بهترین گوشی برای عکاسی در بازارهای ایران

این روزها هدف بسیاری از افراد از خرید گوشی‌های هوشمند، گرفتن عکس‌هایی حرفه‌ای با کیفیت بالا در هر زمان و هر مکان است. به لطف پیشرفت روزافزون گوشی‌های هوشمند، این امکان فراهم شده است و گوشی‌هایی با دوربین‌های فوق حرفه‌ای به بازار ارائه شده است.

امروز در این مقاله از ایده آل تک ما قصد داریم بهترین گوشی برای عکاسی در بازارهای ایران را به شما معرفی کنیم. پس تا انتها با ما همراه باشید.

بهترین گوشی ارزان برای عکاسی

خیلی از افراد به اشتباه بر این باورند که تنها  گوشی‌هایی با قیمت‌های بالا کیفیت دوربین خوبی دارند. این در حالیست که برخی گوشی‌های ارزان قیمت زیر رنج 5 میلیون تومان در بازار موجود هستند که با استفاده از آنها می‌توانید عکس‌های خوب و باکیفیت بگیرید.

در ادامه ما بهترین گوشی برای عکاسی با قیمت مناسب را معرفی خواهیم کرد.

1) گوشی موبایل سامسونگ مدل A23

اگر به دنبال بهترین گوشی برای عکاسی با قیمت مناسب هستید، پیشنهاد ما به شما گوشی سامسونگ مدل A23 است. این گوشی 6/6 اینچی است و رزولوشن 080× 2408 دارد.

گوشی سامسونگ مدل a23

اگر خیلی علاقمند به گرفتن عکس‌های سلفی هستید، این مدل بهترین گوشی برای سلفی گرفتن به شمار می‌آید. چرا که کیفیت دوربین 8 مگاپیکسلی دارد که می‌توانید عکس‌های خیلی باکیفیتی با استفاده از این لنز قدرتمند ثبت کنید.

 

دوربین پشت هم 50 مگاپیکسل از نوع واید است که با توجه به قیمت اقتصادی که این گوشی دارد، یکی از بهترین انتخاب‌های شما خواهد بود. البته تنها کیفیت دوربین پشت و جلوی این گوشی آن را منحصر به فرد نکرده است. این گوشی با پردازنده 8 هسته‌ای که دارد، بسیار مناسب گیمینگ است.

مزایا و معایب گوشی موبایل سامسونگ مدل A23

مزایا معایب
نمایشگر با کیفیت پایین بودن نسبت روشنایی صفحه
رفرش ریت بالا صفحه نمایش گران قیمت
محافظ صفحه نمایش گوریلا 5 برخی مشکلات سخت افزاری
فضای کافی برای ذخیره اطلاعات بی‌کیفیت بودن متریال ساخت
دوربین باکیفیت  
باتری قوی  

2) گوشی شیائومی مدل POCO M3 PRO

دومین و بهترین گوشی برای عکاسی با قیمت مناسب زیر 5 میلیون در بازار، گوشی موبایل شیائومی مدل POCO M3 PRO است. این گوشی دو سیم کارت و فضای ذخیره‌سازی 64 گیگابایتی دارد و سایز صفحه نمایش هم 6/5 اینچی است.

گوشی شیائومی مدل POCO M3 PRO

دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی که این گوشی دارد، این امکان را می‌دهد که هم تماس‌های تصویری باکیفیتی را داشته باشید و هم اینکه بهترین تجربه را از گرفتن عکس‌های سلفی تجربه کنید. پشت گوشی هم سه دوربین با کیفیت 48 مگاپیکسل دارد که امکان عکاسی و فیلمبرداری به صورت Full HD دارد. علاوه بر این دارای گشودگی دریچه دیافراگم است که باعث می‌شود که عکس‌های باکیفیتی را در نور کم بگیرید.

دیگر قابلیتی که این گوشی دارد، دارا بودن حسگر اثر انگشت در زیر کنار گوشی است که با استفاده از آن می‌توانید قفل گوشی را باز و بسته کنید. در نهایت هم با در اختیار داشتن پردازنده 8 هسته‌ای بسیار قدرتمند، امکان اجرای بازی‌های سنگین و فول اچ دی نیز فراهم شده است.

