چگونه آپدیت خودکار برنامه‌ها در اندروید را غیر فعال کنیم؟

به طور پیش فرض برنامه‌هایی که از فروشگاه Google Play دانلود می‌کنید، در حالت به روزرسانی خودکار قرار دارند. اگر ترجیح می‌دهید به‌روزرسانی‌ها و هرگونه مجوز جدید یا تغییر مرتبط با به‌روزرسانی‌ها غیرفعال شوند، باید تنظیماتی را در گوشی خود انجام دهید.

در این مقاله از مجله تکنولوژی ایده آل تک یکی از پرکاربردترین روش‌های غیر فعال کردن برنامه‌ها در اندروید را برای شما آماده کرده‌ایم که می‌توانید برای تمام برنامه‌های اندرویدی خود اجرا کنید.

چگونه آپدیت خودکار برنامه‌ها در اندروید را غیر فعال کنیم؟

قبل از اینکه به‌روزرسانی‌های خودکار برنامه‌ها را غیرفعال کنید، بیایید در مورد اینکه چرا به‌طور پیش‌فرض در فروشگاه Google Play این به روزرسانی‌ها فعال هستند، صحبت کنیم.

غیر فعال کردن آپدیت خودکار برنامه ها در اندروید

آپدیت خودکار باعث محافظت نرم افزارها در مقابل آسیب‌های امنیتی می‌شود؛ در نتیجه در زمان غیرفعالسازی آبدیت خودکار باید روش فعال‌سازی آن را نیز به یاد داشته باشید و یا حداقل بدانید چگونه می‌توانید برنامه‌های خود را به صورت دستی آبدیت کنید.

به روز رسانی خودکار تضمین می‌کند که برنامه‌ها همیشه با آخرین رفع اشکال و وصله‌های امنیتی به روز است. این نکته را باید بدانید که نرم افزارهای قدیمی ذاتا آسیب پذیرتر هستند؛ در نتیجه به روزرسانی برای آنها مهم است.

اگر ویژگی به‌روزرسانی خودکار فعال باشد، برنامه‌ها بدون درخواست به‌روزرسانی می‌شوند؛ بنابراین ممکن است متوجه نشوید و حجم زیادی از نت شما صرف به روز رسانی برنامه‌های شود.

برای جلوگیری از هزینه‌های بالای انتقال داده، می‌توانید ویژگی به روز رسانی خودکار را غیرفعال کنید. برای جلوگیری از آن باید ویژگی به‌روزرسانی خودکار در برنامه Play Store و برنامه What’s New (در صورت وجود) را غیرفعال کنید.

چرا باید آپدیت اتوماتیک برنامه‌ها را غیر فعال کنید؟

به طور کلی، باید سعی کنید برنامه‌های خود را تا حد امکان به‌روز نگه دارید؛ با این حال، خاموش کردن به‌روزرسانی‌های خودکار ممکن است به شما در صرفه‌جویی در فضا، مصرف داده و عمر باتری کمک کند. هنگامی که به‌روزرسانی‌های خودکار را در دستگاه Android خود خاموش می‌کنید، باید برنامه‌های خود را به صورت دستی به‌روزرسانی کنید.

چرا باید آپدیت خودکار برنامه ها را غیر فعال کنید

به روز نگه داشتن برنامه‌های اندروید مهم است، زیرا این به روز رسانی‌ها معمولا شامل رفع اشکال و به روز رسانی‌های امنیتی می‌شوند و به طور پیش فرض هر زمان که نسخه جدیدی در دسترس باشد، برنامه‌ها به طور خودکار به روز می‌شوند.

با این حال، اگر متوجه می‌شوید که دستگاه اندرویدی شما دائما با مشکلات فضای کم، زود خالی کردن باتری و یا از بین رفتن سریع نت مواجه می‌شود؛ با لغو آپدیت برنامه‌ها در اندروید می‌توانید به این مشکلات پایان دهید.

در حالی که قرار است به روز رسانی برنامه باعث بهبود برنامه شود، گاهی اوقات همیشه اینطور نیست. توسعه دهندگان برنامه ممکن است اشتباه کنند و گاهی اوقات هنگام ارائه به روز رسانی برنامه، یک باگ مهم را از دست بدهند.

