کسب درآمد از پینترست با 9 استراتژی جذاب

89 درصد از کاربران پینترست، از این شبکه اجتماعی برای راهنمای خرید استفاده می‌کنند! این یعنی هر کاربر Pinterest می‌تواند یک مشتری بالقوه باشد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که با روش‌های کسب درآمد از پینترست او را به یک مشتری بالفعل تبدیل کنید!

از زمانی که شبکه‌های اجتماعی فقط برای سرگرم کردن ساخته شده بودند، زمان زیادی می‌گذرد. این روزها انواع کسب و کارهای آنلاین تمام تمرکز خود را روی موفقیت در برنامه‌هایی مانند اینستاگرام و صد البته پینترست گذاشته‌اند!

در این مقاله از مجله تکنولوژی ایده آل تک شما را با صفر تا صد روش‌های کسب درآمد از پینترست آشنا خواهیم کرد. اگر شما هم به فکر توسعه کسب و کار خود و افزایش فروش هستید، حتما تا پایان با ما همراه باشید.

چرا فروش در پینترست اهمیت دارد؟

Pinterest یک موتور جستجوی بصری قدرتمند است که به کاربران کمک می‌کند تصمیم بگیرند چه محصولی را خریداری نمایند. علاوه بر این، یکی از بهترین پلتفرم‌ها برای کسب آگاهی و اطلاع از برندهای تجاری است.

چرا فروش در پینترست اهمیت دارد؟

گزارش‌های آماری از پینترست نشان می‌دهند که:

  • 55 درصد از کاربران، برای جستجو در مورد یک محصول خاص، وارد پینترست می‌شوند.
  • 83 درصد از کاربران، بر اساس محتوایی که در Pinterest دیده‌اند، خرید خود را انجام می‌دهند.
  • 48 درصد از کاربران، برای خرید وارد لینک وب سایت فروش مقصد می‌شوند.

علاوه بر این، یک نظرسنجی که نحوه تعامل کاربران با شبکه‌های اجتماعی مختلف را بررسی می‌کرد، نشان داد که 47 درصد از مردم از پینترست برای خرید استفاده می‌کنند. این عدد تقریبا 4 برابر بیشتر از اینستاگرام و فیسبوک است!

بنابراین می‌توان گفت که شبکه اجتماعی پینترست بهترین بازار هدف آنلاین برای کسب و کار شما محسوب می‌شود. اگر نمی‌توانید از این فضا استفاده کنید، قطعا مقصر خودتان هستید! چون به احتمال زیاد با روش‌های کسب درآمد از پینترست آشنایی ندارید.

9 استراتژی برای کسب درآمد از پینترست

خب به قسمت جذاب ماجرا رسیدیم. اکنون دیگر زمان کسب درآمد و افزایش فروش در Pinterest است. البته انجام دادن این کار، آنقدرها هم آسان نیست. شما به استراتژی‌هایی نیاز دارید که ما در ادامه، آن‌ها را معرفی خواهیم کرد.

پین‌های جذاب بصری ایجاد کنید

همان‌طور که اشاره شد، پینترست یک شبکه اجتماعی و موتور جستجوی بصری است. بنابراین اگر می‌خواهید توجه مشتریان را به محصولات خود جلب کنید، باید پین‌های زیبا، جذاب و منحصر به فرد بسازید.

پین های جذاب بصری ایجاد کنید

پین شما باید به گونه‌ای طراحی شده باشد که بتواند کاربران را متوقف کند! بسیاری از مردم بدون داشتن یک هدف خاص، شروع به جستجو در میان پین‌ها می‌کنند. اگر بتوانید نظر افراد را در همان نگاه اول جلب کنید، نصف بیشتر مسیر را برای هدایت او به وب سایت طی کرده‌اید.

