آموزش غیر فعال سازی قفل جیمیل – frp چیست؟

قفل جیمیل یا همان FRP چیست؟ بیایید با یک مثال و البته یک مشکل بزرگ، این مفهوم را معرفی کنیم: شما در تلفن اندروید خود، عملیات بازگشت به تنظیمات کارخانه را انجام می‌دهید. سپس گوشی خود را روشن می‌کنید و متوجه می‌شوید قفل است! در واقع گوشی از شما می‌خواهد برای ورود به سیستم، حساب کاربری گوگل و رمز ورود خود را وارد کنید.

این بدان معنا است که تنها در این‌صورت می‌توانید به طور معمول از تلفن خود استفاده کنید. بنابراین اگر این اتفاق رخ می‌دهد، بدانید که تلفن همراه توسط FRP محافظت می‌شود. اگر رمز ورود FRP (حساب کاربری گوگل و رمز ورود) خود را فراموش کرده باشید، چگونه می‌توان قفل جیمیل را دور زد؟

در ادامه لیستی از بهترین ابزارهای غیر فعال کردن قفل جیمیل وجود دارد که می‌توانید هنگام قفل شدن گوشی اندرویدی خود از آنها استفاده کنید. بسته به گوشی خود، می‌توانید مناسب‌ترین ابزار را از این لیست انتخاب کنید.

بنابراین برای آموزش حذف قفل FRP هواوی، سامسونگ، شیائومی، موتورولا، لنوو، اچ تی سی و … با ما در این مقاله از مجله تکنولوژی ایده آل تک همراه باشید.

FRP چیست؟

FRP مخفف عبارت «Factory Reset Protection» و به معنای «محافظ بازگشت به تنظیمات کارخانه» است. اف آر پی یا همان قفل جیمیل، از زمان نسخه 5.1 سیستم عامل اندروید (Lollipop) ارائه شده است. این قفل از ویژگی‌های امنیتی گوشی‌های اندروید محسوب می‌شود.

غیر فعال کردن frp

وقتی تلفن همراه اندرویدی شما به سرقت رفت یا به طور تصادفی آن را گم کردید، FRP از اطلاعات و دستگاه شما در برابر هر شخص غیرمجاز محافظت می‌کند. در واقع این قفل، برای محافظت از اطلاعات شما در برابر افراد غریبه و سارقان بسیار مناسب است.

به لطف FRP، یک دزد سرسخت نمی‌تواند تلفن همراه گمشده شما را مجددا تنظیم کند؛ زیرا او اطلاعاتی از قفل جیمیل شما ندارد. بدون عبور از این مرحله تأیید، سارق یا کاربر غیر مجاز در صفحه تأیید گیر می‌کند.

چرا شما نیاز به غیر فعال کردن FRP دارید؟

قبل از بازگشت به تنظیمات کارخانه، این قفل از تلفن یا تبلت اندروید شما محافظت می‌کند و از کاربر می‌خواهد ایمیل و گذرواژه حساب جیمیل مرتبط با تلفن خود را وارد کند. با این حال اگر تلفن همراه برای خودتان است، FRP ممکن است آزار دهنده باشد.

این حفاظت امنیتی می‌تواند یک شمشیر دو لبه باشد؛ زیرا برای کاربرانی که بعد از بازگشت به تنظیمات کارخانه، رمز گوگل خود رافراموش می‌کنند یا کسانی که یک گوشی دست دوم با قفل جیمیل فعال شده خریداری می‌کنند، می‌تواند زندگی را دشوار کند.

چگونه می‌توان FRP را با دانستن رمز گوگل حذف کرد؟

تنها روش رایگان برای غیر فعال کردن قفل جیمیل، پاکسازی حساب گوگل و رمز عبور آن است. در واقع اگر به قفل جیمیل در تلفن اندروید خود نیازی ندارید، به راحتی می‌توانید حساب گوگل را از تنظیمات موبایل، حذف کنید.

