هر آنچه از بازی استارفیلد می‌دانیم +(گیم پلی دمو کامل)

مایکروسافت از ابتدای نسل نهم تا به اینجا در بسیاری از بخش‌ها، طرفداران خود را شگفت زده کرده است. از خرید ۲ استودیو بتسدا و اکتیویژن گرفته تا معرفی یک بازی انحصاری فوق‌العاده و قطع به یقین جاه‌طلبانه به نام استارفیلد. این بازی، عنوانی است که خیلی از طرفداران ایکس باکس در نسل نهم چشم به آن دوخته‌اند تا هرچه زودتر آن را تجربه کنند.

از داستان بازی استارفیلد چه می‌دانیم؟

برخلاف دیگر جزئیات بازی که تاد هاوارد، کارگردان بازی به وفور درباره آن‌ها صحبت کرده و نظرات درباره بازی استارفیلد را مثبت نگه داشته، داستان بازی استارفیلد بخشی است که خیلی درباره آن تا به امروز توضیح داده نشده و بتسدا به توضیح چند جزئیات خاص درباره آن بسنده کرده است.

داستان بازی استارفیلد در سال ۲۳۳۰، درست ۲۰ سال بعد از جنگ بین دو قبیله بزرگ یعنی The United Colonies و Freestar Collective  روایت می‌شود. ظاهرا این دو قبیله برای به دست آوردن کنترل قلمرو با یکدیگر وارد یک جنگ تمام عیار و خونین می‌شوند و خرابی‌های بسیار زیادی را به بار می‌آورند که هنوز بعد از ۲۰ سال اثرات آن تمامی ندارد. در این بین شخصیت قابل بازی ما عضو گروهی به نام صورت فلکی است؛ سازمانی که تعداد زیادی از جست‌جوگرهای فضایی را استخدام کرده تا عواقب حاصل از جنگ این دو گروه را به حداقل برسانند.

اینکه شما چه راهی را انتخاب می‌کنید و طرف چه کسی را می‌گیرید یکی از بزرگ‌ترین بخش‌های بازی است که فوق‌العاده گسترده بوده و هر بازیکن موظف است تا آینده شخصیت خودش را رقم بزند. هم‌چنین بتسدا به صورت رسمی اعلام کرده که ماموریت‌های اصلی بازی ۲۰ درصد نسبت به بازی‌های Skyrim و Fallout 4 وسیع‌تر طراحی شده‌اند.

طبق گفته‌های کارگردان بازی، تجربه کامل استارفیلد به همراه تمام ماموریت‌های آن حدود ۳۰ تا ۴۰ ساعت زمان خواهد برد. تاد هاوارد در مصاحبه اخیر با Kinda Funny، نقش‌آفرینی فضایی را «بهشت مادسازان» خوانده و تایید کرده که این بازی همچنان بخش قابل توجهی از خواسته‌های جامعه طرفداران استودیوی بتسدا را برآورده خواهد کرد.

دنیای بازی چقدر وسیع خواهد بود؟

درباره بازی استارفیلد می‌توان گفت که قطع به یقین این عنوان جاه‌طلبانه‌ترین بازی حال حاضر استودیوی بتسدا محسوب می‌شود. این استودیو قبل از ساخت استارفیلد، با ساخت بازی‌های Elder Scrolls 5: Skyrim و Fallout 4 به ما ثابت کرده که به خوبی با المان‌های بازی‌های جهان باز نقش آفرینی آشنایی دارد و در واقع استارفیلد حاصل تجربه چندین و چندساله بتسدا در ساخت یک بازی نقش‌آفرینی محسوب می‌شود. اما برخلاف دیگر بازی‌های این استودیو، داستان بازی استارفیلد نه روی زمین، بلکه در سطح فضا و کیهان روایت می‌شود.