اغلب به‌روزرسانی‌های برنامه‌ها چیزی جز رفع اشکال اولیه و بهبود عملکرد نیستند که برای کاربر مهم نیستند. با این حال، برخی از به‌روزرسانی‌های برنامه‌ها بسیار بزرگ هستند و تغییرات ثبت شده، نحوه اجرای برنامه، تم برنامه و عملکرد آن به طور کلی تغییر می‌کند.

این تغییرات به طور حتم نیاز به حجم داده بیشتری دارد. همچنین ممکن است شما به ظاهر و عملکرد نرم افزار عادت کرده‌اید و نمی‌خواهید تنظیمات آن تغییری بکند، در این صورت باید با غیر فعال کردن برنامه‌ها در اندروید به این امر خاتمه دهید.

به عنوان مثال، برنامه یوتیوب آیفون و آیپد چندی پیش با ظاهری کاملا جدید به روز شد که بسیاری از کاربران اصلا آن را دوست نداشتند. با اینکه رابط کاربری بسیار ساده‌تری داشت، اما تنظیمات و نحوه کار با آن بسیار سخت‌تر شد.

اگر به‌روزرسانی خودکار برنامه‌ها را غیرفعال کنید، می‌توانید انتخاب کنید که آیا به‌روزرسانی انجام شود یا خیر، به این ترتیب می‌توانید تا زمانی که می‌خواهید از برنامه قدیمی YouTube استفاده کنید.

آموزش کامل آپدیت کردن اینستاگرام در اندروید و آیفون
بخوانید

غیر فعال کردن آپدیت برنامه‌ها به صورت گروهی

ابتدا در این مقاله نشان خواهیم داد که چگونه به‌روزرسانی‌های خودکار را برای همه برنامه‌ها غیرفعال کنید. سپس نحوه غیر فعال کردن برنامه‌ها در اندروید را برای یک برنامه توضیح خواهیم داد.

ابتدا برای غیرفعالسازی گروهی آبدیت برنامه‌ها فروشگاه Google Play را در تلفن یا رایانه لوحی Android خود باز کنید. روی نماد نمایه خود در بالا سمت راست ضربه بزنید.

غیر فعال کردن آپدیت گروهی برنامه‌ها

در مرحله بعد “Settings ” را از منو انتخاب کنید.

غیر فعالی آپدیت خودکار اندروید

بخش «Network Preferences » را باز کنید و «Auto-update Apps » را انتخاب کنید.

مراحل غیر فعالی آپدیت خودکار اندروید

اکنون از منوی باز شده گزینه “Don’t Auto-update Apps” را انتخاب کرده و روی “Done” ضربه بزنید.

مرحله آخر غیر فعالسازی آپدیت خودکار اندروید

تنظیمات غیر فعال کردن برنامه‌ها در اندروید به اتمام رسید؛ درنتیجه دیگر برنامه‌ها و بازی‌ها نمی‌توانند به‌طور خودکار در پس‌زمینه به‌روزرسانی شوند.

غیر فعال کردن آپدیت ویندوز 10، ویندوز 7 و 8 + آموزش تصویری
بخوانید

غیر فعال کردن آپدیت برنامه‌ها به صورت تکی

اگر برنامه‌های خاصی وجود دارد که نمی‌خواهید به‌طور خودکار به‌روزرسانی شوند، می‌توانید آن را بر اساس تنظیماتی که توضیح می‌دهیم غیرفعال کنید. ابتدا فروشگاه Play را باز کنید و به برنامه‌ای بروید که نمی‌خواهید به طور خودکار به روز شود.

برنامه را انتخاب کنید.

غیر فعال کردن آپدیت تکی برنامه‌های اندروید

روی نماد منوی سه نقطه در بالا سمت راست ضربه بزنید.

غیر فعالی آپدیت اندروید

اکنون « Enable Auto Update» را بردارید.

آپدیت نشدن خودکار برنامه های اندرویدی

بعد از انجام تمام این مراحل دیگر برنامه‌های اندرویدی به صورت خودکار آپدیت نمی‌شوند. همچنین می‌توانید این کار را برای همه برنامه‌ها و بازی‌هایی که نمی‌خواهید به‌طور خودکار در پس‌زمینه به‌روزرسانی شوند، انجام دهید.

به طور کلی، به روز رسانی خودکار برای برنامه‌های اندرویدی ایده خوبی است؛ ولی در برخی موارد این به روزرسانی خودکار می‌تواند مشکل ساز باشد که خوشبختانه با انجام این مراحل می‌توانید به راحتی جلوی آبدیت برنامه‌ها را بگیرید.