مزایا و معایب گوشی شیائومی مدل POCO M3 PRO

مزایا معایب
کیفیت خوب عکس در نور زیاد روشنایی صفحه خیلی بالا نیست
کیفیت خوب عکس‌های سلفی پردازنده نسبتا ضعیف به نسبت مدل‌های مشابه
پردازنده قوی کافی نبودن فضای ذخیره سازی
طراحی زیبا و کاربرپسند عدم مقاومت در برابر آب

3) گوشی موبایل نوکیا مدل G21

سومین گوشی با دوربین خوب، گوشی نوکیا مدل G21 است. این گوشی که یکی از محبوب‌ترین و نوستالژی‌ترین برند تلفن‌های هوشمند به شمار می‌آید؛ صفحه نمایش 6/5 اینچی با رزولوشن 720×1600 پیکسل از نوع IPS LCD دارد.

گوشی موبایل نوکیا مدل G21

در مورد کیفیت دوربین این گوشی هم رزولوشن ۵۰ مگاپیکسلی دارد که در بین گوشی‌های موجود در بازار با همین رنج قیمت، یکی از بهترین انتخاب‌های شما خواهد بود.

دوربین‌های پشت مجهز به سنسورهای خاصی هستند که قابلیت ثبت تصاویر بسیار با‌کیفیت و کنتراست بالا دارد. دوربین سلفی هم رزولوشن 8 مگاپیکسلی دارد که بسیار مناسب عکس‌برداری در نور کم و یا زیاد دارد.

علاوه بر داشتن دوربین‌های باکیفیت در جلو و پشت، این گوشی دارای پردازنده‌ میان‌رده Unisoc T606 است که امکان دانلود و اجرای بازی‌هایی با حجم متوسط را نیز دارد.

مزایا و معایب گوشی موبایل نوکیا مدل G21

مزایا معایب
متریال ساخت عالی کیفیت معمولی صفحه نمایش
قیمت مناسب با توجه به امکانات پردازنده نسبتا ضعیف به نسبت مدل‌های مشابه
رام و حافظه بالا  
طراحی زیبا و کاربرپسند  
عملکرد مطلوب سنسور اثر انگشت  

4) گوشی موبایل آنر مدل X7

چهارمین گوشی برای عکاسی با قیمت مناسب، گوشی آنر مدل X7 است که با توجه به امکانات بسیار زیادی دارد، قیمت مناسبی نیز دارد. اولین چیزی که در نگاه اول نظر شما را به خود جلب می‌کند، طراحی بسیار زیبای آن است. این گوشی ابعداد 6/74 اینچی با رزولوشن 720×1600 پیکسل از نوع IPS دارد که قابلیت نمایش 260 پیکسل در هر اینچ دارد.

گوشی موبایل آنر مدل X7

کیفیت دوربین سلفی رزولوشن 8 مگاپیکسل و دوربین پشت هم رزولوشن 48 مگاپیکسل از نوع واید دارد. با استفاده از این گوشی می‌توان در نورهای خیلی زیاد یا خیلی کم، تصاویری با کیفیت ثبت کنید و از کیفیت بالای آنها لذت ببرید.

علاوه بر تمامی این ویژگی‌ها، داشتن پردازنده میان‌رده ولی قدرتمند اسنپ دراگون 680 موجب شده که بازی‌های سنگین و باکیفیت را اجرا کنید و ساعت‌ها از آن لذت ببرید.

مزایا و معایب گوشی موبایل آنر مدل X7

مزایا معایب
صفحه نمایش بزرگ بدون حاشیه دوربین فوق عریض نه چندان مناسب
شارژدهی فوق العاده پردازنده نسبتا ضعیف به نسبت مدل‌های مشابه
باتری بزرگ 5000 میلی آمپری  
شارژر سریع 22.5 واتی  

5) گوشی موبایل هوآوی مدل nova Y70

پنجمین گوشی باکیفیت و قیمت مناسب این لیست، گوشی هوآوی مدل nova Y70 است که جزو گوشی‌های میان‌رده این برند به شمار می‌آید. این گوشی صفحه نمایش 6/75 اینچی با رزولوشن 720×1600 پیکسل TFT است.

