بهترین اپلیکیشن برای تقویت لیسنینگ (Listening) انگلیسی

اکثر افراد امروزه ساعات بسیار زیادی را با تلفن‌های هوشمند خود سپری می‌کنند. در گذشته گوشی‌های موبایل تنها برای تماس گرفتن و ارسال پیامک بود. اما امروزه تقریبا هر کاری را می‌توان با استفاده از گوشی‌های هوشمند انجام داد.

یکی از این کارها هم تقویت مهارت لیسنینگ است. از آن جایی که امکان ندارد ما بتوانیم هر روزه ساعات زیادی را صرف گوش دادن به مکالمات انگلیسی کنیم، نصب اپلیکیشن‌های تقویت مهارت Listening می‌تواند گوشی‌های هوشمند را به بهترین وسیله تقویت مهارت شنیداری انگلیسی تبدیل کند.

در ادامه این مقاله از ایده آل تک همراه ما باشید تا بهترین اپلیکیشن برای تقویت لیسنینگ را به شما معرفی کنیم.

چرا باید به فکر تقویت مهارت لیسنینگ باشیم؟

مهارت‌های زبان انگلیسی یا در کل هر زبان دیگری به طور کلی به 4 دسته رایتینگ، اسپیکینگ، ریدینگ و لیسنینگ تقسیم می‌شود. بدیهی است که برای بهتر شدن زبان و برقراری ارتباط با سایر افراد انگلیسی زبان، باید روی هر 4 مهارت کار کرده و آن‌ها را پرورش دهیم.

چرا باید به فکر تقویت مهارت لیسنینگ باشیم

از بین این مهارت‌ها، به احتمال زیاد مهارت اسپیکینگ و لیسنینگ مهم‌ترین مهارت‌ها برای برقراری ارتباط هستند. بیشتر افراد فکر می‌کنند که اگر تنها روی مهارت‌های اسپیکینگ یا گفتاری خود تمرکز کنند، می‌توانند به خوبی با افراد انگلیسی زبان ارتباط برقرار کنند.

اما باید بگوییم که در واقع مهم‌ترین مهارت زبان برای برقراری ارتباط با افراد انگلیسی زبان، مهارت لیسنینگ است.

برای درک بهتر اهمیت لیسنینگ، کافی است تا زبان فارسی را در نظر بگیرید. بیشتر اوقات وقتی افراد خارجی به زبان فارسی صحبت می‌کنند، حتی با وجود مشکلات گرامری و لهجه‌های مختلف، باز هم ما می‌توانیم به عنوان یک فارسی زبان، صحبت‌های آن‌ها را متوجه شویم.

اما زمانی که ما فارسی را سریع و روان صحبت کنیم، بیشتر اوقات این افراد در فهمیدن منظور ما با مشکل مواجه می‌شوند. همین موضوع برای زبان انگلیسی هم صادق است.

اگر ما کمی در مکالمه خود مشکل داشته باشیم، باز هم می‌توانیم منظور خود را به شخص مقابل برسانیم. اما در صورتی که در مهارت شنیداری مشکل زیادی داشته باشیم، از درک صحبت‌های افراد انگلیسی زبان عاجز خواهیم بود. در ادامه به برخی از سایر اهمیت‌های تقویت مهارت لیسنینگ اشاره شده است.