بازی استارفیلد

شما از همان ابتدای بازی قادر هستید تا آزادانه در این فضا که حدود ۵۰ سال نوری طول دارد، بچرخید و بیشتر سیارات مختلف را کشف و از مزایای آن‌ها بهره ببرید. حالا که حرف از سیاره شد باید بهتون بگم که استارفیلد حدود ۱۰۰۰ سیاره مختلف درون خود جا داده که بخشی از آن‌ها توسط کارمندان بستدا و بخشی دیگر توسط هوش مصنوعی توسعه و ساخته شده‌اند. هم‌چنین تایید شده که از این ۱۰۰۰ سیاره، حدود ۱۰۰ سیاره دارای حیات و تم انسانی دارند و دیگر سیارات بازی با اینکه حیاتی ندارند اما شامل منابع گران‌بهایی هستند که قطعا در آینده به کارتان می‌آیند. هر کدام از ۱۰۰ سیاره‌ای که حیات در آن‌ها وجود دارد، دارای آب و هوا، زیست‌گاه، حیوانات و گیاهان متفاقات و خاصی هستند.

طبق گفته‌های تاد هاوارد، بازی کاملا یک تجربه تک‌نفره به شما ارائه می‌دهد و خبری از حالت چندنفره نخواهد بود. هم‌چنین بعد از انتشار، بازی محتواهای داستانی تک‌نفره زیادی در قالب DLC دریافت خواهد کرد. علاوه بر این، از اولین DLC بازی با نام Shattered Space رونمایی شد که باید بعد از انتشار بازی اصلی منتظر آن باشیم. هم‌چنین کارگردان بازی درباره داستان و پایان‌بندی آن گفته که استارفیلد بازی است که پایانی نداشته و شما هیچ‌وقت درباره پایان آن چیزی متوجه نخواهید شد.

با سفینه خود به بیش از هزار سیاره سفر کنید

شکی نیست که بازی استارفیلد قرار است مقیاسی غول‌آسا داشته باشد، چرا که بتسدا دوباره تاکید کرده است که بیش از هزار سفینه برای گشت و گذار وجود خواهند داشت. طبیعتا تمام این سیارات پر از کوئست‌های عمیق نخواهند بود و برخی صرفا دنیاهایی خالی از سکنه هستند که برای استخراج منابع کاربرد دارند. با این حال بتسدا کهکشانی ساخته است که حالا حالاها شما را مشغول خود نگه می‌دارد.

تمام سیارات از نظر بصری چشم‌نواز خواهند بود، چرا که هر کدام از آن‌ها پوشش گیاهی و زیست بوم مخصوص خود را دارند و نورپردازی هر سیاره توسط اتمسفر آن و ستاره موجود در منظومه تعیین می‌شود.

بتسدا می‌خواهد هر بازیکن تجربیات منحصر بفرد خود را داشته باشد که توسط خود سازندگان طراحی شده‌اند. یک سیاره برای دو بازیکن شاید تجربه یکسانی فراهم نکند. بتسدا برای ساخت سیارات خود از تکنولوژی مخصوصی استفاده کرده است که سیارات را به شکل رویه‌ای (Procedural) تولید می‌کند، اما بازیکن با گشت و گذار در آن‌ها با محتویات دست‌سازی برخورد خواهد داشت.

بازی استارفیلد

به عبارت دیگر،  استارفیلدبا نزدیک شدن بازیکن به هر سیاره «یک بلوک زمین» را به هم می‌چسباند. بعد از این روند، بازی مکان‌های جالب توجهی را برای گشت و گذار به سیاره اضافه می‌کند و موجوداتی را در سرتاسر سیاره قرار می‌دهد تا هر سیاره دائما برای بازیکن جالب و منحصر بفرد باشد. البته که داستان اصلی و بسیاری از ماموریت‌های جانبی همچنان به طور کامل دست‌ساز ساخته شده‌اند، اما در گشت و گذار داستان فرق می‌کند.