گوشی موبایل هوآوی مدل nova Y70

کیفیت دوربین سفلی این مدل گوشی هوآوی رزولوشن 8 مگاپیکسل است و دوربین اصلی هم رزولوشن 48 مگاپیکسل از نوع واید دارد که تصاویر پرتره بسیار باکیفیتی را هم با دوربین‌های جلویی و هم دوربین سلفی می‌توان ثبت کرد.

از نظر سخت‌افزاری هم این گوشی مجهز به پردازنده اختصاصی Kirin 710A است که خیلی راحت می‌توانید هر اپلیکیشن و بازی را نصب و اجرا کنید.

مزایا و معایب گوشی موبایل هوآوی مدل nova Y70

مزایا معایب
طراحی زیبا و کاربرپسند کیفیت تصویر خیلی خوب ندارد
باتری قوی وزن سنگین گوشی
امنیت بالا  
عکاسی باکیفیت در شب  

بهترین گوشی سامسونگ با دوربین عالی

شرکت سامسونگ برندی است که پرچمدار تولید برترین محصولات الکترونیکی است. گوشی‌هایی که برند سامسونگ تولید کرد تا به امروز همگی بالاترین کیفیت را داشته‌اند. در ادامه ما قصد داریم تا 5 تا از بهترین گوشی‌های برند سامسونگ برای عکاسی را به شما معرفی کنیم.

1) گوشی موبایل سامسونگ مدل GALAXY Z FOLD3

گوشی سامسونک مدل GALAXY FOLD3 بی‌شک یکی از بهترین و جذاب‌ترین گوشی‌های پرچمدار سامسونگ تا به امروز است. این گوشی هم از لحاظ سخت افزاری و هم از لحاظ نرم‌افزاری بالاترین کیفیت ممکن را در بین گوشی‌های هم‌رده دارد.

گوشی موبایل سامسونگ مدل GALAXY Z FOLD3

با دراختیار داشتن این گوشی دیگر نیازی به دوربین‌های عکاسی با قیمت‌های بالا را نخواهید داشت، چرا که دوربین سلفی با رزلوشن 16 مگاپیکسلی و دوربین سه گانه پشت 12/12/12 مگاپیکسل دارد.

اندازه صفحه نمایش این گوشی 7/6 اینچی با رزولوشن 1768×2208 پیکسل از نوع Foldable Dynamic AMOLED 2X است که بالاترین کیفیت را در حال حاظر دارد.

یکی دیگر از قابلیت‌های این گوشی این است که قابلیت تا شدن دارد و به راحتی می‌توان آن را در صورت نیاز تا کرد. در حالت تاشو، ابعاد صفحه نمایش این گوشی 6/2 اینچ و رزولوشن 832×2268 پیکسل دارد.

پردازنده به کار رفته هم اسنپدراگون 888 5G است که هم به عنوان یکی از قدرت‌مند‌ترین پردازنده‌های گوشی‌های هوشمند جهان به شمار می‌آید.

مزایا و معایب گوشی موبایل سامسونگ مدل GALAXY Z FOLD3

مزایا معایب
طراحی بسیار بهینه بزرگ بودن گوشی
نمایشگر داخلی بزرگ و جذاب نگه داشتن آن در حالت باز بسیار مشکل است
استاد امور چند وظیفه ای عمر باتری نه چندان جالب
 مقاوم در برابر آب نبود قلم S Pen در جعبه گوشی
پشتیبانی از قلم S Pen قیمت بالا

2) گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy S22 Ultra

دومین گوشی برای عکاسی از برند سامسونگ، مدل Galaxy S22 Ultra  است. این گوشی صفحه نمایش 6/8 اینچی با رزولوشن 1440×3088 پیکسل Dynamic AMOLED 2X دارد. این گوشی تا به امروز یکی از قدرتمند‌ترین صفحه نمایش‌ها را در بین گوشی‌های هوشمند دارد که حرفی برای گفتن باقی نمی‌ماند!

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy S22 Ultra

کیفیت دوربین سلفی این گوشی 40 مگاپیکسل و دوربین‌های پشت هم رزولوشن 108 مگاپیکسل واید و گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8 دارد. کیفیتی که هم دوربین سلفی و هم دوربین‌های پشتی دارند، بدون شک از حرفه‌ای‌ترین دوربین‌های عکاسی هم بالاتر و باکیفیت‌تر است.

