بهترین برنامه های ترجمه عکس آنلاین با دوربین گوشی در چند ثانیه

تصور کنید که می‌خواهید یک تابلو، منو یا هر چیز دیگری را در یک کشور خارجی ترجمه کنید. شاید فکر کنید که به‌ راحتی می‌توان در یک مترجم آنلاین، متن مورد نظر را تایپ کرد. اما اگر با الفبای زبان مقصد آشنایی نداشته باشید، این کار وقت زیادی از شما گرفته و گاهی برای برخی از زبان‌ها عملا غیرممکن می‌شود. اینجاست که اپلیکیشن مترجم عکس آنلاین به کمک شما می‌آید.

در اینجا، ما به شما نشان می‌دهیم چگونه از ترجمه آنلاین با دوربین گوشی بهره‌مند شوید!

1. ترجمه متن با مترجم گوگل

Google Translate camera یا همان دوربین مترجم گوگل اکنون از 88 زیان مختلف پشتیبانی می‌کند. به این ترتیب، با استفاده از این ابزار قدرتمند، می‌توانید انواع متون خارجی مورد نظر خود را تنها با استفاده از دوربین گوشی، ترجمه کرده و حتی زبان ترجمه شده را هم تشخیص دهید.

برای شروع کار، باید برنامه Google Translate را روی تلفن همراه خود نصب کنید. برای انجام این کار، کافیست بسته به سیستم عامل گوشی خود، روی یکی از لینک‌های زیر ضربه بزنید تا وارد فروشگاه‌های گوگل پلی (برای سیستم عامل اندروید) یا اپ استور (سیستم عامل iOS) شوید:

دانلود برنامه از اپ استور

دانلود برنامه از گوگل پلی

بعد از نصب موفق این برنامه و برای ترجمه آنلاین با دوربین گوشی مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. ابتدا اپلیکیشن Google Translate را با ضربه زدن روی آیکون آن در صفحه اصلی باز کنید. اپلیکیشن google translate را باز کنید
  2. همانند تصویر زیر از سمت چپ بالا، زبان مبدا یا زبان ورودی و از سمت راست بالا نیز، زبان مقصد یا زبان خروجی را انتخاب کنید.زبان ورودی و ترجمه را انتخاب کنید
  3. خیلی ساده با انتخاب آیکون دوربین می‌توانید از متن مورد نظرتان عکس بگیرید. پس از گرفتن عکس از متن، اپلیکیشن آن را اسکن می‌کند و متن آن را استخراج می کند، سپس متن به زبانی که قبلا انتخاب کردید، ترجمه می‌شود.عکس را در برنامه ترجمه گوگل آپلود کنید

با انتخاب آیکون دوربین ۳ انتخاب پیش روی شما خواهد بود:

  • Instant
  • Scan
  • Import

در حالت Instant شما دوربین را به سمت متن مد نظر می‌گیرید و به صورت خودکار، متن روی صفحه و دقیقا روی همان کلمه برای شما ترجمه می‌شود. در ترجمه، تعداد کلمات تاثیر بسیار بالایی را دارد و هر چه عبارت طولانی‌تر شود، از کیفیت ترجمه کاسته می‌شود.

ترجمه متون با دوربین گوشی
قابلیت Instant در گوگل ترنسلیت

در حالت Scan شما از متن مد نظر عکس می‌گیرید، سپس برنامه این عکس را اسکن کرده و کلمات را شناسایی می‌کند و سپس آن‌ها را ترجمه می‌کند. در اینجا می‌توانید با هایلایت کردن قسمتی از متن شناسایی شده، از برنامه بخواهید فقط آن قسمت را ترجمه کند.

ترجمه متون با دوربین گوشی
قابلیت Scan در گوگل ترنسلیت

در حالت Import نیز شما عکسی که قبلا گرفته شده را از حافظه گوشی خود انتخاب می‌کنید سپس برنامه همانند مرحله ۲ عکس را اسکن می‌کند تا کلمات موجود را شناسایی و سپس ترجمه کند.

حالت import برای ترجمه آنلاین متن با دوربین گوشی

نقاط ضعف و قوت گوگل ترنسلیت

به نظر می‌آید که این قابلیت جدید، نقاط ضعف و قوت‌های زیادی دارد. موارد زیر، مهم‌ترین نقاط قوت این اپلیکیشن محسوب می‌شوند:

  1. امکان استفاده آفلاین و بدون نیاز به اینترنت
  2. هایلایت کردن متن برای ترجمه
  3. پشتیبانی کامل از زبان فارسی
آموزش فیلم گرفتن از صفحه گوشی در اندروید (سامسونگ، ال،جی، هواوی و ...)
بخوانید

نقاط ضعف برنامه Google Translate هم عبارتند از:

  1. متکی بودن برنامه به ارسال تصاویر به سرور برای تشخیص متن
  2. استفاده بیشتر از اینترنت
  3. نیاز به اینترنت پرسرعت
  4. ضعف‌های احتمالی در ترجمه
بدیهی است که با گذشت زمان، نقاط ضعف این برنامه روز به روز کم‌تر شده و روی نقاط قوت، تاکید بیشتری می‌شود. اما باز هم می‌توان ادعا کرد که علی رغم تمامی موارد مطرح شده، ترجمه آنلاین متون با دوربین گوشی از طریق Google Translate هم‌چنان بهترین انتخاب کاربران برای ترجمه سریع متن، محسوب می‌شود.