هنگامی که وارد یک سیاره می‌شوید، قادر به ساخت یک پایگاه جامع خواهید بود. این پایگاه‌ها تقریبا در هر نقطه‌ای از هر سیاره‌ای قابل ساخت هستند و به قدری قابل شخصی‌سازی هستند که می‌توانید یک مکان ایده‌آل برای استراحت در میان ستارگان برای خود بسازید. سیستم ساخت و ساز یک بهبود اساسی نسبت به Fallout 4 و Fallout 76 دریافت کرده و آن هم این است که حالا می‌توانید از زاویه دید بالا به پایین پایگاه خود را بسازید. البته زاویه دید اول شخص هم همچنان در دسترس خواهد بود تا بتوانید با دقت دکوراسیون خانه خود را بچینید.

وقتی که پایگاهتان را ساختید، می‌توانید خدمه و همراهان خود را آنجا قرار دهید، شروع به استخراج منابع کنید، یک خط تجارت میان پایگاه‌هاهی خود ایجاد کنید و ایستگاه‌های تحقیقاتی و کرفتینگ برای خود بسازید.

اما حتی اگر این هم برایتان کافی نیست، سفینه‌ای که با آن در میان ستارگان سفر می‌کنید از صفر تا صد قابل شخصی‌سازی است. سیستم شخصی‌سازی سفینه به حدی عمیق و گسترده است که در صحنه‌ای از استارفیلد Direct یکی از سازندگان سفینه خود را مشابه «آپتیموس پرایم» از مجموعه Transformers ساخته بود!

راه‌های زیادی برای به دست آوردن سفینه وجود دارد. می‌توانید همانند یک شهروند قانون‌مدار یکی برای خود بخرید، اما اگر بخواهید می‌توانید سفینه دیگران را بدزدید. تمام سفینه‌ها قابل کنترل و هدایت هستند و کاملا در دستان شما قرار دارند.

فضا همیشه امن نیست و هر لحظه ممکن است درگیر یک نبرد فضایی شوید. بتسدا می‌خواهد که این درگیری‌ها همیشه «هیجان‌انگیز و خطرناک» باشند و در عین حال با یک سیستم تعیین قدرت، به شما کنترل زیادی دهند. با سیستم تعیین قدرت می‌توانید تعیین کنید که قدرت سفینه‌تان در هر لحظه به کدام بخش انتقال پیدا کند. مثلا می‌توانید قدرت بیشتری به موتور دهید تا سرعت سفینه را افزایش دهید، یا از قدرت بخش‌های دیگر سفینه بزنید تا سپرهایتان را تقویت کنید. در نبردهای فضایی قادر به هدف‌گیری نقاط خاص سفینه‌های دشمن خواهید بود تا به شکلی استراتژیک پیروز شوید.

بازی استارفیلد

نکته جالب دیگر در مورد نبردهای فضایی این است که می‌توانید با پای پیاده وارد سفینه دشمن شوید و با کشتن خدمه آن، کشتی را برای خود تصاحب کنید. این هم راهی دیگر برای به دست آوردن سفینه است!

تمام جزئیاتی که از گیم‌پلی استارفیلد می‌دانیم

همان‌طور که در بخش قبل بررسی بازی استارفیلد گفتم، کلی سیاره در بازی وجود دارند که هرکدام از آن‌ها با دیگری متفاوت است و خب طبیعتا برای سفر به هرکدام شما نیاز به یک سفینه فضایی دارید. در بازی استارفیلد، درست همانند دیگر بازی‌های استودیو بتسدا، شخصی‌سازی دارایی‌هایتان نقش بسیار زیادی ایفا می‌کند که سفینه فضایی یکی از این گزینه‌ها است. در استارفیلد شما قرار نیست فقط یک سفینه از پیش طراحی شده انتخاب کنید بلکه تمام و تمام و تمام بخش‌های سفینه را باید خودتان طراحی کنید!

شما موظف هستید تا طراحی بیرونی سفینه، لایه‌ها و هم‌چنین مقدار قدرت آن را خودتان به وسیله هزاران ابزار شخصیت‌سازی، طراحی و انتخاب کنید. هر کدام از بخش‌هایی که از سفینه خود انتخاب می‌کنید، ویژگی خاصی دارند که بر قدرت سفینه فضایی شما اثری مثبت یا منفی می‌گذارد. هم‌چنین برای دفاع از خود در فضا نیاز به سلاح‌هایی دارید که درست مانند دیگر بخش‌های سفینه، قابل شخصی‌سازی هستند و با تحقیق و توسعه می‌توانید بر قدرت، تعداد و نوع آن‌ها بیفزایید.