از لحاظ سخت افزاری هم بسیار قدرتمند عمل شده و پردازنده‌ای با معماری 4 نانومتری در آن تعبیه شده که هر اپلیکیشن و بازی، به راحتی و بدون هیچ اختلالی در آن اجرا می‌شود.

مزایا و معایب گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy S22 Ultra

مزایا معایب
نمایشگر با کیفیت و درخشان صفحه نمایش گران قیمت
پشتیبانی از فناوری LTPO ناپایداری در عملکرد
سخت افزار قدرتمند لیز خوردن آسان در دست
داشتن گواهینامه IP68 جای خالی شارژر و هدفون
عکاسی با کیفیت در شب و روز قیمت بالا

3) گوشی موبایل سامسونگ مدل  Galaxy S21 Ultra

یکی دیگر از بهترین گوشی‌های برای گرفتن عکس‌های سلفی، گوشی سامسونگ مدل Galaxy S21 Ultra است. این گوشی صفحه نمایش 6/8 اینچی با رزلوشن 1440×3200 با محافظ صفحه نمایش کورنینگ گوریلا گلس Victus دارد.

گوشی موبایل سامسونگ مدل  Galaxy S21 Ultra

لازم به ذکر است که همانند دو گوشی که معرفی شد، از قلم S Pen پشتیبانی می‌کند و متاستفانه در داخل خود جعبه گوشی تعبیه نشده و باید جداگانه تهیه شود.

کیفیت عکاسی هم در این گوشی به نوبه خود بسیار بالاست و شما را از خرید دوربین‌های عکاسی بی‌نیاز کرده است. کیفیت دوربین سلفی 40 مگاپیکسل و دوربین‌های پشت هم 108 مگاپیکسل است.

با استفاده از دوربین‌های قوی که در این گوشی تعبیه شده است، بهترین عکس‌ها را هم در نور زیاد و هم در نور کم می‌توانید ثبت کنید و از کیفیت بالای آنها لذت ببرید.

مزایا و معایب گوشی موبایل سامسونگ مدل  Galaxy S21 Ultra

مزایا معایب
طراحی و ساخت عالی ضعیف بودن تاچ گوشی
دوربین‌های قدرتمند مشکلاتی در سنسور اثر انگشت
عمرباتری بالا ضعیف بودن آنتن دهی و اینترنت سیم کارت
داشتن گواهینامه IP68 قیمت بالا
عکاسی با کیفیت در شب و روز  

4) گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy Z Flip3

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy Z Flip3  طراحی نوینی و خاصی دارد که نظر هر کسی را به خود جلب می‌کند. این گوشی حالت تاشو دارد و مقاوم در برابر گرد و غبار و آب است. در حالت تمام صفحه، اندازه صفحه نمایش 6/7 اینچ و در حالت بسته، اندازه صفحه نمایش 1/9 اینچ است.

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy Z Flip3

صفحه‌نمایش این مدل گوشی سامسونگ از فناوری جدید Super AMOLED 2X استفاده کرده که تمامی جزئیات تصاویر در آن به بهترین شکل ممکن نشان داده می‌شود.

کیفیت دوربین قاب پشتی هم از 2 سنسور 12 مگاپیکسلی تشکیل شده که این سنسورها رزولوشن 12 مگاپیکسل دارد که خروجی بسیار بالا و باکیفیتی را داراست. اگر خاص‌پسند هستید و کیفیت عکس و طراحی برایتان بسیار مهم است، این گوشی انتخاب بسیار مناسبی برای شما خواهد بود.

مزایا و معایب گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy Z Flip3

مزایا معایب
صفحه نمایش باکیفیت و تاشو دوام باتری محدود و سرعت پایین شارژر
افزایش کیفیت جنس مواد سازنده بدنه سخت بودن فریم‌بندی هنگام گرفتن تصاویر سلفی
نحوه رضایت‌بخش باز و بسته شدن گوشی قیمت بالا
ضد آب به خاطر دریافت تأییدیه IPX8  
صفحه نمایش درخشان، فوق‌العاده جذاب  

5) گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy Note 20 Ultra

پنجمین و بهترین گوشی برای عکاسی، گوشی سامسونگ مدل Galaxy Note 20 Ultra است. اگر شما هم از طرفداران سری نوت گوشی‌های سامسونگ باشید، می‌دانید که این سری از گوشی‌ها، بالاترین کیفیت دوربین و عکاسی را به نسبت سایر مدل‌ها دارند. این گوشی صفحه نمایش 6 اینچی با ظرفیت 256 گیگابایتی دارد.

