قطع خودکار اینترنت گوشی + وای فای و دیتا

اینترنت موبایل خیلی زود توانست به یک همراه همیشگی برای افراد مختلف تبدیل شود؛ البته یک همراه گران‌قیمت و هزینه‌بر! به همین دلیل باید حسابی حواسمان را جمع کنیم تا حجم بسته‌های ما، بی‌دلیل مصرف نشود. قطع خودکار اینترنت گوشی یک راهکار مناسب برای جلوگیری از اتلاف حجم اینترنت محسوب می‌شود.

ممکن است به هر دلیلی فراموش کنید که دیتای موبایل و یا وای فای خود را خاموش کنید و بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی، بخش زیادی از حجم اینترنت شما مصرف شود. این اتفاق می‌تواند به دلیل به روز رسانی خودکار برنامه‌ها و یا مصرف پنهان برخی از اپلیکیشن‌ها رخ دهد. علاوه بر این، روشن بودن بی‌دلیل اینترنت، می‌تواند بر روی عمر باتری تلفن همراه نیز تاثیر منفی بگذارد.

ما در این مقاله از مجله تکنولوژی ایده آل تک می‌خواهیم شما را با انواع روش‌های قطع خودکار اینترنت گوشی آشنا کنیم. این کار می‌تواند در کاهش هزینه‌های شما نیز تاثیر زیادی داشته باشد.

قطع خودکار وای فای با استفاده از اپلیکیشن Wi-Fi Automatic

این برنامه، مختص دستگاه‌های اندروید است و به وسیله آن، به سادگی می‌توانید اتصال خود را به شبکه‌های وای فای به صورت خودکار، قطع کنید. قبل از هر اقدامی، باید آخرین نسخه از این اپلیکیشن را دانلود کرده و بر روی دستگاه اندرویدی خود نصب کنید.

برای دانلود برنامه Wifi Automatic می‌توانید از لینک‌های زیر استفاده کنید:

دانلود برنامه از کافه بازار

دانلود برنامه از گوگل پلی

این اپلیکیشن، به راحتی وای فای تلفن همراه شما در مواقعی که به آن احتیاج ندارید، خاموش می‌کند. این کار علاوه بر صرفه جویی در اینترنت شما، می‌تواند بر روی افزایش عمر باتری موبایل نیز تاثیر مثبت داشته باشد.

از طرفی، اتصال Wi-Fi برق کمتری از دیتای موبایل مصرف می‌کند. بنابراین منطقی است که به مخص دسترسی به وای فای، دیتای موبایل به صورت اتوماتیک خاموش شود. اپلیکیشن Wifi Automatic این قابلیت مفید را نیز در اختیار شما قرار خواهد داد.

اپلیکیشن Wifi Automatic

یکی دیگر از امکاناتی که این اپلیکیشن در اختیار شما قرار می‌دهد، قطع خودکار وای فای به محض خاموش شدن صفحه نمایش موبایل است. همچنین می‌توانید تنظیمات اپ Wifi Automatic را به گونه‌ای تنظیم کنید که در صورت عدم وجود یک شبکه فعال، اتصال وای فای به صورت اتوماتیک خاموش شود.

قطع خودکار وای فای در آیفون با استفاده از قابلیت Shortcut Automation

دستگاه‌های iOS برای بهبود عملکرد خود، نیاز به دسترسی همیشگی به اینترنت دارند. به همین دلیل، بسیاری از کاربران آیفون و آیپد، ترجیح می‌دهند وای فای خود را در منزل همواره روشن نگه دارند. اما زمانی که از خانه بیرون می‌روید ممکن است به شبکه‌های باز وای فای متصل شده و اطلاعات شخصی‌تان به سرقت برود!

با استفاده از قابلیت Shortcut Automation می‌توانید به محض بیرون رفتن از منزل یا محل کار خود، اتصال وای فای آیفون یا آیپد خود را قطع کنید. در ادامه مراحل انجام این کار را بررسی خواهیم کرد.

توجه! 
قابلیت Shortcut Automation فقط در سیستم‌عامل‌های iOS 13 و بالاتر کار می‌کند. به عبارتی دیگر، تا قبل از نسخه 13 از سیستم عامل iOS هیچ راه‌حلی برای قطع خودکرا اینترنت گوشی در دستگاه‌های ساخت شرکت اپل وجود نداشت.
در صورتی که از سیستم عامل iOS 13 و یا نسخه‌های جدیدتر از آن استفاده می‌کنید، مراحل زیر را برای قطع خودکار وای فای دنبال کنید:
  • بخش Shortcuts app را باز کنید
  • در پایین صفحه بر روی گزینه “Automation” ضربه بزنید
  • روی دکمه “+” در گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید.
  • گزینه “Create Personal Automation” را انتخاب کنید