تا به اینجای کار درباره شخصی‌سازی سفینه صحبت کردیم ولی فراموش نکنید که این تنها بخش قابل شخصی‌سازی نیست بلکه در استارفیلد شخصیت قابل کنترل خود شما نیز در اکثر بخش‌ها قابل شخصی‌سازی است. در سال ۲۰۲۲ گیم‌پلی‌ای از بازی استارفیلد منتشر شد که به طور خلاصه ما را با این ویژگی آشنا کرد و حالا امسال بیشتر با این ویژگی آشنا شدیم.

شما در بازی می‌توانید قالب‌ها، شکل و اندازه بدن، رنگ پوست، مدل مو و ده‌ها المان دیگر مربوط به شخصیت خود را تغییر بدهید. هم‌چنین پیش‌زمینه شخصیت خودتان را می‌توانید نیز انتخاب کنید که بیانگر تاریخچه شخصیت شما است. به طور مثال در بازی می‌توانید انتخاب کنید که شخصیت شما یک سرباز جسور، یک دکتر جنگجو یا حتی یک پروفسور باشد. بنابر انتخاب پیش‌زمینه شخصیتتان، مهارت‌های آن شخصیت برای شما در دسترس قرار می‌گیرد و این مهارت‌ها تنها مختص به شخصیت شما است.

گیم پلی بازی استارفیلد

هم‌چنین یک ویژگی دیگر در بازی استارفیلد به نام Traits به معنی “صفات” وجود دارد که با انتخاب هرکدام، شما دارای مزایا و معایب خاصی می‌شوید؛ پس در انتخاب آن‌ها حتما دقت کنید. به طور مثال یکی از ویژگی‌ها با نام Spaced به شما سلامتی اضافه و مقاومت بالا در فضا می‌دهد اما وقتی پا به سیاره‌ای بگذارید از سلامتی شما به طور قابل توجهی کم می‌شود. یا مثلا یکی دیگر از این ویژگی‌ها Kid Stuff نام دارد که در بازی شما پدر و مادری دارید که هر موقع بخواهید می‌توانید به آن‌ها سر بزنید و در خانه کنار آن‌ها زندگی کنید اما هرچقدر که در بازی درآمد داشته باشید، ۱۰ درصد آن را بازی به صورت پیش‌فرض از حساب شما کم و به حساب آن‌ها واریز می‌کند. هم‌چنین کارگردان بازی تایید کرده که اگر از ویژگی‌ای که در بازی انتخاب کردید خوشتان نیامد، می‌توانید با شرکت در مراحل جانبی خاصی، از شر این ویژگی‌ها خلاص شوید.

هم‌چنین یکی از المان‌های بسیار مهم بازی منابع شما هستند. شما با استفاده از منابعی که از سیارات مختلف استخراج می‌کنید، می‌توانید در خیلی از شرایط مثل ارتقای سفینه و سلاح‌های خود از آن‌ها استفاده کنید.

طبق گفته‌های رسمی بتسدا درباره بازی استارفیلد، هیچ وسیله زمینی و هوایی برای نقل و انتقال شما در روی سیارات وجود ندارد و این شما هستید که با قدم گذاشتن در هر سیاره، باید راه عبور خود را پیدا کنید. هم‌چنین کاراکتر شما جت‌پکی همراه خود دارد که می‌تواند در سیاره‌هایی با گرانش کم از آن‌ها استفاده کند اما طبق گفته بتسدا این سیارات بسیار کم و انگشت‌شمار هستند.

