«شاین مکس» ایران خودرو تا پاییز امسال عرضه خواهد شد

گروه صنعتی ایران خودرو با همکاری شریک دیرینه خود دانگ فنگ، خودروی سدان جدید وارداتی Aeolus Shine Max را معرفی کرد. علیمردان عظیمی مدیرعامل ایران خودرو با حضور در مراسم رونمایی که روز چهارشنبه انجام شد، از عرضه این خودرو در دو نسخه بنزینی و هیبریدی خبر داد. وی همچنین ابراز امیدواری کرد که این شرکت در دو سال آینده تولید خودروهای برقی و هیبریدی را آغاز کند.

مشخصات فنی شاین مکس

شاین‌مکس که یکی از لوکس‌ترین سدان‌های وارداتی است، در نسخه بنزینی به پیشرانه ۱.۵لیتری توربوشارژر TGDi مجهز بوده که ۱۹۰ تا ۱۹۷اسب‌بخار را با گشتاور ۳۰۰ تا ۳۲۰نیوتون‌متر تولید می‌کند و جعبه‌دنده هفت‌سرعته اتوماتیک دوکلاچه تَر (WDCT) توان را به چرخ‌های جلوی این خودرو می‌رساند. در نسخه هیبرید، یک پیشرانه ۱.۵لیتری توربوشارژر ۱۶۳ اسب‌بخار و ۲۳۰نیوتون‌متر به همراه یک پیشرانه الکتریکی ۱۷۴ اسب‌بخار و ۳۰۰نیوتن‌متر توان را به‌وسیله یک جعبه‌دنده E-CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.

نسخه بنزینی شاین مکس دارای چراغ های LED در جلو و عقب، چراغ های روز، سنسور نور، شیفتر الکترونیکی دنده هوشمند، صندلی های Zero Gravity، چراغ های محیطی برای سرنشینان هر دو ردیف، سانروف شیشه‌ای بزرگ با سنسور باران و قابلیت بسته شدن اتوماتیک آن است. این خودرو همچنین دارای ورود و استارت بدون کلید، سوئیچ هوشمندی که درها را به‌طور خودکار و نسبت به فاصله شخص، قفل و باز می‌کند، ترمز دستی برقی، قابلیت تنظیم فرمان در ۴جهت به‌صورت دستی، سیستم ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، ترمز کمکی، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، دوربین دنده عقب با رزولوشن بالا، شش کیسه ایمنی هوا، سنسور دنده عقب، دوربین دید ۳۶۰درجه، سیستم پایش فشار باد تایرها، کروز کنترل تطبیقی با قابلیت توقف و شروع مجدد حرکت و امکان استفاده در تمامی سرعت‌ها، هشدار برخورد از جلو، سیستم ترمز اضطراری هوشمند با قابلیت تشخیص عابر پیاده و خودرو و بسیاری امکانات دیگر است.

عرضه 4500 دستگاه شاین‌مکس

این شرکت قصد دارد 4 هزار خودروی بنزینی و 500 دستگاه خودروی هیبریدی شاین مکس را تا پاییز امسال عرضه کند. قیمت نهایی این خودرو هنوز مشخص نیست اما پیش‌بینی می‌شود هزینه خرید آن در ایران، بالای یک میلیارد و 300 میلیون تومان باشد. شاین مکس با ابعاد 4797، 1870 و 1475 میلی‌متر و فاصله بین دو محور 2770 میلی‌متر، باعث شده تا کابینی جادار در هر دو ردیف برای سرنشینان در دسترس باشد. وزن این خودرو نیز 1486 کیلوگرم است که نسبت به اندازه آن، معقول است.

امتیازی به این نوشته بدهید
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//