  • جلوگیری از بروز سوءتفاهم هنگام مکالمه: زمانی که افراد به درستی متوجه صحبت‌های فرد مقابل نشوند و مهارت Listening خوبی نداشته باشند، ممکن است دچار سوءتفاهم شده و در محیط‌های کاری، کار را به درستی انجام ندهند.
  • برقراری یک ارتباط قوی‌تری و بهتر: در محیط‌های کاری، زمانی که افراد انگلیسی زبان متوجه می‌شوند که شما منظور و خواسته‌های آن‌ها را به خوبی متوجه می‌شوید، به شما اعتماد بیشتری کرده و ارتباط بهتری با شما برقرار می‌کنند. چرا که مطمئن شده‌اند منظور آن‌ها را فهمیده‌اید و کار به خوبی پیش می‌رود.
  • برقراری ارتباط مستقیم: با وجود این که می‌توان از یک مترجم کمک گرفت، اما در بیشتر اوقات ثابت شده است که برقراری ارتباط به صورت مستقیم، می‌تواند تاثیرات بهتری روی افراد بگذارد و باعث عمیق‌تر شدن ارتباط شود.
  • پیدا کردن دوستان جدید برای مهاجران: افرادی که به تازگی به کشورهای انگلیسی زبان مهاجرت کرده‌اند، می‌توانند با تقویت مهارت شنیداری خود، دوستان بهتری پیدا کرده و احساس تنهایی نکند.
  • تماشای فیلم و سریال بدون زیرنویس: با تقویت مهارت لیسنینگ و البته افزایش دایره لغات، می‌توانید از فیلم‌ها، سریال‌ها و موسیقی‌های مورد علاقه خود بدون نیاز به زیرنویس لذت ببرید.
  • امکان گوش دادن به پادکست‌های علمی: با افزایش مهارت Listening می‌توانید به میلیون‌ها پادکست علمی در سراسر جهان گوش داده و به علم و دانش خود بیفزایید.
  • امکان پیدا کردن موقعیت‌های شغلی بیشتر: بی شک زمانی که بتوانید با مشتری‌های انگلیسی زبان ارتباط بهتری برقرار کنید و زبان آن‌ها را درک کنید، موقعیت‌های شغلی بیشتر و بهتری هم به سراغ شما می‌آیند.
  • گرفتن نمره بهتر در آزمون‌های تافل یا آیلتس: می‌دانید که بخش زیادی از نمره‌های این آزمون‌ها مربوط به مهارت شنیداری یا لیسنینگ است. با تقویت مهارت لیسنینگ خود می‌توانید نمره بهتری در این آزمون‌ها دریافت کنید.

این ها تنها چند مورد از فواید و اهمیت‌های تقویت مهارت لیسنینگ است. اکنون که با اهمیت تقویت این مهارت آشنا شده‌اید، شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که چگونه لیسینینگ را تقویت کنیم؟

اهمیت لیسنینگ در زندگی روزانه

در جواب این سوال باید بگوییم که راه‌های زیادی برای تقویت لیسنینگ وجود دارد. یکی از معروف‌ترین راه‌ها که در بیشتر کلاس‌های زبان به زبان آموزان توصیه می‌شود، تماشای فیلم یا گوش دادن به آهنگ است.

با وجود این که هر دو این روش‌ها می‌توانند به شما تا حدودی کمک بکنند، اما مشکلاتی هم دارند. در بیشتر اوقات افراد بدون زیرنویس فیلم را تماشا نمی‌کنند یا آن قدر در فیلم غرق می‌شوند که فراموش می‌کنند به چه دلیل آن را شروع کرده‌اند. آهنگ‌ها هم دایره لغات زیادی نداشته و چیز زیادی به افراد آموزش نمی‌دهد. پس در این صورت برای افزایش مهارت لیسنینگ چه باید کرد؟

شاید لازم باشد بدانید که گوشی‌های هوشمند شما می‌توانند بهترین همراه شما در مسیر تقویت مهارت لیسنینگ انگلیسی باشند. اکنون شاید بپرسید چطور می‌توان با استفاده از گوشی مهارت لیسنینگ را تقویت کرد؟

پاسخ این سوال بسیار ساده است. شما می‌توانید با نصب بهترین اپلیکیشن برای تقویت  listening به تقویت این مهارت کمک کنید.

اگر تا به حال با این اپلیکیشن‌ها کار نکرده‌اید و نمی‌دانید که بهترین اپلیکیشن برای تقویت لیسنینگ کدام است، در ادامه این مطلب همراه ما باشید. چرا که قرار است 10 مورد از بهترین اپلیکیشن‌های تقویت لیسنینگ را به شما معرفی کنیم تا بتوانید بهترین برنامه موبایل برای تقویت لیسنینگ را پیدا کنید.

بهترین اپلیکیشن اندروید برای مهارت لیسنینگ

بسیاری از زبان آموزان و افرادی که قصد تقویت مهارت لیسنینگ خود را دارند، از گوشی‌های هوشمند اندروید استفاده می‌کنند. کاربران سیستم عامل اندروید بسیار زیاد هستند و بدیهی است که تعداد زیادی از برنامه نویسان و توسعه دهندگان، برای برنامه‌های خود یک نسخه اندروید هم ساخته باشند.

