بهترین برنامه های فیلم برداری از صفحه در اندروید

از آنجایی که این روزها نیاز به ضبط فیلم از صفحه گوشی بسیار رایج شده؛ تعداد زیادی اپلیکیشن موبایل برای فیلم برداری از صفحه گوشی اندروید در فروشگاه Google Play موجود است که خیلی راحت این کار را انجام می‌دهند.

دلایل مختلفی وجود دارد که هر کاربر به یک برنامه فیلم برداری از صفحه نمایش اندروید نیاز داشته باشد. شما می‌توانید صفحه نمایش گوشی هوشمند خود را ضبط کنید تا نحوه کارکرد برنامه‌های مختلف را توضیح دهید، بازی‌های خود را برای به اشتراک گذاری با دیگران ضبط کنید، کلیپ‌های آموزشی جدید بسازید یا حتی برای لایو در اینستاگرام استفاده کنید.

بسیاری از برنامه های فیلم برداری از صفحه در اندروید، تنها برای گوشی‌های روت شده در دسترس هستند، برخی ‌با یک واترمارک یا لوگو (غیر قابل تغییر) تعبیه شده روی ویدئو ارائه می‌شوند؛ اما برنامه‌هایی هم وجود دارند که به صورت رایگان در دسترس هستند، قابلیت ویرایش ویدئو را دارند و فاقد هرگونه واتر مارک یا حتی تبلیغات هستند.

خوشبختانه گزینه‌های موجود کم نیست. با این حال، برای کمک به شما در انتخاب بهترین‌ها، برخی از بهترین برنامه های فیلم برداری از صفحه در اندروید را لیست کرده ایم. بنابراین، بدون هیچ زحمتی شروع می‌کنیم!

Screen Recorder AZ

AZ  یک برنامه محبوب فیلم برداری از صفحه نمایش در اندروید است که بیش از یک میلیون کاربر از آن استفاده می‌کنند. کار با آن آسان است، نیازی به روت کردن گوشی ندارد و هیچ علامت آبی یا محدودیت زمانی هم برای ضبط ندارد. همچنین به شما این امکان را می‌دهد که فیلم‌هایی با کیفیت HD و Full HD تهیه کنید و حتی می‌توانید هنگام ضبط، مکث کرده و باز ادامه دهید.

برنامه az screen recorder

فیلم‌هایی که می‌سازید به طور خودکار در گالری ذخیره می‌شوند. جدا از این، برنامه AZ را می‌توانید به دلخواه تنظیم کنید. کیفیت فیلم، درجه بیت، درجه فریم و جهت صفحه به راحتی تنظیم می‌شوند و حتی می‌توانید زمان تایمر را برای متوقف کردنT به دلخواه تنظیم کنید. همچنین، فیلم‌های ضبط شده را بلافاصله بعد از ضبط به اشتراک بگذارید یا حذف کنید.

همچنین می‌توانید صدا را از طریق میکروفون ضبط کنید که به طور خودکار با فیلم ضبط شده همگام سازی می‌شود. این به شما کمک می‌‌کند تا آنچه را که روی صفحه لمس شده است توضیح دهید تا قابل درک باشد. بنابراین، از این ویژگی به راحتی می‌توان برای ضبط بازی یا ساخت کلیپ آموزشی استفاده کرد.

نسخه حرفه‌ای برنامه فیلم برداری از صفحه AZ  تعدادی قابلیت اضافه مانند: دکمه جادویی، حذف تبلیغات، تایمر شمارش معکوس و غیره را هم پوشش می‌دهد. البته این موارد در برنامه به صورت فروشی در دسترس هستند. در هر صورت، اگر نخواهید هزینه اضافی پرداخت کنید، نسخه رایگان از قبل شامل بسیاری از قابلیت‌های ضروری و البته تبلیغات است.

دانلود برنامه AZ Screen Recorder

Screen Recorder Super

برنامه فیلم برداری از صفحه Super، یک ضبط کننده بسیار عالی برای اندروید است که قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای برای ویرایش ویدئو دارد. همچنین به گوشی روت شده نیازی ندارد، برای ضبط کردن محدودیت زمانی ندارد و حتی هنگام ضبط می‌توانید مکث کرده و دوباره شروع کنید.