به نکات زیر برای ایجاد پین‌های جذاب و منحصر به فرد، توجه کنید:

  • از تصاویر عمودی استفاده کنید. این تصاویر فضای بیشتری از فید را اشغال کرده و در نتیجه، به شما فرصت بیشتری برای تاثیرگذاری می‌دهد. سعی کنید از نسبت 3 به 2 استفاده کرده و بالاترین کیفیت ممکن را برای تصاویر در نظر بگیرید.
  • از پوشش متنی استفاده کنید. کاربران پین شما را قبل از عنوان یا توضیحات می‌بینند. پس سعی کنید روی تصاویر از پوشش متنی استفاده کنید تا در همان نگاه اول، مخاطب را متوجه ماهیت پین خود نمایید.
  • از فونت‌های پررنگ و خوانا استفاده کنید. با استفاده از این فونت‌ها، درک پین خود را تا حد امکان، برای کاربران آسان کنید.
  • از رنگ های مکمل و پررنگ استفاده کنید. هرچه پین شما از نظر بصری جذاب‌تر باشد، بهتر است! شما می‌توانید پالت‌های رنگ مکمل را با چرخ رنگ فتوشاپ پیدا کنید.
  • نام برند خود را درج کنید. لوگو و نام تجاری خود را در پایین پین‌های خود اضافه کنید. این کار به آگاهی و شناخت برند در پلتفرم کمک می‌کند.

در نهایت باز هم تاکید می‌کنیم که هرچقدر در جذابیت بصری پین‌های خود سخت‌گیرتر باشید، نتیجه بهتری در انتظار شما خواهد بود. این ضرب المثل قدیمی را هم فراموش نکنید: عقل مردم به چشمشان است!

13 روش آسان برای افزایش فالوور در پینترست (Pinterest)
بخوانید

از سئوی پینترست استفاده کنید

برای جلب توجه در پینترست نمی‌توانید تنها به تصاویر زیبا تکیه کنید. سئوی موثر نقش مهمی در رساندن پین شما به بالای نتایج جستجو دارد. ترفند تسلط بر SEO Pinterest این است که از کلمات کلیدی مخصوص برند و محصولات و عباراتی که مخاطبان هدف شما فعالانه جستجو می‌کنند، استفاده کنید.

به عنوان مثال، اگر فروشگاه تجارت الکترونیک شما در فروش دکوراسیون منزل برای مسافران تخصص دارد، ممکن است کلمات کلیدی مانند “ایده های دکور سفر” و “دکور و لوازم جانبی سفر” در سئوی صفحه کاربری شما موثر باشد.

سعی کنید از کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار خود در موارد زیر استفاده کنید:

  • عنوان پین. یکی از مهم‌ترین مکان‌ها برای سئوی پینترست است. سعی کنید از ترکیب چندین کلمه کلیدی برای بهبود نتایج متعدد، استفاده کنید.
  • توضیحات پین (Pin descriptions). کلمات کلیدی خود را به طور طبیعی در توضیحات پین خود اضافه کنید. فراموش نکنید که 50-60 کاراکتر اول مهم‌ترین کاراکترها هستند؛ زیرا این همان چیزی است که کاربران قبل از کلیک روی دکمه More می‌بینند.
  • هشتگ‌ها: در پایان توضیحات پین خود، 3 الی 5 هشتگ مرتبط را وارد کنید.
  • نوشته‌های روی تصاویر. جالب است بدانید که موتورهای پینترست می‌توانند نوشته‌های روی تصاویر را هم بخوانند! بنابراین سعی کنید از کلمه کلیدی اصلی خود برای پوشش متن پین استفاده کنید.
  • URL. کلمه کلیدی اصلی باید در URL شما باشد. این به Pinterest کمک می‌کند تا ببیند که تصویر پین، عنوان، توضیحات و URL به یکدیگر مرتبط هستند.
نکته: توصیه می‌کنیم از کلمه کلیدی اصلی کسب و کار خود در نام کاربری، توضیحات پروفایل، نام بردها (Boards) و توضیحات بردها هم استفاده کنید.

البته دانش سئوی پینترست به همین‌جا محدود نمی‌شود. شما باید به طور مداوم رقیبان خود را بررسی کنید، رفتار کاربران را آنالیز کنید و … راه طولانی را برای رساندن پین‌های خود به صدر فهرست نتایج جستجوی کاربران در پیش دارید!

از پین‌های غنی استفاده کنید

پین غنی یا Rich pin یکی از ویژگی‌های جذاب حساب‌های تجاری (business account) است که کمک زیادی به کسب درآمد از پینترست می‌کند. به کمک این ویژگی می‌توانید اطلاعات اضافی مانند قیمت‌ها و توضیحات محصول را به پین‌های خود اضافه کنید.

از پین های غنی استفاده کنید

به طور کلی 3 نوع Rich pin در پینترست وجود دارد:

  1. محصول (Product): قیمت، در دسترس بودن و اطلاعات محصول به روز را از سایت شما می‌گیرد.
  2. دستور غذا (Recipe): اطلاعات دستور غذا مانند اندازه سرو، زمان پخت و مواد تشکیل دهنده را اضافه می‌کند.
  3. مقاله (Article): شامل عنوان پست، توضیحات و نویسنده با دکمه ادامه مطلب در موبایل است.