حذف frp با حساب گوگل

  • وارد «setting» گوشی اندرویدی خود شوید
  • سپس گزینه «Accounts» را انتخاب کنید
  • «Google» را انتخاب کنید
  • در حساب گوگل که با گوشی شما همگام سازی شده است وارد شوید
  • رمز حساب گوگل را وارد کنید
  • روی «More» در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید
  • گزینه «Remove Acoount» را انتخاب کنید و آن را تأیید کنید
این روش، گزینه خوبی برای غیر فعال کردن FRP در تلفن اندروید نیست، چون شما برای بسیاری از کارها از جمله دانلود اپلیکیشن‌ها از گوگل پلی، به حساب گوگل خود احتیاج دارید.

دفعه بعد با بازگشت به تنظیمات کارخانه، می‌توانید قفل تلفن را مستقیما و بدون FRP باز کنید. توجه داشته باشید که بهتر است که دارندگان گوشی اندروید از این قفل در گوشی خود استفاده کنند، چون این یک محافظ پرکاربرد است.

چگونه می‌توان FRP را بدون دانستن رمز گوگل حذف کرد؟

به طور معمول افراد ممکن است رمز حساب گوگل خود را فراموش کنند؛ اما هنگامی که در تلفن همراه خود، با قفل جیمیل مواجه شده‌اید و رمزعبور را هم به یاد نمی‌آورید، در بدترین وضعیت ممکن قرار می‌گیرید! در این حالت، باید قفل جیمیل را بدون اطلاعات گوگل باز کنید.

بهترین و ساده‌ترین راه برای این کار استفاده از ابزارهای خوب و مناسب برای حل مشکل frp lock است. بنابراین ما در ادامه مقاله، در مورد بهترین ابزارها برای غیر فعال کردن FRP صحبت خواهیم کرد.

برنامه Tenorshare 4uKey  

وقتی یک نفر در حسال کاربری گوگل گیر می‌کند، مشتاق یادگیری غیر فعال کردن قفل جیمیل است. بنابراین توصیه می‌شود که برای این کار، از یک نرم افزار حرفه‌ای استفاده کند. بسیاری از این ابزارها در دسترس هستند؛ اما بهترین گزینه Tenorshare 4uKey است.

برنامه Tenorshare 4uKey  
برنامه Tenorshare 4uKey

برنامه 4uKey محدود به گوشی خاص یا مدل خاصی از اندروید نیست؛ بلکه برای حذف FRP سامسونگ، شیائومی، هواوی و همچنین تمام نسخه‌های سیستم عامل اندروید، مناسب است. از طرفی نیازی نیست که به صورت دستی در گوشی خود کاری انجام دهید؛ زیرا تمام جزئیات مهم تلفن را شناسایی کرده و به صورت خودکار عمل می‌کند.

روش غیر فعال کردن قفل جیمیل بسیار سریع است. کل فرآیند باز کردن قفل تنها چند دقیقه طول می‌کشد. برنامه 4uKey برای اندروید، نه تنها قفل جیمیل را دور می‌زند، بلکه می‌توانید از این برنامه برای کارهای دیگر مانند پین‌ها، رمز ورود و هر نوع صفحه قفل شده دیگری استفاده کنید.

ابتدا «Tenorshare 4uKey» را برای اندروید بارگیری و نصب کنید. سپس تلفن قفل شده خود را از طریق کابل USB به کامپیوتر متصل کنید. حالت دو گزینه را مشاهده خواهید کرد: غیر فعال کردن قفل صفحه و غیر فعال کردن قفل جیمیل. روی گزینه دوم کلیلک کنید.

برنامه D&G

این یک ابزار رایگان و بسیار کارآمد است که می‌توانید از آن استفاده کنید تا ظرف چند دقیقه قفل جیمیل را باز کنید. برنامه D&G به دلیل صرفه جویی در وقت، بسیار مشهور است. همچنین با تمام نسخه‌های ویندوز، از ویندوز XP تا ویندوز 10 هم سازگار بوده و با همگی آن‌ها به خوبی کار می‌کند.

برنامه D&G
برنامه D&G

خوشبختانه این برنامه، برای بسیاری از مارک‌های تجاری مانند سامسونگ، شیائومی، اچ تی سی، لنوو، موتورولا و … مفید است. شما فقط باید تلفن همراه خود را به کامپیوتر خود وصل کنید و با دنبال کردن مراحل ساده ظاهرشده در صفحه، قفل دستگاه اندروید خود را به راحتی باز کنید.