بهترین اپلیکیشن اندروید برای مهارت لیسنینگ

اپلیکیشن‌های تقویت مهارت لیسنینگ هم از این قاعده مستثنی نبوده و تعداد زیادی اپلیکیشن تقویت مهارت لیسنینگ مناسب اندروید وجود دارد. در ادامه این بخش ما قصد داریم تا 5 مورد از این اپلیکیشن‌ها را  بررسی کرده و در نهایت بهترین اپلیکیشن برای تقویت لیسنینگ در اندروید را پیدا کنیم.

در ادامه بخش همراه ما باشید:

اپلیکیشن English Listening

پس از نصب و باز کردن این اپلیکیشن، با یک محیط سبز و آرامش بخش با رابط کاربری بسیار ساده رو به رو خواهید شد. مهم نیست که سطح زبان شما چه سطحی است، در هر صورت در این اپلیکیشن می‌توانید یک لیسنینگ مناسب برای خود پیدا کنید.

اپلیکیشن English Listening

یکی از نکاتی که اپلیکیشن English Listening را می‌تواند به بهترین اپلیکیشن برای تقویت لیسنینگ تبدیل کند، وجود بخش‌های مختلف برای تمرین‌های مختلف از سطح مبتدی تا پیشرفته است. مکالماتی که در این اپلیکیشن استفاده شده است، توسط بهترین معلمان انگلیسی زبان ضبط شده‌اند.

این مکالمات مخصوص اپلیکیشن تقویت مهارت لیسنینگ English Listening ضبط شده‌اند و از اپلیکیشن یا سایت دیگری برداشته نشده‌اند.

چرا اپلیکیشن English Listening بهترین اپلیکیشن برای تقویت مهارت لیسنینگ است؟

این اپلیکیشن بی شک می‌تواند عنوان بهترین برنامه برای بهتر کردن لیسنینگ را از آن خود کند. در این اپلیکیشن بخش‌های مختلفی وجود داشته و افراد در سطوح مختلف زبان می‌توانند از این اپلیکیشن به صورت رایگان استفاده کنند.

تمامی مکالمات ضبط شده در اپلیکیشن English Listening با استفاده از بهترین ابزارهای ضبط صدا ضبط شده‌اند و کیفیت بسیار خوبی دارند. افرادی که مبتدی هستند و نمی‌توانند تا به مکالمات سریع گوش بدهند می‌توانند از این اپلیکیشن با خیال راحت استفاده کنند. در این اپلیکیشن تمریناتی هم وجود دارد تا افراد بتوانند از خود یک امتحان سریع بگیرند.

اپلیکیشن VOA News

اپلیکیشن VOA News می‌تواند بهترین اپلیکیشن برای تقویت مهارت لیسنینگ برای افراد در سطوح بالاتر باشد. این اپلیکیشن با استفاده از پادکست‌های از پیش ضبط شده و اخبار زنده، به آموزش زبان انگلیسی، تقویت مهارت لیسنینگ و البته گفتن اخبار تمرکز دارد.

اپلیکیشن VOA News

کاربران سیستم عامل اندروید می‌توانند این اپلیکیشن را نصب کرده و هم زمان با گوش دادن به اخبار، مهارت‌های شنیداری خود را نیز تقویت کنند. البته لازم به ذکر است که این اپلیکیشن بیشتر مخصوص افرادی است که در سطح متوسط رو به بالا هستند.

گوینده‌های اخبار به طور معمول سریع صحبت کرده و اخبار را شمرده شمرده نمی‌گویند. در همین راستا بهتر است که تنها افرادی که دانش قبلی از زبان دارند به سراغ این اپلیکیشن بروند.

چرا اپلیکیشن VOA News بهترین اپلیکیشن برای تقویت مهارت لیسنینگ است؟

اپلیکیشن VOA News می‌تواند بهترین اپلیکیشن برای تقویت مهارت لیسنینگ برای افرادی باشد که قصد دارند دایره لغات خود را افزایش داده و در عین حال روی لهجه خود هم کار کنند. تمامی گویندگان اخبار در این اپلیکیشن آمریکایی هستند و لهجه آمریکایی دارند.