برنامه فیلم برداری از صفحه Super
برنامه فیلم برداری از صفحه Super

این برنامه ویدئوی نهایی را با کیفیت بالا و با رزولوشن‌، نرخ فریم و نرخ بیت مختلف ارائه می‌دهد. این یک ویژگی مهم است که در راحتی کار به شما کمک می‌کند و با جلوگیری از ویرایش‌های بعدی، در وقت هم صرفه جویی می‌شود. همچنین می‌توانید صفحه شناور را هم مخفی کنید.

ابزارهای کمکی Facecam، GIF Maker و براش‌های مختلف هم برای طراحی روی کلیپ وجود دارد. با اینکه روی ویدئو واتر مارک از قبل طراحی شده قرار نمی‌گیرد؛ اما در صورت تمایل می‌توانید از قابلیت واتر مارک استفاده کنید تا نام تجاری خود را نشان دهید. این بک برنامه رایگان و دارای تبلیغات است که شامل خریدهای درون برنامه‌ای هم می‌شود.

دانلود برنامه Super Screen Recorder

Recorder DU

DU یکی از بهترین برنامه‌ها برای فیلم گرفتن از صفحه موبایل اندروید است که بیش از 10 میلیون کاربر از آن استفاده می‌کنند و به شما این امکان را می‌دهد از هرآنچه در صفحه اندرویدتان اتفاق می‌افتد ویدئو ضبط کنید. همچنین، بعداً می‌توانید با استفاده از ویرایشگر داخلی، ویدئو را ادیت کنید.

این برنامه نیاز به روت کردن دستگاه ندارد و ضبط هم محدودیت زمانی ندارد؛ اما باید بدانید که شامل یک واتر مارک است که در هر ویدیویی که درست می‌کنید، نمایش داده می‌شود.

برنامه recorder du

سایر ویژگی‌ها شامل گزینه‌هایی برای انتخاب رزولوشن‌های مختلف، سرعت فریم، سرعت بیت، دوربین جلو، سازنده GIF و غیره است. خبر خوب اینکه همه این موارد در نسخه رایگان و بدون پرداخت هزینه اضافه در دسترس هستند. همچنین، برنامه ضبط صفحه نمایش اندروید DU به بیست زبان مختلف کار می‌کند و هیچ تبلیغی ندارد.

دانلود برنامه DU Recorder

Screen Recorder Mobizen

Mobizen یک برنامه فیلم برداری از صفحه اندروید با کاربری آسان است که به شما امکان ضبط فیلم‌ها، بازی‌ها یا برنامه‌ها را با وضوح تصویری بالا می‌دهد و همچنین از Facecam هم پشتیبانی می‌کند. این ضبط کننده صفحه نمایش دارای ویژگی‌های مختلف ویرایش ویدئو است و به روت کردن گوشی هم نیازی ندارد.

برنامه Screen Recorder Mobizen

علاوه بر این‌ها، شما می‌توانید از واتر مارک رایگان استفاده کنید یا به صورت ساده فیلم برداری کنید. گرچه این برنامه به صورت رایگان کار می‌کند؛ اما درون برنامه ابزار‌های فروشی هم وجود دارد که می‌توانید با پرداخت هزینه اضافه، از قابلیت‌های بیشتر استفاده کنید.

دانلود برنامه Mobizen Screen Recorder

Screen Recorder ADV

برنامه ADV یکی دیگر از برنامه های فیلم برداری از صفحه برای اندروید است که نه تنها تمام ویژگی‌های ضروری را برای شما فراهم می‌کند؛ بلکه به شما این امکان را می‌دهد که صفحه نمایش گوشی خود را با دو دوربین مختلف ضبط کنید.

برنامه فیلم برداری از صفحه ADV
برنامه فیلم برداری از صفحه ADV

شما می‌توانید هنگام ضبط از هر دو دوربین جلو و عقب به طور همزمان استفاده کنید. همچنین به شما این امکان را می‌دهد که درصورت لزوم، وسط ضبط مکث کنید و همچنین کیفیت، نرخ فریم، نرخ بیت، طراحی و متن روی ویدئو را هم به دلخواه تنظیم کنید.

برنامه ضبط صفحه نمایش اندروید حاوی واتر مارک نیست، به دسترسی روت نیاز ندارد و قبل از شروع ضبط صفحه، 3 ثانیه شمارش معکوس اضافه می‌کند. خبر خوب اینکه این برنامه کاملا‌ً رایگان است؛ اما تبلیغات و خریدهای درون برنامه‌ای هم دارد.