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy Note 20 Ultra

برای عکاسی با این گوشی هم یک دوربین سه گانه 108 مگاپیکسل + 12 مگاپیکسل + 12مگاپیکسل در اختیار خواهید داشت که با کیفیت‌ترین عکس‌ها را با استفاده از آن می‌توانید در هر شرایطی ثبت کنید.

علاوه بر داشتن دوربین‌های بسیار قوی، این گوشی دارای گواهینامه IP68 است که نشان‌دهنده مقاومت آن در برابر گرد و غبار و آب است. همین‌طور دارای فناوری ارتباطی شبکه 5G یا نسل پنجم است که به واسطه آن، بهترین کیفیت در تماس‌های تلفنی و اینترنت را خواهید داشت.

مزایا و معایب گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy Note 20 Ultra

مزایا معایب
صفحه نمایش فوق العاده طراحی عجیب و غیرعادی
قلمی کاربردی و کارآمد قیمت بالای نمایشگر
دوربین حرفه ای پردازنده ضعیف تر در برخی نقاط
ضد آب به خاطر دریافت تأییدیه IPX8 هنگ کردن و داغ شدن هنگام بازی‌های سنگین
باتری قوی وزن سنگین

بهترین گوشی شیائومی برای عکاسی

برند شیائومی هم تلفن‌های هوشمند بسیار با کیفیتی را در رنج‌های قمیت متفاوت به بازار ارائه کرده است. در ادامه ما 5 تا از بهترین گوشی‌های شیائومی که برای عکاسی مناسب هستند را به شما معرفی خواهیم کرد.

1) گوشی موبایل شیائومی مدل Mi 11 Ultra

یکی دیگر بهترین گوشی‌هایی که برای عکاسی می‌توانید از آن استفاده کنید، گوشی شیائومی مدل Mi 11 Ultra است که جزء آخرین مدل گوشی‌های این برند به شمار می‌آید. صفحه نمایش این گوشی 6/81 اینچ است و رزولوشن 1440×3200 پیکسل از نوع AMOLED دارد.

گوشی موبایل شیائومی مدل Mi 11 Ultra

دوربین‌های پشتی این گوشی، سه سنسور فوق‌العاده قوی دارد که دوربین اصلی رزولوشن 50 مگاپیکسلی واید دارد و دوربین بعدی سنسور 48 مگاپیکسل پریسکوپ تله‌فوتو و دوربین سوم هم سنسور 48 مگاپیکسل اولتراوید با زاویه دید 128 درجه را داراست.

دوربین سلفی هم رزولوشن 20 مگاپیکسلی دارد که از تمامی گوشی‌هایی که تا به اینجا معرفی کردیم، قوی‌تر و باکیفیت‌تر است. اگر به دنبال عکاسی فوق حرفه‌ای با گوشی هستید، این مدل گوشی شیائومی به شدت مناسب شماست!

مزایا و معایب گوشی موبایل شیائومی مدل Mi 11 Ultra

مزایا معایب
دوربین سلفی فوق‌العاده عدم پشتیبانی از Micro SD
نمایشگر بی‌نظیر داغ شدن گوشی در هنگام شارژ
دوربین حرفه ای پردازنده ضعیف
کیفیت بالای اسپیکر قیمت بالا
طراحی و کیفیت ساخت قوی  

2) گوشی شیائومی مدل 12 Pro

دومین گوشی قدرتمند و پرچمدار برند شیائومی، گوشی Pro 12 است. این گوشی صفحه نمایش 6/73 اینچی با رزولوشن 1440×3200 پیکسل از نوع LTPO AMOLED دارد. همچنین طراحی بسیار زیبا و باکیفیت و قابلیت‌های بی‌شمار از دیگر ویژگی‌های آن است.

گوشی شیائومی مدل 12 Pro

اگر به دنبال بهترین گوشی برای عکاسی با امکانات عالی هستید، این گوشی بسیار مناسب و کارآمد است. دوربین اصلی این گوشی رزولوشن 50 مگاپیکسلی از نوع واید و دوربین 500 مگاپیکسل دیگری با قابلیت تله‌فوتو و سنسور 50 مگاپیکسل اولترا واید در دوربین سوم دارد.