تنها کافی است تا مدتی از این اپلیکیشن استفاده کنید تا به لهجه آمریکایی عادت کنید. اپلیکیشن VOA News از اخبار روز برای آموزش زبان استفاده می‌کند و این موضوع علاوه بر این که گرامر و لهجه افراد را به خوبی تقویت می‌کند، باعث می‌شود تا آن‌ها با کلمات بیشتری هم آشنا شوند.

در کل می‌توان نتیجه گیری کرد که اپلیکیشن VOA News بهترین اپلیکیشن برای بهتر کردن لیسنینگ برای سطوح متوسط رو به پیشرفته است.

اپلیکیشن English Listening Skills Practices

این اپلیکیشن می‌تواند بهترین انتخاب برای افرادی باشد که تنها قصد دارند با گفتار و لهجه‌های رایج در زبان انگلیسی آشنا شوند و درک بهتری از صحبت‌های افراد انگلیسی زبان داشته باشند.

اپلیکیشن English Listening Skills Practices

در English Listening Skills Practices تعداد 7 دسته موضوع مختلف قرار گرفته که در هر دسته ویدیوهای مرتبط با موضوع قرار داشته و به افراد کمک می‌کند تا مهارت لیسنینگ خود را تقویت کنند. در این اپلیکیشن هم می‌توانید علاوه بر مهارت لیسنینگ خود، به تقویت سایر مهارت‌های انگلیسی نیز بپردازید.

چرا اپلیکیشن English Listening Skills Practice یک اپلیکیشن مناسب برای تقویت مهارت لیسنینگ است؟

این اپلیکیشن دارای 100 درس دسته بندی شده است که افراد با توجه به سطح دانش خود از زبان انگلیسی می‌توانند یکی از آن‌ها را انتخاب کرده و به تقویت مهارت‌های انگلیسی خود بپردازند.

در هر درس علاوه بر ویدیو و فایل صوتی، یک فایل مخصوص برای مطالعه متن هم وجود دارد. به بیان بهتر در هر درس، ترنسکریپت مربوط به آن درس هم ارائه شده است تا زبان آموزان علاوه بر یادگیری بهتر لیسنینگ، در سایر مهارت‌ها هم پیشرفت کنند.

اپلیکیشن Listening Skills

اپلیکیشن Listening Skills یکی از ساده‌ترین اپلیکیشن‌های تقویت مهارت لیسنینگ است. در واقع این اپلیکیشن بیشتر مخصوص افراد مبتدی است که به دنبال گوش دادن به یک سری دروس ساده هستند تا بتوانند رفته رفته مهارت‌های زبان خود را بهبود بخشند.

اپلیکیشن Listening Skills

رابط کاربری این اپلیکیشن بسیار ساده بوده و محیطی را فراهم کرده است تا تمامی افراد بتوانند به راحتی با آن کار کنند. برای استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید آن را به صورت رایگان از گوگل پلی دانلود کرده و تمرینات آن را انجام دهید. این کار تا حدود زیادی به بهتر شدن مهارت لیسنینگ شما کمک خواهد کرد.

چرا اپلیکیشن Listening Skills اپلیکیشن خوبی برای تقویت مهارت لیسنینگ است؟

این اپلیکیشن می‌تواند به دو دلیل بهترین اپلیکیشن برای تقویت مهارت لیسنینگ باشد. اولین دلیل این است که در این اپلیکیشن از موضوعات بسیار متنوعی استفاده شده و افراد زیادی می‌توانند با استفاده از آن دایره لغات خود را در زمینه‌های مختلف گسترش بدهند.

دومین دلیل، وجود تمرینات متعدد در اپلیکیشن است. در این اپلیکیشن تمرینات بسیار زیادی وجود داشته و افراد می‌توانند حین یادگیری، مهارت‌های خود را با مرور و تمرین افزایش بدهند. اما استفاده از این اپلیکیشن برای افرادی که در سطوح متوسط رو به پیشرفته هستند پیشنهاد نمی‌شود.

اپلیکیشن English Listening and Speaking

یکی از بهترین اپلیکیشن‌های تقویت لیسنینگ برای آزمون‌های مختلف انگلیسی، اپلیکیشن English Listening and Speaking است. این اپلیکیشن در موضوعات مختلفی مکالمات به همراه ترنسکرپیت یا متن مکالمه را برای زبان آموزان فراهم کرده است.