برای فعال کردن Rich pin باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • حساب کاربری خود در پینترست را تجاری کنید.
  • افزونه Yoast را به وب سایت خود اضافه و گزینه «Add Open Graph» را فعال کنید.
  • پین‌های خود را با Rich Pin Validator اعتبار سنجی کنید.
بیشتر بخوانید: حذف پین در پینترست

پین های خود را با کاتالوگ ها سازماندهی کنید

کاتالوگ‌ها یکی از ویژگی‌های جدید پینترست است که برای برندها، یک گزینه ایده آل محسوب می‌شود. در حقیقت کاتالوگ همان بروشور سنتی است؛ البته با قابلیت کلیک کردن!

برای ایجاد کاتالوگ، شما به موارد زیر نیاز خواهید داشت:

  • یک حساب تجاری در پینترست
  • آدرس URL یک صفحه از وب سایت که در حساب کاربری پینترست استفاده شده باشد.
  • منبع داده (یک فایل با لیستی از محصولات و ویژگی‌ها).
  • یک وب سایت که با قوانین پینترست هم‌خوانی داشته باشد.

اگرچه ساخت و استفاده از کاتالوگ‌ها نیاز به دانش فنی دارد، اما مطمئن باشید که تاثیر زیادی در کسب درآمد از پینترست خواهد داشت. جالب است بدانید که با هر بار به روز رسانی محصولات وب سایت، کاتالوگ شما در Pinterest هم به صورت خودکار آپدیت می‌شود.

در ساخت پین‌ها خلاقیت به خرج دهید

ماهانه در پینترست، بیش از 2 میلیارد جستجو انجام می‌شود! برای به دست آوردن حداکثر توجه از این جستجوها، باید به اندازه کافی خلاق و منحصر به فرد باشید. از روش‌های استاندارد و قدیمی فاصله بگیرید و کمی از سلول‌های خاکستری مغزتان را درگیر نمایید.

در ساختن پین ها خلاقیت به خرج دهید

به این فکر کنید که چگونه می‌توانید برای مخاطبان خود ارزش اضافه کنید و از رقیب خود متمایز شوید! این نکته مهم‌ترین فاکتور و اولویت شما در اضافه کردن خلاقیت به پین‌ها است.

به عنوان مثال، از موارد زیر برای متمایز بودن استفاده کنید:

  • ایجاد آموزش‌های ویدئویی که به کاربران نشان می‌دهد چگونه از محصول شما استفاده کنند.
  • ایجاد اینفوگرافیک قابل اشتراک گذاری
  • بهره گیری از ویژگی‌های مختلف مانند استوری‌ها و پین‌های ویدئویی.
  • استفاده از محتوای دیگر پلتفرم‌های خود (مانند اینستاگرام و تیک تاک)

بیشتر از این نمی‌توانیم در این زمینه به شما کمک کنیم! زیرا همه چیز در نهایت به خلاقیت خود شما بستگی دارد. هرچقدر که پویاتر فکر کنید و به دنبال ایده‌های جذاب و خلاقانه باشید، نتایج بهتری کسب می‌کنید.

آموزش مرحله به مرحله دانلود ویدیو و عکس از پینترست
بخوانید

از بازاریابی وابسته در پینترست استفاده کنید

آیا کسب درآمد از پینترست فقط مخصوص کسانی است که محصولات فروشگاهی را عرضه می‌کنند؟ قطعا خیر! حتی اگر کسب و کار مبتنی بر محصول ندارید، باز هم می‌توانید از طریق بازاریابی وابسته در پینترست پول دربیاورید!

به عنوان مثال، اینفلوئنسرها می‌توانند در پینترست یک محصول را به مخاطبان خود توصیه کنند (آن را تبلیغ کنند) و از طرف دیگر، از صاحب محصول پول دریافت کنند. به همین سادگی !

ابتدا محصولی که قصد تبلیغ کردن آن را دارید انتخاب کنید. اکنون یک پین جدید ایجاد کرده و پیوند وابسته خود را در بخش URL اضافه کنید. در نهایت، عنوان و توضیحات پین خود را وارد کنید. تمام شد!

