چگونه تمدید خودکار اینترنت همراه را لغو کنیم ؟

ما در این مقاله قصد داریم تا راهنمای جامعی از روش‌های لغو تمدید خودکار اینترنت همراه، در اپراتورهای همراه اول و ایرانسل را ارائه دهیم. یکی از مشکلاتی که اغلب کاربران اپراتورهای اینترنتی مانند ایرانسل، همراه اول و رایتل با آن مواجه هستند تمدید خودکار بسته‌های اینترنتی می‌باشد (اگر سیم کارت شما دائمی باشد موضوع به مراتب بدتر است، زیرا هزینه تمدید خودکار بر روی قبض سیم کارت شما اعمال می‌شود که شاید این هزینه‌های ناخواسته حتی از قیمت خود سیم کارت نیز بیشتر شود).

این موضوع باعث می‌شود بعد از تمام شدن بسته اینترنتی، تا زمانی که سیم کارت شما شارژ کافی داشته باشد بسته اینترنتی شما به طور خودکار فعال شود. این در صورتی است که شاید شما اصلا به آن بسته (با قیمت و میزان حجم قبلی) نیازی نداشته باشید و قصد داشته باشید تا بسته دیگری فعال کنید. یعنی شما در واقع پولی اضافی برای بسته‌‌ای پرداخت می‌کنید که شاید نیازی به آن نداشته باشید یا اصلا از آن استفاده نکنید.

البته این نکته قابل ذکر است که اگر شما به اندازه هزینه بسته شارژ نداشته باشید، بسته نمی‌تواند بطور خودکار فعال شود، پس ساده‌ترین راه برای جلوگیری از تمدید خودکار این است که کاربری حواس جمع باشید و زمانی‌ که پیامکی مبنی بر اتمام بسته اینترنتی خود را دریافت می‌کنید، کافی است شارژتان به اندازه قیمت تمدید بسته اینترنتی نباشد و به این طریق از تمدید بسته اینترنتی جلوگیری کنید.

برای آموزش لغو تمدید خودکار اینترنت همراه در اپراتورهای همراه اول و ایرانسل، با این مقاله از مجله اینترنتی ایده آل تکنولوژی همراه باشید.

همراه اول برای لغو تمدید خودکار بسته‌های اینترنتی خود 4 روش زیر را در نظر گرفته است که شما از هر کدام که بخواهید و راحت‌تر باشید، می‌توانید استفاده کنید.

روش های لغو تمدید خودکار بسته اینترنت همراه اول

لغو تمدید خودکار اینترنت همراه اول

1_ کد دستوری USSD

یکی از ساده‌ترین راه‌های لغو تمدید خودکار، استفاده از کد دستوری است. به این صورت که شما با شماره گیری کد دستوری #۸*۱۰۰* می‌توانید تمامی تمدید‌های خودکار بسته‌های اینترنتی خود را لغو کنید. این روش در تمامی گوشی‌های همراه قابل اجراست و محدودیتی ندارد. بعد از استفاده از این کد دستور لغو تمدید خودکار در سیم کارت شما اعمال می شود و پیامکی مبنی بر لغو برای شما ارسال می‌شود که یعنی شما با موفقیت از این کد دستوری استفاده کرده‌اید.

برای انجام این روش راه دیگری نیز وجو دارد که شما می توانید در ابتدا کد دستوری #100* را شماره‌گیری کنید. در جواب این کد، با شش گزینه مختلف رو به رو می‌شوید که شماره 8 مربوط به لغو تمدید می‌باشد و شما باید شماره 8 را وارد کرده و ارسال کنید.

2- شماره گیری ۹۹۹۰

روشی دومی که می‌توانید به واسطه آن از شر تمدید خودکار بسته اینترنتی خود خلاص شوید، تماس با شماره ی۹۹۹۰ است که از این طریق می‌توانید به اپراتور پشتیبان همراه اول متصل شوید و درخواست لغو تمدید خودکار را ثبت کنید.