دانلود برنامه ADV Screen Recorder

ApowerREC

ApowerREC یک برنامه ضبط صفحه نمایش قدرتمند و در عین حال رایگان برای اندروید است. برای ضبط تمام صفحه و با وضوح HD هر چیزی روی صفحه نمایش تلفن هوشمند خود، می‌توانید از این برنامه ساده و با صدا استفاده کنید.

برنامه فیلم برداری از صفحه ApowerREC
برنامه فیلم برداری از صفحه ApowerREC

شما حتی می‌توانید ضبط را روشن نگه دارید و صدا هم به طور همزمان ضبط می‌شود. با اینکه این برنامه به طور پیش فرض با وضوح 1080p فیلم برداری می‌کند؛ اما همیشه می‌توانید آن را در تنظیمات شخصی سازی کنید و همچنین در حالت افقی یا عمودی صفحه نمایش گوشی اندروید خود را ضبط کنید.

دانلود برنامه ApowerREC

  Ilos Screen Recorder

به طور کلی، Ilos Screen Recorder دستورات و کارکرد بسیار ساده‌ای دارد. با استفاده از این برنامه ضبط صفحه نمایش گوشی اندروید، می‌توانید از صدای تلفن همراه خود استفاده کنید یا میکروفون را قادر به ضبط صدای خود کنید که مثلاً اگر محتوای شما آموزشی باشد، این یک ویژگی جالب است.

برنامه فیلم برداری از صفحه ilos
برنامه فیلم برداری از صفحه ilos

این برنامه با نصب رایگان، همچنین به شما این امکان را می‌دهد از بین چندین گزینه ضبط یکی را انتخاب کنید و شامل یک گالری داخلی است که به صورت خودکار محتوای ضبط شده را سازماندهی می‌کند. توجه کنید که  Ilos  فقط در تلفن‌های هوشمند دارای اندروید 5.0 یا بالاتر کار می‌کند.

 ScreenCam Screen Recorder

بدون شک این بهترین برنامه برای ضبط صفحه با صدا است و هنگام ضبط بازی یا مراحل تصویری که می‌خواهید در یک ویدئو آموزشی به اشتراک بگذارید، از صدای ضبط شده لذت خواهید برد. حتی برای دریافت برنامه لازم نیست گوشی خود را روت کنید.

برنامه  ScreenCam Screen Recorder

می‌توان آن را به راحتی در دستگاه‌های دارای اندروید نسخه 5 و بالاتر استفاده کرد. شما یک مجموعه کامل از گزینه‌های مختلف برای انتخاب وضوح، سرعت بیت و فریم در ثانیه دارید تا بهترین کیفیت فیلم‌های ضبط شده خود را بدست آورید.

دانلود برنامه ScreenCam Screen Recorder

Screen Recorder RecMe

با RecMe آشنا شوید، بدون شک یکی از بهترین برنامه‌های ضبط صفحه برای دستگاه‌های روت شده است که دارای قابلیت‌های قوی برای ضبط صدای داخلی و همچنین فیلم بدون هیچ زحمتی می‌باشد.

برنامه فیلم برداری از صفحه Recme
برنامه فیلم برداری از صفحه RecMe

با استفاده از این برنامه، گزینه‌های زیادی برای ضبط صفحه با دوربین جلو و عقب با کیفیت فیلم برداری 60 فریم در ثانیه، 1080 فریم دذ ثانیه و 32 مگابیت در ثانیه / بیت ریت دریافت می‌کنید. حتی گزینه‌های Screen Drawing را هم برای تولید ویدئوی نهایی در برنامه ارائه می‌دهد؛ اما شما باید قفل آن را با پرداخت هزینه و نسخه Pro باز کنید.

دانلود برنامه RecMe Screen Recorder

Games Google Play

حالا که به دنبال بهترین برنامه فیلم بردار صفحه گوشی اندروید هستید، یکی از این موارد همین حالا می‌تواند در گوشی شما وجود داشته باشد. بازی‌های Google Play یک چیزی فراتر از یک مرکز برای یافتن بازی‌های موبایل است و حتی یک فیلم بردار صفحه نمایش داخلی هم دارد که اتفاقاً عملکرد خوبی ارائه می‌کند.