کلام آخر

هر دستگاه اندرویدی دارای برخی از برنامه‌های از پیش نصب شده است. برنامه‌های دیگری نیز وجود دارند که بعدا توسط کاربر نصب می‌شوند. اگر گوشی شما بخواهد تمام این برنامه‌های را آبدیت کند به طور حتم حافظه بیشتری از گوشی شما اشغال می‌شود و همچنین در کنار آن باید داده زیادی صرف به روزرسانی آنها کنید.

در نتیجه اگر برنامه‌هایی که نیاز ندارید؛ بهتر است حالت به روز رسانی خودکار آن را غیرفعال کنید و در صورت نیاز به صورت دستی آن را فعال کنید که تمام آموزش‌های آن در این مقاله ذکر شده است.

سوالات متداول

چرا غیرفعال کردن اپلیکیشن ها مهم است؟

اگر می‌خواهید مقداری از فضای گوشی خود آزاد کنید و در کنار آن می‌خواهید همزمان سابقه استفاده و خرید آن نیز حفظ شود؛ غیرفعال کردن یک برنامه، گزینه مناسبی است. غیرفعال کردن یک برنامه، به این معنی است که فضای رایگان در اندروید به شما می‌دهد؛ اما اطلاعات خرید و اشتراک آن برنامه را نیز حفظ می‌کند. همچنین، هر زمان بخواهید می‌توانید به این برنامه دسترسی داشته باشید و آن را فعال کنید.

وقتی یک برنامه در اندروید غیرفعال می‌شود، چه اتفاقی می‌افتد؟

از نظر فنی، غیرفعال کردن برنامه‌ها تأثیر منفی روی تلفن شما ندارد؛ به عبارت دیگر، وقتی برنامه‌ها غیرفعال می‌شوند، تلفن شما تمام داده‌های کش مرتبط با آن برنامه را حذف می‌کند. همچنین تمامی آپدیت‌های اپلیکیشن از روی گوشی پاک می‌شود. آنچه باقی می‌ماند تنها برنامه اصلی است که هر بار که به آن نیاز داشته باشید برای شما وجود دارد.
به همین سادگی، می‌توانیم بگوییم که غیرفعال کردن برنامه‌هایی که استفاده نمی‌کنید خوب است، زیرا فضای ذخیره‌سازی بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهد و داده‌های ذخیره‌شده یا سطل زباله کمتری به شما می‌دهد، بنابراین عملکرد اندروید شما را بهتر می‌شود.

آیا غیرفعال کردن برنامه‌ها در تلفن اندرویدی بی خطر است؟

پاسخ سوال چندان واضح نیست. بستگی به این دارد که چه نوع برنامه‌ای را می‌خواهید غیرفعال کنید. غیرفعال کردن برنامه‌های جداگانه‌ای که مستقیماً به هیچ برنامه دیگری متصل نیستند، کاملاً ایمن است؛ بنابراین، می‌توانید تمام برنامه‌هایی که استفاده نمی‌کنید، مانند برنامه‌های bloatware را غیرفعال کنید.
با این حال، اگر برنامه‌ای را غیرفعال کنید که مستقیم یا غیرمستقیم به هر برنامه دیگری تأثیر می‌گذارد، می‌تواند به سیستم دستگاه‌ شما آسیب برساند. اجازه دهید با چند مثال برای شما توضیح دهیم. فرض کنید برنامه “دوربین” را غیرفعال کرده‌اید، سپس “گالری” اندروید شما را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ زیرا هر دو به هم متصل هستند.
به همین ترتیب، اگر Package Installer را در اندروید خود غیرفعال کنید، بر تمام نصب‌های گوشی شما تأثیر می‌گذارد. از این رو، نمی‌توانید هیچ برنامه یا بسته دیگری را نصب کنید.
به طور کلی می‌توان گفت که غیرفعال کردن اپلیکیشن ها برای سیستم اندرویدی شما بی خطر است و به هیچ وجه به عملکرد گوشی شما آسیب نمی‌رساند. با این حال، غیرفعال کردن برنامه‌های مهم نیز می‌تواند مشکلات جدی برای گوشی شما ایجاد کند.

1 | (1)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//