3- استفاده از اپلیکیشن “همراه من”

لغو اینترنت همراه با استفاده از اپلیکیشن همراه من

کاربران همراه اول که گوشی هوشمند دارند، اغلب با اپلیکیشن همراه من آشنا هستند. اپلیکیشن همراه من یکی از اپلیکیشن‌ های خدماتی در زمینه سرویس‌‌های مربوط به شرکت همراه‌ اول است که کاربران این اپراتور می‌‌توانند با استفاده از این اپلیکیشن، بسیاری از خدمات مورد نیاز خود را بدون نیاز به مراجعه حضوری به دفاتر خدماتی ارتباطی انجام دهند.

یکی از این خدمات لغو تمدید خودکار بسته اینترنتی همراه اول می‌باشد. کار با این اپلیکیشن بسیار راحت است، وارد اپلیکشن همراه من شوید و بر روی تب “خدمات من” کلیک کرده و گزینه “بسته نوترینو” را انتخاب کنید. سپس روی لغو تمدید خودکار بزنید .به این نرتیب تمدید خودکار برای شما لغو می‌شود.

دانلود برنامه همراه من برای اندروید و آیفون

دانلود از گوگل پلی

دانلود نسخه ایفون از سیب ایرانی

4- ارسال پیامک

شما می توانید برای لغو تمدید خودکار بسته های اینترنتی از طریق پیامک نیز اقدام کنید و با ارسال عدد ۸ به ۸۰۸۰ درخواست خود را ثبت کنید و هم چنین می‌توانید عدد ۳۲۸ را به ۱۱۱ نیز پیامک کنید.

اپراتور ایرانسل نیز برای کاربران خود، دو روش جهت لغو تمدید خودکار بسته های ایرانسلی در نظر گرفته است که شامل کد دستوری و استفاده از اپلیکیشن “ایرانسل من” می باشد (در اپراتور ایرانسل لغو تمدید خودکار از طریق تماس یا پیامک امکان پذیر نیست).

روش های لغو تمدید خودکار بسته اینترنت ایرانسل

لغو تمدید خودکار اینترنت همراه ایرانسل

۱. استفاده از کد دستوری

اپراتور ایرانسل برای خلاصی از مشکل تمدید خودکار بسته های اینترنتی برای کاربران خود، کد دستوری #9*555*5* درنظر گرفته است. در این روش کاربران به راحتی می توانند با شماره گیری این کد نتیجه لغو خودکار بسته اینترنت خود را از طریق پیامک مشاهده نمایند.

۲. استفاده از برنامه ایرانسل من یا My Irancell

لغو تمدید خودکار اینترنت با استفاده از برنامه مای ایرانسل

برنامه ایرانسل من یک برنامه کاربردی و مناسب به منظور مدیریت سیم کارت‌های ایرانسل است که امکان دسترسی به قابلیت‌های مختلفی را به کاربر می دهد. یکی از این قابلیت ها مدیریت بسته‌های اینترنتی و لغو تمدید خودکار آن هاست. اگر شما با روش کدهای دستوری به مشکل برخوردید می توانید اپلیکیشن ایرانسل من را دانلود کرده و از این طریق اقدام نمایید. به اینگونه که بعد از وارد شدن در اپلیکیشن مربوطه و ورود به به حساب خود به راحتی می توانید بسته های اینترنتی موردنظر را انتخاب کرده و اقدام به لغو آن نمائید.

دانلود برنامه مای ایرانسل برای اندروید و آیفون


دانلود از گوگل پلی

دانلود نسخه ایفون از سیب ایرانی 

تمدید فعالسازی خودکار بسته های اینترنت همراه

نکته ی قابل ذکر این است که در صورتی که شما مادام از دیتای گوشی خود استفاده می‌کنید و دقیقا از حجم اینترنت خود خبر ندارید احتمال دارد که حجم بسته اینترنتی شما تمام شود اما شما این موضوع را متوجه نشوید و در عوض هزینه اینترنت شما به صورت آزاد از شارژ اصلی محاسبه شود. در این شرایط استفاده از تمدید خودکار بسته‌های اینترنتی به نفع شما می باشد.

تمدید خودکار بسته‌های اینترنتی ایرانسل از طریق شماره گیری کد دستوری #9*5*555* امکان پذیر می باشد و همچنین اگر از امکانات اپراتور همراه اول بهره مند هستید می تواند از دو روش پیامکی و کد دستوری استفاده کنید.

  • ارسال پیامک به شماره 8088
  • شماره گیری کد دستوری #231*10*
امتیازی به این نوشته بدهید
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//