این می‌تواند بهترین گزینه برای کاربرانی باشد که صاحب گوشی‌های جدیدتر اندروید هستند. با این حال، اگر گوشی اندروید قدیمی دارید، برای دسترسی به قابلیت ضبط صفحه، باید یک گوشی روت شده داشته باشید.

بازی‌های Google Play کاملاً رایگان است، با رزولوشن 720p کار می‌کند و همچنین بدون تبلیغات و خریدهای درون برنامه‌ای است؛ اما یک نکته، Google Play در همه کشورها (از جمله ایران) کار نمی‌کند و برای رفع این مشکل، باید از ابزار تغییر IP استفاده کنید.

چگونه در گوگل پلی بازی خود را ضبط کنیم و به اشتراک بگذاریم؟

  • Games Google Play را راه اندازی کنید.
  •  یک بازی را برای بازی کردن انتخاب کنید.
  •  از بالای صفحه جزئیات بازی، روی دکمه ضبط گیم پلی ضربه بزنید.
  •  تنظیمات کیفیت فیلم مورد نظر را انتخاب کنید و روی دکمه Next ضربه بزنید
  •  یک حباب ویدئویی شناور با تنظیمات ضبط ظاهر می‌شود.
  •  روی دکمه شروع ضبط ضربه بزنید.
  •  پس از پایان کار، می‌توانید بر روی دکمه توقف ضبط ضربه بزنید.
  •  پس از اتمام ضبط صفحه، اعلان «ویدیو ذخیره شده در گالری» ظاهر می‌شود.
  •  روی اعلان ضربه بزنید و گزینه مشاهده، ویرایش، اشتراک گذاری یا بارگذاری آن در یوتیوب را انتخاب کنید.

چگونه بدون نصب برنامه از صفحه نمایش اندروید 10 فیلم برداری کنیم؟

قاعدتاً بهترین فیلم بردار صفحه نمایش برای اندروید نباید فقط در Google Play وجود داشته باشد. اگر نمی‌خواهید برنامه اضافی روی کوشی خود نصب کنید، چه اتفاقی می‌افتد؟ خب ما برای این مورد هم شما را راهنمایی می‌کنیم.

اگر شما یک تلفن هوشمند اندرویدی از برندهایی مانند: ال جی، سامسونگ یا پلاس وان دارید که از سیستم عامل اندروید 10 استفاده می‌کنند، می‌توانید از ویژگی‌های ضبط صفحه نمایش داخلی لذت ببرید. (شامل این مدل‌ها: Galaxy s10، s10e، s10 Plus، Note 10، Note 10 Plus و s20؛ OnePlus ‘5، 5T، 6، 6T، 7، 7 Pro و 8؛ و V50، V50S، V60، G7 LG،  G8 و G9.)

نه تنها خود گوشی خدمات بیشتری را به شما ارائه می‌دهد؛ بلکه استفاده از آنها می‌تواند به آسانی ضربه زدن روی یک دکمه در منوی ابزارهای سریع باشد. بنابراین، حتماً نگاهی به آنها هم بیندازید. از صفحه Quick روی لوگوی Screen Recorder ضربه بزنید، اقدامات اولیه را انجام کرده و ضبط صفحه را شروع کنید. پس از اتمام ضبط هم روی دکمه Stop ضربه بزنید.

بهترین برنامه های فیلم برداری از صفحه همراه با صدا از صفحه نمایش اندروید کدام است؟

بعد از صحبت در مورد همه این برنامه‌های ذکر شده، آنها باید براساس ویژگی‌های مختلف دسته بندی شوند. بنابراین ما برنامه AZ Screen Recorder را در بالای لیست نگه داشته ایم. با بهترین کیفیت فیلم برداری و داشتن همه ابزارها، میلیون‌ها کاربر از سراسر جهان عاشق این برنامه ضبط صفحه هستند.

برنامه‌های دیگری مانند: Mobizen Screen Recorder و Super Screen Recorder هم گزینه‌های عالی هستند که برای کسب بهترین نتیجه می‌توانید امتحان کنید.

برنامه‌های خاصی مانند: RecMe وجود دارند که در صورت نیاز به شما کمک می‌کنند تا با دوربین جلو و عقب، صفحه گوشی اندروید راضبط کنید. بنابراین، کاملاً بستگی دارد کدام یک از برنامه‌های فیلم برداری از صفحه نمایش را برای ضبط کردن صفحه گوشی اندروید خود مفیدتر می‌دانید.

5 | (1)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//