بررسی آخرین پورشه مدل 718 اسپایدر (2024)

خودرو پورشه Spyder RS 718 یک خودرو به ظاهر ساده است که احساسات پیچیده‌ای را در راننده خود ایجاد می‌کند. این خودور به نوعی آخرین خودرو از نوع موتور احتراق داخلی است که در محل مونتاژ مدل‌های مختلف پورشه یعنی زوفن‌هاوزن تولید می‌شود. در ادامه به بررسی دقیق‌تر این خودروی زیبا و جذاب خواهیم پرداخت.

ساده‌ترین راه برای توصیف 718 Spyder RS مقایسه آن با خودور پورشه کیمن GT4 RS است. هر دو خودرو دارای پیشرانه مشترک هستند. قدرت موتور این دو خودرو 500 اسب بخار است و دور موتور آن‌ها نیز 9000 دور در دقیقه است.

پورشه 2024

جعبه دنده هفت سرعته PDK دوکلاجه و برخی از پانل‌های بدنه (به غیر از سقف) نیز از جمله سایر ویژگی‌های مشترک دو خودرو پورشه Spyder RS 718  و پورشه کیمن GT4 RS محسوب می‌شود. تفاوت اصلی دو خودرو در تیونینگ آن‌ها است که بیشتر به مشخصات فنی و ظاهری خودرو مربوط می‌شود.

پورشه کیمن GT4 RS  با لقب موش صحرایی سخت‌کوش و قدرتمند شناخته می‌شود که دارای سیستم تعلیق سرسخت و بال قابل تنظیم بزرگ بیرونی است. از طرفی خودرو پورشه Spyder RS 718 یک خودور مناسب جاده و رانندگی آرام محسوب می‌شود که لبه جلوی آن کوتاه‌تر است.

پورشه مدل 718 اسپایدر 2024

بسیاری از مردم وقتی عبارت RS بزرگ را در انتهای نام یک خودروی پورشه می‌بینند، کمتر تصور می‌کنند که این خودرو برای رانندگی سریع و سرگرم‌کننده در جاده ساخته شده باشد.

توجه داشته باشید که سیستم‌های الکتریکی خودورهای پورشه، جزو بهترین‌ها در جهان هستند و خودروی پورشه Spyder RS 718 نیز از این قاعده مستثنی نیست. به جرئت می‌توان ادعا کرد که خودرو پورشه Spyder RS 718 حتی در جاده‌های پرپیچ و خم نیز یک گزینه سریع و تند و تیز محسوب می‌شود.

بهترین خودروهای برقی جهان 2023 و 2024 +گالری تصاویر
بخوانید

از دیدگاه مکانیک، تنظیمات سیستم تعلیق دو خودرو GT4 RS  و Spyder RS 718  مشابه یکدیگر است و صرفاً یک کاهش قابل توجه در سرعت چرخش فنر وجود دارد. با این حال سیستم تعلیق خودروی پورشه Spyder RS 718 به گونه‌ای است که تمام لرزش‌ها را مهار می‌نماید و راننده هیچ‌گونه صدا یا لرزش خاصی احساس نمی‌کند.

در نقطه مقابل خودروی GT4 RS با صدای زیاد ورودی‌اش شناخته می‌شود که به دلیل وجود موتور قدرتمند با دور چرخش 9000 دور در دقیقه و اسکوب‌های نصب شده روی آن است.

تاریخ عرضه پورشه 718 اسپایدر RS برای بهار 2024 میلادی تعیین شده است. گمانه‌زنی‌ها خبر از آن می‌دهند که این خودرو احتمالا با قیمت 162 هزار و 150 دلار عرضه خواهد شد. البته تعداد تولید آن هم محدود است و تنها در حد چند صد دستگاه در سراسر جهان به فروش می‌رسد.

پورشه 2024

نسل بعدی 718 Cayman و Boxster به‌طور انحصاری با پیشرانه‌های الکتریکی عرضه و بر اساس پلتفرم خودروهای اسپرت الکتریکی سفارشی به نام e-core ساخته خواهند شد. در واقع Spyder RS ​​ادای احترامی به میراث خودروهای اسپرت موتور وسط است که ریشه آن به پورشه 550 اسپایدر افسانه‌ای دهه 1950 بازمی‌گردد. این خودرو بهترین عناصر 718 Spyder و 718 Cayman GT4 RS را با هم ترکیب کرده و در نتیجه به عنوان خودرویی فوق‌العاده جذاب و منحصر به فرد ساخته شده است.

به معنای واقعی کلمه این مدل شایسته تجلیل به عنوان یکی از بهترین تولیدات شرکت پورشه است.

امتیازی به این نوشته بدهید
منبع jalopnik.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//