چگونه در پینترست استوری بگذاریم ؟ {ساخت استوری پین}

اواخر سال 2020 بود که شبکه اجتماعی پینترست، از ویژگی جدید خود یعنی Story Pins یا همان استوری پینترست رونمایی کرد. این ویژگی می‌تواند یک قدم رو به جلو، برای افزایش تعامل برندها، کسب و کارها و شرکت‌های تجاری با مخاطبین خود در این برنامه باشد.

اگر با استوری‌های اینستاگرام آشنایی داشته باشید (که به احتمال زیاد این‌گونه است) پس مشکلی برای برقراری ارتباط با استوری پین در پینترست هم نخواهید داشت! زیرا این دو قابلیت، تا حدود بسیار زیادی شبیه به هم‌دیگر هستند.

در این مقاله از مجله تکنولوژی ایده آل تک قصد داریم به آموزش کامل ساخت استوری پینترست بپردازیم. اگر شما هم به فکر افزایش کیفیت فعالیت خود در این برنامه هستید، حتما تا انتها با ما همراه باشید.

استوری پین پینترست چیست؟

پین‌های استوری، در حقیقت پین‌هایی چند صفحه‌ای هستند که به سازندگان خود فرصت می‌دهند داستانی را روایت کنند، مخاطبان خود را درگیر کنند و حتی به فکر افزایش فالوور در پینترست بیفتند!

استوری پین چیست؟

نسخه بتا از استوری پینترست هم‌اکنون برای حساب‌های تجاری (بیزینسی) پینترست در دسترس است. البته پیش بینی می‌شود که این قابلیت، به زودی برای حساب‌های شخصی هم فعال شود.

استوری پین هم مانند سایر پین‌ها می‌تواند توسط اکثر دنبال کنندگان شما دیده شوند. با ایجاد و ساخت یک استوری پینترست در حقیقت پینرهای دیگر را تشویق می‌کنید که شما را دنبال کنند و در عین حال، دسترسی خود به کاربران را هم افزایش می‌دهید.

شما در هر استوری می‌توانید تا 20 صفحه عکس، ویدیو یا متن داشته باشید. به این ترتیب، این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد محتواهای شگفت‌انگیز کرده و چندین ایده یا محصول را در یک استوری به نمایش بگذارند.

یک Story Pin به سازندگان کمک می‌کند لحظات پشت صحنه، نکات سریع، دستور العمل‌ها، ایده‌های صنایع دستی و آموزش‌های گام به گام را به اشتراک بگذارند.

نکته جالب اینکه برخلاف استوری‌های اینستاگرام واتساپ، پین استوری‌های پینترست بعد از 24 ساعت ناپدید نمی‌شوند. بنابراین می‌توانند محتواهای دائمی و همیشگی هم به شمار بروند.

مزایای ساخت و انتشار استوری پینترست

با توجه به مطالعات و تحقیقاتی که اخیرا انجام شده‌اند، به نظر می‎رسد هر برند، کسب و کار، شرکت، اینفلوئنسر، تولید کننده و … که در پینترست فعالیت می‌کند، باید توجه ویژه‌ای به استوری پین داشته باشد.

مزایای استوری پینترست

بر اساس یک تحقیق، مردم پین‌های استوری را 41 درصد بیشتر از پین‌های استاتیک (پین‌های معمولی) ذخیره می‌کنند! البته باید به این نکته توجه داشته باشید که ذخیره کردن استوری دیگران و انتشار دوباره آن، هیچ فایده‌ای برای شما نخواهد داشت!

تنها زمانی می‌توانید به کارایی استوری پین در شبکه اجتماعی Pinterest امیدوار باشید که خودتان شخصا آن را ایجاد کرده و قدم به قدم در ساخت  و سازمان‌دهی آن، جلو رفته باشید.