همچنین در بازی، ربات‌هایی به نام Companion وجود دارند تا شما را در طول سفر فضایی‌تان همراهی کنندو هرکدام قابلیت‌های منحصر به فردی دارند. هم‌چنین آن‌ها نسبت به تصمیمات شما حساس هستند و اگر تصمیمی بگیرید که باب میل آن‌ها نباشد از شما عصبانی می‌شوند.

علاوه بر موارد فوق، بازی از سیستم انتخاب دیالوگ هم بهره‌مند است که به شما اجازه می‌دهد تا سرنوشت کاراکترتان را خودتان تعیین کنید. این نکته را هم در نظر داشته باشید که برای این بازی بیش از ۱۵۰ هزار خط دیالوگ تعریف شده است؛ چیزی حدودا ۴ برابر بازی اسکاریم!

بستدا تایید کرده که یک سیستم تحقیق و ساخت وسایل (Crafting) در بازی وجود دارد که از اهمیت بالایی برخوردار است. در واقع این سیستم به شما اجازه می‌دهد تا ماد‌ها و ویژگی‌های جدیدی را آزاد یا وسایل خود را به وسیله آن‌ها ارتقا دهید. به طور مثال می‌توانید با استفاده از این سیستم، جت‌پک خودتان را ارتقا دهید یا حتی ماد‌های جدیدی مثل صداخفه‌کن به سلاح‌ کمری خود اضافه کنید. هم‌چنین می‌توانید کاراکترهایی را استخدام کنید تا تمام وقت روی این بخش از سیستم بازی وقت بگذارند تا شما سریع‌تر به وسایل جدید دست پیدا کنید.

از دیگر مکانیک‌هایی که استارفیلد از دیگر بازی‌های بتسدا به ارث برده است:

در تنها یکی از فریم‌های گیم‌پلی بازی استارفیلد شاهد این هستیم که می‌توانید با خم شدن و آهسته راه رفتن، جیب شخصیت‌های غیرقابل بازی را بزنید!

اگر در بازی دری قفل باشد، می‌توانید با قابلیتی به نام Digipicking قفل آن در را باز کنید.

گیم پلی بازی استارفیلد

می‌توانید در بازی شخصیت‌های غیر قابل کنترل را استخدام کنید و به آن‌ها کارهای مختلفی بسپرید.

براساس سلیقه خود می‌توانید عضو یکی از ۵ گروهی که در بازی وجود دارند شوید اما بسته به نوع گروهی که عضو آن هستید، ماموریت‌های شما نیز قابل تغییر است.

می‌توانید در بازی پایگاه‌های مختلفی تشکیل دهید که بسیار شبیه به پایگاه‌های موجود در Fallout 4 و Fallout 76 هستند.

در فضای بازی هم دوربین اول شخص و هم دوربین سوم شخص وجود دارد.

بازی از قابلیت عکس‌برداری (Photo Mode) هم بهره‌مند است.

در استارفیلد همانند مجموعه Fallout رادیو وجود خواهد داشت اما این رادیو‌ها اکثرا مربوط به رادیو محلی چند منطقه خاص می باشد.

هم‌چنین یکی از خبرنگارهای رسانه IGN که به تجربه و بررسی بازی استارفیلد پرداخته نظرات درباره استارفیلد را این‌ چنین نوشته است:

بازی روی کنسول ایکس باکس سری ایکس باکیفیت خوبی اجرا می‌شود. وسعت و مقیاس بازی بسیار بزرگ است، به طوری که مردم سال‌ها می‌توانند به تجربه این بازی بپردازند. جنگ‌های تن به تن و سلاح سرد در بازی وجود دارد که تجربه بازی را بسیار هیجان‌انگیز می‌کند. این بازی ترکیبی از No Man’s Sky در کنار Skyrim و Fallout است که بسیار پرجزئیات طراحی شده است.

شخصی‌سازی، ساخت شخصیت و تشکیل تیم

هدف اصلی بازی‌های بتسدا این است که شما را در نقش شخصیت اصلی دنیایی قرار دهند که تا حد امکان واقعی باشد و به شما اجازه دهد در آن دنیا زندگی کنید. تجربه یک رویای مجازی می‌تواند بسیار جذاب باشد، اما اگر آن را با شخصیتی انجام دهید که چهره‌اش درست همانند شماست می‌تواند بسیار جذاب‌تر هم باشد.

