ویندوز 11 را نصب کنیم یا نه؟ (نکاتی برای تصمیم نهایی شما)

ویندوز مایکروسافت یکی از بهترین و محبوب‌ترین سیستم عامل‌ها برای کامپیوتر است؛ اما هر بار که نسخه جدیدی از ویندوزهای این شرکت روانه بازار می‌شود، ویژگی‌های جدیدی به آن اضافه می‌شود که ما را متقاعد می‌کند تا آن را دریافت و نصب کنیم.

تلاش دائمی برای پیشرفت ویندوزها ادامه دارد؛ به همین دلیل واضح است که ویندوز 10 به پایان چرخه عمر خودش نزدیک می‌شود.

اگرچه تقریبا دو سال از عمر ویندوز 11 می‌گذرد، اما ویندوز 10 مانند نسخه‌های قبلی، مثل ویندوز 7 و XP، عمیقا با زندگی روزمره ما گره خورده است. در این شرایط ممکن است به این فکر کنید که با تمام کارایی‌های عالی ویندوز 10، آیا لازم است ویندوز 11 را نصب کنیم یا نه؟

برای پاسخ به این سوال با ما همراه باشید تا برخی از نکاتی که می‌توانند به تصمیم نهایی شما کمک کنند را بررسی کنیم.

ویندوز 11 را نصب کنیم یا نه؟

بروزرسانی و پشتیبانی ویندوز 10 تا دو سال دیگر ادامه خواهد داشت، پس هنوز جای نگرانی برای پشتیبانی نشدن آن نیست و برای دو سال آینده مشکلی نخواهید داشت.

طراحی ویندوز 11 با برخی از تغییرات اساسی همراه بوده که نمایانگر یک پیشرفت جذاب در این سیستم عامل است.

قطعا ارتقا سیستم‌تان به ویندوز 11، ویژگی‌های فوق‌العاده‌ای را در اختیار شما قرار می‌دهد؛ به خصوص اگر علاقه‌مند به بازی هستید. در ادامه به برخی از قابلیت‌های ویندوز 11 اشاره می‌کنیم.

ویجت ویندوز 11؛ آموزش اضافه کردن ویجت به دسکتاپ ویندوز 11
بخوانید

قابلیت Android Subsystem

ویژگی Android Subsystem به شما این امکان را می‌دهد تا به‌ راحتی بتوانید بدون نیاز به شبیه‌ساز اندروید Bluestacks یا موارد مشابه، برنامه‌های موبایلی خود را در ویندوز 11 نصب و راه‌اندازی کنید.

اندروید در ویندوز 11

یعنی قادر خواهید بود تا بدون نیاز به استفاده از موبایل هوشمند نیز، بازی‌های اندرویدی مورد علاقه خود را در کامپیوتر اجرا کنید؛ این مورد به خصوص برای بازی‌های آنلاین چند نفره، گزینه ایده‌آلی محسوب می‌شود.

قابلیت AutoHDR

AutoHDR در ویندوز 11 گنجانده شده است؛ اگرچه کامل نیست، اما باعث تقویت هرچه بهتر تصاویر در مانیتورهایی می‌شود که قابلیت پشتیبانی آن را داشته باشند.

HDR یا (high-dynamic range)، کیفیت تصویر نمایشگر شما را ارتقا می‌دهد. نمایشگرهایی که از این ویژگی پشتیبانی می‌کنند، نقاط برجسته‌تر، کنتراست بهتر و رنگ‌های عمیق‌تر و واقعی‌تری را نمایش می‌دهند. همانطور که از نام AutoHDR پیداست، به عنوان مثال وقتی ویندوز یک بازی با پشتیبانی HDR را تشخیص دهد، به طور خودکار حالت HDR را فعال می‌کند.

قابلیت DirectStorage

DirectStorage یک فناوری نسبتاً جدید است که مایکروسافت قبلا آن را روی ایکس باکس‌های سری S و X پیاده‌سازی کرده بود و البته PS5 هم از آن پشتیبانی می‌کند.

DirectStorage تمام اطلاعات یک بازی را در هنگام بارگذاری روی هارد دیسک رایانه شما ذخیره می‌کند. این موارد شامل گرافیک، صداها، نقشه‌ها و مدل‌های شخصیتی می‌شود. سپس بازی از یک رابط برنامه نویسی کاربردی (API) برای دسترسی به داده‌های روی هارد دیسک استفاده می‌کند.