اپلیکیشن English Listening and Speaking

بیشتر این مکالمات، مکالماتی هستند که در طول روز به آن‌ها نیاز پیدا خواهید کرد. همین مسئله هم باعث می‌شود تا دایره لغات شما در زمینه‌های پر کاربردی مانند مکالمات با دوستان خود و افراد دیگر بیشتر شود.

چرا اپلیکیشن English Listening and Speaking ؟

در این اپلیکیشن علاوه بر مکالمات و فایل‌های صوتی ضبط شده، متن یا ترنسکریپت فایل هم ارائه شده است. همین موضوع باعث می‌شود تا افراد با متن و شکل لغات آشنایی بیشتری پیدا کرده و در صورت نیاز به راحتی بتوانند معنی لغات را پیدا کنند.

همچنین خواندن متون هنگام گوش دادن به صدای ضبط شده، باعث می‌شود تا مهارت ریدینگ افراد هم بهتر شود. در نهایت هم تمامی زبان آموزان می‌توانند از تمرینات و بازی‌های این اپلیکیشن برای تقویت مهارت لیسنینگ خود استفاده کنند.

بهترین برنامه آیفون برای تقویت مهارت لیسنینگ

دومین سیستم عامل بسیار محبوب در بین کاربران، سیستم عامل iOS است. بسیاری از افراد از این سیستم عامل استفاده می‌کنند و واضح است که اپلیکیشن‌های تقویت مهارت لیسنینگ هم مانند سایر اپلیکیشن‌ها برای این سیستم عامل نیز طراحی شده باشند.

در ادامه این بخش قصد داریم تا 5 مورد از بهترین اپلیکیشن‌های تقویت مهارت لیسنینگ را برای شما معرفی کنیم. همراه ما باشید تا بهترین اپلیکیشن برای تقویت مهارت لیسنینگ در آیفون و سیستم عامل iOS را پیدا کنید.

اپلیکیشن Learn English Listening Skills

اگر به دنبال اپلیکیشنی هستید که به فرزندان شما کمک کند تا مهارت لیسنینگ خود را تقویت کنند، شاید اپلیکیشن Learn English Listening Skills بهترین اپلیکیشن برای تقویت مهارت لیسنینگ در آیفون برای شما باشد.

اپلیکیشن تقویت زبان انگلیسی Learn English Listening Skills

لیسنینگ‌ها و درس‌هایی که در این اپلیکیشن قرار گرفته شده است، همگی به صورت کارتونی و انیمیشنی بوده و همین موضوع باعث می‌شود تا این اپلیکیشن برای کودکان جالب‌تر باشد.

بنابراین اگر فرزندان شما در حال یادگیری زبان انگلیسی هستند و به دنبال راهی برای تقویت مهارت لیسنینگ در کودکان خود هستید، اپلیکیشن رایگان تقویت لیسنینگ Learn English Listening Skills بهترین گزینه برای شماست.

چرا اپلیکیشن Learn English Listening Skills بهترین اپلیکیشن برای تقویت مهارت لیسنینگ است؟

در ابتدا باید متذکر شویم که این اپلیکیشن تقویت لیسنینگ مخصوص آیفون، سطح خیلی پیشرفته‌ای نداشته و بیشتر مخصوص کودکان است. اما بی شک می‌تواند بهترین اپلیکیشن برای تقویت مهارت لیسنینگ در کودکان باشد.

در این اپلیکیشن موضوعات مختلفی مانند مکالمات روزمره و اخبار روزانه وجود دارد. به همین دلیل می‌تواند تا حدود زیادی به افزایش دایره لغات زبان آموزان کمک کند. این برنامه رایگان است اما برای استفاده از آن نیاز به اینترنت خواهید داشت. امکان دانلود فایل‌ها و استفاده به صورت آفلاین هم در این اپلیکیشن وجود دارد.

اپلیکیشن Wannalisn

اگر دوست دارید تا لیسنینگ خود را تقویت کنید اما گوش دادن به پادکست‌های عملی و اخبار شما را خسته می‌کند، باید بگوییم که اپلیکیشن Wannalisn بهترین اپلیکیشن برای تقویت مهارت لیسنینگ برای شماست.