به محتوای تولید شده توسط کاربر توجه کنید

آیا فالوورهای شما در اینستاگرام، شما را در پست‌هایی با محصولتان تگ می کنند؟ کافیست UGC را تغییر داده و آن را در Pinterest آپلود کنید. می‌توانید یک قدم جلوتر رفته و از پین‌های Shop the Look استفاده کنید. این ویژگی به شما امکان می‌دهد چندین محصول را در یک عکس برچسب‌گذاری کنید (شبیه به پست‌های قابل خرید اینستاگرام).

این یک اثبات اجتماعی مضاعف است و به مردم کمک می‌کند سریع‌تر از قبل از فروشگاه شما خرید کنند. گزینه دیگر این است که اعضای خاص جامعه را در تابلوهای Pinterest خود مشارکت دهید یا یک تابلوی گروهی برای خود و سازندگان محتوای مشابه در جایگاه خود ایجاد کنید.

با فالوورهای خود تعامل داشته باشید

درست مانند اینستاگرام، تیک تاک و فیسبوک، در پینترست هم شما باید به اندازه کافی اجتماعی و فعال باشید که بتوانید مخاطبان خود را افزایش داده و با آن‌ها تعامل برقرار کنید. این موضوع در نهایت، یک جامعه هدف برای شما ایجاد می‌کند.

با فالوورهای خود تعامل داشته باشید

اگرچه مردم به اندازه سایر پلتفرم‌ها، برای نظر دادن و تعامل با کاربران وارد پینترست نمی‌شوند، هنوز هم چند کار ساده وجود دارد که می‌توانید برای افزایش تعامل انجام دهید:

  • به کامنت‌های کاربران در زیر پین‌های خود پاسخ دهید.
  • افراد مخاطب هدف خود را دنبال کنید.
  • سایر برندها و اینفلوئنسرها را در جایگاه خود دنبال کنید.
  • محتوای مخاطب هدف خود را دوباره پین کنید.
  • محتوایی را که برای مخاطبان شما مفید است دوباره پین کنید.

از سوی دیگر، پینترست نحوه واکنش فالوورهای شما به محتوای‌تان را به دقت بررسی می‌کند. تعامل آن‌ها تعیین می کند که پین شما با چه سرعتی و تا چه اندازه‌ای به کاربران دیگر نمایش داده شود!

محتوای خود را تجزیه و تحلیل کنید تا ببینید کدام پین‌ها بیشترین پین و کلیک را دریافت می‌کنند و به دنبال رشته‌های مشترکی باشید که آن‌ها را بسیار جذاب و قابل اشتراک گذاری می‌کند.

بیشتر بخوانید: حذف برد در پینترست

برای محتوای خود در پینترست برنامه داشته باشید

راز به دست آوردن نتیجه مطلوب در پینترست، داشتن یک برنامه منظم است. حتما سعی کنید از یک تقویم محتوا استفاده کنید تا مطمئن شوید پین‌های شما به صورت مرتب و طبق زمان‌بندی درست، منتشر می‌شوند. فراموش نکنید که الگوریتم‌های پینترست، عاشق داشتن برنامه منظم هستند!

ابزارهای زیادی برای زمان‌بندی انتشار پین در پینترست وجود دارند که Socialbakers یکی از بهترین‌های آن‌ها به شمار می‌رود. با استفاده از این برنامه، حتی می‌توانید در روزهای تعطیل هم پین‌های خود را منتشر کنید.

طبق گزارش‌ها، جستجوها در پینترست در روزهای تعطیل افزایش پیدا می‌کنند و پین‌هایی که در این ایام منتشر می‌شوند، تا 22 درصد بیشتر از پین‌های سایر روزها، با استقبال مخاطبان مواجه می‌شوند.

کلام آخر

پینترست با سرعتی باور نکردنی در حال افزایش محبوبیت خود است و این روزها، بیشترین تاثیر را در افزایش فروش برندهای مختلف دارد. بنابراین اگر صاحب یک کسب و کار آنلاین هستید، باید نگاه ویژه‌ای به این پلتفرم و کاربران آن داشته باشید.

در این مقاله شما را با 9 روش موثر در کسب درآمد از پینترست آشنا کردیم. در صورتی که همچنان در این رابطه سوال یا ابهامی دارید، حتما در بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا در اولین فرصت، پاسخ‌گوی شما عزیزان باشیم.

امتیازی به این نوشته بدهید
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

4 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
4
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//