دوربین سلفی هم رزولوشن 32 مگاپیکسلی دارد که می‌توانید هم تماس‌های تصویری فوق‌العاده‌ای داشته باشید و هم عکس‌های سلفی باکیفیت بالا از خود ثبت کنید!

مزایا و معایب گوشی شیائومی مدل 12 Pro

مزایا معایب
روکش صاف، براق و مقاوم در برابر اثر انگشت زوم اپتیکال محدود
شارژ سیمی فوق العاده سریع MIUI 13برخی مشکلات در
دوربین حرفه ای ضدآب نبودن
کیفیت صفحه نمایش درخشان قیمت بالا
طراحی و کیفیت ساخت قوی  

3) گوشی موبایل شیائومی مدل 12

سومین و یکی از بهترین‌ گوشی‌هایی که برای عکاسی می‌توانید از آن استفاده کنید، گوشی شیائومی 12 است. این گوشی صفحه نمایش 6/28 اینچی با رزولوشن 1080×2400 پیکسل از نوع امولد دارد. بی‌اغراق می‌توان گفت که این گوشی یکی از با‌کیفیت‌ترین صفحه‌ نمایش‌های گوشی‌های هوشمند تا به امروز را داراست.

گوشی موبایل شیائومی مدل 12

دوربین اصلی این گوشی رزولوشن 50 مگاپیکسل واید و یک دوربین 13 مگاپیکسل اولترا واید با زاویه دید 123 درجه و سنسور 5 مگاپیکسل از نوع تله‌فوتو ماکرو دارد.

دوربین سلفی این گوشی فوق‌العاده هم رزولوشن 32 مگاپیکسل دارد. پردازنده‌ به کار رفته شده در این گوشی اسنپدراگون 8 نسل یک است که قوی‌ترین بازی‌ها با بالاترین کیفیت را می‌توانید در این گوشی اجرا و از آن نهایت لذت را ببرید.

مزایا و معایب گوشی موبایل شیائومی مدل 12

مزایا معایب
صفحه نمایش منحنی OLED عمر باتری کاملا ضعیف
شارژ سیمی فوق العاده سریع بلندگوهای استریو نامتعادل
دوربین حرفه ای مقدار زوم معمولی
کیفیت صفحه نمایش درخشان برخی مشکلات نرم‌افزاری

4) گوشی موبایل شیائومی مدل Poco F4

چهارمین و یکی از بهترین گوشی‌ها برای عکاسی از برند شیائومی، گوشی POCO F4 است. این گوشی اندازه 6/67 اینچی با رزولوشن 1080×2400 پیکسل از نوع اممولد دارد. صفحه نمایشی که در طراحی این گوشی به کار رفته شده است، از تکنولوژی ناچ اینفینیتی O بهره برده است.

گوشی موبایل شیائومی مدل Poco F4

دوربین سلفی این گوشی به حالت یک بریدگی دایره‌ای شکل ناچ در قسمت بالایی و مرکزی صفحه‌نمایش، با رزولوشن 20 مگاپیکسل واقع شده است. دوربین‌های اصلی هم یکی رزولوشن 64 مگاپیکسل از نوع واید و دیگری یک دوربین 8 مگاپیکسل از نوع اولتراواید با زاویه دید 120 درجه و یک دوربین دیگر 2 مگاپیکسل از نوع ماکرو دارد.

این دوربین‌ها امکان فیلمبرداری و ضبط ویدیو با کیفیت 4k و سرعت 60 فریم در ثانیه را دارند. اگر این به دنبال یک گوشی حرفه‌ای با قیمت مناسب هستید، این گوشی مناسب شماست.

مزایا و معایب گوشی موبایل شیائومی مدل Poco F4

مزایا معایب
طراحی بسیار جذاب و بدنه با کیفیت نداشتن دوربین تله
LED RGB کنار دوربین  
پشتیبانی از شارژ بسیار پر سرعت ۱۲۰ واتی  
سیستم استریو چهارگانه با کیفیت  
صفحه نمایش امولد با نرخ بروز رسانی ۱۲۰ هرتز  

5) گوشی موبایل شیائومی مدل Poco F2 Pro

گوشی شیائومی مدل Poco F2 Pro، دومین گوشی از نسل Pocophoneهای این برند است. این گوشی صفحه‌نمایش سوپر آمولد با سایز 6/67 اینچی با محافظ صفحه نمایش Gorilla Glass 5 دارد و از پردازنده قوی اسنپ دراگون 865 در طراحی داخلی آن استفاده شده است.