بازی استارفیلد هم از این نظر فرقی نکرده است و شامل عمیق‌ترین و متنوع‌ترین سیستم ساخت شخصیت تاریخ بتسدا می‌شود. بازیکنان ابتدا می‌توانند از بین ۴۰ حالت از پیش ساخته شده یکی را انتخاب کنند و سپس زیر و روی او را بر اساس سلیقه خود شخصی‌سازی کند. ساخت شخصیت صرفا به چهره و مدل بدن خلاصه نمی‌شود و حتی مدل راه رفتن شخصیت خود را می‌توانید تعیین کنید.

اما ساخت شخصیت فراتر از بحث ظاهر می‌رود، چرا که می‌توانید گذشته و صفات شخصیت خود را تعیین کنید تا نقش بیشتری برای خود بسازید. چندین گذشته برای انتخاب وجود دارند که هر کدام شامل سه مهارت می‌شوند. مثلا گذشته «کاشف» یک داستان منحصر بفرد و سه مهارت Lasers و Astrodynamics و Surveying را به شما می‌دهد. از دیگر گذشته‌های بازی می‌توان به «شکارچی هیولا»، «آشپز»، «گانگستر» و… اشاره کرد.

دموی بازی استارفیلد

از طرفی دیگر در صورت دلخواه، امکان انتخاب سه صفت برای شخصیتتان وجود دارد. هر صفت یک خوبی و یک بدی برایتان دارد. برای مثال می‌توانید انتخاب کنید که پدر و مادر شخصیتتان در بازی حضور داشته باشند، اما در عوض مقداری از تمام درآمدتان در بازی خرج حمایت مالی از آن‌ها می‌شود. یک صفت جالب دیگر به نام Hero Worshipped نیز وجود دارد که باعث می‌شود یک هوادار که شیفته شماست دائما مزاحمتان شود، اما از طرفی دیگر می‌تواند عضو خدمه شما شود و برایتان کادو تهیه کند. افرادی که Oblivion را تجربه کرده‌اند به خوبی می‌دانند که با چه شخصیتی طرف هستند!

فراتر از گذشته و صفات، استارفیلد دارای مهارت‌هایی خواهد بود که بازیکنان می‌توانند از طریق گیم پلی و کامل کردن چالش‌های مخصوص به دست آورند. برای مثال مهارت Security با شکاندن قفل درها افزایش پیدا می‌کند و باعث می‌شود که بتوانید قفل‌های سخت‌تری را باز کنید. مهارت‌ها به پنج دسته Physical, Social, Combat, Science و Tech تقسیم شده‌اند.

قدرتمند شدن و گشت و گذار در کهکشان جذاب است، اما وقتی که دوستانی در کنارتان باشند حتی جذاب‌تر می‌شود. در استارفیلد با افراد و روبات‌های مختلفی برخورد خواهید کرد که می‌توانند عضو خدمه شما شوند و شما را در ماجراجویی‌هایتان همراهی کنند. از برخی از همراهانی که تاکنون دیده‌ایم می‌توان به «سارا مورگان» با مهارتش در Astrodynamics و Lasers و «سم کو» با مهارتش در Piloting و Rifle Certification اشاره کرد. و البته روباتی به نام Vasco که طراحی‌اش از ماشین‌های ساخته شده توسط ناسا الهام گرفته شده است.

چندین نفر برای اضافه شدن به خدمه شما وجود دارند که برخی از طریق پیشروی در داستان، و برخی دیگر در پایگاه‌های فضایی و سایر مناطق قابل استخدام هستند. نگران هم نباشید، امکان رومنس در بازی وجود دارد و در صورت دلخواه می‌توانید رابطه خود با فرد مد نظرتان را فراتر از همکاری و دوستی ببرید.