قطع وای فای در زمان خروج از منزل

  • در پنجره بعدی از بخش “Travel” گزینه “Leave” را انتخاب کنید
  • برای انتخاب لوکیشن، در صفحه بعد گزینه “Choose” را انتخاب کرده و سپس “Any” را برای اجرای این برنامه در هر ساعت از شبانه روز، تنظیم کنید.
  • مکان منزل یا محل کار خود را بر روی لوکیشن پیدا کرده و انتخاب کنید
  • بر روی “Done” ضربه بزنید
  • بر روی “Next ” ضربه بزنید و به صفحه عملکردها بروید
  • در این صفحه بر روی “Set Wi-Fi” تپ کنید

در زمان خروج از منزل وای فای خود را قطع کنید

  • بر روی “Add to this Shortcut” ضربه بزنید
  • عملکرد این قسمت را به “Turn Wi-Fi Off” تغییر دهید

خاموش کردن wifi در صورت خروج از منزل

  • روی “Next” و در نهایت “Done” ضربه بزنید

از این به بعد، هر زمانی که لوکیشن تعیین شده را ترک کنید، Wi-Fi به صورت اتوماتیک خاموش می‌شود.

قطع خودکار دیتای موبایل در اندروید با استفاده از اپلیکیشن Auto connection

این برنامه نیز مختص گوشی‌های اندروید است. با استفاده از اپلیکیشن Auto Connection می‌توانید به راحتی اتصال دیتای موبایل را خاموش کرده و از هدر رفتن حجم اینترنت و همچنین شارژ باتری جلوگیری کنید. نخستین قدم برای استفاده از  برنامه، دانلود آن است.

برای دانلود Auto Connection، می‌توانید از لینک‌های زیر استفاده کنید:

دانلود برنامه از کافه بازار

دانلود برنامه از گوگل پلی

شما بعد از نصب این اپلیکیشن، مدت زمان اتصال خود به دیتای تلفن همراه را نیز مشخص کنید، به عبارتی دیگر، می‌توانید زمان شروع اتصال و مدت متصل بودن را تعیین کنید. بدیهی است بعد از اتمام مدت تعیین شده، دیتای موبایل به صورت اتوماتیک خاموش می‌شود.

اپلیکیشن auto connection

شما می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن Auto Connection یک بازه زمانی را تعیین کرده و مشخص کنید که دیتای موبایل در این بازه خاموش باشد. البته اگر این زمان تعیین شده، به صورت دستی دیتا را روشن کنید، با خاموش شدن صفحه موبایل، بازهم اتصال داده‌ها به صورت خودکار لغو می‌شود.

خاموش کردن دیتای موبایل به محض در دسترس بودن وای فای 

همانطور که قبلا نیز اشاره شد، روشن بودن دیتای تلفن همراه، در مقایسه با وای فای، برق بیشتری مصرف کرده و فشار مضاعفی به باتری وارد می‌کند. به همین دلیل، بسیاری از افراد، ترجیح می‌دهند در صورت در دسترس بودن یک شبکه فعال وای فای، اتصال دیتای آن‌ها به صورت اتوماتیک خاموش شود.

دستگاه‌های اندروید دارای یک ویژگی داخلی هستند که بر اساس آن، می‌توانید اتصال دیتای خود را در زمان دسترسی به وای فای خاموش کنید. برای اینکار، شما باید ابتدا منوی “developer options” را مطابق مراحل زیر فعال کنید:

  • وارد “Settings” موبایل اندرویدی خود شوید
  • سکشن “About Phone” را باز کنید
  • گزینه “Build number” یا “Build Information” را پیدا کنید و هفت بار بر روی آن ضربه بزنید
  • اکنون منوی “developer options” برای شما فعال شده است

اکنون دوباره به بخش “Settings” برگردید. در اینجا باید یک منوی جدید با عنوان “developer options” را مشاهده کنید. بر روی آن ضربه بزنید و در انتهای منوی “Networking” گزینه “Mobile data always active” را خاموش کنید.

خاموش شدن دیتا به محض روشن شدن وای فای

با انجام مراحل بالا، از این به بعد اتصال دیتای تلفن همراه شما، به محض متصل شدن به یک شبکه وای فای، خاموش می‌شود.

کلام پایانی 

قطع خودکار اینترنت گوشی در مواقعی که به آن احتیاج ندارید، می‌تواند علاوه بر صرفه جویی در مصرف اینترنت، به بهبود عملکرد باتری تلفن همراه شما نیز کمک کند. بنابراین توصیه می‌کنیم حتما نکاتی که در این مقاله به آن‌ها اشاره شد را به کار گرفته و دیتا یا وای فای تلفن همراه خود را در مواقع غیر ضروری، غیر فعال کنید.

اگر شما برای قطع خودکار اینترنت گوشی خود از اپلیکیشن‌ها یا ترفندهای دیگری استفاده می‌کنید، لطفا آن‌ها در بخش نظرات همین مقاله با ما در میان بگذارید.

5 | (1)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//