برخی از موضوعاتی که می‌توانید آن را به شکل استوری در Pinterest نمایش دهید، عبارتند از:

  • راهنمای آموزشی و گام به گام
  • مجموعه‌ای از محصولات مشابه و مرتبط به همدیگر
  • چندین ویدیو با پوشش متنی
  • دستورالعمل‌های پخت و پز
  • نکات سفر، غذا و پوشاک
  • نکات و ترفندهای کسب و کار

اینها تنها چند مورد هستند که به ذهن ما خطور کرده است، با این‌حال، شما می‌توانید از این پین‌های استوری برای به اشتراک گذاشتن هر چیزی که فکر می‌کنید برای مشتریانتان جذاب خواهد بود، استفاده کنید.

شاید تنها نقطه ضعف استوری پینترست این باشد که نمی‌توانید در آن به وب سایت خود لینک دهید. با این‌حال همچنان برای جذب مخاطب مفید هستند؛ زیرا همان‌طور که اشاره کردیم، بیش از پین‌های معمولی (که حاوی لینک وب سایت هستند) ذخیره می‌شوند!

یک واقعیت جالب: استوری پین‌ها یک ابزار تعاملی بسیار قدرتمند برای حساب‌‌هایی با بیش از 10 هزار دنبال کننده محسوب می‌شوند.

اگرچه استوری‌های Pinterest نمی‌توانند نقش چندانی در هدایت ترافیک به وب سایت شما داشته باشند؛ اما بدون تردید در افزایش توجه مخاطبین به صفحه و کسب و کار شما، بسیار مفید و ارزشمند هستند.

بیشتر بخوانید: حذف برد در پینترست

چگونه در پینترست استوری بگذاریم؟

خب اکنون به جالب‌ترین و اصلی‌ترین بخش مقاله رسیده‌ایم. در این قسمت می‌خواهیم به صورت مرحله به مرحله، به آموزش ایجاد و ساخت استوری پینترست بپردازیم. با ما در ادامه همراه باشید:

نکته: استوری پین ممکن است همچنان برای برخی از حساب‌های تجاری پینترست، در دسترس نباشد. در صورتی که در صفحه خود این قابلیت را مشاهده نمی‌کنید، از طریق این لینک به Pinterest درخواست دهید آن را برای شما اضافه کند.

اگر به این قابلیت دسترسی دارید، مراحل زیر را برای ساخت استوری پینترست دنبال کنید:

  • وارد حساب کاربری خود شده و روی “Create” کلیک کنید.
  • در این صفحه، روی “Create Story Pin” کلیک کنید. در صورتی که این قابلیت برای شما فعال نشده باشد، این گزینه را مشاهده نخواهید کرد.روی ایجاد پین استوری کلیک کنید
  • 1 الی 20 تصویر یا ویدیو را برای انتشار انتخاب کنید. مدت زمان ویدیوها نباید بیشتر از 60 ثانیه باشد.فیلم ها یا تصاویر مورد نظر خود را انتخاب کنید
  • در این قسمت می‌توانید با استفاده از گزینه‌های مختلف از قبیل رنگ و اندازه فونت و … صفحات استوری خود را طراحی و شخصی‌سازی کنید.صفحات استوری خود را طراحی کنید
  • بعد از آماده کردن همه صفحه‌ها، روی Next کلیک کنید.
  • یک تم برای استوری خود انتخاب کنید.

اطلاعات مربوط به استوری خود را وارد کنید

  • جزئیاتی از قبیل فهرست مواد یا مواد مورد نیاز را اضافه کنید.
  • اکنون روی Next کلیک کنید.
  • برای استوری خود، یک عنوان انتخاب کنید.
  • یک تابلو (برد) را انتخاب کنید تا پین استوری در آن‌جا منتشر شود.
  • حداکثر 10 تگ مرتبط با محتوای خود را انتخاب کنید. .
  • روی “Publish” کلیک کنید.روی publish کلیک کنید

به این ترتیب، استوری شما در پینترست منتشر شده و فالوورهایتان می‌توانند آن را مشاهده کنند. آن‌ها همچنین در صورت تمایل، می‌توانند این پین را ذخیره کنند (که این اتفاق، هدف اصلی شما از انتشار و ساخت استوری پینترست خواهد بود)

آیا می‌توان استوری‌ها را بعد از انتشار ادیت کرد؟ 

پاسخ این سوال مثبت است. فرض کنید که قبلا یک آموزش گام به گام طراحی کرده‌اید و اکنون می‌خواهید نکات جدیدی را به آن اضافه کنید. پینترست برخلاف سایر شبکه‌های اجتماعی، این اجازه را به شما می‌دهد که به راحتی استوری‌های خود را ویرایش و به روزرسانی کنید!