2. مترجم آنلاین مایکروسافت

ترجمه آنلاین عکس با گوشی با استفاده از مترجم مایکروسافت بسیار ساده است. کافی است تا این اپلیکیشن رایگان را برای گوشی موبایل خود نصب کنید. پس از آن می‌توانید از بسیاری از قابلیت‌های ترجمه این اپلیکیشن برای بیش از 70 زبان زنده دنیا استفاده کنید.

مترجم آنلاین مایکروسافت

مترجم مایکروسافت تنها برای ترجمه عکس نیست؛ بلکه قابلیت ترجمه آنلاین عکس تنها یکی از امکانات این اپلیکیشن رایگان ترجمه است. برای استفاده از آن، باید برنامه را باز کرده و روی آیکون دوربین ضربه بزنید.

قبل از هر چیز، با ضربه زدن روی یکی از لینک‌های زیر، این اپلیکیشن را برای تلفن‌های اندروید یا آیفون دانلود نمایید: 

دانلود برنامه از اپ استور

دانلود برنامه از گوگل پلی

مترجم عکس مایکروسافت هم مانند گوگل ترنسلیت، از قابلیت ترجمه هم‌زمان عکس برخوردار است. یعنی برای استفاده از این مترجم، نیازی به آپلود کردن عکس ندارید.

اگر دوربین گوشی خود را رو به متن موردنظر بگیرید؛ این مترجم، متن موردنظر را برای شما اسکن و ترجمه می‌کند. البته امکان آپلود عکس و انتخاب تنها بخشی از آن نیز ممکن است. مترجم مایکروسافت رایگان بوده و کاربران اندروید و IOS می‌توانند از گوگل‌پلی و اپ‌استور آن را دانلود و استفاده کنند.

3. مترجم پاپاگو برای زبان‌های آسیایی

یکی از مشکلات اصلی که مسافران با آن روبه‌رو هستند، پشتیبانی ضعیف اپلیکیشن‌های ترجمه آنلاین عکس با گوشی از زبان‌های آسیایی است. با وجود این که زبان‌هایی مانند چینی، کره‌ای، تایلندی، تایوانی، هندی و… در این اپلیکیشن‌ها پشتیبانی می‌شوند؛ ترجمه آن‌ها خیلی قوی نیست.

مترجم پاپاگو

در همین راستا هنگام ترجمه متون طولانی‌تر با مشکل مواجه می‌شویم. مترجم آنلاین پاپاگو، به‌صورت حرفه‌ای از زبان‌های آسیای شرقی پشتیبانی می‌کند. برای دانلود و نصب این مترجم، روی یکی از لینک‌های زیر ضربه بزنید: 

دانلود برنامه از اپ استور

دانلود برنامه از گوگل پلی

پاپاگو از تمامی زبان‌های آسیای شرقی پشتیبانی کرده و ترجمه‌ای به‌ مراتب بهتر از گوگل ترنسلیت انجام می‌دهد. این اپلیکیشن ترجمه آنلاین عکس با گوشی، از قابلیت‌هایی مانند اسکن هم‌زمان پشتیبانی نمی‌کند. اما سرعت آن بالا بوده و تنها با دسترسی به اینترنت قوی، می‌توانید به‌سرعت عکس‌های خود را آپلود کنید.

اگر قصد سفر به یکی از کشورهای آسیایی مانند چین یا کره را دارید؛ پاپاگو بهترین دوست و همراه شما خواهد شد. مترجم آنلاین پاپاگو را می‌توانید از فروشگاه گوگل‌پلی یا اپ‌استور دانلود کنید.

4. اپلیکیشن Speak and Translate

معنی نام این اپلیکیشن، حرف بزن و ترجمه کن است. همان‌طور که از نام این اپلیکیشن پیداست؛ بیشترین کاربرد آن برای ترجمه صداست. یعنی شما کافی است تا صدای موردنظر را با این مترجم آنلاین ضبط کنید تا صدا را برای شما ترجمه کند. اما در این اپلیکیشن، قابلیت ترجمه آنلاین عکس هم وجود دارد.