این موضوع می‌تواند هنگام بازی در ویندوز 11، زمان بارگذاری و عملکرد گرافیکی را با افزایش سرعت ذخیره‌سازی و بازیابی داده‌ها بهبود ببخشد.

قابلیت Multitasking

کار با کامپیوتر، اغلب با باز بودن چندین پنجره و پیمایش بین برنامه‌ها همراه است. این اقدامات پیچیده و وقت‌گیر هستند، به‌خصوص وقتی برنامه‌ها خیلی به‌هم‌ریخته باشند.

مولتی تسکینگ در ویندوز 11

اینجاست که ابزار Multitasking وارد می‌شود. این ابزار به شما کمک می‌کند تا کارهای بیشتری را به‌طور همزمان و بهینه انجام دهید. البته Multitasking بسیار بیشتر از استفاده همزمان از چندین برنامه کاربرد دارد.

اگرچه ویندوز 10 نیز دارای بسیاری از ویژگی‌های Multitasking است، اما آنقدرها هم خوب نیست. مواردی مانند داشتن چندین دسکتاپ برای ورق زدن و جدا کردن کار و بازی، فقط در ویندوز 11 عملکرد بهتری دارد.

سیستم مورد نیاز برای نصب ویندوز 11

قبل از تصمیم برای اینکه ویندوز 11 را نصب کنیم یا نه ، باید سیستم مورد نیاز آن را در نظر بگیریم. برای نصب این ویندوز، شما به یک ماژول امنیتی فعال TPM 2.0 و یک پردازنده نسبتا جدید (از نسل هشتم اینتل و Ryzen 2000 AMD) نیاز دارید.

  • پردازنده: حداقل 1 گیگاهرتز با دو یا چند هسته در یک پردازنده یا سیستم سازگار 64 بیتی روی یک تراشه «SoC».
  • حافظه: 4 گیگابایت یا بیشتر.
  • فضای ذخیره سازی: 64 گیگابایت یا بیشتر.
  • کارت گرافیک: سازگار با DirectX 12 یا جدیدتر، با درایور WDDM 2.0.
  • TPM: نسخه 2.0.
  • صفحه نمایش: صفحه نمایش با وضوح بالا (720p)، مانیتور 9 اینچی یا بزرگتر.
  • اتصال به اینترنت: اتصال به اینترنت برای انجام به روز رسانی‌ها و استفاده از برخی ویژگی‌ها ضروری است.
  • یک حساب مایکروسافت برای تکمیل تنظیمات دستگاه در اولین ورود.

دور زدن سیستم مورد نیاز ویندوز 11

البته راه‌هایی برای دور زدن برخی از موارد وجود دارد، به عنوان مثال، برنامه‌ای مانند Rufus (یک نرم افزار بوت نصب ویندوز از طریق فلش) برای پاک کردن الزامات مورد نیاز ویندوز 11 قابل استفاده است.

آیا ویندوز 10 هنوز سیستم عامل خوبی محسوب می‌شود؟

ویندوز 10 هنوز یک گزینه کاملا معتبر و عالی است که تا سال 2025 بروزرسانی و پشتیبانی می‌شود. اگرچه ویندوز 10 بی نقص نیست، اما بر خلاف ویندوز 7، عملکرد خیلی خوبی دارد و بسیاری از مشکلات را که هر سیستم عامل در ابتدای راه خود با آن‌ها مواجه است را حل کرده.

آموزش نصب ویندوز 11 برای سیستم ضعیف و قدیمی
بخوانید

سوالات متداول

آیا نصب ویندوز 11 روی سیستم قدیمی امکان پذیر است؟

یکی از مهم‌ترین موارد، پردازنده‌ است. پردازنده‌های نسل هشتم و جدیدتر Intel Core و همچنین پردازنده‌های AMD Ryzen سری 2000 و جدیدتر پشتیبانی می‌شوند. این تراشه‌ها اواخر سال 2017 و اوایل سال 2018 عرضه شده‌اند. البته می‌توانید با انجام تغییرات در ریجستری، ویندوز 11 را روی سیستم‌های قدیمی‌تر هم نصب کنید.

چگونه می‌توان از ویندوز 11 بدون نصب استفاده کرد؟

برای استفاده از ویندوز 11 بدون نصب آن، می‌توانید از این وب سایت شبیه‌ساز آنلاین استفاده کنید.

امتیازی به این نوشته بدهید
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//