برای ادیت استوری‌های پینترست، باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • وارد حساب کاربری خود در پینترست شوید.
  • استوری مورد نظر که قصد ویرایش آن را دارید، انتخاب کنید.
  • روی آیکون ادیت که به شکل یک مداد است، کلیک کنید.
نکته: در حال حاضر، ادیت استوری‌های پینترست فقط در دستگاه‌های موبایل امکان‌پذیر است. همچنین شما نمی‌توانید عنوان (Title) استوری خود را ویرایش کنید.

نکات مهم درباره استوری پینترست

در صورتی که در کامپیوتر از پینترست استفاده می‌کنید، حداکثر حجم هر یک از تصاویر انتخابی برای درج در یک صفحه از استوری، باید 32 مگابایت باشد. این حجم برای ویدیوها به 50 مگابایت می‌رسد.

نکته: کاربران تلفن‌های همراه (اندروید و iOS) باید عکس‌ها و ویدیوهایی را انتخاب کنند که حجم آن‌ها از 16 مگابایت بیشتر نشود.

فرمت‌های مجاز تصاویر برای انتشار در استوری پینترست عبارتند از:

  • BMP
  • GIF
  • JPEG
  • PNG
  • TIFF
  • WEBP

برای انتشار ویدیو در استوری‌های پینترست هم باید از فرمت‌های MP4 و MOV و M4V استفاده کنید. در هر یک از صفحه‌های استوری در کامپیوتر تا سقف 100 کاراکتر و در موبایل تا 42 کاراکتر می‌توانید استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: حذف پین در پینترست

چند توصیه برای ساخت استوری‌های جذاب در پینترست

مانند سایر پلتفرم‌های اجتماعی، برای جذب حداکثر توجه مخاطبان به محتوایی که تولید کرده‌اید، باید مقداری زحمت اضافه را متقبل شوید. به این منظور، باید نکاتی را مد نظر داشته باشید که می‌توانند شانس دیده شدن استوری‌های شما را به شکل قابل ملاحظه‌ای افزایش دهند.

چند توصیه برای ساخت استوری‌های جذاب در پینترست

  • از عنوان و توضیحات (تایتل و دیسکریپشن) جذاب برای استوری‌های خود استفاده کنید. مطمئن شوید که مهم‌ترین اطلاعات را در ابتدای توضیحات قرار داده‌اید.
  • در صفحه آخر از استوری، مخاطب را تشویق به ذخیره کردن استوری، سر زدن به وب سایت و … کنید. اصطلاحا به این کار، Call-to-Action یا فراخوانی برای اقدام گفته می‌شود.
  • کلمات کلیدی که مخاطبان شما به دنبال آن هستند را در عنوان و توضیحات اصلی خود بگنجانید.
  • در صورت امکان، حساب‌های دیگر را در استوری خود ذکر کنید.
  • از رنگ‌های جذاب و گیرا برای ساخت صفحات استوری استفاده کنید.

با استفاده از این نکات شما می‌توانید به بالا رفتن مخاطبین خود در این شبکه اجتماعی و در نتیجه، به کسب درآمد از پینترست امیدوار باشید.

کلام آخر

استوری پین یکی از قابلیت‌های جدید شبکه اجتماعی Pinterest است که در صورت استفاده صحیح، می‌تواند نرخ تعامل شما با فالوورهای صفحه بیزینسی‌تان را به شکل قابل ملاحظه‌ای افزایش دهد.

در این مقاله به آموزش ساخت استوری پینترست پرداختیم. در صورتی که همچنان در این رابطه سوال یا ابهامی دارید، حتما در بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا در اولین فرصت، پاسخ‌گوی شما عزیزان باشیم.

امتیازی به این نوشته بدهید
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//