چگونه تماس گروهی صوتی یا تصویری در اسکایپ (Skype) برقرار کنیم؟ اندروید و ویندوز

اپلیکیشن اسکایپ (Skype) پرکاربردترین و معروف‌ترین برنامه‌ برقراری تماس صوتی و تصویری است. این برنامه رایگان قادر است تا 25 نفر را به صورت گروهی در تماس اضافه کند. در ابتدا امکان برقراری تماس تصویری در ایران وجود نداشت.

اما هم‌اکنون ایران نیز امکان استفاده از این سرویس را دارد. نکته قابل توجه این برنامه این است که سیستم‌عامل‌‌های مختلف در روند تماس گروهی اختلالی ایجاد نمی‌کنند؛ یعنی لازم نیست تمام کاربران با سیستم‌عامل اندروید یا ویندوز باشند.

این روزها به علت ایجاد محدودیت‌های ارتباطی برای بیماری کرونا، استفاده از برنامه‌های تماس تصویری بیشتر شده است. از این رو تصمیم گرفتیم تا در این مقاله از مجله تکنولوژی ایده آل تک نحوه برقراری تماس گروهی در اسکایپ بپردازیم.

آموزش نحوه تماس گروهی در اسکایپ

اپلیکیشن موبایل اسکایپ یکی از برنامه‌های مایکروسافت جهت برقراری تماس است. این برنامه مانند واتساپ قابلیت برقراری تماس صوتی و تصویری و چت را دارد.  ویژگی دیگر این برنامه رایگان قابلیت نصب روی سیستم‌عامل‌های اندروید، iOS و ویندوز است.

برای ایجاد گروه و برقراری تماس گروهی در اسکایپ ابتدا به نکات زیر توجه کنید:

  • به‌روزرسانی اسکایپ به آخرین نسخه
  • سالم بودن Webcam، میکروفن و اسپیکر
  • سرعت بالای اینترنت

برقراری تماس صوتی و تصویری گروه اسکایپ در ویندوز ۱۰

اگر می‌خواهید روی ویندوز 10 از امکانات اسکایپ بهره‌مند شوید، ابتدا آخرین نسخه Skype را از سایت‌های معتبر دانلود و نصب نمایید. بعد از نصب اسکایپ ویندوز، آن را اجرا نمایید.

ساده‌ترین راه برای برقراری تماس صوتی و تصویری در Skype استفاده از نوار سمت چپ برنامه است. روی گزینه New Call زیر عکس پروفایل‌تان کلیک کنید.

روی گزینه New Call زیر عکس پروفایل‌تان کلیک کنید

در پنجره New Call از قسمت جستجو استفاده کرده و نام افرادی را که می‌خواهید در تماس گروهی خود قرار دهید، پیدا کنید. سپس با انتخاب نام آن‌ها را وارد گروه کنید. حالا دکمه Call را در گوشه بالا سمت راست فشار دهید.

به این ترتیب تماس صوتی گروهی Skype برقرار می‌شود و می‌توانید با انتخاب آیکون webcam در پایین صفحه، تماس را تصویری کنید.

می‌توانید با انتخاب آیکون webcam در پایین صفحه، تماس را تصویری کنید

بعد از برقراری تماس تصویری یا صوتی گروهی با اسکایپ، می‌توانید اعضای جدیدی را اضافه کنید. برای انجام این کار، به لیست مخاطبین رفته و افرادی را که می‌خواهید با آن‌ها صحبت کنید انتخاب نمایید.

می‌توانید اعضای جدیدی را اضافه کنید

افزودن کاربران جدید گروه در اسکایپ

اگر لازم است شرکت کنندگان بیشتری را به مکالمه اضافه کنید، بر روی دکمه Create new group از گوشه سمت راست بالای پنجره کلیک کنید.

بر روی دکمه Create new group از گوشه سمت راست بالای پنجره کلیک کنید

در پنجره Add to Group لیست تمام مخاطبین شما قرار دارد. برای انتخاب آن‌ها، روی نام هر یک کلیک کرده و در آخر روی دکمه Done بزنید.