گوشی موبایل شیائومی مدل Poco F2 Pro

با وجود قیمت مناسب‌تری که این گوشی به نسبت گوشی‌هایی که معرفی کردیم دارد، دوربین اصلی آن رزولوشن 64 مگاپیکسلی واید و یک دوربین تله فوتو ماکرو با رزولوشن 5 مگاپیکسل و یک لنز اولتراواید رزولوشن 13 مگاپیکسل و یک سنسور عمق با رزولوشن 2 مگاپیکسل دارد.

دوربین سلفی که در این گوشی استفاده شده است هم رزولوشن 20 مگاپیکسلی دارد که تصاویر باکیفیتی را با می‌توان با آن ثبت کرد.

مزایا و معایب گوشی موبایل شیائومی مدل Poco F2 Pro

مزایا معایب
طراحی تمام‌صفحه مشکل نرم‌افزاری در رابط کاربری MIUI
مشخصات فنی عالی در مقایسه با قیمت کیفیت نسبتا پایین تصاویر در هنگام زوم
صفحه نمایش درخشان، فوق‌العاده جذاب  

بهترین گوشی آیفون برای عکاسی

گوشی‌هایی که برند آیفون از ابتدا تا به امروز تولید کرده، همگی در زمان خودشان جزو بهترین گوشی‌های پرچمدار و صد البته گران قیمت در هر دوره بوده و هستند. در ادامه ما قصد داریم تا 3 گوشی برتر این برند را با جزئیات به شما معرفی کنیم.

1) گوشی موبایل اپل مدل iPhone 13 Pro Max

گوشی آیفون 13 پرومکس، امروز که این مقاله را می‌نویسم جدیدترین گوشی از این برند است. این گوشی تا به امروز از لحاظ فنی و قدرت، باکیفیت‌ترین گوشی در کل بازار دنیا به حساب می‌آید. این گوشی صفحه‌نمایش 6/7 اینچی با رزولوشن 1284×2778 دارد.

گوشی موبایل اپل مدل iPhone 13 Pro Max

سه دوربین در پشت گوشی طراحی شده است که دوربین اصلی رزولوشن 12 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.5، دومین دوربین 12 مگاپیکسلی از نوع اولترا واید و سومین دوربین هم سنسور 12 مگاپیکسلی از نوع تله فوتو هستند.

دوربین سلفی این گوشی هم کیفیت 12 مگاپیکسل دارد. پردازنده‌ای که در این گوشی به کار رفته، پردازنده A15 بایونیک است که تشکیل شده از شش هسته (2 هسته قدرتمند‌تر و 4 هسته با صرفه انرژی کمتر) است.

مزایا و معایب گوشی موبایل اپل مدل iPhone 13 Pro Max

مزایا معایب
صفحه نمایش ۱۲۰ هرتزی قیمت بالای صفحه نمایش
تراشه A15 سریع و قدرتمند وزن بالا
عکاسی با جزییات بالا جای خالی حسگر اثر انگشت
بدنه مقاوم فقدان برخی از قابلیت های کوچک
باتری شگفت انگیز جعبه های بدون شارژر و هدفون

2) گوشی موبایل اپل مدل iPhone 13

گوشی موبایل آیفون 13 هم تقریبا قابلیت‌هایی مشابه گوشی iPhone 13 ProMax دارد. با این تفاوت که به جای 3 دوربین در پشت، دو دوربین دارد و از سایز کوچک‌تری هم برخوردار است. اندازه این گوشی 6/1 اینچی است و مقاوم در برابر آب و گردوغبار بوده و امکان تشخیص چهره با استفاده از دوربین جلو را نیز دارد.

گوشی موبایل اپل مدل iPhone 13

پردازنده به کار رفته هم تراشه جدید A15 است که دارای 15 میلیارد ترانزیستور است که گرمای گوشی را  کنترل می‌کند و سرعتی 50 برابر نسخه iphone 12 دارد.