مترجم عکس آنلاین speak and translate app

متاسفانه استفاده از قابلیت ترجمه آنلاین عکس با گوشی در این اپلیکیشن رایگان نیست. کاربران برای استفاده از آن باید نسخه پریمیوم یا پولی را تهیه کنند.

برای دانلود و نصب این اپلیکیشن، کافیست روی یکی از لینک‌های زیر ضربه بزنید: 

دانلود برنامه از اپ استور

دانلود برنامه از گوگل پلی

شاید اکنون برای شما سوال شده باشد که چرا باید با وجود اپلیکیشن‌های رایگان ترجمه عکس از یک اپلیکیشن پولی استفاده کرد؟ در جواب این سوال باید بگوییم که اپلیکیشن speak and translate دقت ترجمه زیادی برای زبان‌های اروپایی دارد.

همچنین برای افرادی که می‌خواهند تنها یک اپلیکیشن برای ترجمه صدا و تصویر دانلود کرده و حافظه گوشی خود را پر نکنند بسیار مناسب است. دانلود این مترجم آنلاین عکس و گفتار، به‌صورت رایگان در فروشگاه‌های اپ‌استور و گوگل‌پلی ممکن است.

5. ترجمه آنلاین متن با دوربین گوشی از طریق برنامه All Translator

این اپلیکیشن ترکیبی از سه مترجم دوربین، صدا و تمام زبان‌های موجود است. All Translator یکی از بهترین برنامه‌هایی است که می‌توانید برای ترجمه فوری هر متنی، از آن استفاده کنید.

ابتدا و قبل از هر کاری، با ضربه زدن روی یکی از لینک‌های زیر، برنامه All Translator را روی گوشی اندروید یا آیفون خود، نصب کنید:

دانلود برنامه از اپ استور

دانلود برنامه از گوگل پلی

این برنامه ویژگی ترجمه با دوربین موبایل را دارد و می‌تواند متن را از هر منبع چاپی و عکس استخراج کند و بلافاصله، آن را به هر یک از ۱۵۰ زبان دنیا ترجمه کند. همچنین امکان تلفظ ترجمه را نیز فراهم کرده است.

All Translator امکان به اشتراک گذاری ترجمه را در فیسبوک، دراپ باکس و… فراهم کرده است و بلافاصله بعد از ترجمه، می‌توانید آن را به اشتراک بگذارید. به علاوه، امکان انتخاب تصاویر از حافظه گوشی برای ترجمه نیز وجود دارد.

6. ترجمه تصاویر با استفاده از اپلیکیشن Camera Translator

Camera Translator از فناوری پیشرفته OCR برای شناسایی و ترجمه هر شی object در هر زبانی استفاده می کند. این اپلیکیشن می‌تواند به طور خودکار 150 زبان را در تصویر تشخیص دهد و هنگام استفاده از ترجمه، نیازی به تعیین زبان ورودی نیست.

با ضربه زدن روی یکی از لینک‌های زیر، وارد صفحه برنامه در فروشگاه گوگل پلی (سیستم عامل اندروید) یا اپ استور (سیستم عامل iOS) شده و Camera Translator را روی تلفن همراه خود نصب کنید:

دانلود برنامه از اپ استور

دانلود برنامه از گوگل پلی

برنامه مترجم دوربین یکی از بهترین گزینه‌ها برای زمانی است که می‌خواهید با استفاده از دوربین تلفن خود، هر زبان خارجی را ترجمه کنید. Camera Translator قابلیت ترجمه آفلاین را ارائه می‌دهد. بنابراین می‌توانید بدون نیاز به اینترنت، از آن برای ترجمه تصاویر به متن استفاده کنید.

جمع بندی

ترجمه آنلاین متون با دوربین گوشی یک راه بسیار سریع برای برقراری ارتباط با زبان‌های خارجی است. این قابلیت، کار شما را برای سفر به کشورهای مختلف راحت می‌کند. به همین دلیل، در این مقاله به بررسی انواع روش‌های ترجمه متن از طریق دوربین تلفن همراه پرداختیم.

در صورتی که هم‌چنان در این رابطه سوال یا ابهامی دارید، حتما در بخش نظرات همین مقاله با ما در میان بگذارید تا در اولین فرصت، پاسخ‌گوی شما عزیزان باشیم.

سوالات متداول 

بهترین روش برای ترجمه متن با دوربین گوشی چیست؟

برای ترجمه کردن متن از طریق دوربین تلفن همراه، بهترین روش استفاده از برنامه Google Translate است. این ابزار محبوب گوگل، روی سیستم عامل‌های اندورید و iOS به راحتی اجرا می‌شود.

آیا برنامه گوگل ترنسلیت از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند؟

بله. برنامه Google Translate به صورت کامل از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند. به این ترتیب می‌توانید متون فارسی را به زبان‌های مختلف و متون زبان‌های خارجی را به فارسی ترجمه کنید.

4 | (6)
منبع fluentu
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//