مبارزات استارفیلد نسبت به بازی‌های پیشین بتسدا کاملا زیر و رو شده‌اند و نسبت به عنوانی همچون Fallout 4 بسیار سریع‌تر دنبال می‌شوند. پای شخصی‌سازی عمیق استارفیلد به سلاح‌ها نیز باز شده است و هر کدام از ابزارهای کشتار خود را می‌توانید به شکل دلخواه خود شخصی‌سازی کنید. دوربین‌های مختلف، انواع گلوله‌ها، جت‌پک‌هایی که می‌توانید بپوشید و… همگی از دیگر بخش‌هایی هستند که انتخاب زیادی به بازیکن می‌دهند.

کلیت بازی به صورت اول شخص یا سوم شخص قابل تجربه است. نکته جالبی هم که وجود دارد این است که در جاذبه صفر، با شلیک برخی از سلاح‌ها به عقب پرتاب خواهید شد پس هنگام مبارزات باید دقت زیادی به خرج دهید.

بازی در چند نسخه منتشر خواهد شد؟

نسخه استاندارد بازی (۷۰ دلار):

نسخه کامل بازی

پک Old Mars Skin

نسخه پرمیوم بازی (۱۰۰ دلار):

نسخه کامل بازی

پک Constellation Skin

۵ روز دسترسی زودتر به بازی (۱۰ شهریور ۱۴۰۲)

دسترسی به اولین DLC بازی با نام Shattered Space Story

دسترسی به آرت‌بوک و موسیقی‌های اصلی بازی به صورت دیجیتالی

نسخه Constellation Edition (۳۰۰ دلار):

جعبه ساعت

ساعت کرونومارک با تم استارفیلد

دارای تمام ویژگی‌های نسخه پرمیوم بازی

نشان فلکی جعبه فلزی بازی با طرح مخصوص

همچنین طبق توییتی که به تازگی توسط استودیو بتسدا منتشر و بعدا پاک شد، ظاهرا بازی در قالب دیسک عرضه نمی‌شود و در جعبه نسخه‌های فیزیکی، تنها کد دانلود بازی به صورت دیجیتالی وجود دارد که باعث بروز برخی نظرات درباره استارفیلد به شکل منفی شد.

سیستم مورد نیاز بازی روی کامپیوترهای شخصی

حداقل سیستم مورد نیاز سیستم پیشنهادی مورد نیاز
سیستم عامل ویندوز ۱۰ ویندوز ۱۰/۱۱ به همراه آپدیت‌های اخیر
پردازنده مرکزی AMD Ryzen 5 2600x
Intel Core i7-6800K
AMD Ryzen 5 3600X
Intel Core i5-10600K
کارت گرافیک AMD Radeon RX 5700
Nvidia Geforce 1070 Ti
AMD Radeon RX 6800 XT
Nvidia Geforce RTX 2080
حافظه رم ۱۶ گیگابایت ۱۶ گیگابایت
دایرکت ایکس نسخه ۱۲ نسخه ۱۲
فضای مورد نیاز ۱۲۵ گیگابایت از نوع SSD ۱۲۵ گیگابایت از نوع SSD

 

همچنین به صورت رسمی اعلام شد که بازی استارفیلد روی کنسول‌های ایکس باکس با حالت‌های زیر اجرا خواهد شد:

ایکس باکس سری ایکس: K/30FPS4

ایکس باکس سری اس: P/30FPS1440

تیم بتسدا اعلام کردند که دلیل اجرای بازی به صورت ۳۰ فریم حتی روی سری ایکس، ثبات بیشتر بازی در هنگام اجرا بوده است.

تاریخ انتشار و پلتفرم‌های مقصد بازی

بازی استارفیلد در تاریخ ۱۵ شهریور ۱۴۰۲ برای پی‌سی، ایکس باکس سریز ایکس و اس منتشر خواهد شد. هم‌چنین دارندگان اشتراک گیم‌پس می‌توانند از همان روز اول این بازی را به صورت رایگان روی این سرویس تجربه کنند.

امتیازی به این نوشته بدهید
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
//