برنامه Pangu

Pangu یکی دیگر از ابزارهای رایگان و بسیار مفید است که می‌توانید برای غیر فعال کردن قفل FRP ار آن استفاده کنید. این برنامه با تمام نسخه‌های اندروید از جمله Lollipop 5.1، Marshmallow 6.1 ،Nougat 7.0 ،7.1.2 و Oreo 8.0 سازگار است.

برنامه Pangu
برنامه Pangu

می‌توانید از این برنامه برای غیر فعال کردن FRP گوشی هر مارک متداولی مانند سامسونگ، میکرومکس، شیائومی، موتورولا و … استفاده کنید. برای کار با Pangu، باید گزینه «Talkback» را انتخاب کنید. سپس از «luncher Apex» برای شروع روند استفاده کنید.

در مرحله بعد، خدمات «Google Play» و «Google Account Manager» را غیر فعال کنید و گزینه «Find My Device» را خاموش کنید. سپس برنامه «Pangu FRP Unlocker» را روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا تأیید گوگل را دریافت کنید.

برنامه GSM Flasher ADB

GSM Flasher ADB نام بعدی در لیست ما است. این برنامه یکی دیگر از ابزارهای رایگان، ساده و بسیار موثر برای غیر فعال کردن قفل جیمیل گوشی اندرویدی شما است. فقط باید آن را بر روی رایانه خود بارگیری و نصب کنید.

برنامه GSM Flasher ADB
برنامه GSM Flasher ADB

پس از نصب GSM Flasher ADB، برنامه را اجرا کرده و دستگاه اندرویدی خود را با استفاده از کابل USB به رایانه، وصل کنید. سپس فقط دستورالعمل‌های ساده ظاهر شده در صفحه را دنبال کنید و به این‌صورت قادر خواهید بود قفل جیمیل دستگاه خود را باز کنید. رابط کاربری این برنامه بسیار آسان و قابل فهم است.

برنامه Apk

این برنامه یک ابزار معروف برای حل مشکل FRP Lock و فلاش کردن است که می‌توانید از آن، برای دور زدن قفل جیمیل گوشی اندرویدی خود به صورت رایگان استفاده کنید. اگر شما مالک قانونی حساب گوگل نصب شده در گوشی هستید، این ابزار در کمتر از ده دقیقه کار را انجام می‌دهد.

برنامه Apk
برنامه Apk

رابط کاربری ابزار FRP Bypass Apk بسیار واضح و ساده است. حتی مبتدیان هم می‌توانند از آن برای باز کردن قفل جیمیل فقط با رعایت دستورالعمل‌های ساده ظاهر شده روی صفحه استفاده کنند.

برنامه HiJacker (مختص سامسونگ)

FRP HiJacker یک ابزار برای حذف قفل جیمیل است که مخصوص گوشی‌های سامسونگ تولید شده است. اگر دستگاه سامسونگ دارید، لازم نیست به گزینه‌های دیگر نگاه کنید. شما می‌توانید این یکی را با چشمان بسته انتخاب کنید.

برنامه HiJacker
برنامه HiJacker

ثابت شده است که HiJacker بهترین و سریع‌ترین نتایج را در بین سایر برنامه‌ها برای گوشی‌های سامسونگ ارائه می‌دهد. رابط کاری هم مشخص و ساده است. قطعا می‌توانید از این ابزار برای غیر فعال کردن قفل جیمیل موبایل سامسونگ خود استفاده کنید.

کلام پایانی

روش‌ها و برنامه‌های معرفی شده در این مقاله، بهترین گزینه‌ها برای غیر فعال کردن قفل جیمیل محسوب می‌شوند که می‌توانید از آن‌ها به راحتی استفاده کنید. شما اکنون می‌دانید FRP چیست و چگونه می‌توانید بدون تلاش زیادt قفل آن را باز کنید.

امیدوارم این مقاله به شما کمک کافی کرده باشد. حتما تجربیات خود را در زمینه قفل جیمیل و دردسرهای احتمالی آن، با ما و خوانندگان مجله ایده آل تک در میان بگذارید.

3 | (2)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//