اپلیکیشن تقویت لیسنینگ Wannalisn

چرا که در این اپلیکیشن از تکه‌های فیلم‌های مختلف استفاده شده است و علاوه بر آموزش زبان به صورت کامل به کاربران، روی مکالمات محاوره‌ای در زبان انگلیسی در کشورهای مختلف هم تمرکز خواهد داشت. تنها کافی است این اپلیکیشن را به صورت رایگان دانلود کرده و از فایل‌های آموزشی آن لذت ببرید.

چرا اپلیکیشن Wannalisn ؟

یک وجه تمایز بین اپلیکیشن Wannalisn و سایر اپلیکیشن‌های موجود در این لیست است. این وجه تمایز هم امکان یادگیری لهجه‌ها و مکالمات محاوره‌ای انگلیسی است.

با وجود این که گوش دادن به اخبار و پادکست می‌تواند تا حدود بسیار زیادی لیسنینگ انگلیسی و درک مطلب از طریق شنیدار شما را تقویت کند، اما بسیاری از اصطلاحات محاوره‌ای روزانه را در این فایل‌ها یاد نخواهید گرفت.

به همین دلیل اگر قصد مهاجرت دارید و خیلی قرار نیست از زبان انگلیسی به صورت آکادمیک استفاده کنید، بهترین اپلیکیشن برای تقویت listening برای شما می‌تواند اپلیکیشن Wannalisn باشد.

اپلیکیشن Busuu

اپلیکیشن Busuu تنها بهترین اپلیکیشن برای تقویت مهارت لیسنینگ نیست. بلکه این اپلیکیشن می‌تواند بهترین اپلیکیشن برای تقویت تمام مهارت‌های انگلیسی باشد.

اپلیکیشن Busuu

رابط کاربری این اپلیکیشن به قدری ساده است که حتی کودکان هم می‌توانند بدون کمک بزرگ‌ترها از آن استفاده کرده و به تقویت مهارت لیسنینگ خود بپردازند. تمام چیزی که زبان آموزان از یک اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی توقع داشته باشند، در اپلیکیشن Busuu پیدا خواهد شد.

چرا اپلیکیشن Busuu ؟

این اپلیکیشن سطوح مختلفی داشته و برای تمامی افراد با هر میزان اطلاعات و دانش انگلیسی می‌تواند مناسب باشد. با نصب این اپلیکیشن بر روی گوشی آیفون خود می‌توانید یک پکیج کامل در اختیار داشته باشید تا علاوه بر تقویت مهارت لیسنینگ، سایر مهارت‌ها مانند اسپیکینگ، ریدینگ و رایتینگ را هم تقویت کنید.

در این اپلیکیشن بخش تمرینات هم وجود داشته و به ثبت اطلاعات در ذهن زبان آموزان کمک می‌کند. در کل اگر به دنبال بهترین برنامه برای بهتر کردن لیسنینگ و سایر مهارت‌های زبان خود هستید، پیشنهاد ما به شما اپلیکیشن Busuu است.

اپلیکیشن FluentU

بسیاری از افرادی که از اپلیکیشن‌های مختلف تقویت مهارت لیسنینگ استفاده کرده‌اند، اپلیکیشن FluentU را به عنوان بهترین اپلیکیشن برای تقویت مهارت لیسنینگ معرفی کرده‌اند. این اپلیکیشن در گوگل پلی و اپ استور امتیاز بسیار بالایی دریافت کرده و توانسته تبدیل به یکی از بهترین اپلیکیشن‌های تقویت مهارت زبان شود.

اپلیکیشن FluentU

رابط کاربری و محیط این اپلیکیشن بسیار زیبا و شاد بوده و افراد را به یادگیری علاقه‌مند می‌کند. اگر می‌خواهید در یک محیط خالی از استرسی و عالی به تقویت مهارت لیسنینگ خود بپردازید، FluentU بهترین قدم برای شروع است.

چرا اپلیکیشن FluentU ؟

در ابتدا باید گفت که این اپلیکیشن تنها برای زبان انگلیسی نیست و از بیشتر زبان‌های محبوب دنیا پشتیبانی می‌کند. در این اپلیکیشن تنها از یک سری مکالمات خشک و رسمی برای یادگیری زبان انگلیسی استفاده نشده است.

