.

بهترین برنامه ویرایش عکس در آیفون کدام است؟

کاربران آیفون برای ویرایش تصاویر خود، می‌توانند از برنامه Picsart استفاده کنند. این اپلیکیشن از ابزارهای بسیاری برخوردار است و به راحتی تمام انتظارات شما را برآورده خواهد کرد.

2 | (1)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//