روی نام هر یک کلیک کرده و در آخر روی دکمه Done بزنید

 

برقراری تماس گروهی در اسکایپ در اندروید

برای نصب Skype در تلفن‌های هوشمند یا تبلت اندرویدی به فروشگاه گوگل پلی مراجعه کرده و آخرین نسخه آن را دانلود نمایید.

برنامه را اجرا کنید و دکمه New Call را در گوشه پایین سمت راست فشار دهید.

کمه New Call را در گوشه پایین سمت راست فشار دهید

 

هم‌چنین از تب Chats Skype می‌توانید به دکمه New Call دسترسی پیدا کنید.

از تب Chats Skype می‌توانید به دکمه New Call دسترسی پیدا کنید

 

برای شروع تماس جدید روی دکمه New Call در بالای صفحه ضربه بزنید.

روی دکمه New Call در بالای صفحه ضربه بزنید.

 

در صفحه بعدی، لیستی از تمام مخاطبین خود را مشاهده می‌کنید. برای یافتن افرادی که می‌خواهید به گروه خود اضافه کنید، نام آن‌ها را جستجو یا پیمایش کنید. روی مخاطب موردنظر ضربه بزنید تا به گروه اضافه شود. وقتی کارتان تمام شد، روی دکمه Call ضربه بزنید.

وقتی کارتان تمام شد، روی دکمه Call ضربه بزنید.

 

برای برقراری تماس تصویری کافی‌ست روی آیکون دوربین در پایین صفحه ضربه بزنید.

حداکثر تعداد افراد در تماس تصویری اسکایپ چقدر است؟

در حال حاضر می‌توانید تا 25 نفر را در گروه خود دعوت و بین 25 نفر (24 نفر + یک نفر خودتان) تماس تصویری ایجاد کنید. تماس تصویری بین 25 نفر،  10 نفر تماس تصویری و باقی تماس صوتی در گروه خواهند بود.

کلام پایانی 

اسکایپ همانند سایر برنامه‌های برقراری کنفرانس‌های صوتی و تصویری، در زمان گسترش ویروس کرونا از اهمیت بسیار زیادی برخوردار شده‌اند. این روزها بسیاری از امور کاری در سراسر جهان از طریق دورکاری انجام می‌شوند و به همین دلیل، این نرم افزارها، به یکی از اجزای اصلی شرکت‌ها تبدیل شده‌اند. 

در این مقاله به بررسی آموزش تماس تصویری در اسکایپ پرداختیم. اگر هم‌چنان در این زمینه مشکل دارید، حتما در بخش نظرات با ما در ارتباط باشید تا در اولین فرصت، پاسخ‌گوی شما عزیزان باشیم. 

سوالات متداول

چرا نمی‌توانم همه مخاطبینم را در گروه اضافه کنم؟

حداکثر افرادی که می‌توانید در تماس گروهی اضافه کنید ۲۵ نفر (۲۴ نفر + خودتان) است.

چرا در تماس ویدئویی تصویر تعدادی از افراد قابل مشاهده نیست؟

حداکثر افرادی که می‌توانید در تماس تصویری گروهی در اسکایپ اضافه کنید ۲۴ نفر + خودتان است. از این تعداد تنها ۱۰ نفر قادر به برقراری تماس تصویری هستند. سایر افراد به صورت تماس صوتی در گروه حضور دارند.

چرا نام مورد نظرم را نمی‌توانم در لیست مخاطبین پیدا کنم؟

اگر قادر به پیدا کردن نام موردنظرتان در لیست مخاطبین نیستید آن شخص اکانت اسکایپ ندارد. یعنی برنامه اسکایپ را نصب نکرده است. تنها افرادی که اسکایپ را نصب کرده و اکانت آن را ایجا کرده‌اند در لیست مخاطبین شما قرار دارند.

5 | (1)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

3 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
3
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//