این اپلیکیشن تعداد زیادی ویدیو مختلف دارد که یادگیری زبان و تقویت مهارت لیسنینگ را برای شما لذت بخش خواهد کرد. در این اپلیکیشن می‌توانید از تیزر فیلم‌های مختلف گرفته تا فیلم‌های آموزشی کوتاه و موزیک ویدیوهای مختلف را پیدا کرده و حتی متن آن‌ها را به همراه معنی کلمات مشاهده کنید.

اپلیکیشن ESL Listening Practice

اگر به دنبال یک اپلیکیشن هستید که در حین تقویت مهارت لیسنینگ شما، دایره لغاتتان را هم گسترش بدهد، باید بگوییم که اپلیکیشن ESL Listening Practice بهترین گزینه برای شما می‌تواند باشد.

اپلیکیشن تقویت لیسنینگ ESL Listening Practice

در این اپلیکیشن تمامی دروس و فصل‌های مختلف طبق موضوعاتی که دارند دسته بندی شده‌اند و کاربران می‌توانند با توجه به این موضوعات، هر روز یکی از دروس را یاد بگیرند. در آخر هر درس هم می‌توانید به یک امتحان کوچک یا کوییز پاسخ بدهید تا تمامی اطلاعاتی که یاد گرفته‌اید در ذهنتان تثبیت شود.

چرا اپلیکیشن ESL Listening Practice ؟

اپلیکیشن ESL Listening Practice دسته بندی‌های مختلفی داشته و افراد می‌توانند با توجه به نیازهای خود از بین دروس یکی را انتخاب کنند. در ضمن لازم به ذکر است که این اپلیکیشن بیشتر مناسب افراد مبتدی است که می‌خواهند مهارت لیسنینگ خود را برای استفاده روزمره تقویت کنند.

اگر به دنبال تقویت مهارت لیسنینگ خود به صورت آکادمیک هستید، استفاده از این اپلیکیشن خیلی پیشنهاد نمی‌شود. اما برای افراد مبتدی، این اپلیکیشن می‌تواند بهترین برنامه موبایل برای تقویت لیسنینگ باشد.

کلام آخر

امیدواریم که در این مقاله توانسته باشید بهترین اپلیکیشن برای تقویت مهارت لیسنینگ را پیدا کنید. اپلیکیشن‌های زیادی در هر دو فروشگاه اپ استور و گوگل پلی برای تقویت مهارت‌های زبان مانند مهارت لیسنینگ طراحی شده‌اند.

اما بسیاری از این اپلیکیشن‌ها استانداردهای لازم را نداشته یا رایگان نیستند. تمامی اپلیکیشن‌های معرفی شده در این مقاله یا به صورت کامل رایگان هستند یا استفاده از بخش اصلی آن‌ها کاملا رایگان است.

در صورتی که از این اپلیکیشن‌ها استفاده کردید، تجربیات خود را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید. از همراهی شما تا پایان این مطلب بی نهایت سپاس گزاریم.

سوالات متداول

بهترین اپلیکیشن تقویت لیسنینگ حرفه‌ای کدام است؟

بهترین راه تقویت لیسنینگ به صورت حرفه‌ای در سطح پیشرفته، گوش دادن به اخبار است. اپلیکیشن VOA News می‌تواند در این مسیر شما را همراهی کند.

بهترین اپلیکیشن برای بهتر کردن لیسنینگ کودکان و نوجوانان کدام است؟

اپلیکیشن Learn English Listening Skills از انیمیشن و اپلیکیشن Wannalisn از تکه‌های فیلم و سریال استفاده می‌کنند که می‌توانند برای کودکان و نوجوانان جالب باشند.

بهترین برنامه موبایل برای تقویت لیسنینگ برای افراد مبتدی کدام است؟

برای افراد مبتدی اپلیکیشن‌های بسیاری با سطح بندی‌های مختلف در این مقاله معرفی شده است. با توجه به سیستم عامل خود می‌توانید یکی از 10 اپلیکیشن معرفی شده را انتخاب کرده و از سطح مبتدی آن‌ها استفاده کنید.

1 | (1)
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//