دوربین‌ها هم دو حسگر ۱۲ + ۱۲ مگاپیکسل دارند که اولین دوربین واید و دوربین دوم دریچه‌ دیافراگم f/۱.۶ و فاصله کانونی لنز ۲۶ میلی‌متری دارد. دوربین سلفی هم 12 مگاپیکسل است که عکس‌های فوق‌العاده با کیفیتی را با استفاده از آن می‌توانید ثبت کنید.

مزایا و معایب گوشی موبایل اپل مدل iPhone 13

مزایا معایب
صفحه‌نمایش روشن‌ نبود صفحه‌نمایش 120 هرتزی
دوربین فوق‌العاده سرعت شارژ پایین نسبت به رقبا
حالت فیلم‌برداری Cinematic جای خالی حسگر اثر انگشت
عملکرد عالی حالت ضعیف Cinematic در کیفیت 1080p
عمر بالای باتری جعبه های بدون شارژر و هدفون

3) گوشی موبایل اپل مدل iPhone SE 2022

اگر به دنبال بهترین گوشی برای عکاسی در برند اپل هستید و قیمت هم برایتان مهم است، پیشنهاد ما به شما، گوشی موبایل اپل مدل iPohne SE2022 است.

گوشی موبایل اپل مدل iPhone SE 2022

گوشی‌های اپل سری SE، به نسبت سایر مدل‌ها قیمت‌های پایین‌تری دارند و از همین رو، این گوشی‌ها طرافداران خاص خودشان را دارند. این مدل گوشی ابعاد 4/7 اینچی با رزولوشن 750×1334 دارد.

دوربین این گوشی هم از رزولوشن 12 مگاپیکسل برخوردار است که امکان ضبط ویدیوهای 4k با کیفیت بالا با سرعت 60 فریم در ثانیه را دارد. دوربین سلفی هم رزولوشن 7 مگاپیکسل دارد که به نوبه‌ خود بسیار قوی و باکیفیت است.

پردازنده به کار رفته شده هم پردازنده‌های اختصاصی اپل یعنی A15 بایونیک است که امکان اجرای قوی‌ترین بازی‌ها و اپلیکیشن‌ها را نیز دارد.

مزایا و معایب گوشی موبایل اپل مدل iPhone SE 2022

مزایا معایب
قدرت بالا در کنار هزینه پایین صفحه نمایش کوچک
پشتیبانی از قابلیت 5G کمی گران قیمت به نسبت نسل قبلی همین مدل
طراحی نازک و سبک جعبه های بدون شارژر و هدفون
عملکرد عالی  
عمر بالای باتری  

کلام آخر

در این مقاله ما سعی کردن بهترین گوشی برای عکاسی با هر رنج قیمت و هر برند معروفی را با هم نقد و بررسی کنیم. اگر هدف اصلی شما از داشتن یک گوشی هوشمند صرفا عکاسی باشد، با استفاده از این گوشی‌ها می‌توانید تصاویری عالی و باکیفیت را ثبت کنید و از آنها لذت ببرید.

ولی اگر معیار شما از خرید گوشی چیز دیگری است، حتما مقاله‌های قبل و مقاله‌هایی که در آینده خواهیم نوشت را بخوانید که کلی اطلاعات ارزشمند در این مورد به شما ارائه خواهیم داد.

سوالات متداول

کدام گوشی‌ها قابلیت گرفتن عکس‌های پورتره با کیفیت بالا را دارند؟

از بین گوشی‌هایی که در این مقاله معرفی شد، گوشی‌های اپل و گوشی‌های سامسونگ بالاترین کیفیت را در این مورد دارا می‌باشند.

کدام گوشی قابلیت تنظیماتی مشابه دوربین‌های حرفه‌ای دارند؟

گوشی‌های سامسونگ در تنظیمات حرفه‌ای خود گزینه‌هایی دارد که با استفاده از آنها می‌توانید به تنظیماتی مثل iso، شاتر و… دسترسی داشته باشید.

کدام گوشی قابلیت‌های بیشتر و کیفیت بالاتری در فیلمبرداری دارد؟

از بین تمامی این مدل‌ها، گوشی‌های برند آیفون بهترین و با کیفیت‌ترین امکانات را در حالت فیلمبرداری دارند.

4.5 | (2)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//